PDA

Bekijk Volledige Versie : Tanken bij Orlando International



Don Tuse
15-03-17, 12:49
Weet iemand zo de tankstations dicht bij vliegveld Orlando International waar je "normale" prijzen betaalt voor de benzine? Misschien ook wel handig voor anderen die de auto volgetankt moeten terugbrengen.

Aanvullende vraag: toen ik vorig jaar de auto ophaalde, die ik met de "vol terugbrengen optie" had gehuurd, kon ik tegen betaling dit omzetten in "leeg terugbrengen". Nu weet ik niet meer wat dat precies kostte, maar wat is een bedrag waarvan de kenners zeggen:"Dat is acceptabel om de "leeg terugbrengen optie" ter plekke nog te nemen?

Alvast erg bedankt.

Njit
15-03-17, 13:18
Kun je zelf hier opzoeken: http://www.orlandogasprices.com/Map_Gas_Prices.aspx met als Zipcode 32827

sanook
15-03-17, 14:05
Tegen een betaling leeg terugbrengen lijkt mij altijd onvoordeliger dan zelf tanken. Ga er maar van uit dat alles wat ze jou aanbieden is om er zelf wijzer van te worden. Aan jou de keus om daar op in te gaan, maar ik zou dat nooit doen.

Njit
15-03-17, 14:11
Echt leeg inleveren lukt je bijna nooit. Dus die liters geef je dan cadeau.

stephie
15-03-17, 14:54
Wij nemen altijd het Gold-pakket bij Alamo. Leeg terugbrengen zit dan bij de huurprijs inbegrepen. Maar idd de verhuurmaatschappij verdient hier lekker aan, want om nou net zo lang rondjes te blijven rijden totdat de tank leeg is :D

Don Tuse
15-03-17, 14:55
"Opzoeken kan iedereen alles" heb ik wel eens ergens gelezen.

Leeg terugbrengen is natuurlijk voordeliger. Maar ik vind het geen probleem als iemand geld aan mij verdient of als ik iemand iets cadeau geef. Dat gebeurt de hele vakantie en eigenlijk het hele leven. Dat noemt men wel economie. Ik heb geen "voor een duppie op de eerste rang zitten" mentaliteit. Zeker niet als ik met vakantie ben.

Wat krijg je daar dan voor terug? Je hoeft onderweg naar het vliegveld niet te tanken. Is dat wat waard? Dat moet ieder voor zich bepalen uiteraard. Maar mocht je onverhoopt vertraagd zijn of je tijd beter willen spenderen dan aan het tanken, dan is het je misschien wel wat waard.
Als ik me goed herinner (ik reed in 7 persoons minivan) kostte een volle tank rond de $ 30. Dat in ogenschouw nemende zou je kunnen zeggen dat als je voor $ 35 de optie "leeg terugbrengen" kunt bijkopen, dit wellicht te overwegen is.
Maar volgens mij was het een hoger bedrag dan $ 35.

Dat ik heel dom ben als ik deze optie neem, weet ik nu. Ik blijf toch hopen op concrete antwoorden.

sanook
15-03-17, 15:09
Wat is in dit geval een concreet antwoord dan volgens jou ? Ieder bepaalt voor zich wat hij er wel (of niet) voor over heeft. Niks concreets aan.

Don Tuse
15-03-17, 15:12
Als iemand antwoord wat hij er voor over heeft is dat behoorlijk concreet hoor.
Pfffffff.....

sanook
15-03-17, 15:23
Ik heb er niks voor over.

stephie
15-03-17, 15:27
Ik bewaar eigenlijk nooit de factuur, dus ik weet ook niet precies wat ze vragen voor een volle of halfvolle tank. Via de website van Exit-reizen zie je duidelijk het verschil wat een Gold-pakket t.o.v. een gewoon pakket kost. Ik denk daar nooit zo over na, omdat ik toch altijd kies voor meerdere bestuurders. Een fijne bijkomstigheid is dan dat je de auto met lege tank mag inleveren.

knaapje
15-03-17, 16:16
Ik kreeg net de bevestiging om morgen op MCO een Hertz auto op te halen.
Ze bieden de volgende opties:

Hertz has three refueling options available to meet your needs:

• You can let us refuel for you and we'll charge you gas at pump price plus a flat $6.99 refueling fee per transaction. Pump rate/retail priced is based on average retail price in local area as periodically updated. Taxes and Concession Fees, where applicable, are extra.

• You may purchase a full tank of gas at pump price minus $.15 per gallon (in Canada, 5 cents per liter less). Please be aware that we are unable to issue a refund for unused fuel. However, this method eliminates the need for you to refuel the tank prior to returning.

• You can stop and refuel the tank yourself, immediately prior to returning the vehicle.

Nou is "pump price" misschien wat rekbaar begrip, maar het gemak telt voor mij ook, gewoon een volle tank betalen en rijden! De laatste dagen hou ik er rekening mee hoeveel ik nog tank, als het rode lampje brandt voor $5 tanken en je komt zeker zonder stres op MCO.

koenkamphuys
18-03-17, 18:55
Ik tank 'm vol onderweg naar Orlando. Dat is voor mij meestal op de 192 bij Kissimmee voordat ik de tolweg op ga. Die laatste 1 1/2 liter, daar kijken ze bij Hertz niet naar, zolang het benzinemetertje maar Vol aangeeft.

Dus als je in Orlando/Kissimmee verblijft, bijv op Int Drive of aan de 192, gewoon eerst volgooien en dan op stap.

Ik krijg 'm trouwens regelmatig bij ons verhuurkantoortje in Sebring mee op 3/4 vol. Dan gaat-ie ergens eerder al vol bij een van onze favoriete tankstops onderweg -de Pilot in Haines City of de 7-11 op de kruising van de 27 en I-4 (vanwege de chicken wings, waar mijn vrouw dol op is)

Ta2 Gerrit
19-03-17, 22:48
Wij tanken hem ook altijd af bij Racetrac of WaWa om de hoek, en nog nooit hebben we die alsnog verbruikte paar liter bij hoeven betalen. Mocht dat wel een keer moeten, so be it.

arno
20-03-17, 19:03
ik tank hem ook altijd af bij de racetrac op de hoek bij lindfields.

PENPE
22-03-17, 14:33
..Aanvullende vraag: toen ik vorig jaar de auto ophaalde, die ik met de "vol terugbrengen optie" had gehuurd, kon ik tegen betaling dit omzetten in "leeg terugbrengen". Nu weet ik niet meer wat dat precies kostte, maar wat is een bedrag waarvan de kenners zeggen:"Dat is acceptabel om de "leeg terugbrengen optie" ter plekke nog te nemen..

Ik boek altijd bij National incl 'fuel-option' zodat ik de auto met lege tank mag/kan inleveren. De auto boek ik altijd in de Midsize-klasse en gebruik makend van mn Emerald Membership rijdt ik altijd in een free upgrade naar een SUV weg. Bij de boeking wordt dan iets van $30 voor de 'fuel-option'gerekend. Bij inlevering van de (grotere) auto wordt uiteraard de naar die grotere klasse het fuel-option bedrag verrekend. Zo gemiddeld kwam ik dan uiteindelijk op $50 - $60

Als de auto ingeleverd moet gaan worden zorg ik dat ik bij vertrek naar het vliegveld nog iets van 1/4 tank heb, doorgaans voldoende om vanuit Davenport naar MCO te komen. Naar Sanford wil met 1/4 tank ook nog wel lukken, maar stel dat je dan in een (flinke) file terecht komt, dan wordt het zweten....

http://penpe.nl/penpeintheusa-juni2015/wp-content/uploads/2015/06/20-06-IMG_0129.jpg

FrankS
22-03-17, 18:10
Ik boek altijd bij National incl 'fuel-option' zodat ik de auto met lege tank mag/kan inleveren. De auto boek ik altijd in de Midsize-klasse en gebruik makend van mn Emerald Membership rijdt ik altijd in een free upgrade naar een SUV weg.

Ik heb ook nog een Emerald Membership, maar heb er al zeker 15 jaar geen gebruik van gemaakt. Wat is je ervaring m.b.t. de beschikbaarheid van SUV's bij National op MCO? Loop je het (reëel) risico dat er niets anders dan een midsize of kleiner staat?

PENPE
22-03-17, 22:51
Ik heb ook nog een Emerald Membership, maar heb er al zeker 15 jaar geen gebruik van gemaakt. Wat is je ervaring m.b.t. de beschikbaarheid van SUV's bij National op MCO? Loop je het (reëel) risico dat er niets anders dan een midsize of kleiner staat?

Vanaf 2013 huur ik bij National en ben toen meteen al Emerald geworden, altijd op MCO mooie SUV's / Crossovers meegenomen ( soms ook gewoon bij Alamo ) zoals Chevrolet Traverse, GMC Accadia, Ford Explorer.

Een keer via Sanford gekomen, daar is het aanbod klein en er is geen Emerald Aisle. Op vertoon van mn Emerald Card mocht ik een keuze maken uit de 2 aanwezige SUV's : Nissan Pathfinder of een Mitsubishi Outlander ( Standard-SUV )