PDA

Bekijk Volledige Versie : Beide Universal parken bezoeken in 1 dag ?



mtx123
23-03-17, 20:23
We zijn van plan om tussen 12 en 15 april 1 dag te spenderen aan het bezoeken van Universal Studios.
Nu zie ik dat er eigenlijk 2 parken zijn : Universal Studios Florida™ en Universal’s Islands of Adventure™
Is het te doen om beide te bezoeken in 1 dag ? Liggen deze parken naast elkaar, ik bedoel dan op wandel afstand ?
En is het voordeliger om 1 park te bezoeken i.p.v. 2 (ik heb de indruk dat islands of Adventure vooral roller coaster attracties heeft, en dat is niet helemaal ons ding) ?

Njit
23-03-17, 20:54
Beide parken liggen naast elkaar. Je kan tussen de parken ook gebruik maken van de Harry Potter trein, mits je een Park2Park ticket hebt.

IoA heeft een aantal achtbanen en daarnaast mooie 3D attracties.

Beide op 1 dag doen is wel keuzes maken. Maar op een rustige dag denk ik wel te doen. Zelf doen we altijd 1 park per dag. In mijn onderschrift staat een recent verslag (Orlando Wintertrip)

FloridaFabian
23-03-17, 21:02
Beide parken op 1 dag bezoeken is mogelijk maar het hangt wel af van de drukte die dag. Universal kan op bepaalde dagen namelijk behoorlijk overlopen zijn en dan wordt het een lastiger verhaal om alle attracties aan te doen (- als je dit natuurlijk al wilt). De parken bevinden zich op 10min lopen afstand van elkaar en zijn als het ware verbonden via een verzameling van restaurants en winkels genaamd 'Universal CityWalk'. Ook is het mogelijk, indien je tickets hebt voor beide parken, om met de Hogwarts Express tussen de parken te reizen. Dit is een aparte attractie gebaseerd op de gelijknamige trein uit de Harry Potter reeks en terwijl je van het ene naar het andere park reist heb je dus ook het plezier van een attractie! Islands of Adventure heeft twee(/drie als je Dragon Challenge voor twee telt) achtbanen en een aantal andere hele leuke rides maar heeft, zoals de naam al een beetje doet vermoeden, wel de spannendere attracties van de twee. Universal Studios heeft 1 echte achtbaan en een hoop 3-D rides. Beide parken hebben hun eigen charmes en als je de kans krijgt zou ik zeker adviseren beide parken dan ook te bezoeken. Mijn advies is vooral om even goed op YouTube te kijken naar de parken en aan de hand daarvan een beslissing te nemen. Veel succes & plezier alvast.

stephie
23-03-17, 21:12
Wij hebben ooit beide parken op één dag gedaan. In Universal studios was het in de ochtend erg rustig. We hebben op ons gemak een aantal attracties gedaan en zelfs twee shows bekeken. In het andere park hebben we vooral rondgelopen en hooguit twee attracties gedaan. Maar het hangt inderdaad af van de drukte. Ik vind het zelf zonde van het geld om twee parken op een dag te doen, omdat je dan waarschijnlijk ook dingen moet overslaan. Wij zijn in 2007 in Universal geweest. Toen waren de tickets goedkoper en de dollar stond gunstiger :D

Don Tuse
24-03-17, 09:03
Wat je kan doen is van beide parken een lijstje te maken van de rides / attracties waar je in wilt. Je kan dan op deze site (https://touringplans.com/) een schema laten maken die bv ook rekening houdt met de wachttijden voor attracties. Je kan dan precies zien hoeveel tijd je per park kwijt bent en of het lukt om beide parken dan op één dag te doen.

Njit
24-03-17, 10:30
Zo'n Planner heeft Universal zelf ook: http://planner.universalorlando.com/ . Maar ja, of die helemaal objectief is :cool:

Henk Mychelle
28-03-17, 21:52
ter beeldvorming

https://www.youtube.com/watch?v=bGyIakqKe0M&t=1111s (https://www.facebook.com/thisisinsiderdesign/videos/413188095689492/)

en

https://www.youtube.com/watch?v=OmSwFClZCFc


het kan in een dag maar je doet je zelf tekort. Als je echt maar 1 dag kan besteden kies dan 1 van beide parken. Is een stuk minder stressvol en bovendien een extra reden om nog een keer terug te keren naar Orlando en dan het andere park te bezoeken


Toevoeging: tegenwoordig kan je na 18:00 gratis parkeren in de garage van Universal. Met b.v. een unlimited 14 dagen toegangskaart kun je dan nog een ride doen of genieten van de faciliteiten van City Walk
heb 1e link aangepast. dank Njit. kwestie van verkeerd knippen en plakken

toevoeging 2: zorg dat je er bent voor het park opent (15 min of zo) schaf als overal lange wachtrijen staan eventueel een express pas aan.

Njit
28-03-17, 22:10
Snap je bovenste link niet zo..

mtx123
22-04-17, 03:35
Uiteindelijk de keuze gemaakt voor 2 parken, 2 dagen..
En dat hebben we inmiddels ook al achter de rug. Het was een goede keuze, en hadden zelfs 4 dagen voor de prijs van 2 gekregen (promo).
Genoten van de Harry Potter attracties, perfect in elkaar gezet.
Maar jonge jonge,die prijzen :-(

Patrick
22-04-17, 10:02
Het zijn geweldige parken, maar goedkoop zeker niet nee.

Bears & Berries
16-05-17, 11:14
De prijzen zijn inderdaad aan de hoge kant als ik op hun site kijk. Wij zouden ook erg graag gaan, maar het schrikt ons wat af omdat we ook al Disney World aandoen.
De prijzen in het park zelf, zijn die wat vergelijkbaar met Disney?

Njit
16-05-17, 11:22
Welke prijzen heb je het over? Eten?