PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Manfred



manfred
25-05-06, 17:11
Hallo allemaal,

Mijn naam is Manfred en ik ben 29 jaar en woon in Deurne (NB). Dit jaar (2006) ga ik voor de derde keer naar Florida. De eerste keer was in 2002, de tweede in 2004 en dit jaar dus weer. Het lijkt er dus een beetje op dat het doel geworden is om elke 2 jaar daarheen te gaan. Dat zou mooi zijn, maar of het haalbaar is, is nog maar de vraag.

We verblijven steeds in een vakantiewoning in Inverness. Voor degene die dat niet weten te liggen: het is een kleine anderhalf uur rijden en het ligt ten noordwesten van Orlando.

Het eerste jaar waren we 2 weken in Florida en hebben we alles bij elkaar 5000 mijl gereden. Niet alleen in Florida, want we zijn toen ook een weekend op en neer geweest naar North Carolina. Het was dat jaar ook de bedoeling om de Everglades, Miami en de Keys te gaan bezoeken, maar vanwege de vele mijlen die we reeds gereden hadden, hebben we dat toen maar niet gedaan. We zijn dat jaar naar Magic Kingdom, Epcot, SeaWorld, Universal Studios, Homosassa State Springs, Silver Springs en Kennedy Space Center geweest. SeaWorld is absoluut mijn favoriet, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik helemaal idolaat ben van dolfijnen. Epcot vond ik het meeste tegenvallen. Kennedy Space Center hebben we bezocht op 11 september 2002. Dat was een aparte dag met al de herdenkingen.

De tweede keer zijn we 3 weken geweest en hebben we ook weer Magic Kingdom, SeaWorld, Universal Studios en Homosassa State Springs bezocht. Daarnaast zijn we ook naar Islands of Adventure, MGM en Blizzard Beach geweest.
Ook dit keer stond gepland om naar de Keys, Miami en de everglades te gaan, maar dit keer moest dit noodgedwongen gecanceled worden, omdat Francess het nodig vond ons te komen bezoeken. Het geluk in deze was dat wij meer aan de westkant zaten en dus niet het zwaarste van de orkaan gehad hebben. Ondanks dat heeft het toch nog wel een impact gehad: 5 dagen geen stroom, douchen met koud water, geen water uit de kraan mogen drinken als gevolg van een waterlek, waardoor er weer bacterieën in het water konden zitten. De eerste avond was het zo dat we dachten nog snel even wat te kunnen gaan eten, alleen bleek er een uitgaansverbod te zijn, waardoor we meteen weer terug konden naar huis. En daar zaten we toen aan brood wat we al een paar dagen hadden liggen.

Achteraf kunnen we daar echt wel om lachen, maar op dat moment zeker niet. Het geluk was dat we 3 weken gingen, waardoor we toch nog ruim 2 weken plezier hebben kunnen maken.

En dit jaar moet dus het derde bezoek worden aan de Sunshine State en hopelijk wordt het er dit jaar, ondanks de verwachtingen, één zonder orkanen, zodat dit jaar de everglades, miami en de keys toch bezocht kunnen worden. Mocht dat om welke reden dan ook, weer niet mogelijk zijn, ben ik er van overtuigd dat het een geweldige vakantie gaat worden.

We zijn nu al volop aan het aftellen en kunnen niet wachten tot we gaan. Ik kan wel stellen dat ik inmiddels een enorme fan van Florida ben geworden en hopelijk kan ik er nog heel vaak heen.

Dr. Phlox
25-05-06, 20:03
Hoi Manfred,
Welkom op het Forum. 5000 mijl in 2 weken is inderdaad veel. Wat betrefd het weer, kan ik je zeggen dat niemand dat in de hand heeft. De natuur doet wat hij wilt. In iedergeval alvast een fijne vakantie en veel lees en schrijfplezier op het forum.

Grz
Dr. Phlox
8) :lol: 8)