PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema FloridaFabian & Roshelle April/Mei 2017!



FloridaFabian
14-02-17, 12:06
Zoals inmiddels bij velen bekend zijn wij ook dit jaar weer gelukkig genoeg om naar ons geliefde Florida te mogen reizen. Dit keer geen 3 weken in juli maar 14 volle dagen van eind april tot begin mei. Voor vorig jaar hadden wij ook een topic over ons reisschema van 2016 maar om het 'clean' te houden open ik even een nieuw topic voor deze reis.

De eerste 4 nachten hebben wij vastgelegd, de rest nog niet!

De planning staat echt volledig op losse schroeven, vooral omdat wij voor ons gevoel zo 'kort' naar Florida gaan..(ja we zijn echt zo verwend geraakt.).. willen wij niet te veel reizen & op verschillende plaatsen zijn. Onze (zeer!) voorlopige planning luidt voor nu:



21/04/2017
Aankomst Surfside 16:30 +-


22/04/2017
Surfside Beach + Dolphin Mall


23/04/2017
South Beach + Wynwood + Design District


24/04/2017
Surfside Beach + Sawgrass Mills Mall


25/04/2017
Vertrek vanuit Surfside naar Key West (onderweg J.Pennekamp SP & Robbies Marina)


26/04/2017
Key West (Mallory SQ, southermost point, sunset celebration.)


27/04/2017
Vroeg vertrek vanuit Key west naar Naples (via Bahia Honda SP)


28/04/2017
Naples


29/04/2017
Naples


30/04/2017
Naples


01/05/2017
Naples


02/05/2017
Vertrek vanuit Naples naar Miami (-of de regio v. Miami-)


03/05/2017
Miami


04/05/2017
Miami


05/05/2017
Miami - Vlucht 22:55 MIA-MAD-AMS




Het eerste knelpunt is voor ons het Keys gedeelte, ik vind het lastig in te schatten of Key West nu echt de moeite waard is om een halve vakantiedag voor in de auto te zitten. Het ene verhaal zegt dat KW geweldig is, het andere zegt dat het veel te touristisch is. Het ene reisschema zegt 2 dagen nodig te hebben voor Key West zelf al, het andere.... je begrijpt het wel. Dagen waar alleen een plaatsnaam staat zullen worden ingevuld met shoppen, zon, zee, Budweiser, etc.

Tips zijn altijd welkom!

Roshelle
14-02-17, 12:09
Jipppieee! Is het al zo ver? :)

FloridaFabian
14-02-17, 12:11
Jipppieee! Is het al zo ver? :)

Nog 65 dagen 20 uur & 50 minuten, niet dat we aan het aftellen zijn.... :)

Stefan&Jolijn
14-02-17, 12:53
Geen tips, wel super leuk! Komen er ook weer vlogs van? :p Zelf zijn wij teveel met andere dingen bezig dan vloggen haha

FloridaFabian
14-02-17, 13:21
Ja de vlogs wordend dit jaar nóg leuker, we hebben namelijk recentelijk een drone gekocht om beelden mee te maken! Nu moet ik zeggen dat ik mij (tot nu dan) weinig met de vlogs bemoeide maar dankzij de drone zal dit anders zijn.:cool:

Stefan&Jolijn
14-02-17, 13:57
Vet! Dat zal zeker voor jullie zelf een unieke kijk gaan geven op de vakantie maar ook een hoop leuks toevoegen voor kijkers :)

Wij hebben trouwens voor onze aankomende reis ook 2 dagen KW gepland, wat wij een beetje begrijpen uit verhalen en ervaringen is dat dat meer als genoeg moet zijn.

Digitalman
14-02-17, 13:59
Inderdaad veel meningen over Key West. Bijgaand de mijne; zeker heen gaan. Het eiland zelf heeft een heerlijk sfeertje, maar ook de rit er naar toe (met een paar leuke onderbrekingen) is zeer de moeite waard.

Zaliyah
15-02-17, 08:57
Het aftellen is voor jullie ook echt begonnen, super leuk! Schema ziet er tof uit, geen pretparken deze keer zie ik 😄

Syllvia
16-02-17, 08:38
Key west, echt de moeite, mooie rit, en leuke sfeer, en de sunsetcelebration moet je toch een keer mee maken, echt waar.
Leuk, nog meer mooie vlogs ik verheug me er al op!!!!!!

Dream2016
22-02-17, 14:12
vorig jaar zijn wij ook naar key west geweest ons schema zag er zo uit:
4 april vertrokken uit miami richting John Pennenkamp ( daar hebben we gesnorkeld) we hebben toen overnacht op Islamorada, begin van de avond zijn we naar robbie's geweest om tarpons te voeren en te eten bij lazy days (aanrader, geweldige setting)
5 april zijn we toen vertrokken richting key west en hebben we verschillende stops gemaakt zo als het sea turtle hospital, 7 mile bridge, bahia honda SP, en op key west most southern point en natuurlijk mallory square, we zijn die avond weer terug gereden naar islamorada. We waren te vrede over onze dag zo maar met de ervaring die we nu hebben zou ik nadenken over een overnachting op key west zodat je nog wat langer kan genieten van de sfeer die ik voor al s avonds het leukste vond.

Ik kijk al weer uit naar jullie vlogs, we hebben ze met plezier zitten kijken en hebben er veel tips uit gehaald. zoals wynwood waar we dit jaar naar toe gaan. Wij gaan namelijk ook in april van 3 april tot 24 april verblijven we in Florida. Veel plezier met het aftellen

FloridaFabian
22-02-17, 17:42
Zo'n schema zou ik dan ook ongeveer willen aanhouden, precies alle dingen die ik op mijn 'lijstje' heb zouden we daarmee kunnen doen binnen 3 dagen. Leuk om te horen dat jullie zelfs tips uit 'onze' vlogs hebben gehaald! Wynwood vonden wij erg leuk, alleen waren wij er op een zeer ongelukkig moment qua temperatuur (de auto gaf 105 fahrenheit aan, dit zal vast iets warmer zijn geweest dan het daadwerkelijk was maar je begrijpt het idee.) Wij gaan dit jaar ook weer naar Wynwood om het even wat beter en vooral rustiger te bekijken allemaal, ondanks dat wij beiden geen echte kunstliefhebbers zijn vinden wij dit wel echt een leuke plek! Kleine bij-tip: Wij hebben toen heel leuk gegeten bij BND Burgers, dit is een fast-food-achtig restaurantje echt pal tegenover de ingang van Wynwood waar ze echt hele zachte prijzen hebben voor de kwaliteit eten.

Ruud2004
25-02-17, 13:58
Ik zie dat jullie vier hele dagen in Naples hebben gepland. Tenzij speciale reden, zou je dit anders kunnen doen. Naples en omgeving is leuk, maar 4 dagen?

FloridaFabian
26-02-17, 16:04
Ik zie dat jullie vier hele dagen in Naples hebben gepland. Tenzij speciale reden, zou je dit anders kunnen doen. Naples en omgeving is leuk, maar 4 dagen?

Geen speciale reden hoor! Wij vinden het strand en bepaalde malls daar heerlijk relaxt en hebben daar nog weinig te ontdekken. Dat gedeelte van de reis lijkt dan ook niet spannend maar is puur strand, zwembad & de lege koffers vullen!

miekje
03-03-17, 18:20
super leuk!!! laatst een week ziek geweest en heerlijk languit op de bank al jullie vlogs gezien......geweldig!!!! heel veel leuke dingen gezien die we ook op ons lijstje hebben gezet.... nu kunnen we jullie nieuwe vlog ook nog gezellig volgen omdat wij pas 4 augustus gaan....

Roshelle
06-03-17, 13:26
super leuk!!! laatst een week ziek geweest en heerlijk languit op de bank al jullie vlogs gezien......geweldig!!!! heel veel leuke dingen gezien die we ook op ons lijstje hebben gezet.... nu kunnen we jullie nieuwe vlog ook nog gezellig volgen omdat wij pas 4 augustus gaan....

Aaah goed om te horen! Dan is het niet zo erg om ziek te zijn, haha! Nog eventjes geduld, met 46 dagen gaan we! :)

FloridaFabian
07-03-17, 11:52
Hele kleine update: Onverwachts hebben wij de kans gekregen om langer op vakantie te kunnen dan de geplande 14 dagen... Toch maar even besloten om Schipholtickets een mailtje te sturen om te informeren naar de mogelijkheid om om te boeken naar een eerder vertrek, vooral de kosten hier van ben ik zeer benieuwd naar. Wordt zeker vervolgd!

EDIT: Deze droom was van korte duur. Ik kreeg onderstaand antwoord:
"Vertrek vanaf de 16e of 17e zou dan ook €180,- plus €45,- wijzigingskosten en administratie kosten zijn per persoon. Plus hier komt nog het tariefsverschil op voor de andere data. Dit bedrag ligt rond de €1500,-.

Dit komt doordat er bijna geen plek meer is op deze vluchten en de laatste stoelen voor een hoger tarief verkocht worden. Het verschil in prijs van uw geboekte ticket en een ticket voor de nieuwe data is het tariefsverschil."

€ 225,- per persoon hadden wij waarschijnlijk nog wel gedaan maar (als ik het goed begrijp) €1725,- per persoon gaat dan net even 1500 euro te ver... Ach, wij gingen er al niet vanuit dat dit mogelijk was maar wie niet waagt....

Syllvia
07-03-17, 17:26
Whoow, dat is nogal een bedrag wat je dan bij moet betalen! maar dat had ik ook niet gedaan :)

stephie
07-03-17, 18:07
Zo hallo zeg! Nouja ik heb nu aardig wat vlogs gekeken en ik weet dat jullie je geld wel beter kunnen besteden haha!

Cindy1969
07-03-17, 21:21
Oh wat veel! Daar kun je een nieuwe volgende reis voor boeken!

AlexFL
08-03-17, 04:20
Balen! Vliegtickets zijn echt de meest vervelende dingen die er zijn, zo onflexibel.

Roshelle
08-03-17, 14:35
Haha, dat geld kunnen we zeker beter besteden! Gister stonden er vluchten van AMS-MIA voor 370 euro met Wowair, dan hadden we eerder nog daarvoor gekozen en de andere vluchten te annuleren. Misschien dat we nog vluchten tegenkomen die we opnieuw boeken, moet even overleggen met Fabian wat we het waard vinden om een hele week extra te gaan (maarja, we willen ook nog naar Thailand dit jaar, dus misschien ook maar niet, haha) :).

stephie
08-03-17, 16:35
Oh jee keuzes maken! Maar wel balen dat je achteraf je vliegticket zo moeilijk kunt aanpassen.
Maar Thailand is ook wel fijn!

Roshelle
20-03-17, 10:25
Gisterochtend ontvingen we een berichtje dat onze huidige reservering in Surfside Miami niet meer doorging. We hadden er vorig jaar overnacht via AirBnB en nu via Whatsapp gereserveerd voor in april dit jaar. Beetje een vaag verhaal waarom het niet meer kon, maar we dachten al snel: we zoeken wel iets anders. Even getwijfeld over een hotel voor bijna 200 euro per nacht, maar toch niet gedaan. Vind het echt te gek om alleen al aan parking 23 dollar per nacht aan kosten te betalen. Via Hotwire gingen we op zoek naar iets wat ons aansprak, en hebben dat geboekt. Daar kwam uiteindelijk 'Beach Place Hotel' (linkje (http://www.beachplacemiami.com)) uit en dat ziet er prima uit, typisch Amerikaans vind ik zelf. Geen parkeerkosten, zwembadje erbij en op 2 blocks lopen van het strand. Win- winsituatie dacht ik zo. Wel ietsje hoger uitgekomen in kosten, maarja, wel met extra dat er een zwembad bij zit, wat Fabian graag wilde.

En we hadden de smaak te pakken, want daarna hebben we ook nog eens 2 nachten vastgelegd op de Keys. Was nog niet helemaal het plan, of toch wel, of toch niet, maar nu toch vastgelegd. Hebben gekozen voor Key Largo, zodat we de kosten wat lager kunnen houden (want ja, 200+ dollar per nacht voor een overnachting op de Keys, ik besteed dat liever aan iets anders). Het is Bayside Inn geworden (linkje (http://www.baysidekeylargo.com)). Simpele overnachting, klein zwembad, met ontbijt maar uitzicht over het water, top dus! Ik zie mezelf al vliegen met de drone :). De rest laten we lekker leeg, JA FABIAN JE LEEST HET GOED, haha. Fabian vind het fijner om dingen vast te leggen, ik vind het fijner om 'het wel te zien', hahaha! :)

FloridaFabian
20-03-17, 10:26
Inmiddels zijn de eerste 6 nachten vastgelegd! Wij hadden in eerste instantie via een 'kennis' van Airbnb vastgelegd om de eerste 4 nachten in een appartement in Surfside door te brengen maar omwille van zeeer onduidelijke redenen was deze ruimte ineens niet meer beschikbaar.... Lekker, zo 5 weken voor aanvang. Vol goede moed hebben wij zo heerlijk de zondagmorgen op de bank doorgebracht met ieder een eigen laptop op zoek naar een alternatief. Uiteindelijk kwamen we toch weer bij Hotwire terecht, waar wij zo goed als alles mee boeken in Florida tegenwoordig. Zodoende de eerste 4 nachten Beach Place Miami(link! (http://www.beachplacemiami.com/))(4 nachten EUR408) 'gewonnen'. Nu hadden we de smaak te pakken en besloot ik toch nog eens te kijken of er iets betaalbaars op de Keys te vinden was, wederom via Hotwire 'wonnen' wij twee nachten op Key Largo in het Bayside Inn (link! (http://www.baysidekeylargo.com/))(2 nachten EUR212) Wij zullen dus eindelijk naar de keys gaan!!

Mocht iemand ervaringen hebben met een van de hotels horen wij het natuurlijk graag! Once again: to be continued.

Roshelle
20-03-17, 10:42
Hey na-apert! Hahaha :D

Ellen1308
20-03-17, 10:45
Hahaha, jullie hebben beiden bijna tegelijk over hetzelfde gepost!
Balen zeg, dat zo kort voor vertrek de accommodatie via airbnb wordt gecanceld! Maar de hotels die jullie nu geboekt hebben zien er goed uit hoor!

FloridaFabian
20-03-17, 11:09
Ja en zonder het van elkaar te weten! Ik zit op mijn werk en Roshelle is thuis... we dachten duidelijk aan hetzelfde ;)

stephie
20-03-17, 11:14
Haha grappig ;)
en ook idd bijna op dezelfde tijd gepost!

maar balen dat het appartement in Surfside niet doorgaat. Gelukkig hebben jullie een mooi alternatief gevonden.
Ik kan niet wachten op de nieuwe vlogs hihi heb ze nu allemaal bekeken.

Cindy1969
20-03-17, 21:07
Hahaha hoe komisch dat bijna tegelijkertijd posten, 2 zielen 1 gedachte :D
Fijn dat jullie toch nog wat betaalbaars hebben gevonden.

Fitzroy
20-03-17, 21:45
Idd grappig dat jullie tegelijk posten.
Met overnachtingen in Key Largo zit je nog wel heeeel ver weg van Key West. Konden jullie niet iets vinden op Marathon of Islamorada?
Wmb vind ik Key Largo niet echt bijzonder.

moniquekruiningen
20-03-17, 22:03
Jullie hebben gelukkig al iets anders!
Ik boekte in 2012 via Flipkey een appartement aan zee in Miami South beach. Voor nacht 6 tm 13 van onze 3 weekse vakantie.. op Schiphol, half uurtje voor vertrek kreeg ik een mail dat vanwege plumbing issues de huur niet door kon gaan. Geld kwam uiteindelijk wel terug, maar de stress van het opnieuw gaan zoeken, viel me niet mee. Uiteindelijk maar gekozen voor een kamer met badkamer bij ZuidAmerikaanse mensen in huis (die niet zo goed Engels spraken) in Weston, voor $25 per nacht, was een kleine pleister op de wonde... maar toch.. geen appartement op South Beach was bitter.

Roshelle
21-03-17, 09:58
Hahaha hoe komisch dat bijna tegelijkertijd posten, 2 zielen 1 gedachte :D
Fijn dat jullie toch nog wat betaalbaars hebben gevonden.

Haha, ja echt twee zielen 1 gedachten! Zo zijn Fabian en ik ook. Wij zijn ook blij dat we nog iets hebben kunnen vinden!


Idd grappig dat jullie tegelijk posten.
Met overnachtingen in Key Largo zit je nog wel heeeel ver weg van Key West. Konden jullie niet iets vinden op Marathon of Islamorada?
Wmb vind ik Key Largo niet echt bijzonder.

We hebben voor Key Largo gekozen vanwege de prijs. We hebben twee nachten en plannen om gewoon de hele dag op pad te zijn op alle Keys en dan alleen op Key Largo te slapen. We vinden rijden helemaal niet erg, zeker niet met zo'n uitzicht, haha!


Haha grappig ;)
en ook idd bijna op dezelfde tijd gepost!

maar balen dat het appartement in Surfside niet doorgaat. Gelukkig hebben jullie een mooi alternatief gevonden.
Ik kan niet wachten op de nieuwe vlogs hihi heb ze nu allemaal bekeken.

Ah leuk om te horen! Ik kan ook niet wachten, wij vinden het zelf ook heerlijk om m'n eigen vlogs terug te kijken. Helaas hebben we ze nu ook al drie miljard keer gezien, ben ook wel weer toe aan wat nieuws, hahaha.


Jullie hebben gelukkig al iets anders!
Ik boekte in 2012 via Flipkey een appartement aan zee in Miami South beach. Voor nacht 6 tm 13 van onze 3 weekse vakantie.. op Schiphol, half uurtje voor vertrek kreeg ik een mail dat vanwege plumbing issues de huur niet door kon gaan. Geld kwam uiteindelijk wel terug, maar de stress van het opnieuw gaan zoeken, viel me niet mee. Uiteindelijk maar gekozen voor een kamer met badkamer bij ZuidAmerikaanse mensen in huis (die niet zo goed Engels spraken) in Weston, voor $25 per nacht, was een kleine pleister op de wonde... maar toch.. geen appartement op South Beach was bitter.

Jeetje mina.. Dat zou wel even stressen zijn! Gelukkig kun je tegenwoordig nog snel iets vinden met al die websites die hotels aanbieden, maar het brengt wel even flink wat stress mee zo in het begin van de vakantie. Fabian was ook nogal aan het stressen na dit bericht, maar ik verzekerde dat we wel wat leuks zouden vinden. En dat is nu ook gebeurd! :)

patje.r
21-03-17, 17:06
Wij zitten en exact dezelfde periode in Florida, en volgen zo een beetje dezelfde route. Alleen gaan jullie na Naples weer richting Miami en wij door naar Orlando (via een paar dagen palm harbor). Ik zag in 1 van jullie vlogs de nogal moeilijke toenadering van Marco island. Is dat de enige manier via dat afschrikwekkende watertje ??
Graag ook een paar tips qua eten en "things to do" in Naples zijn welkom.

FloridaFabian
21-03-17, 18:15
Wij zitten en exact dezelfde periode in Florida, en volgen zo een beetje dezelfde route. Alleen gaan jullie na Naples weer richting Miami en wij door naar Orlando (via een paar dagen palm harbor). Ik zag in 1 van jullie vlogs de nogal moeilijke toenadering van Marco island. Is dat de enige manier via dat afschrikwekkende watertje ??
Graag ook een paar tips qua eten en "things to do" in Naples zijn welkom.


Nee, de grap is dat wij zeer onhandig via dat 'riviertje' zijn gegaan terwijl (achteraf) blijkt dat je er gewoon omheen kunt! Al was deze route een ervaring op zich, zeker voor iemand als ik. Voor eten zou ik Randy's Fishmarket (link (http://randysfishmarketrestaurant.com/)) voorstellen in de buurt van Naples indien je/jullie van vis houdt/houden. Ook vonden wij Ford's Garage in Estero erg leuk, dit is een restaurant op het terrein van mijn favoriete mall in die streek; Miromar Outlets. Ford's Garage is een traditioneel Amerikaans restaurant(link (http://fordsgarageusa.com/food-menu-2017/)). In Naples vinden wij vooral het strand een bezienswaardigheid op zich, net als dus de eerdergenoemde mall. Dit jaar staat een uitstapje naar Sanibel Island op het schema, net als waarschijnlijk een terugkeer naar Marco Island.

patje.r
24-03-17, 08:58
Nee, de grap is dat wij zeer onhandig via dat 'riviertje' zijn gegaan terwijl (achteraf) blijkt dat je er gewoon omheen kunt! Al was deze route een ervaring op zich, zeker voor iemand als ik. Voor eten zou ik Randy's Fishmarket (link (http://randysfishmarketrestaurant.com/)) voorstellen in de buurt van Naples indien je/jullie van vis houdt/houden. Ook vonden wij Ford's Garage in Estero erg leuk, dit is een restaurant op het terrein van mijn favoriete mall in die streek; Miromar Outlets. Ford's Garage is een traditioneel Amerikaans restaurant(link (http://fordsgarageusa.com/food-menu-2017/)). In Naples vinden wij vooral het strand een bezienswaardigheid op zich, net als dus de eerdergenoemde mall. Dit jaar staat een uitstapje naar Sanibel Island op het schema, net als waarschijnlijk een terugkeer naar Marco Island.

Gelukkig, want ik ben niet zo gek op dat soort watertjes in de everglades area :(.
Naar die restaurants gekeken en ik denk dat ik je tip niet in de wind ga slaan.......dusss, thanks :)

Roshelle
24-03-17, 09:15
Gelukkig, want ik ben niet zo gek op dat soort watertjes in de everglades area :(.
Naar die restaurants gekeken en ik denk dat ik je tip niet in de wind ga slaan.......dusss, thanks :)

Hahaha, je had Fabian moeten zien in dat water. We kwamen net van een airboattour af en reden toen door naar Marco Island.. Fabian zat dus nog vers in z'n gedachten met alle beesten die daar rondzwemmen (waaronder natuurlijk de alligators) dus die vond het ook niet zo'n pretje, haha :). Randy's Fishmarket vonden wij echt heel leuk, lekker tussen de locals! Ford's Garage was ook super.

FloridaFabian
25-03-17, 23:24
Toch nog op zoek naar wat advies mbt onze dagtrip naar Key West dus alle tips zijn meer dan welkom!!

Het plan is om 's morgens vroeg vanuit Miami Beach naar Key Largo te vetrekken waar wij onze bagage willen neerzetten in het hotel (als dit mogelijk is) en vervolgens willen wij voor het eerst naar Key West rijden. Een leuk feitje is dat ik omstreeks 2005 (zonder Roshelle) met mijn ouders in Florida was en de bedoeling was om naar Key West af te reizen maar mijn vader besloot halverwege dat het de lange reis niet waard kon zijn en zodoende zijn wij op Marathon omgekeerd richting Miami. Wij zullen de reis zeker wel afmaken maar het gebied waar ik nog met vragen zit is de tocht naar Key West; waar moeten wij nu echt stoppen onderweg? Ik heb zelf best een aantal dingen opgezocht, waaronder het Turtle Hospital, Robbies Marina en vlak voor de 7-mile bridge om wat mooie beelden met onze drone te maken. Wat mis ik? Ben super benieuwd!

Fitzroy
26-03-17, 09:15
Morada Bay Cafe op Islamorada vanwege de sfeer/uitzicht.

Hoe gaan jullie dat doen met sunset celebration? Niet naartoe of daarna in het donker nog 2 uur terug rijden naar Key Largo?
ik blijf erbij dat een overnachting dichterbij Key West wel zo handig was geweest.

FloridaFabian
26-03-17, 11:36
De sunset celebration staat inderdaad nog even op losse schroeven, heb hier en daar verschillende geluiden gehoord over het in het donker terugrijden, de een zegt niets aan de hand en de ander ervaart het als onprettig. In principe hebben wij na de twee overnachtingen op Key Largo nog 8 lege nachten te boeken dus het kan zijn dat we daarna 1 nachtje op bijv Marathon overnachten maar dat hangt sterk van de hotelprijzen af. Voorlopig kan ik niets goeds vinden voor een normaal bedrag (<100$ per nacht) en dan is het het voor ons al snel niet waard. Omdat wij in een aantal keer per jaar in Spanje in het pik-donker rijden over 'enge' bergwegen is dit voor ons in principe niet zo'n probleem dus het kan goed zijn dat wij alsnog kiezen voor de eerste optie, in het donker terug... maar het is dan wel een pittig stuk dus ook dit is niet zeker. - een ander deel van mij denkt dat de sunset ook prachtig is vanaf bijvoorbeeld de 7-mile bridge of Key Largo zelf. Morada Bay ga ik zeker op het lijstje zetten, ziet er super uit!

sanook
27-03-17, 09:02
Als het enigszins kan zou ik toch kijken of je de Sunset Celebration mee kan maken. Niet dat het nu zo héééel geweldig is maar gewoon het idee dat je het meegemaakt hebt. Als je het niet doet (terwijl je zo dichtbij bent) zal dat misschien wel blijven knagen net zoals de keer dat je er bijna was met je ouders :)
Gooi het budget (voor die ene nacht) wat omhoog en zoek een hotel op Key West. Je kan vast ergens anders nog wel wat besparen op je budget.

Lannie
27-03-17, 10:20
Als het enigszins kan zou ik toch kijken of je de Sunset Celebration mee kan maken. Niet dat het nu zo héééel geweldig is maar gewoon het idee dat je het meegemaakt hebt. Als je het niet doet (terwijl je zo dichtbij bent) zal dat misschien wel blijven knagen net zoals de keer dat je er bijna was met je ouders :)
Gooi het budget (voor die ene nacht) wat omhoog en zoek een hotel op Key West. Je kan vast ergens anders nog wel wat besparen op je budget.


Mee eens, Key West heeft als enige zo'n leuke sfeer, qua restaurantjes en barretjes dat kan/mag je gewoonweg niet missen!! ;-)

stephie
27-03-17, 19:42
In 2007 verbleven we in het Radisson hotel op Key West. Maar ik kan het hotel nergens meer vinden....Het was een mooi hotel.
Wij vonden de Sunset celebration ook erg leuk om mee te maken. Ik kan me nog herinneren dat er een man was met een hond en die hond deed allerlei trucs en had ook een zwembroek aan Haha. Was erg grappig om te zien.

FloridaFabian
27-03-17, 19:51
In 2007 verbleven we in het Radisson hotel op Key West. Maar ik kan het hotel nergens meer vinden....Het was een mooi hotel.
Wij vonden de Sunset celebration ook erg leuk om mee te maken. Ik kan me nog herinneren dat er een man was met een hond en die hond deed allerlei trucs en had ook een zwembroek aan Haha. Was erg grappig om te zien.
Wat ik van Tripadvisor begrijp is dat dit hotel in de zomer van 2008 demolished is... Quote (https://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g34345-i53-k1872878-Radisson_Key_West-Key_West_Florida_Keys_Florida.html): " Sorry about your experience. The Radisson is an old dump that is scheduled for demolition, this summer I believe. Several other older hotels near that location are also getting bulldozed to make room for luxury condos."

stephie
27-03-17, 20:01
Jeetje! Ik was net al aan het kijken of ik foto's kon vinden. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het een slecht hotel was. Tenzij mijn geheugen heel slecht is :D
Jammer in ieder geval. Het valt inderdaad best tegen op Key West qua aanbod hotels.

sanook
27-03-17, 22:44
Het aanbod valt op zich niet tegen, maar de prijs is op Key West gewoon een stuk hoger. Kwestie van vraag en aanbod lijkt me. Wij verbleven in feb 2015 in het Best Western Key Ambassador Resort Inn en volgens mij betaalde ik rond de 220 dollar. Ik vond het op zich niets bijzonders maar ja, je zit wel op Key West....

patje.r
29-03-17, 21:39
Wij vonden idd de prijzen op key west schrikbarend. Daarom 2 overnachtingen geboekt op Islamorada.

FloridaFabian
06-04-17, 17:58
Hoewel we inmiddels besloten hebben verder even niets te plannen en de laatste 8 nachten dus open te laten en daar plaatselijk te bekijken wat - en vooral waar - we willen zijn, is er toch een kleine ontwikkeling in onze reis die mij persoonlijk erg gelukkig maakt. Na lang online proberen heb ik even telefonisch met Iberia de stoelreserveringen kunnen maken voor beide lange vluchten (MAD - MIA & retour). (Vooralsnog) waren deze reserveringen zelfs kosteloos! Het fijne aan deze reserveringen is dat er met een Airbus A330-300 van Iberia gevlogen wordt welke beschikt over een 2-4-2 economy setting. Zodoende hebben wij 2 plaatsen náást elkaar, zónder persoon die per vlucht 5-10 x op moet staan zodat Roshelle naar het toilet kan én als kers op de taart kan ik met mijn 1.88M mijn benen in het gangpad leggen. Nu nóg veel meer zin in de vakantie en met 9 werkdagen te gaan schiet het aardig op!:cool:

Cindy1969
06-04-17, 22:01
Dat schiet zeker aardig op, en fijn van de plaatsen.
Ik reis altijd alleen, moet ook tig keer plassen, en kan niet lang stil zitten, dus boek altijd gangpad :cool:

sanook
07-04-17, 00:06
Als het 2-4-2 verdeling is moet het wel heel gek lopen als je met 2 personen niet aan een gangpad zit en de ander er naast. Maar ja je weet maar nooit....
3 stoelen naast elkaar aan het raam is pure ellende als je niet bij elkaar hoort, als je pech hebt moet je 2 vreemden wakker maken om naar het toilet te gaan. Vroegah had je nog de MD11 waar je volgens mij 2-5-2 zat dat was ook geen pretje in de middelste stoel ...

Roshelle
07-04-17, 10:41
Dat schiet zeker aardig op, en fijn van de plaatsen.
Ik reis altijd alleen, moet ook tig keer plassen, en kan niet lang stil zitten, dus boek altijd gangpad :cool:

Haha heerlijk he! Ik zit altijd in de afweging: of veel drinken en weinig last hebben van de jetlag (hydratatie is heel goed daartegen) en veel plassen óf niks drinken, hoofdpijn krijgen en niet plassen. Gelukkig hebben we tot nu toe geen mensen gehad die het echt storend vonden dat ik erlangs moest, maar ik heb wel vaak iemand wakker moeten maken omdat ik het niet meer hield hahaha!


Als het 2-4-2 verdeling is moet het wel heel gek lopen als je met 2 personen niet aan een gangpad zit en de ander er naast. Maar ja je weet maar nooit....
3 stoelen naast elkaar aan het raam is pure ellende als je niet bij elkaar hoort, als je pech hebt moet je 2 vreemden wakker maken om naar het toilet te gaan. Vroegah had je nog de MD11 waar je volgens mij 2-5-2 zat dat was ook geen pretje in de middelste stoel ...

Haha wie weet. Vorig jaar hadden we de laatste 2 stoelen naast elkaar, dat was eventjes spannend. Deze indeling nog nooit gehad, dus ben benieuwd hoe dat gaat bevallen (ik denk geweldig) :)

stephie
07-04-17, 19:48
Heerlijk dat het bijna weer zover is. Jammer voor ons dat we nog lang moeten wachten op de vlogs ;)

Cindy1969
07-04-17, 23:30
Ik drink ook graag veel water, dus ja, neem dat dan maar op de koop toe. Vind het zelf geen probleem als mijn buren er langs willen, heerlijk, kan ik weer even staan.

FloridaFabian
09-05-17, 17:50
Inmiddels zijn we weer een aantal dagen terug in Nederland, we hebben echt een fantastische vakantie gehad en het Florida-virus is bij ons beide alleen maar verder aangegroeid. Vooral het bezoek aan de Keys zou ik willen bestempelen als dé positieve verrassing van de vakantie, dit hadden wij écht niet willen missen... Bahia Honda, John Pennekamp.. Key West... allemaal super! Opvallend is dat wij in 14 volle dagen Florida niet één onweersklap hebben gehoord! Dit kan ik mij niet herinneren van voorgaande jaren. Nu weer keihard aan het werk en hopelijk kunnen wij dan volgend jaar weer terug naar ons paradijs. Bedankt voor al het meedenken en alle tips! -- voor de volgers van 'onze' vlogs, ik geloof dat Roshelle van plan is om morgen al de eerste online te zetten!

stephie
09-05-17, 19:48
Welkom terug! Fijn dat jullie zo genoten hebben. Ohhhh en ik ben echt blij dat Roshelle zo snel een nieuwe Vlog gaat plaatsen! Van armoe was ik oude vlogs aan het terug kijken. Ik vind de vlogs zo leuk om te zien. Ik kan me dan weer helemaal inleven.
Gelukkig mag ik volgende week weer gaan. Joehoeeeee! :cool:
En Roshelle: you go girl! :D

Cindy1969
09-05-17, 22:05
Welkom thuis, en de vakantie klinkt heerlijk! Ben ook benieuwd naar de vlogs :)

miekje
09-05-17, 22:15
Welkom thuis... hier zijn wij.... maar ook de kinderen dagelijks aan het kijken of er nieuwe vlogs zijn....! Leuk leuk leuk!!!

Syllvia
10-05-17, 08:16
Welkom terug in NL. Koud hé :)
Key West vond ik ook zo leuk, de weg er naar toe, en Key West ook!
Zo benieuwd naar de vlogs!! Altijd zo leuk :)

Patrick
10-05-17, 10:10
Welcome back! De tijd zal wel weer omgevlogen zijn. Kom maar op met die vlogs, we zijn weer erg benieuwd naar jullie ervaringen en avonturen.

Roshelle
10-05-17, 15:40
Wat een enthousiasme! Superleuk om te zien natuurlijk. Ik ben gister begonnen met het editten van de eerste vlog, maar het wil nog niet helemaal lukken. Wat zouden jullie een fijne dag vinden dat de vlogs online komen? Bijv. de vrijdag vlak voor het weekend? Of toch de woensdag zoals altijd? :)

AlexFL
10-05-17, 17:27
Doe mij maar gewoon wanneer je ze af hebt :) hoef geen vaste releasedag :)

Patrick
10-05-17, 18:28
Same here. Gewoon als je ze af hebt. Waarom zouden we langer moeten wachten! haha

Cindy1969
10-05-17, 19:53
Als je ze af hebt graag :D

miekje
10-05-17, 20:06
Jaaaaa.... leuk.... wanneer je ze af hebt....super leuk!!!! Zijn heel nieuwsgierig...

stephie
10-05-17, 20:34
Ja of elke dag van de week :p
Haha....no stress...neem de tijd :rolleyes:

Roshelle
10-05-17, 22:48
Haha, ik voel nu totaaaaal geen druk hoor. Het wordt de vrijdag. Ik heb ook best wat tijd nodig om de vlogs te editten, zitten veel uurtjes in per vlog. Voor jullie speciaal alvast een voorproefje: https://youtu.be/n6NSBa5zivE

miekje
10-05-17, 23:12
Leuk!!!!!! Heb hem net gekeken.... ziet er geweldig uit....!!!

Lannie
10-05-17, 23:16
Wat gaaf! Ben benieuwd naar de rest!

stephie
10-05-17, 23:28
Ik kreeg een bericht via YouTube. Leuk gedaan Roshelle. Super dat jullie een drone hebben gebruikt. Zo'n ding gaat hoog hè?

Mushu
10-05-17, 23:40
Leuk! Ben dol op vlogs en zie uit naar de nieuwe van jullie. Een blog is al veel werk dus kan me voorstellen dat een vlog helemaal veel tijd kost. Je heb hier op het forum in ieder geval veel mensen (fans) die van je werk genieten.

ronenivonne
11-05-17, 07:28
De eerste preview was super, een beetje Florida in de huiskamer!!!

Patrick
11-05-17, 08:17
Ziet er alvast prima uit!

Roshelle
11-05-17, 10:52
Ik kreeg een bericht via YouTube. Leuk gedaan Roshelle. Super dat jullie een drone hebben gebruikt. Zo'n ding gaat hoog hè?

Hij gaat zeker hoog! Er hangen bepaalde regels aan, hij mag maar max. 120 meter de hoogte in en 500 meter bij je vandaan (en je moet hem nog kunnen zien), maar hij zou zonder die beperking wel verder kunnen! :D

En bedankt voor alle super enthousiaste reacties!

mads2017
11-05-17, 12:20
Hij gaat zeker hoog! Er hangen bepaalde regels aan, hij mag maar max. 120 meter de hoogte in en 500 meter bij je vandaan (en je moet hem nog kunnen zien), maar hij zou zonder die beperking wel verder kunnen! :D

En bedankt voor alle super enthousiaste reacties!

complimenten voor de teaser en de beeldkwaliteit! Welk merk drone hebben jullie gebruikt? Ben zelf ook aan het zoeken jaar een mooi apparaat met een goede prijs/kwaliteit.

keep up the good work!

k,

FloridaFabian
11-05-17, 14:21
Welk merk drone hebben jullie gebruikt? Ben zelf ook aan het zoeken jaar een mooi apparaat met een goede prijs/kwaliteit.



Wij hebben met de laatste '21% BTW weg ermee' -actie van de Media Markt een DJI Phantom 3 Professional gekocht. Ik meen voor €667, hier zat dan nog een extra batterij twv €150 bij ook. Ik kan de producten van DJI van harte aanraden om de kwaliteit, het blijft een hoop geld maar dat zeiden ze 30 jaar geleden over de eerste mensen met een normale videocamera ook ;)

soes
11-05-17, 23:29
Ben benieuwd naar de rest! Leuk voorproefje!

Roshelle
12-05-17, 16:15
En inmiddels staat de eerste vlog online! https://youtu.be/uIF_5WmsUa0

Cindy1969
12-05-17, 20:53
Yes, straks even kijken :)

Syllvia
13-05-17, 14:54
Weer superleuk Roshelle!!! Echt mooi gemaakt!

Lannie
13-05-17, 19:59
Hartstikke leuk! Ben benieuwd naar nummer 2.

Roshelle
18-05-17, 12:12
Dankjewel allemaal! Ben alweer druk bezig met de volgende! :)

Renger-Linda
11-07-17, 00:05
Roshelle vraagje :confused:, vind je het de moeite waard de drone mee te nemen en hoe neem jij hem mee handbagage of ruim? wij hebben namelijk ook een Phantom dji drone en na het zien van je beelden denk ik ; is misschien toch wel leuk ... Heb alleen ooit iets gelezen over de batterij etc. zou niet mee mogen in je handbage , heb jij hier ervaringen mee of nooit problemen gehad?

Roshelle
12-07-17, 09:47
Allereerst, als je hem mee wilt nemen. Dan dien je de drone te registreren bij de https://www.faa.gov/uas/ ! :)

Het ligt er een beetje aan waar je heen gaat in Florida. Als je bijv. alleen naar Orlando gaat is het niet de moeite waard om hem mee te nemen omdat je daar niet mag vliegen. In alle state parks mag je bijvoorbeeld ook niet vliegen. Je hebt veel flight maps waarop staat waar je wel en niet mag vliegen, dus ik zou eerst kijken of je wel mag vliegen op de plek waar je heen gaat (http://knowbeforeyoufly.org/air-space-map/).

Ik vond het zeker de moeite waard om hem mee te nemen, maar let wel op: het kost ook extra moeite om hem mee te nemen, elke dag op te laden, van plek naar plek te vervoeren etc. Ik heb hem zelf meegenomen in mijn handbagage, de drone mag je ook inchecken, maar de batterijen moet je sowieso bij je dragen. Dit is overigens wel per luchtvaartmaatschappij anders, dus daar moet je ook even goed op letten. Verder vond ik het wel eng om zo'n drone in m'n handbagagekoffer te hebben, maar dat is allemaal goed gegaan. Ik heb hem alleen op Schiphol uit m'n handbagage hoeven halen, tijdens de overstap op Madrid niet en in Florida ook niet.

Dus in het kort: kijken of je er wel mee mag vliegen waar je heen gaat op reis, of je plek hebt om hem mee te nemen in je handbagage, even checken bij je luchvaartmaatschappij hoe het zit met de batterijen en de drone, bedenken of je het er voor over hebt om de drone tijdens je reis steeds mee te nemen enz. en het belangrijkste (!) je drone aanmelden bij de FAA in Amerika (https://www.faa.gov/uas/).

Hoop dat ik je een beetje geholpen heb! :D

Manon Osterop
18-07-17, 08:24
Roshelle een vraag namens mijn zoon. welk videobewerkingsprogramma gebruik jij? ik probeerde een prive bericht te sturen maar ik kan daar niet typen. Sorry. groeten MAnon

Renger-Linda
18-07-17, 17:24
Bedankt voor je reactie , ik ga het is even op mijn gemakje uitzoeken , misschien dat ik dan Vriend lief toch overhaal de extra moeite voor lief te nemen.:D

Roshelle
02-08-17, 21:55
Roshelle een vraag namens mijn zoon. welk videobewerkingsprogramma gebruik jij? ik probeerde een prive bericht te sturen maar ik kan daar niet typen. Sorry. groeten MAnon

Sorry ik zie je berichtje nu pas! Ik gebruik iMovie, dat is het standaard bewerkingsprogramma van Mac!

MarkD
02-08-17, 22:14
Sorry ik zie je berichtje nu pas! Ik gebruik iMovie, dat is het standaard bewerkingsprogramma van Mac!
Ik dacht dat je Quik gebruikte aan je overgangen te zien, die al eens geprobeerd? Is er voor zowel iPhone, iPad als Mac.