PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat gebeurt er als....



flora45
25-03-17, 08:17
Wat gebeurt er als de derde persoon die mee zou gaan op vakantie plots niet mee zou gaan?
Ik heb drie tickets gekocht en 1 persoon twijfelt enorm over het meegaan.
Het zijn tickets die je niet kan wijzigen dus degene accepteert dat zijn geld dan weg zou zijn.
Kunnen we ons dan gewoon melden met twee personen bij de balie? Blijft de stoel naast ons dan gewoon vrij of wordt die direct weer ingezet?

Annuleren is geen optie denk ik..dan zijn wij ook onze tickets kwijt..of kan je toch dat per persoon afzonderlijk doen?
(We hebben alledrie hetzelfde boekingsnummer )

hannie
25-03-17, 09:02
Ik denk dat annuleren weinig zin heeft als er toch geen geld terugkomt.
De 3e persoon is bij vertrek een "no show".
De stoel naast jullie kan weer vergeven worden als er niet is ingecheckt voor die stoel.

b767-300er
25-03-17, 09:35
Gewoon met 2 man heengaan. Dan vervalt het derde ticket automatisch

flora45
25-03-17, 14:25
Dank jullie wel...we kunnen natuurlijk blijven hopen dat de derde stoel op ons rijtje dan leeg blijft...maar das denk ik een utopie.
Lijkt me beter 2 stoelen naast elkaar vast te leggen en een derde aan de andere kant van het pad...voor als hij zich nog bedenkt..
Gaat hij idd niet mee..dan zitten zoon en ik lekker bij elkaar, zonder vreemde naast ons...
Vanwege handicap/bouw vind ik dat toch fijner...

sanook
25-03-17, 21:10
Ik denk dat je op de heenreis nog een redelijke kans hebt dat de 3e stoel leeg blijft. Alleen als er mensen stand-by staan zal die plaats dan nog vergeven worden bij een no-show. Op de terugreis hoef je hier niet op te rekenen, door de no-show is de rest van het ticket niet meer geldig dus die plaats wordt gewoon opnieuw verkocht.

corrus
26-03-17, 09:54
Afhankelijk van de datums / seizoen wordt in de regel wordt de lege plek onmiddelijk opgevuld door de "waiting list"
Dus kun je die lege plek vergeten:p

Esther2013
02-04-17, 09:52
Wegens omstandigheden hebben wij onlangs onze reis naar Washington moet annuleren voor aankomende mei. We vlogen met United Airlines, geboekt via Exepedia zonder extra annuleringsverzekering. Bij annuleren kregen we bericht dat UA een groot deel van onze ticketkosten toch terugstortte.....??? Toch misschien navragen?

knaapje
02-04-17, 10:06
Waren dat niet de "bijkomende kosten" zoals veiligheidstoeslag, kosten vertrekkende luchthaven en aankomende luchthaven e.d?.
Ik heb wel meer gelezen dat je die terug kan vragen bij annulering.

b767-300er
02-04-17, 13:02
Bij annulering krijg je de kale prijs van het ticket niet terug, wel de betaalde belastingen en toeslagen.

Esther2013
03-04-17, 10:05
Ok, dan zal dat het geweest zijn, stond niet gesprecificeerd, maar was een substantieel bedrag van de totaalprijs.

Pipo Chris
03-04-17, 14:45
Die belastingen bij annuleren kun je in Nederland ook terug krijgen volgens mij. Alleen zoals dat met alles in Nederland geldt, moet je er zelf achteraan.

b767-300er
03-04-17, 21:53
Klopt.
Deze belastingen zijn overigens geen percentage, maar vaste bedragen per passagier.

Hoe lager de ticketprijs, hoe groter het deel aan toeslagen etc.

flora45
05-04-17, 08:22
Had wel ooit opgevangen dat iedereen uit dezelfde boeking dan moet annuleren en dat het niet individueel kan?

b767-300er
05-04-17, 17:16
Naar mijn idee is dat onzin