PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur in NL regelen of in USA



Mpaton
30-03-17, 16:48
Wat is goedkoper om de autohuur alvast in Nederland te regelen of om het te regelen als je in Florida bent?

Pipo Chris
30-03-17, 17:13
Via Duitsland is het nog voordeliger. Kijk maar eens op usa-reisen.de En de engelse versie van dit bedrijf drive-usa.de

koenkamphuys
30-03-17, 20:09
Als je voor de balie staat en zegt: ik heb niet gereserveerd en wil een auto huren, nou, reken er maar op dat je volkomen wordt getild. Het hangt een beetje van de maatschappij af maar met een flinke dosis geluk betaal je slechts de hoofdprijs. Bij Alamo bijvoorbeeld hebben de medewerkers aan de balie in grote mate de vrijheid om zelf de prijzen te bepalen, en het teveel dat jij betaalt is hun bonus. Normaal zetten ze die vrijheid in om zoveel mogelijk te verdienen aan upgrades en extra, nodeloze verzekeringen. Als bonnefooi-reiziger ben je loslopend wild dat zich vrijwillig opstelt voor de loop van hun geweer.

Je hebt net 1/2 uur in de rij gestaan voor de verhuurbalie. "Meneer, al onze auto's zijn verhuurd. Ik zal moeten kijken of ik nog iets voor u kan regelen, maar dat zal lastig worden." (loopt naar achteren om een bak koffie te drinken. Komt terug.) "Moeilijk, moeilijk, meneer. Misschien, ik zal nog even naar de garage bellen." (gaat uitgebreid telefoneren maar zorgt ervoor dat jij in die rumoerige hal er niets van verstaat - of het gesprek gaat in het Spaans). "Nou meneer, ik heb nog iets kunnen regelen, een zevenpersoons busje, ik zal mijn manager moeten vragen of ik die aan u kan verhuren voor een redelijke prijs." (gaat opnieuw naar achteren om een kop koffie te drinken). En zo word je, terwijl je compleet gaar bent van een lange reis en gewoon naar je hotel of villa wilt, langzaam murw gebeukt om de dubbele prijs te betalen - want het alternatief is om van de balie van Alamo door te moeten naar de balie van Dollar, waar je opnieuw drie kwartier in de rij staat voor een soortgelijke behandeling.

En zie anders: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?8129-Autohuur-Bekentenissen-van-een-Alamo-Baliemedewerker

sanook
30-03-17, 20:21
Hou er rekening mee dat je als Europeaan andere verzekeringen nodig hebt dan een Amerikaan. Die verzekeringen ter plaatse afsluiten is vaak veel duurder dan wanneer je de autohuur van te voren regelt via een Europese website. Dan weet je ook zeker dat je de juiste verzekeringen hebt.
Dus ik zou de auto altijd van te voren via een Europese website boeken (of evt bij een internationale website waar je duidelijk aan kunt geven dat je uit NL/EU afkomstig bent)

corrus
30-03-17, 20:33
Een inwoner van de USA huurt een auto en neemt z'n eigen bestaande autoverzekering mee.
Dus die betaald een stuk minder.
Nederlanders kunnen hun eigen autoverzekering niet meenemen voor autohuur in het buitenland.

Anthon14
30-03-17, 21:11
Altijd vanuit Europa regelen, er staan op het forum ruim voldoende sites genoemd waar je kunt boeken voor voordelige prijzen. Zelf boek ik meestal via Autoeurope aangezien die voor ons altijd de voordeligste prijzen hebben. Ook voor onze reizen dit jaar hebben we daar de auto's geboekt.

tomenvalesca
19-04-17, 00:17
Info over verzekeringen:
https://www.verenigdestaten.info/verzekeringen-autohuur-amerika/