PDA

Bekijk Volledige Versie : Planning Disney vakantie.



masch
02-04-17, 10:24
Nog minder dan 3 weken en dan is het zover. Hieronder onzevoorlopige planning voor de vakantie. Overigens staat dit ook op mijn blog, maar omdat er hier veel Disney en Florida kennis zit, ben ik toch benieuwd of jullie nog tips hebben voor ons. We zijn een gezin me 2 kinderen met de leeftijden van 7 en 3.

Zaterdag: Aankomstdag, vooral hopen dat alles goed gaat en we zonder al teveel tegenslag in ons huisje komen :)
Zondag: Relaxdag, met misschien een waterpark. Deze dag zullen we in ieder geval boodschappen gaan doen. Daarnaast willen we magic bands aan gaan schaffen, omdat we Memory Maker hebben, zodat we niet bij elke foto die door een Disney medewerker wordt gemaakt onze entreepassen hoeven te pakken, je kan dan gewoon je band laten scannen.
Maandag: Magic Kingdom. De eerste pretpark dag. We zullen beginnen in MK, omdat de kinderen deze het leukst vinden. We hebben fastpasses kunnen regelen voor de Seven Dwarfs Mine Train, deze is vaak al volgeboekt. Ik heb, wel wat op het einde van de dag, nog passes kunnen regelen, dit betekend dat we waarschijnlijk ook wat later naar het park toe zullen gaan. De andere 2 fastpasses heb ik hier een beetje op afgestemd.
- 3:00PM - 4:00PM - The Many Adventures of Winnie the Pooh
- 4:10PM - 5:10PM - Peter Pan's Flight
- 6:40PM - 7:40PM - Seven Dwarfs Mine Train
Dinsdag: Waterpark/ relaxdag: Ervaring heeft ons geleerd dat de kinderen en wij moeten bijkomen van pretparkdagen. Daarom vandaag een relax dagje met een bezoek aan Blizzard Beach of Typhoon Lagoon.
Woensdag: Epcot : Vandaag naar het enige park waar we nog nooit zijn geweest, Epcot. Helaas konden we geen fastpass regelen voor Frozen, dus zijn de onderstaande passen het geworden. Idee is om na de laatste FP de world showcase te bezoeken, maar we zien wel hoe het loopt.
- 9:55AM - 10:55AM - Test Track
- 11:05AM - 12:05PM - The Seas with Nemo & Friends.
- 12:25PM - 1:25PM - Journey Into Imagination With Figment
Donderdag: Waterpark/ relaxdag: Ook deze dag waarschijnlijk een bezoek aan een van de Disney waterparken. Misschien gaan we ook naar een van de hotels (Art of Animation willen we graag zien) of Celebration.
Vrijdag: Animal Kingdom: Vandaag staat Animal Kingdom op het programma. Dit is de vorige vakanties een erg leuk park gebleken, de combinatie van dieren en attracties is heerlijk! Fastpasses zijn geregeld voor:
- 9:30AM - 10:30AM - Expedition Everest (Yreen & Dean)
- 11:05AM - 12:05PM - Kali River Rapids
- 13:05PM - 14:05PM - Kilimanjaro Safaris
- 14:20PM - 15:20PM - Dinosaur (Maikel)
Zaterdag: Relaxdag: Zaterdag gaan we het rustig aan doen. We hebben kaarten voor Cirque du Soleil in Disney Springs, dus het kan zijn dat we daar naartoe gaan. Wellicht combineren we het met een bezoek aan Disney Quest. Het zou ook kunnen zijn dat we naar Old Town gaan voor de auto parade.

De tweede week zal waarschijnlijk niet volledig volgens planning verlopen, het kan zijn dat we toch wat andere dingen gaan doen, welke we ter plekke gaan bedenken. Vooralsnog hebben we dit bedacht:

Zondag: Waterpark/ relaxdag: Zondag een rustig dagje met een bezoek aan Blizzard Beach of Typhoon Lagoon.
Maandag: Hollywood Studios en in de middag Animal Kingdom: We verwachten eigenlijk dat HS niet heel erg geschikt is voor kinderen, maar we willen er toch graag even naartoe. Waarschijnlijk zullen we in de middag naar Animal Kingdom gaan om daar nog even te genieten van alle dieren. FP's zijn als volgt gekozen:
- 9:10AM - 9-25AM - Voyage of The Little Mermaid
- 10:50AM - 11:50AM - Star Tours - The Adventures Continue
- 12:05PM - 13:05PM - Toy Story Mania
Dinsdag: Yreen wil heel graag ook een dag naar het strand. Dit zullen we waarschijnlijk op dag gaan doen. We weten nog niet precies welk strand we gaan doen, oostkust, westkust, alles staat open. Als er iemand is met tips over het te kiezen strand, dan horen we het graag! Opties op dit moment zijn Clearwater Beach, Sint Augustine of Daytona Beach.
Woensdag: Epcot: Indien we Epcot leuk blijken te vinden, zullen we er nog een dag naartoe gaan. Het kan ook zijn dat we naar een van de andere parken gaan. Vooralsnog heb ik al wel onderstaande fastpasses geregeld via de app van Disney:
Nog niet bepaald :)
Donderdag: Waterpark/ relaxdag: Lekker relax dagje, met misschien wederom (ja we zijn gek op zwemmen :p) een bezoek aan een van de waterparken.
Vrijdag: Magic Kingdom: De laatste volledige dag zullen we in het MK gaan besteden. Onze traditie bij Disney vakanties is dat we afsluiten met vuurwerk bij het kasteel. Gekozen fastpasses:
Nog niet gekozen :)
Zaterdag & zondag: Helaas alweer het einde van hopelijk een prachtige vakantie. We zullen waarschijnlijk eerst nog een écht Amerikaans ontbijt nuttigen en daarna vliegen we terug naar het oude vertrouwde Nederland.

Alle tips en of opmerkingen zijn welkom, ik hoor graag jullie meningen over deze planning :)

Don Tuse
03-04-17, 11:32
Ik zie dat jullie op de 1e MK dag tot 's avonds blijven. Er staat niet bij hoe laat jullie in MK zullen zijn (de aankomst van het treintje in MK en de rope drops in de Disney parken is wat mij betreft wel verplichte kost) maar er vanuitgaande dat jullie er om openingstijd zijn, is dat een lange dag voor sommige kids. Maar dat zullen jullie beter in kunnen schatten dan ik. Ik heb het wel meegemaakt met twee kids van 6 dat ze rond 3 / 4 uur 's middags helemaal kapot waren en naar huis wilden.
Maken jullie gebruik van een "tourplan"? Dat kan enorm in tijd schelen. Ik heb goede ervaring met Touring Plans (https://touringplans.com/) (vorig jaar nog tot volle tevredenheid gebruikt in Universal) en Tour Guide Mike (en dan met name op het forum aldaar). Maar volgens mij is Mike er mee opgehouden.
In HS hebben we ons destijds met twee kids van 6 wel een hele dag kunnen vermaken.
En hou er rekening mee dat ook de waterparken vermoeiend kunnen zijn voor kids. De zon, de wachtrijen, het lopen naar de verschillende glijbanen, het zwemmen, alle indrukken. Het kost allemaal energie.

Zie nu dat jullie waarschijnlijk wat later naar MK gaan. Wat op zich jammer is gezien het feit dat je de eerste dagen van de vakantie over het algemeen vroeg wakker bent plus wat ik al had vermeld over het treintje bij de opening van het park.

Mijn algemene tip: zorg voor een tourplan voor ieder park. Luister ter plekke goed naar signalen van de kids v.w.b. vermoeidheid en zin in dingen en accepteer dat je daardoor misschien de plannen wat moet aanpassen of wat attracties mist.

Digitalman
03-04-17, 12:55
Wij hebben vanuit (omgeving) Orlando een stranddagje gedaan naar Honeymoon Island i.c.m. Tarpon Springs. Was een heerlijk dagje en prima te doen vanuit (omgeving) Orlando. Zie ook:

http://reisflorida2016.blogspot.nl/2016/05/dag-13-honeymoon-island-en-tarpon.html

Mushu
03-04-17, 13:40
Don Tuse, heb je het over de rope drop waarbij de Major op het treinstation staat en de trein aan komt rijden? Die is namelijk per dit jaar afgeschaft. Iedereen kan nu voor de opening Magic Kingdom in tot aan de Hub (voor het kasteel). Daar vindt dan een nog geen 4 minuten durende stageshow plaats en daarna gaan alle landen "open". De winkels op Mainstreet zijn alvast open zodat je kan winkelen en ontbijten voordat de rest van het park open gaat.

Masch, volgens mij heb je goed over de dagen nagedacht. Het plan ziet er toch netjes uit? En net als Don Tuse schrijft, houdt rekening met de kinderen voor wat betreft het tempo (en ook met jezelf natuurlijk). Beter op je gemak de details opsnuiven dan als een gek van attractie naar attractie rennen. Jullie hebben alle tijd om nog eens terug te komen om iets te doen wat er eerder niet van gekomen was.
Die rustdagen in de waterparken snap ik ook niet helemaal maar die opmerking zie ik vaker voorbijkomen hier. Blijkbaar is het voor veel mensen rustiger om in een waterpark te zwemmen, spelen en van de ene naar de ander attracties te gaan dan in een park zonder water? Voor mij zijn waterparken meestal een halve dag dus dat maakt het wat rustiger maar verder ben ik even actief (of nog actiever van het zwemmen en banden naar boven sjouwen) als in een park.
HS is ook voor kinderen een leuk park. Er wordt op dit moment veel verbouwd maar er zijn zeker nog genoeg dingen die kinderen erg leuk zullen vinden. Denk bijvoorbeeld aan de Muppets en Toy Story. En er zijn er ook heel veel kinderen die veel relaxter in Tower of Terror zitten dan volwassenen (ook mijn neefje en nichtje vonden het fantastisch). En als een van jullie van Star Wars houdt, zit je daar ook goed.

Don Tuse
03-04-17, 16:16
Ik bedoelde inderdaad dat treintje. Ik ben niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen m.b.t. Disney.

masch
03-04-17, 19:15
Dank voor de uitgebreide tips! We gaan nu voor de derde keer naar Florida en met name jullie tip om ons aan te passen aan het ritme van onze kinderen zal ik zeker niet vergeten :) Inderdaad erg belangrijk om niet koste wat kost een planning te halen, hier zijn we ons goed van bewust. Maar goed, desondanks is het al wel heel leuk om alvast te plannen, voor mij ook een stukje voorpret. Onze kinderen zijn de vorige vakanties heel erg flexibel geweest, ze houden het vaak net zo lang (of langer) vol dan ons :D

De eerste dag MK kon ik alleen later op de dag een FP krijgen voor Seven Dwarfs. Kan wel zijn dat we inderdaad wat vroeger naar het park gaan, we zien wel hoe het loopt. De laatste dag willen we het vuurwerk meemaken, dus gaan we ook wat later, zodat ze het vol kunnen houden. Qua HS dacht ik dat er voor onze kinderen niet heel veel meer te beleven zou zijn, vandaar een halve dag. Onze kinderen durven niet in de Tower of Terror, de oudste heeft hem een keer in Parijs gedaan, maar hij wil er nu pas weer in als hij 'twaalf' jaar is :D :D Star Wars vindt papa leuk, maar de rest niet zo. Animal Kingdom is sowieso erg leuk om wat vaker naartoe te gaan, dieren zijn altijd een succes. Epcot is nieuw voor ons, hebben jullie nog tips voor dit park?

@Digitalman, ik heb je verslag gelezen, ziet er inderdaad leuk uit. Ik ga het bespreken met vrouwlief ;)

Mushu
03-04-17, 21:00
Tips voor Epcot heb ik denk wel. Je hebt de fastpasses al geregeld zag ik dus dat zit goed. Jammer genoeg kan je niet een fastpass voor zowel Soarin als Test Track krijgen want die vallen in dezelfde groep waar je er maar 1 van mag kiezen. Als je Soarin nog wil doen dan moet je vroeg komen en gelijk naar die attractie gaan de wachttijd wordt al snel heel lang. Vraag of je in een van de middelste vliegers kan zitten. Doordat het scherm afbuigt is het beeld in de zij-vliegers ook afgebogen. Scheve torens ed., geen gezicht vind ik zelf. Spaceship Earth is in de ochtend altijd erg druk. Het is de eerste attractie die iedereen ziet (in de bol) en blijkbaar is het moeilijk daar voorbij te lopen. Gewoon voorbij lopen dus en later op de dag kijken of de wachttijd beter is. Anders zeer geschikt voor een 4e fastpass. De fontein geeft om de zoveel tijd ook nog een showtje weg op muziek, leuk om even te blijven staan.
Als je de landen gaat doen dan kunnen de kinderen bij het eerste land dat jullie aandoen bij het kidcot station een duffy bear op een stok halen. Die kunnen ze inkleuren en er een landenstempel op laten zetten bij alle kidcot stations van de verschillende landen.
Als jullie dorst hebben dan zijn er bij Club Cool (of hoe het ook heet) gratis soda's te proeven vanuit allerlei landen. Bijvoorbeeld Fanta Melon en Inca Cola. Vergeet vooral niet de Beverly uit Italië te proeven :D.
En zo kan ik nog even doorgaan maar dit zijn in ieder geval een paar tips.