PDA

Bekijk Volledige Versie : Florida residents



Manon Osterop
30-03-17, 13:14
Een vraag waar ik al jaren niet uit kom. Wellicht weet iemand hier het antwoord.
Wij hebben sinds 1991 een huis in Florida, heerlijk!
nu is het zo dat je vaak bij kaartjes ziet staan voor Florida residents. Soms is het zo dat wij deze kaartjes wel kunnen kopen en soms ook niet. Weet iemand hier hoe dit nu zit. Als je een huis hebt is Florida moet het dan mogelijk zijn de kaartjes voor Florida residents te kopen of is dit echt voor inwoners.
Wellicht een wat suffe vraag maar ik kom er echt niet uit.
dank voor jullie meedenken alvast

corrus
30-03-17, 13:19
Even Frans1949 raadplegen... ( http://www.floridaforum.nl/sendmessage.php?do=mailmember&u=15557 )
Die kan je het haarfijn uitleggen.

koenkamphuys
30-03-17, 19:25
Een postadres in de sunshine state helpt inderdaad enorm. Een bankrekening, als ondersteunend "bewijs" ook. Maar elk bedrijf heeft zo zijn eigen policy. Het geldt niet alleen voor tickets... zo kostte het ons wat moeite om een autoverzekering te vinden en ook niet elke bank accepteerde me als klant. Je hoeft meestal geen US citizen te zijn. Let wel: er zijn ook allerlei zaken, waar dat laatste dan weer wel voor geldt, of tenminste het hebben van een een social security number. Voor een klantenkaart bij Macy's bijvoorbeeld - maar dat is eigenlijk een ordinaire creditcard.

Ik weet dat Frans inderdaad een residents' annual pass voor Disney heeft.

Manon Osterop
30-03-17, 22:03
Dank jullie wel, Frans ook een bericht gestuurd. Ik zou nu bijvoorbeeld een jaarkaart voor bush gardens en adventure Island willen kopen met de aanbieding voor Florida residents maar twijfel toch of dat kan.

wehave
30-03-17, 23:45
Dank jullie wel, Frans ook een bericht gestuurd. Ik zou nu bijvoorbeeld een jaarkaart voor bush gardens en adventure Island willen kopen met de aanbieding voor Florida residents maar twijfel toch of dat kan.

Als het niet kan dan hoor je het toch op moment van aanschaf?
of is dat te simpel?

Manon Osterop
31-03-17, 10:33
dat is idd net iets te simpel :) ik wil ze nu vanuit Nederland bestellen omdat de actie gaat stoppen.

Frans1949
31-03-17, 11:40
Hoi Manon, je bericht ontvangen.
Toch maar even hier in het forum antwoord.

Ik weet niet wat jij nog meer bezit behalve een huis.
Heb je b.v. een FL rijbewijs?
Dan is het wel heel eenvoudig.
Ook het hebben van een titel van je huis, auto of een bewijs dat je elektra of belasting betaald is al vaak genoeg.
Ook weet ik natuurlijk niet of je een USA bank hebt.
Dan is een bankafschrift ook vaak voldoende.

Vooral Disney is het toch vrij eenvoudig.
Hieronder is wat Disney verlangt als bewijs
Florida Resident Tickets:
Proof of a Florida residential address is required. For each ticket purchased for an adult, you may provide any of the following:
Valid Florida Drivers License (must have a Florida address)
Valid Florida State-issued ID Card (must have a Florida address)
Valid Florida-based military ID
If you do not have one of the IDs indicated above, then you must provide one of the following, dated within the past two (2) months evidencing a Florida residential address together with a corresponding picture ID (passport, driver's license, state identification card):
Proof of Current Mortgage
Monthly mortgage statement not older than two (2) months old
Deeds, Mortgage Contracts, Mortgage Payment Booklets and leases are not accepted.
Bills, Policies or Registration
Current homeowner's insurance policy or bill
Current automobile registration, insurance policy or bill
Current Utility bill (Power / Phone / Cable / Water)
Bills can be no more than two (2) months old (PO Boxes are not accepted as proof of residency).

Mail
Mail from financial institutions; including checking, savings or investment account statements
Mail from Federal, State, County or City government agencies
Mail can be no more than two (2) months old (PO Boxes are not accepted as proof of residency)
One form of Florida residency validation as listed above is required. Additional members of the same household must only provide proof of same residential address.
Current statements and bills printed from electronic versions are accepted, along with electronic bills provided via smart phones and tablet devices.Zoals je ziet kan je bewijzen dat je een FL resident bent op vele manieren.
Het zal dan, verwacht ik, totaal geen problemen opleveren.

Ook vind ik het even leuk om te weten waar je huis in Florida woont en hoe veel tijd je er besteed. ;)

dat is idd net iets te simpel :) ik wil ze nu vanuit Nederland bestellen omdat de actie gaat stoppen.
Dus als je mijn antwoord hebt gelezen kan je met een gerust hart die tickets bestellen en dan bij de kassa je bewijs overleggen.
Ik heb precies hetzelfde gedaan en was de eerste keer ook een beetje zenuwachtig.
Dus had ik verschillende "bewijzen" meegenomen maar er werd slechts een vluchtige blik op geworpen en ik liep weg met de jaarkaarten.

Sterkte.

Manon Osterop
01-04-17, 10:16
Dank jullie wel voor de antwoorden. Het scheelt echt veel in prijs. ik ga de kaarten bestellen!

Frans1949
01-04-17, 10:45
Graag gedaan.
Wil jij ons vertellen met wat voor bewijs jij gaat vertellen dat je een FL resident bent?

koenkamphuys
02-04-17, 08:47
O ja Manon, welkom in de kleine club van Floridaverslaafden waar het zo erg was dat ze een huis er hebben gekocht. Ook wel de Florida Forum Homeowners Association of de Vereniging Eigen Huis in Florida genomend :-)

Frans1949
02-04-17, 09:26
En Manon, je weet nu ook dat Koen ooit is benoemd is tot voorzitter.

Manon Osterop
02-04-17, 09:56
Nou dank jullie wel, ik voel mij zeer welkom :)

verder het bewijs wat ik mee ga nemen is denk ik bank rekening, verzekering zo iets? mijn man heeft geen Florida rijbewijs meer nadat de aanslagen waren geweest was het een heel gedoe om het rijbewijs te verlengen en hebben we dat niet meer gedaan. Ik geloof dat hij het nu weer zou willen halen. Dus dan kunnen we dat ook nog gebruiken.

arno
02-04-17, 11:32
het ging bij ons ook goed met een bankafschrift en een Current Utility bill

Frans1949
02-04-17, 12:49
Prima, je hebt zelfs maar 1 bewijs nodig.
Hoewel het natuurlijk niet verkeerd is 2 bewijzen mee te nemen.

jastsali
11-04-17, 12:29
Bij Disney moest ik 2 dingen laten zien: Utility bill werd geaccepteerd en een recent bankafschrift (of online uitdraai) Moeten wel op beide namen staan. Voor onze dochter ging deze vlieger niet op.

osterop
22-04-17, 06:53
Frans en koen er waren even problemen met inloggen maar ik ben er weer! groeten Manon

koenkamphuys
23-04-17, 11:56
Je hebt een nieuw account aan moeten maken zie ik. Ben je wel weer terug met status Newbie... voor iemand die al 25 jaar een huis in Florida heeft.

osterop
23-04-17, 12:42
ja dat wel koen, maar ik was ook nieuw hoor op het forum dus prima in orde.