PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik ga naar Florida en ik neem mee..



Zaliyah
15-02-17, 10:15
Ik ga naar Florida en ik neem mee puntje, puntje puntje.

Wat is voor jou echt onmisbaar om mee te nemen naar Florida, je kan uiteraard van alles kopen daar zelf maar wat is juist iets wat jij echt mee neemt/ niet zonder kunt/heel handig is om mee te nemen.

Njit
15-02-17, 10:38
Laptops ;) Want zonder laptop geen Blog.. En verder een fotocamera, opladers, stekkerdoos etc.

FloridaFabian
15-02-17, 10:51
Ik ga naar Florida en neem mee.... mijn creditcard & paspoort want met die twee ligt de wereld daar aan je voeten en zonder kun je geen kant op!;)

moniquekruiningen
15-02-17, 11:30
Ik ga naar Florida en neem mee, mijn paspoort, mijn Esta, mijn autoreservering, mijn SunPass transponder, 2 creditcards en een zo goed als lege koffer!!

Fitzroy
15-02-17, 11:55
Ik ga naar Florida en neem mee: paspoort, iPhone met alle reserveringen, CC en bikini zodat ik gelijk in de zon kan gaan liggen.

Fleurida
15-02-17, 14:42
Ik ga naar Florida en neem mee: mijn man, goede zin, paspoort,esta, autoreservering,creditcard,telefoon,iPad,laptop,op laders en een behoorlijk lege koffer. Dan kan ik naar hartelust van alles weer meeslepen naar Nederland! En ben ik nog wat vergeten koop ik het daar wel.

José
15-02-17, 16:22
Twee lege koffers:cool:

mads2017
15-02-17, 16:30
Mijn vrouw en zoon! :D
En dan paspoort, Esta, twee creditcards...
Dan zijn we al voor 99% gedekt.

Mijn vrouw denkt er overigens wel anders over...;)

stephie
15-02-17, 18:46
.....navigatiesysteem (gekocht bij Walmart :D), paspoorten, creditcard, reserveringen en 100 dollar aan contant geld, kleding, laptop, verloopstekkers, fotocamera oh en iPhone natuurlijk :p (daar maak ik de meeste foto's mee)....mag ik morgen al please?

arno
15-02-17, 18:57
mijn vrouw mijn paspoort creditcard fototoestel telefoon en tablet en voor de rest ligt alles daar in mij eigen woning. dus alleen wat hand bagage mee.

Cindy1969
15-02-17, 19:35
Paspoort, creditcard, pinpas, navigatie! (onmisbaar hihi) en laptop en alle randzaken zoals mobiel, oplader, stekkerdoos. En tja, veel van de laatste dingen kun je ook daar kopen, maar is een beetje zonde als je ze al hebt :D

Zaliyah
15-02-17, 19:44
Ik lees bij iedereen stekkerdozen, ik dacht waarom in vredesnaam... maar ik begrijp hem nu eindelijk haha!
Super handig inderdaad, hoef je niet zoveel omvormers te kopen

Zaliyah
15-02-17, 19:45
Wat lief dat je man mee mag haha

stephie
15-02-17, 20:16
Oh jee ik vergeet mijn man te noemen :rolleyes:

Njit
15-02-17, 21:47
Ik lees bij iedereen stekkerdozen, ik dacht waarom in vredesnaam... maar ik begrijp hem nu eindelijk haha!
Super handig inderdaad, hoef je niet zoveel omvormers te kopen

Omvormer heb ik niet mee. Ik denk dat je adapter/wereldstekkers bedoeld.

Zaliyah
17-02-17, 22:13
Oeps, klopt!

Daisy87
18-02-17, 07:43
Hoi allemaal,

misschien een rare vraag. Hihi maar welke stekkerdozen hebben jullie? Kan zo gauw op internet niks vinden. Wel waar je 1 stekker in kan doen maar geen waar je er meerdere stekkers in kan doen.:confused:
Dit jaar is onze eerste reis dus ben nog een beetje een leek op dit gebied.

mads2017
18-02-17, 08:05
https://www.bol.com/nl/p/calex-tafelcontactdoos-wit-6-voudig-met-schakelaar/9200000045493741/?Referrer=ADVNLGOO002042-G-38445544793-S-271753403719-9200000045493741

Zoiets bedoel je? En dan in combinatie met wereldstekker en eventueel omvormer om ook in de auto te kunnen laden tijdens het rijden, ideaal.

http://www.omvormer-omvormers.nl/contents/nl/d1_12_VOLT_230_VOLT_OMVORMER.html

Njit
18-02-17, 09:46
Gemiddelde bouwmarkt heeft ze zo liggen. Neem er 1 met een schakelaar dan kun je hem makkelijk uitzetten.

knaapje
18-02-17, 11:25
Ben je een beetje handig, koop je hier zo'n verlengsnoer met meerdere stopcontacten.
In de US ga je naar een bouwmarkt en koop je een losse RA stekker Amerikaanse uitvoering. EU stekker afknippen en US stekker monteren. Heb je gelijk het probleem voor je volgende vakanties opgelost.
Je kunt de US stekker wellicht ook via een Chinese site bestellen.

Daisy87
18-02-17, 12:16
Ik snap het!

Bedankt voor de info! :D

Michael66
19-02-17, 01:00
Kijk eens in de Florida Forum Shop! Alle stekkers en stekkerdozen die je nodig hebt!

knaapje
19-02-17, 13:13
@michael66

Leuk assortiment, maar ik mis dan toch een geaarde uitvoering nodig voor veel laders.

Hoe ik er aan gekomen ben weet ik niet meer, maar ik heb een stekkerblok met stopcontacten aan boven- en onderzijde.
Een zijde met 3 RA en andere zijde met 6 Euro stekkers.
Het was een verlengsnoer en ik heb er zelf een RA US stekker aangezet gekocht bij Lowe's.

Michael66
20-02-17, 00:11
@knaapje:
Inderdaad alleen een basisassortiment. En alleen ongeaard. Ik gebruik die ongeaarde al jaren en nog nooit een probleem gehad in de afgelopen 20 jaar.
Je kunt inderdaad ook zelf een USA-stekker aan een NL-stekkerblok zetten, als je een beetje handig bent. Als je niet handig bent (of geen zin hebt om het zelf te doen) dan is het stekkerblok in de Florida Forum Shop een leuke oplossing. Ieder kan zijn of haar eigen afweging en keuze maken.

mirretje
21-02-17, 08:38
Inderdaad, wat zouden we zonder stekkerblokken moeten!! voor onze puberdochters bijna een eerste levensbehoefte tegenwoordig.
We zitten niet meer gezellig samen aan tafel of op de bank maar gezellig rond het stekkerblok! :rolleyes:
Wij nemen buiten al het voorgaande ook nog muggenspray met veel Deet mee.
En dit jaar ga ik voor de eerste keer een stuk kaas meenemen. We passen ons heel erg graag aan, aan het eten in Amerika. Maar we gaan toch elke keer op zoek naar lekkere kaas in diverse supermarkten en tot op heden niet gevonden. Dit jaar gaan we niet rondtrekken maar blijven we in 1 huis dus nu kan het. En een plakje kaas op een vers getoaste warme bagel mmmmmmmmmmmm

Njit
21-02-17, 09:27
Stekkerblok met een extra lang snoer meenemen. Kun je ook op de bank of rond de tafel zitten :)

Zaliyah
21-02-17, 23:50
Werkt het ook daadwerkelijk de muggenspray?

mirretje
22-02-17, 08:26
Jazeker! Je moet wel met het allerhoogste percentage Deet nemen. Wij waren de eerste keer in Florida en gingen in een natuurgebied wandelen maar we waren ons vergeten in te spuiten en ik voelde ze prikken. Snel naar de auto terug gegaan en ingespoten en toen gelukkig nergens meer last van. Vorig jaar zaten we savonds nog even voor het hotel aan het strand van fort Myers, er zaten daar zoveel muggen!! Ondanks de spray hadden we toch nog een paar bultjes maar zonder spray zouden we zijn opgegeten!

Njit
22-02-17, 08:50
Ze verkopen in de US een hoger DEET percentage dan hier in NL. Kun je je natuurlijk afvragen of het allemaal gezond is maar het helpt wel :)

In NL gaan ze tot 50%. In de US is 100% (ofja, 98.11% DEET) ook gewoon bij de Walmart te koop.

stephie
22-02-17, 19:09
Oh ja muggenspray neem ik ook altijd mee. Handig als je natuurparken gaat bezoeken. Wij hebben verder nooit zoveel last van muggen in mei/ juni. Alleen dus in de natuurgebieden is het wel fijn.
Maar goede tip, dat je dus een hoger percentage kan krijgen bij de Walmart :up:

mirretje
22-02-17, 19:38
Dat is zeker een goede tip! Dat wist ik ook niet, vandaar dat we het meenemen vanuit Nederland. Thanks!

Zaliyah
23-02-17, 12:04
Top, zet ik die op mijn lijstje, muggen hebben nogal een voorkeur naar mij waar ik zelf niet zo blij mee ben. Kan ik het meteen de eerste dag halen

Njit
24-02-17, 11:49
100% DEET is overigens niet meer effectief dan 40% of 50% DEET. Het effect is alleen langer. Als je je dus regelmatig (bijv. elke 4 uur) met een DEET 40 sprayed dan is het ook prima.
Zie bijv. de website van https://off.com/en/education/active-ingredients/7-myths-and-facts-about-deet



MYTH: THE HIGHER THE PERCENTAGE OF DEET, THE BETTER PROTECTED YOU ARE.

FACT: THE LEVEL OF DEET IN REPELLENT ONLY DETERMINES HOW LONG THE PROTECTION LASTS.

For example, OFF!® FamilyCare Insect Repellent IV contains 7% DEET and repels mosquitoes for up to 2 hours, while OFF!® Deep Woods® Sportsmen Insect Repellent I contains 98.25% DEET and repels mosquitoes for up to 10 hours.

6foot6
01-03-17, 23:28
Zwitsers zakmes
miniwekkertje
Amerikaans verlengsnoer met verloopstekers
kroonsteentjes
bosje ijzerdraad
bekerhouder voor de auto
magnetische handdoekhaakjes
kaarten
lijst met adressen
tomtom
digi kofferweegschaal
netbook
laders
kartelmes
schillemes
dunschiller
kaasschaaf
nachtlampje
koffiefilter
wifi router
lampfitting met stopkontakt en schakelaar
bandenspanningsmetertje

Cheese
jelly-preserve
licorice
instant vegetarian gravy
salted peanuts
mayonaise
crackers
coffee
coffee creamer
vegetarian margerine
sugar
dried cranberries
toiletpapier

FloridaFabian
02-03-17, 12:07
Grappig hoe dit dus per reisgezelschap verschilt, zo hebben wij op twee á drie dingen na, niéts mee wat 6foot6 hierboven mee neemt.

sanook
02-03-17, 12:21
Grappig hoe dit dus per reisgezelschap verschilt, zo hebben wij op twee á drie dingen na, niéts mee wat 6foot6 hierboven mee neemt.
Laat me raden: De dingen die jij wel meeneemt zijn

bosje ijzerdraad
magnetische handdoekhaakjes
lampfitting met stopkontakt en schakelaar

Njit
02-03-17, 12:53
Wifi Router nemen wij ook mee. Mooi compact modelletje. Altijd handig voor hotels die enkel bedraad netwerk hebben (zijn er tegenwoordig wel steeds minder).

Zaliyah
02-03-17, 13:04
Ik lees dus dat vele hun creditcard mee nemen, heel logisch in Amerika. Ik ging er meteen achteraan, nu heb ik een creditcard tot 5000 euro, maar er gaan natuurlijk ook hotel borg en auto borg van mijn besteedbare limiet. Moet ik mijn creditcard verhogen of hebben de meeste een ander soort creditcard??

knaapje
02-03-17, 13:24
EUR 5000 limiet is al veel meer dan de meesten hebben en normaal gesproken zeker toereikend.
Wil je veel gaan shoppen kan je misschien in de loop van je verblijf een bedrag van je bankrekening op je cc storten, even informeren bij de uitgever van je cc.
Wellicht is het i.v.m. diefstal of blokkeren aan te bevelen een 2e cc van een andere uitgever aan te vragen zodat je bijv. Visa en Mastercard hebt.

sanook
02-03-17, 14:07
Wifi Router nemen wij ook mee. Mooi compact modelletje. Altijd handig voor hotels die enkel bedraad netwerk hebben (zijn er tegenwoordig wel steeds minder).
Sterker nog, boek je nu nog een hotel als het geen gratis wifi heeft ?

Zaliyah
02-03-17, 14:09
Top, ik maakte me even zorgen gezien ik werkelijk geen idee heb hoeveel borg ze dan inhouden. En mijn CC zegt dat het wel 20 dagen kan duren voordat ze het weer vrijgeven, gezien we in 3 hotels slapen en een huurauto hebben loopt dat gewoonweg onwijs op.
Ik ga even kijken als de optie bestaat om op mijn CC te storten gezien ik geen CC heb die je per maand aflost maar iedere 3de van de maand wordt alles wat ik uitgegeven heb totaal geïncasseerd .

Njit
02-03-17, 14:10
Sterker nog, boek je nu nog een hotel als het geen gratis wifi heeft ?

Nope :) Heb het kastje de laatste jaren dan ook steeds minder hoeven in te zetten.

Njit
02-03-17, 14:11
Ik ga even kijken als de optie bestaat om op mijn CC te storten gezien ik geen CC heb die je per maand aflost maar iedere 3de van de maand wordt alles wat ik uitgegeven heb totaal geïncasseerd .

Bij de Rabobank kan dat in ieder geval wel

FloridaFabian
02-03-17, 16:25
Bij de Rabobank kan dat in ieder geval wel

ABN Amro idem dito. Zit soms wel een aantal dagen vertraging tussen het 'bijstorten' online en het daadwerkelijk vrijkomen van de ruimte. Wat ik in eerdere jaren ook al eens heb gedaan is het vooraf bijstorten van een bedrag, zodoende had ik in plaats van bijvoorbeeld een limiet van 2.000 een limiet van 2.500.

mads2017
02-03-17, 19:05
We hebben al jaren twee CC`s. Enerzijds om deze als borgmiddel te gebruiken en ook omdat we in verleden weleens een weigerende VISA kaart hadden. Nu hebben we een VISA en een Mastercard. Dat werkt prima.

Zaliyah
02-03-17, 20:20
Maar hebben jullie een prepaid creditcard toevallig? Want ik zie alleen die optie als ik een prepaid zou hebben. Ik ga even verder onderzoeken hoe het bij de ING zit

Zaliyah
02-03-17, 20:21
Ik heb net een visa aangevraagd op advies van jullie alle :)

jarjarbinks
02-03-17, 21:07
Bij ING krijg je een MasterCard. Hier kan je altijd extra geld op storten. Het is geen pre-payd card.

knaapje
02-03-17, 22:48
Ik heb een Visa/ANWB maar uitgegeven door ICS en een ABNAmro Mastercard eveneens uitgegeven door ICS, op beide kan ik bijstorten.
Let wel op, dat ingeval van diefstal van je kaart het bijgestorte bedrag niet gedekt is.

Overigens, als je je huurauto vooraf betaalt en op Europese voorwaarden (volledig) verzekerd hebt is de borg hooguit zo'n $ 500 en voor een hotel hooguit een paar dagen verblijf.
Een reservering voor borg vervalt als hij niet wordt aangesproken normaliter na ongeveer 8 dagen.

José
03-03-17, 15:03
Vijf jaar geleden werd door de ING onze rekening geblokkeerd omdat zij een, voor hun, vreemde transactie hadden waargenomen. Konden toen onze creditcards en bankpassen ruim 3 dagen niet gebruiken. Na veel heen en weer gebel met Ing in Nederland was dit eindelijk opgelost. Wij hebben het jaar daarop ook een rekening geopend bij een andere bank waar we ook elk een creditcard van hebben want die ellende willen we echt niet meer meemaken.

FloridaFabian
03-03-17, 16:04
Ik ben afgelopen jaar geskimd in Orlando, hierdoor mijn creditcard het restant van de vakantie niet kunnen gebruiken, had ook nog maar 300 dollar cash. Ik moest iedere keer als ik mijn creditcard wilde gebruiken met het ICS-fraude team bellen zodat zij deze tijdelijk konden vrijgeven. Omdat wij de creditcard van mijn vriendin voor vele andere zaken hadden gebruikt stond ook daar niet veel ruimte meer op. Uiteindelijk +- €40 aan telefoonkosten(naar ICS) verder en helaas ook extra bankkosten moeten maken door 'steeds'(2x) extra geld op te nemen. Kortom: zorg dat je een back-up hebt, of dit nou extra cash is of een tweede creditcard die over genoeg ruimte beschikt.

stephie
03-03-17, 18:37
Jeetje, ik heb daar nooit zo over nagedacht. Ga toch maar eens informeren naar de mogelijkheden voor een extra cc.

Scooby
03-03-17, 21:46
Wat zijn de mogelijkheden dan met je gewone bankpas?
Kun je in de VS ook betalen met je bankpas of zijn er veel plaatsen waar je geld kunt pinnen?

stephie
04-03-17, 09:26
Je kunt sowieso bij elke ATM geld opnemen. Ik heb mijn bankpas volgens mij nooit gebruikt bij het pinnen in een winkel. Ik gebruik in winkels mijn creditcard of ik betaal contant.
Maar het zou geen probleem moeten zijn om te pinnen in winkels met je bankpas.

koenkamphuys
04-03-17, 15:08
Het was al jaren geen probleem meer, maar intussen gaat ook Amerika over op de chip i.p.v. de magneetstrip en er zijn af en toe wat compatibiliteitsproblemen. Zo lukt het mij niet meer om te pinnen met mijn ABN-pasje bij de Wal-Mart. De creditcard doet het dan weer wel probleemloos; ook met chip en pincode.

José
04-03-17, 15:21
Bij Publix of Walmart kun je ook voor cashback kiezen. Doen wij meestal als we content geld nodig hebben, prima optie.

Zaliyah
04-03-17, 23:28
Ik lees veel dat dit tegenwoordig heel lastig is geworden, zou wel fijn zijn indien dit nog werkt

José
05-03-17, 00:02
Vorig jaar mei kon het in ieder geval nog.

Fitzroy
05-03-17, 06:22
Wij gaan binnenkort weer, dus ik zal laten weten hoe het nu is. De cashback methode is eigenlijk de enige manier waarop wij aan US dollars komen. Overigens gebruiken wij zelden cash, wij doen alles met de CC.

koenkamphuys
05-03-17, 13:20
Ik Ga Naar Florida En Ik Neem Mee.

Wij hebben meestal niet de dingen meer mee die de meesten in hun koffer stoppen. In ons huisje is een inloopkast vol kleding. We hoeven geen handdoeken mee te nemen. In plaats daarvan hebben we de meest gekke dingen al meegenomen om ons huisje mee te verfraaien. Zoals een lichtgroen hoogpolig tapijt (jawel. opgevouwen in de koffer). Een loodzware gietijzeren braadpan, goed voor de kilo's. Kristallen glazen. Serviesgoed en hebbedingetjes die nog van mijn moeder zijn geweest. Gordijnen. Gek dat de TSA altijd in onze koffer neust.

Soms aanbiedingen waar we hier tegenaan lopen. Solar oplaadbare lampjes voor in de tuin bijvoorbeeld. Hebben ze daar ook maar niet voor 1 dollar - of soms toch wel. Dit keer gaat er een naaimachine mee en een vloerwisser (hebben ze die daar dan niet?)

En kaas. Zonder oude Goudse kan ik niet. Meestal ook wel iets voor de Surinaamse keuken, zoals baramix en een pot loeihete pepers op zuur. Niet allereerst voor onszelf, maar ook voor mijn (Surinaamse) schoonfamilie die daar permanent woont en voor wie dit soort lekkernijen niet te vinden zijn.

Mijn vrouw houdt er tenslotte nog van om af en toe wat van garderobe te wisselen. De overgebleven ruimte wordt dus volgestouwd met kleding en schoenen van haar. Heen deze en terug weer andere - deze keer geshopt of daar al gedragen.

Don Tuse
15-03-17, 14:03
Moet altijd smakelijk lachen als ik zie dat mensen als ze ergens zijn waar geen wifi is, meteen in paniek raken.
Ik ga wel met vakantie maar niet als ik geen wifi heb.
Diep triest.

Fitzroy
15-03-17, 17:17
Waarom, Don Tuse?
Ieder het zijne toch. Ik heb liever WiFi dan TV of een BBQ. Het is maar net waar je interesses liggen.
Internet is zoooo handig en is ook voor mij althans onderdeel van mijn vakantie. Ik zit liever aan mijn zwembad in de zon met internet dan dat ik door een druk attractiepark loop. Zo geeft ieder weer op zijn eigen manier invulling aan de vakantie. Voor mij is internet een must.

stephie
15-03-17, 18:21
Op zich begrijp ik wel wat je bedoelt Don Tuse. Maar idd wat Fitzroy zegt, we leven nu eenmaal in een internettijdperk. Mijn man heeft een eigen bedrijf. Als er geen internet is op onze accommodatie dan raakt hij serieus in de stress.
Maar gelukkig zijn we op vakantie niet 24 uur online....Maar het idee dat je wel lekker kunt internetten is fijn....

Njit
15-03-17, 18:47
Ik raak niet in paniek. Maar ik kies mijn accomodatie er wel al op uit. Al is het alleen maar om een blog te kunnen bijhouden.