PDA

Bekijk Volledige Versie : reis Ellen1308 juli/augustus 2017, tips gevraagd



Ellen1308
27-02-17, 11:43
Hallo!

Van 16 juli t/m 6 augustus verblijven wij in Florida.
We arriveren op 16 juli rond 18.00 uur in Miami en willen dan een hotel boeken in de omgeving van het vliegveld. Via hotwire ben ik nu aan het kijken naar hotels in de omgeving Miami Airport en Miami Airport West-Doral.
De volgende dag vertrekken we naar Orlando waar we tot 31 juli in een villa verblijven.
Daarna hebben we nog een week waarin we waarschijnlijk een aantal familiebezoeken willen gaan doen. Op 6 augustus vliegen we om 20.30 uur weer terug naar Nederland vanaf Miami.

Nu mijn vragen:
1. de eerste nacht hotel, kijk ik dan in de juiste omgeving of adviseren jullie een ander gebied rondom Miami. (ter info: ik reis met mijn man en onze 2 kinderen van 11 en 8 jaar oud)

2. dag 2 vertrekken we naar Orlando, vanaf 16.00 uur staat de villa tot onze beschikking. Wat is jullie advies. 's Morgens gelijk richting Orlando vertrekken of eerst nog wat 'sightseeing' doen in Miami? En wat kun je dan goed op een ochtend doen in Miami?

3. De familie woont in Miami en in Jacksonville. Miami familie is makkelijk in te plannen aangezien we vliegen op Miami en dat willen we op het eind van de vakantie gaan inplannen. We willen graag ook de Gulfcoast bezoeken (Naples, Tampa etc) en dat staan op de planning om in de laatste week te doen. Dan ligt Jacksonville natuurlijk best een eind uit de richting. Is het haalbaar om vanuit Orlando een dagbezoek in te plannen naar Jacksonville?

Alvast bedankt voor jullie tips!

moniquekruiningen
27-02-17, 12:26
Wat ik heel leuk vond om te doen, was de boot tocht langs de huizen van de sterren, maar ook de Segway tour was een aanrader!

Ellen1308
27-02-17, 12:28
Segway Tour, klikt leuk. Maar ik ga niet zo heel goed samen met gemotoriseerde dingen, behalve dan een auto! Zet mij op een brommer of scooter en het wordt gegarandeerd een bezoek aan het ziekenhuis. Ben bang dat dat ook geldt voor een Segway!!

En een boottocht, bedoel je dan bijv. DuckTours?

rjkd
27-02-17, 12:36
Hoi Ellen,

Wat een lekker vooruitzicht! Wij vertrekken 9 dagen later dan jullie en overnachten ook eerst een nacht in Miami en rijden daarna door naar Orlando.
Wij gaan voor de 3de keer naar florida en hebben ook 2 kids van 12 en 9.
Het hotel dat wij geboekt hebben is Residence Inn by Mariott Miami airport west/doral
Geboekt via booking.com en wat ik vind voor een gunstige prijs (114 euro)
Dit is incl parkeren en WIFI en dat is niet overal het geval! Hotel heeft zeer goede recensies en nog geen jaar oud en goed aan te rijden van uit het vliegveld.

Over je 2de punt, daar zijn wij zelf ook nog niet helemaal uit.
Wij zijn al 2x in Miami geweest een twijfel of we in de ochtend nog iets in deze regio gaan doen of meteen door rijden.
Mijn ervaring is dat je door de hitte het na een halve/ 3 kwart dag zo en zo wel gezien hebt in Miami en vooral de kids toe zijn aan verkoeling.
Wij hebben een pirate duck tour gedaan http://www.miamipirateducktours.com/.
Dit is een amfibievoertuig wat eerst een deel door de stad rijd en later het water op gaat. Onze jongens vonden dit wel heel leuk!
Reserveer wel van te voren kaartjes dan ben je verzekert van een plek!

Punt 3: ik heb het zelf niet eerder gedaan maar ik denk als je gewoon vroeg in de auto stapt dat dat prima moet lukken.
Het is maar net wat je qua tijd te doen vindt. Voor Amerikaanse begrippen is het niet zo ver!
Wellicht kan je halverwege afspreken aan de kust ofzo en daar een leuk dagje plannen met zijn allen?

In indergeval veel succes met plannen!

Ellen1308
28-02-17, 08:37
Rjkd, bedankt voor je uitgebreide reactie! Jullie hotel ga ik zo even opzoeken op internet. Wellicht ook een optie voor ons.

En ook bedankt voor de tip over de pirateducktour. Ik denk dat we inderdaad zoiets zullen gaan doen op onze eerste ochtend in Florida. Kunnen we een beetje rustig wennen aan het klimaat.

Ellen1308
28-02-17, 15:32
Wederom heb ik een vraag. Ik zag ergens een artikel over Weeki Wachee, dat ze daar een zeemeerminnenshow hebben. Nu is onze dochter helemaal gek van zeemeerminnen dus wij denken dat ze dit fantastisch zal vinden.
Is het mogelijk om vanuit Orlando voor een dagje heen en weer te gaan naar Weeki Wachee?
En is het de moeite waard om naar Weeki Wachee te gaan?

Manon Osterop
28-02-17, 16:17
Hallo Ellen

wij zijn al een aantal keer bij Weeki Wachee geweest. Het is een iet al te groot natuurpark. Je kan hdeerlijk zwemmen in de natuurlijke bron in echt koel water! de show met de zeemirminnen is leuk maar je moet er neit te veel van voorstellen. Het is meer wat kneuterig maar dat maakt het wel heel leuk. Daarna kan je met de zeemeerminnen op de foto. Verder is er op het park een leuk tochje met een boot te maken en hebben ze een dieren show. Glijbannen zijn er ook. Wij gaan dit jaar zeker weer heem maar dan vooral voor het koele water :)

Ellen1308
06-03-17, 11:12
Ik heb inmiddels een voorlopige planning gemaakt, hij is nog erg summier omdat ik niet zo goed weet hoe ik alles moet in gaan passen!

dag 1: aankomst in Miami, overnachting in hotel in Miami
dag 2: 's ochtends activiteit in Miami, waarschijnlijk boottocht, daarna naar villa in Indian Point, Kissimmee

Dag 3 t/m 15: verblijf in Villa, bezoeken aan Disneyparken (hebben 14 dgn ultimate pass) en Gatorland en waarschijnlijk ook vanuit hier een bezoek aan Weeki Wachi, Tarpon Springs, Boottocht in Clearwater (Little Toot), bezoek aan Daytona Beach

dag 16: vertrek naar Jacksonville waar we familie gaan bezoeken

Dag 17 t/m 21: 5 volledige dagen over.
Vanuit Jacksonville willen we waarschijnlijk weer richting de Gulfcoast rijden, die kant van Florida vonden we 20 jaar geleden leuker dan de oostkust van Florida.
We willen in ieder geval een bezoek brengen aan Naples. De pier aldaar heeft 20 jaar geleden een grote indruk op ons gemaakt, we hebben daar veel dolfijnen gezien.
Bezoek aan de Everglades? En aan Key West? Key West zijn we 20 jaar geleden ook één dag geweest en we vonden het sfeertje daar zo anders dan in de rest van Florida dat we dat eigenlijk nu ook aan de kinderen willen laten zien maar weten niet of dit wel haalbaar is.

Dag 22: 's avonds om 20.30 uur vliegen we weer naar huis vanuit Miami. (Overdag misschien nog familiebezoek in Miami; we willen kijken of de familie uit Miami 2 dagen naar Orlando kan komen om met ons een dag naar Disney World te gaan maar als dat niet lukt dan zullen we ze in Miami op gaan zoeken)

Het is dus nog een erg lege planning.
graag zou ik van jullie wat advies krijgen. Vooral over hoe we de laatste week (5 volledige dagen) het beste kunnen plannen. Hoe we vanuit Jacksonville het beste weer naar de Gulfcoast kunnen rijden en waar we onze overnachtingen het beste kunnen plannen.
Ook zou ik graag advies krijgen over wat voor activiteiten we verder vanuit onze villa in Kissimmee kunnen doen en wat we zeker niet moeten gaan missen!!
Er is zoveel te zien en doen in Florida, teveel om in die 3 weken te doen!!

Ellen1308
09-03-17, 09:30
Heeft niemand een advies voor mij?
Hoe kunnen we het beste de laatste 6 dagen invullen. Vanaf Jacksonville naar Miami? Is een bezoek aan Key West haalbaar?

tomenvalesca
09-03-17, 13:05
Dag Ellen, wat een leuke vooruitzichten, wij komen enkele dagen later en vertrekken op 1 augustus jou richting uit :) wij vliegen ook op Miami, overnachten daar 1 nacht en gaan dan een weekje naar de gulf coast (we huren een appatementje in Punta Gorda) en gaan dan van daaruit naar Kissimmee waar we nog 2 weken in een villa verblijven. Hoe je best van Jacksonvilla naar de gulf coast gaat kan ik je niet vertellen, dat is een route die wij (nog) niet hebben gedaan,
de dingen die wij wel op onze planning hebben staan voor ons weekje aan de gulf coast;
-Fort Myers beach (eten bij yucatan)
-lovers key state park
-miromar outlets
-sanibel Island
-Caspersen beach (hier kan je haaientanden zoeken op het strand)

eventueel;
-een bezoekje aan Bush Gardes in Tampa (zijn we nog niet uit)
-Clearwater beach
-Naples (wandelen over de pier)
-John's pass (wel 's avonds gaan, wij waren er in de ochtend en dan is er niet veel te zien/beleven)

Key West is absoluut een aanrader, maar dan zou ik er toch minstens 2-3 dagen verblijven, als wij gaan (we slaan het dit jaar wel over om meer tijd aan de gulf coast te hebben)
Gaan we vanuit Miami naar key west en gaan dan nadien langs de everglades weer naar boven-golf coast om uiteindelijk in Kissimmee te eindigen.

nog veel planplezier, hoop dat je er wat aan hebt :)

Ellen1308
10-03-17, 10:54
Tomenvalesca, bedankt voor je reactie en de tips. Als jullie naar Florida vertrekken zit onze vakantie er alweer bijna op volgens mij.
John's Pass, daar had ik nog nooit van gehoord! Heb even gegoogled en het ziet er wel grappig uit, en inderdaad meer iets voor 's avonds. Ben alleen best bang dat het erg druk zal zijn!
Het haaientanden zoeken had ik ook al als activiteit in gedachten.
Ik ga straks eens een echte voorlopige planning maken, kijken wat allemaal haalbaar is.

tomenvalesca
10-03-17, 18:10
Top! ben benieuwd naar jullie planning :) de onze ligt al vast, geeft mama wat meer rust haha