PDA

Bekijk Volledige Versie : "Reisschema Sacha80: Orlando - Miami, aug 2017



Sacha80
12-03-17, 10:40
Beste allen,

Wij gaan in augustus met onze kleine kinderen naar Florida en zijn op zoek naar tips. We zijn 6 jr geleden al een keer met zijn 2en geweest.
We zijn 18 dg, 17 nachten daar met 4 volwassenen (wijzelf met schoonmoeder en schoonzus) en 3 kinderen van 5, 3 en bijna 2. Er wordt zoveel geschreven dat we door de bomen het bos niet meer zien.
We landen op Orlando en vliegen terug vanaf Miami. We hadden bedacht om op 3-4 plekken een villa of appartement te huren.
*Route:
-Orlando
-ergens aan de westkust iig (bv. Clearwater, of Sanibel schijnt mooi te zijn, Marco Island. Wel duur. Weet iemand een leuke betaalbare accommodatie aan het strand?
-evt landinwaarts: Mount Dora kregen we als tip. Iemand ervaring? Of als dagtripje vanuit Orlando zou ook kunnen.
-Keys twijfelen we over: lang rijden, wel mooie route, zijn we 1 dag geweest, vonden we toen niet zo bijzonder
-we vliegen terug vanaf Miami, evt verblijf in de buurt van Miami, goedkoper alternatief. Voor die kleintjes in Miami wrsch minder interessant.
*Omdat we in de zomer gaan is het misschien leuk om naar iets kleinschaliger dingen te gaan ivm drukte. Iemand ervaring of advies hierover?
*We twijfelen over Orlando. We wilden 5 nachten daar boeken. Nu zie ik wel dat al de parken erg duur zijn en vraag ik me af hoe druk het daar in aug is en of het leuk is met zulke kleintjes. Ik wil mijn schoonfamilie ook niet op kosten jagen met parken van 100 dollar per dag. Of misschien 1 disneypark en zo ja welke? Universal vinden ze denk ik minder interessant. Vanuit Orlando nog andere leuke uitstapjes?
*Ze vinden dierentuinen superleuk, maar er zijn er meerdere. Welke mogen we echt niet missen?
*Ze vinden waterparken super, welke zouden jullie bezoeken? Ik las ook dat er een nieuw waterpark van Universal wordt geopend in mei.
*Crystal river snorkelen met zeekoeien wel/niet de moeite waard?
*Weeki wachee springs: aanrader?
*Andere leuke dingen die echt aan te raden zijn voor zowel volwassenen als kinderen?

Alvast bedankt voor de reacties! :cool:

Lelli Kelly
12-03-17, 11:03
Leuk dat jullie naar Florida gaan!
Ik denk alleen dat je wel relatief laat bent met het boeken van accomodaties. Vooral villa's in Orlando zijn in de zomer erg in trek.
Maar ik zou zeggen: goed speuren op internet en hier op het forum. Dan komt het vast wel goed!
Wij zijn in augustus 2014 met onze kids van toen 2 en 6 jaar in Florida geweest. We hebben toen gelogeerd op 3 plaatsen: Orlando, Sanibel Island en Treasure Island. We hebben toen de volgende parken bezocht: Bush Gardens, Seaworld, Aquatica, Legoland, Kennedy Space Center, Weeki Wachee.
Misschien heb je nog wat aan ons blog: http://wij4tjesopvakantie.blogspot.nl.

tomenvalesca
12-03-17, 12:44
Dag Sacha80, wat leuk! wij gaan ook in augustus, misschien lopen we elkaar nog wel tegen het lijf daar!
Wij gaan ook voor het eerst als gezin met ons dochtertje die (dan) net 2 jaar zal zijn, ervoor al 4x geweest, maar altijd gewoon als koppel (enkel volwassenen dus), we vliegen ook op Miami (verblijven de dan 1 nachtje) en gaan de dag nadien ook naar de west kust (rijden door de everglades- tussenstop shark valley tram tours), Wij verblijven ook een weekje aan de west kust (punta gorda) waar wij een app huren.
Omgeving leek ons mooi, centraal gelegen van de plekjes die wij graag willen bezoeken en toch wel minder prijzig dan als je echt
in fort myers enzo wilt verblijven, nadien verblijven wij nog twee weken in een villa in kissimmee. Beide gevonden en geboekt bij homeaway.com , je typt gewoon je eisen in (zoals bij mij een wasmachine) en je krijgt een hele lijst, dan is het gewoon kiezen en contact opnemen met de eigenaar.

dingen die bij ons op de agenda staan tijdens ons weekje aan de westkust;
-fort myers
-lovers key state park
-sanibel Island
-caspersen beach

dingen op de agenda in Kissimmee:
-Disneyworld (hebben een pas voor 5 dagen), is duur maar zooooo de moeite waard! wij vonden het al zo magisch, laat staan onze kleine meid!
*als je echt eentje moet kiezen, zeker met kleine kids: magic kingdom!*, wil je wat gratis Disney sfeer; Disney springs, allemaal winkeltjes (maar ook fonteinen- speelplezier voor de kids gegarandeerd!)
-winter garden
-celebration
-Disney springs
-Florida mall
-daguitstap naar daytona beach
-en vooral: genieten en rusten in onze villa

om dan verder te gaan op jouw vragen;
-dierentuinen; nooit geweest, dus kan ik je niet mee helpen. Bush gardens en seaworld zijn dan wel weer attractieparken met een halve zoo in :)
-waterparken; doen wij niet, is leuk, maar nu met onze kleine meid lijkt het ons overbodig, zo een dagje kost ook wel wat en dan zwemmen wij liever lekker aan onze villa.
-christal river; leuk! maar zou ik persoonlijk doen als je kinderen wat ouder zijn, zeker je kleintje gaat hier niet veel aan hebben
-weeki wachee springs; heel leuk maar hetzelfde als bij christal river, misschien zijn de kids nog wat te jong? Jij kent je kinderen natuurlijk het beste, als jij denkt dat het kan, dan kan het natuurlijk!
Als je hier naartoe gaat, ga wel zo vroeg in de ochtend als je kan, eens het park vol zit mag je er niet meer in...

Sacha80
15-03-17, 14:12
Dank voor je bericht. Wat een uitgebreide blog. Ik heb hem helemaal gelezen! Leuk! Zeker wat tips uitgehaald.
Dat eten en ontbijten bij Disney restaurants lijkt me ook leuk. Daar ga ik ook naar kijken. We krijgen steeds meer zin om te gaan.
Hopelijk kunnen we nog wat mooie huizen vinden. In orlando is genoeg, maar aan de westkust is wel lastiger en duur.
Bush Gardens en Weeki Wachee gaan we denk ik sowieso wel bezoeken. De rest zijn we nog niet helemaal uit.

Sacha80
15-03-17, 14:58
Dank voor je reactie. Grappig dat jullie in dezelfde periode gaan!
Ik heb even zitten kijken en in Punta Gorda zijn nog wel betaalbare accomodaties, dus voor ons ook evt een optie denk ik. Dat was idd een van de sites die ik ook had gevonden. Die werkt wel prettig vind ik.
We moeten denk ik eerst onze precieze route weten en wel/niet de Keys. Dan kunnen we accommodaties boeken.
We hadden evt een paar dagen bahamas nog als optie, maar daar moet ik nog verder naar kijken. Die hotels waren niet veel duurder dan de Keys, alleen natuurlijk nog de boottocht.
Shark Valley tramtours hebben we zelf ook eerder geboekt, vonden we erg leuk. Ik wist niet meer hoe het heette, dus bedankt ;-) Ik denk dat we dat wel weer gaan doen.

Sacha80
22-03-17, 06:50
Iemand ervaring met de boottocht Fort Lauderdale naar de Bahama's?
We zijn nog aan het kijken of dat een optie is voor de laatste paar dagen i.p.v. de Keys.
Op internet is het best lastig daar goede info over te vinden.