PDA

Bekijk Volledige Versie : Extra kosten aan uitstapjes/pretparken etc.



Kletskous
06-02-17, 11:26
Ik ben mij eens aan het verdiepen in de 'standaard' uitstapjes die in een rondje Florida meestal gedaan worden. Hierbij naar de prijzen kijkend, loopt het stiekem toch allemaal al gauw op. Als ik bijvoorbeeld even uitga van de volgende uitstapjes die ik in de regelmatig tegenkom (in dollars p.p.):

- hop on hop of bus Miami : 45,00 of Ducktour Miami: 32,00
- snorkelen The Keys: 30,00
- Airboat tour Everglades: 40,00
- tramtour SharkValley 25,00
- Kennedy Space Center : 45,00
- boottocht Little Toot : 23,00
- qua pretparken is natuurlijk een persoonlijke keuze maar ik lees toch veelal over meerdaagse passen van minstens 3 dagen á 350,00 p.p.
- Kelly Park: 5,00 (??)

Dan kom ik, bij een "standaard" rondje toch al gauw op 558,00 dollar (ca. 520,-- euro) per persoon extra aan kosten uit. Natúúrlijk is dit voor iedereen verschillend, maar bij een toeristisch rondje zijn dit wel de meest genoemde excursies die gedaan worden en die je dan mee wilt pakken.
Nu zal dit vast wat goedkoper kunnen door wellicht iets via Groupon te boeken (daar heb ik mij nog niet in verdiept, nog nooit gedaan), en dat scheelt natuurlijk wel iets, maar toch: al met al loopt het flink in de papieren.

En dan lees ik in verschillende reisverslagen nog over andere dingen zoals karten, midgetgolfen, kanoën, segway tours, andere boottochtjes, entree's van natuurparken. Dat gaan wij niet eens allemaal doen want dat wordt gewoon te gek.

De kosten van eten/drinken heb ik ook nog niet eens meegenomen, maar goed: thuis moeten we ook eten. Maar ik ben wel van plan om in de villa's ook een aantal keren gewoon te koken en zelf te ontbijten/lunchen. Gewoon fijn om niet de deur uit te moeten maar ook een beetje gezien de kosten.

Gewoon even voor mijn eigen belevening hoor: zie ik deze kostenberekening zo verkeerd of wat zou ik anders kunnen doen?

stephie
06-02-17, 11:48
Het zijn inderdaad steeds keuzes die je moet maken. Wij zijn niet zo van de uitstapjes die je hierboven hebt genoemd. Wij besteden vooral geld aan shoppen en eten en drinken, oh ja dankzij mijn man ook aan het upgraden van de huurauto :eek:
Wij doen ook nooit echt een rondreis, wij verblijven op één of twee plaatsen en vanuit daar ondernemen wij dingen. Vaak bezoek wij natuurparken. De entree is laag en soms zelfs gratis. Daarnaast gaan we naar het strand en bezoek we winkelcentra. Af en toe gaan we naar een pretpark. De laatste keer was in 2011. Dus dit jaar gaan we weer naar Disney. Ook probeer ik andere uitstapjes te vinden die weinig tot geen geld kosten.
Ik kan me best wel voorstellen dat je zoveel mogelijk wil doen tijdens de vakantie, maar dan lopen de kosten aardig op.
In 2007 hebben wij een rondreis gemaakt door Florida. We hebben toen gekozen om Universal studio's en Disney te bezoeken. Kennedy Space center hebben we toen overgeslagen en Busch Gardens ook. In Miami hebben we toen een tour geboekt en toen zagen we alle hoogtepunten van de stad.
Tijdens de eerste keer Florida hebben we geen airboat tocht gemaakt. We kozen ervoor om te wandelen en fietsen door de Everglades (fietsen raad ik niet aan met temperaturen boven de 30 graden hihi...ik heb toen een zonnesteek opgelopen).
Succes met alles uitpluizen!

Ellen1308
06-02-17, 11:49
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Natuurlijk wil je zoveel mogelijk uit je vakantie in Florida halen maar qua kosten wil je toch ook nog een beetje in het redelijke blijven. Wij kiezen waarschijnlijk voor een ultimate Disneypass en zullen ons in Orlando alleen richten op de Disney parken. Universal en Seaworld enz. bewaren we denk ik maar voor een eventuele volgende keer!

Maar ik lees best vaak dat mensen zeggen dat de reis naar Florida net zo duur is als een vakantie in Spanje, als je puur kijkt naar tickets, auto en accommodatie dan kan dat waarschijnlijk wel kloppen (wij zijn nu ongeveer net zoveel kwijt als wanneer we 3 weken naar Oostenrijk/Kroatië zouden gaan) maar ik denk toch dat het verblijf je veel meer zal kosten door alle pretparken en ander toeristische attracties.

Maar we hebben het er voor over hoor! Het is een reis die we waarschijnlijk niet ieder jaar zullen gaan maken!!!

Wat de groupons betreft, volgens mij is het niet meer mogelijk om vanuit Nederland Amerikaanse groupons te kopen. Erg jammer want ik heb al hele leuke aanbiedingen voorbij zien komen!

Ellen1308
06-02-17, 11:51
Tijdens de eerste keer Florida hebben we geen airboat tocht gemaakt. We kozen ervoor om te wandelen en fietsen door de Everglades (fietsen raad ik niet aan met temperaturen boven de 30 graden hihi...ik heb toen een zonnesteek opgelopen).

Herkenbaar!! Ik was na de fietstocht zo ontzettend verbrand!! Er was de hele dag geen zon te zien maar ik was nog roder dan een kreeft en heb een paar nare dagen gehad!!

Mushu
06-02-17, 12:58
Een Florida-reis kan inderdaad behoorlijk duur worden. Er zijn natuurlijk ook dingen die gewoon gratis zijn: Disney Springs, verschillende natuurparken, strand (ook niet allemaal). Speur ook eens op het net naar combinatiekaarten. Bij attracktionticketsdirect (ie, uk en de) hebben ze een aantal combipassen. Met zo'n pas kan je verschillende dingen doen zoals airboat rides, fietstochtjes, Hop on Hop off en nog veel meer voor een gunstige prijs. Of je krijgt iets cadeau bij een bepaald ticket zoals een airboat ride of volwassen ticket voor kinderprijs voor Kennedy Space (nu bij attracktiontickets.ie).

Kletskous
06-02-17, 13:44
Ik wil en kan ook gewoon niet alles doen. Maar aangezien het voor ons waarschijnlijk voorlopig eenmalig bij Florida blijft, wil je toch wel weer voldoende gezien en gedaan hebben.
Ik zal wellicht dolgraag terug willen naar Florida hoor, maar er is ook nog zoveel meer moois op de wereld. Ik wil nog zoveel zien in de wereld (Curacao, Thailand, Afrika, Indonesie, Canada etc. etc.) En ook andere gebieden in Amerika. Zo wil ik ook nog heel graag een keer naar de westkust met de kinderen. We zijn er zelf meer dan 15 jaar geleden geweest, maar dat wil ik ook nog graag doen.

Tips voor gratis natuurparken zijn erg welkom hoor !
Qua parken moet ik het nog met manlief over hebben. Maar zelf neig ik naar de 14 dagen onbeperkte toegang tot Seaworld/Bush Gardens/Aquatica en dat is incl. parkeren voor 145,00 p.p. Dat vind ik qua prijs nog wel oke. En dan nog één dag naar Magic Kingdom en één dag naar Kennedy Space Center.
(Ik zie trouwens geen goedkopere tickets via attractionticketsdirect.ie hoor. Gewoon 44,00 voor volwassenen?)
En bij de Everglades neig ik naar alleen de airboatride en niet ook nog de tramtour. Las ergens dat dit toch een beetje saai en langdurig is.

Bij onze villa in Cape Coral gaan we nog 2 dagen een boot huren (financieel ook "auw") en hopen we dat we dan ook wilde dolfijnen kunnen spotten onderweg. Als dat het geval is, gaan we bijvoorbeeld geen boottocht bij Little Toot meer doen wat mij betreft. Anders mogelijk wél.

Wij hebben na aankomst nog 1 volle dag in Miami en daar ben ik ook nog niet over uit. We slapen op Miami South Beach (hotel San Juan, Collins Avenue) en betalen daar volgens mij 30 dollar parkeerkosten bij het hotel. De vraag is of we zelf met de auto enkele bezienswaardigheden gaan bekijken (bijv. Holocaust Memorial, Art deco wijk, stukje wandelen over Ocean Drive, Little Havanna) of dat we toch kiezen voor zo'n rondrit-bus.
Als we de auto overal duur moeten parkeren + weer parkeerkosten bij het hotel, kun je je afvragen of je niet beter zo'n rondrit kunt doen. Maar als dat niet veel scheelt, kun je dan beter met de auto zelf gaan kijken? We willen niet van 9.00-17.00 uur gaan sjouwen want we zijn net de vorige dag geland. We willen dus ook even lekker een paar uur nog op het strand liggen.
Iemand een idee hoe ik deze dag handig plan?

trails
06-02-17, 14:11
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.
Voor ons waren de Disney tickets altijd het duurt maar sinds de meiden niet meer mee gaan, gaan wij daar ook niet meer heen.

Miami is ook goed te doen met eigen vervoer.
De Everglades NP is ook goed te zien door er te wandelen en dat is gratis (op $25 na voor algemene toegang).
En Google eens op coupons voor diverse tours/attracties.
De airboattour deden wij diverse keren bij Kissimmee (met coupon) en die was beslist geen $ 40 pp.

Kletskous
06-02-17, 14:52
[QUOTE=trails;224106]De Everglades NP is ook goed te zien door er te wandelen en dat is gratis (op $25 na voor algemene toegang).QUOTE]

Oké, en bij welke ingang moet ik dan precies zijn? We komen vanaf Homestead trouwens.
En wandelend.... zie je dan ook alligators op de weg liggen? Want of we dat durven? Ik weet dat het normaal is daar, en dat je er ook fietsend langs kunt, maar ik geloof niet dat ik daar rustig en relaxed zou lopen. Doodeng. Ook al zegt iedereen dat het normaal is en ze niks doen (jaja). Daarom leek of die airboottour of met de tram me een beter alternatief.

Miami met de auto is dus wel te doen? Volgens mij kunnen we lopend vanaf het hotel naar het Holocaust en is Ocean Drive op 15-20 lopen volgens mij. De rest weet ik nog niet. Maar dat zou wel veel kunnen schelen als we die hop on-hop off bus niet doen.

En googlen op kortingscoupons, daarmee bedoel je iets anders dan Groupon?

Cindy1969
06-02-17, 15:38
Als je veel attracties en pretparken wil bezoeken kan het erg prijzig worden ja.
Ik heb zelf niets met Disney dus heb nog nooit een Disney park bezocht, maar Seaworld is ook niet echt goedkoop. En dat vind ik toch wel echt een aanrader. Paar jaar geleden Discovery Cove bezocht, duur, maar zo mooi! Denk er nog echt vaak aan. Wil dat over een paar jaar weer gaan doen.

Zelf ga ik vaak naar de State parken, niet duur, en prachtig. Maar dan moet je wel van natuur houden. Ga ook nooit langer dan 8 a 10 dagen (anders krijg ik heimwee, zo jammer, maar ja) dus het valt voor mij allemaal wel mee qua kosten.
Komende vakantie verblijf ik in Daytona, en ga ik voornamelijk State parken bezoeken, en stranden. Ga 2 attracties bezoeken die wat duurder zijn, Wild Zoo geloof ik, een dieren tuin, en Marineland in St Augustine.

Zo hou ik het leuk binnen budget voor mezelf.
Oh ja, ga ook altijd nog het nodige shoppen ;)

moonlight91
06-02-17, 15:48
Als je neigt naar 14 dagen onbeperkt seaworld en de twee andere parken
kun je ook een resortday bij discovery cove boeken met of zonder dolfijnswim
een resortday DC is incl 14 dgn onbeperkt SW en Aquatica ,voor $25 pp boek je BG erbij en heb je gratis parkeren
Bij de resortday (8u tot 18u)zit ontbijt warme lunch en snacks, ijs,cocktails en drank onbeperkt inbegrepen
je bent dan voor een paar tientjes meer een dag extra onder de pannen
en 'spaar 'je een dag boodschappen uit

Mushu
06-02-17, 15:48
Dit is de link naar de goedkoper Kennedy Space Center tickets: https://www.attractionticketsdirect.ie/orlando-attraction-tickets/kennedy-space-center-tickets/kennedy-space-center-admission-badge?ref=tickets_list . Je kan dus kiezen voor de Adult: At Kids Price Offer €34,-

Op diezelfde site heb je tickets voor SeaWorld, Aquatica en Bush (incl parkeren) voor €128,- en daar krijg je nu een gratis airboat-tour bij.

Wat Miami betreft, ik heb even gekeken waar jullie hotel ligt en dat ligt heel gunstig. Ik zou alles lopend doen. Via Lincoln Road Mall naar het Holocaust Memorial. En dan weer terug naar het strand en via het strand, Ocean Drive of Lummus park het Art Deco District doen. Onderweg genoeg gelegenheid om te zitten, kijken en een ijsje te eten. Dit is onze dag Miami geweest (was iets meer lopen maar wij hadden dan ook geen hotel op Miami Beach): http://cruisingthecanal.blogspot.nl/2015/05/miami-vice.html

Dan nog die gratis natuurparken, de enige die me nu te binnen schiet is Circle B Bar Reserve: https://www.swfwmd.state.fl.us/recreation/areas/circlebbarreserve.html Heb ik via een reisverslag hier op het forum en ik ben helemaal fan. Ik weet zeker dat er meer gratis parken zijn maar die moet je anders googlen of iemand anders kan er misschien een paar doorgeven. Je kan ook een gratis wandeling maken in Celebration, langs de winkeltjes maar ook meer de natuur in, om het meer.

Ik heb in mijn leven nog nooit een dolfijnentour gedaan maar al heel wat dolfijnen gewoon in het wild gezien, ook in Florida. Dus die tour kan je misschien ook overslaan. Wordt nog goedkoop zo :D

Kletskous
06-02-17, 17:04
Dankjewel Mushu!
is die link/aanbieder betrouwbaar? Heb volgens mij nog nooit iets in het buitenland besteld zo, en het is toch voor een flink bedrag. Máár wel weer in totaal voor die 3 dagen pas + KSV samen ruim 100 euro goedkoper dan mijn link dus wel de moeite. En dan die airboat rit erbij (zie je daar ook alligators bij?)

Miami kan dus eventueel ook wel lopend. Op een of andere manier trekt de stad me ook niet zo hoor, maar wie weer vergis ik me enorm, dat is nu natuurlijk lastig te zeggen. Ik heb zoiets van 'wil er geweest zijn maar geen dagen doorbrengen' dus dat maakt het ook moeilijk om te zeggen van wat móet je gezien hebben in Miami.
Anderszijds: onze reis eindigt met 2 dagen in Fort Lauderdale/Hollywood, dus wie weer kunnen we vanaf daar ook nog een stukje Miami meepakken op het einde, als we er nog zin in hebben.

Ik ga zeker ook nog even kijken naar de rest van je blog, altijd leuk om te lezen. Dat natuurpark zoek ik ook nog op.
En ik hoop inderdaad ook gewoon op onze eigen boottochtjes dolfijnen naast ons te zien zwemmen, dat lijkt me toch wel erg gaaf. Dus dan kan die andere toer vervallen denk ik.
Waar heb je de beste kans op dolfijnen aan de gulfcoast? We zitten in cape coral en ik dacht zelf een tochtje naar Captiva Island en een keer naar Sanibel Island.

Mushu
06-02-17, 17:54
Ja die aanbieder is zeker betrouwbaar. Ik heb er zelf meerdere keren tickets besteld (zowel via de ie, de als de uk site, afhankelijk waar ik de beste deal kon krijgen) en ook andere forummers hebben er goede ervaringen mee. Die airboat rit is in Boggy Creek en ja daar zie je waarschijnlijk ook alligators. Zie ook mijn blog (dat streepje en ergens tussen het gras :D): http://3girlsinflorida.blogspot.nl/2012/09/de-girls-zoeken-alligators.html Met die alligators blijft het altijd gokken. Ik heb ze gezien vanuit de monorail op het vliegveld, tijdens de bustour op Kennedy Space Center, vanuit de bus op WDW, in een meer op WDW, in de meertjes voor onze villa's, tijdens de airboat tours (de ene keer meer dan de andere keer), tijdens wandelingen door natuurparken etc. Ze zitter er echt in Florida maar zijn over het algemeen niet zo dol op mensen. Dus als je lawaai maakt en dichtbij komt, verdwijnen ze meestal onder water.
Waar je goed dolfijnen kan spotten weet ik niet. Ik heb ze in ieder geval gezien vanaf het cruiseschip toen we vertrokken uit Port Canaveral en de laatste keer vlakbij het manatee observationdeck bij Merrit Island.

Ik zelf ben ook geen fan van Miami en op het forum heb ik vaker gelezen dat anderen ook niet altijd fan zijn. Ik weet dat sommige mensen een week naar Miami gaan maar dat zou ik nooit doen. Het is leuk om geweest te zijn, vind ik. De eerste keer heb ik vooral dingen net buiten de stad bezocht, oa Farichild Tropical Botanic Garden en Villa Vizcaya. Toen we vanwege een cruise weer in Miami waren, heb ik een wandelroute uitgezet (mijn ouders waren mee en die wandelen normaal heel veel) en die was leuker dan we verwacht hadden. Maar na die dag waren we ook wel weer klaar met Miami :). Het Holocaust memorial is trouwens wel echt indrukwekkend en er achter vind je een kleine botanische tuin (gratis dacht ik), ook leuk om even door te lopen.

trails
06-02-17, 18:19
Wij hebben diverse wandelingen gedaan in Everglades NP komende vanuit Homestead, langs de weg naar Flamingo (wegnummer 9336). Je kunt deze bekijken op ons verslag van 2014 (tamelijk aan het eind van de vakantie). Bij de Anhinga trail waren toen vrij veel alligators te zien. Toen zelfs 1 op de weg.

Deze wandelingen hebben we toen gedaan:
http://floridahikes.com/mahogany-hammock
http://floridahikes.com/pa-hay-okee-boadwalk
http://floridahikes.com/pinelands-trail
http://floridahikes.com/anhingatrail

We gebruiken deze website veel voor het vinden van wandelingen.

Als jullie op Ocean Drive zitten met je hotel dan heb je een vrij centrale ligging. Als je daar een auto hebt ben je helemaal vrij in je doen en laten. Alles is daar makkelijk te vinden.

Met kortingscoupons bedoel ik niet Groupon, alhoewel daar misschien ook wel iets op te vinden is.

Gewoon bij Google intypen: discount coupon airboat ride en dan een plaatsnaam.
Dus gewoon: discount coupon en attractie/restaurant/winkel etc. en plaatsnaam.
Ter plaatse vind je ook overal (in hotels, restaurants en tankstations) couponboekjes.

Hier heb je er al een paar.
http://www.destinationcoupons.com/florida/miami/miami-coupons.asp
http://miamionthecheap.com/category/attractions-2/
http://www.miamiandbeaches.com/special-offers

Kletskous
06-02-17, 19:35
Oja, de Anhinga trail heb ik weleens van gehoord. Vinden jullie dat niet eng dan, die alligators zo dichtbij? Of ben ik zo'n schijterd? Dank voor de linkjes van de coupons, ik ga ze doorlezen. En in restaurants etc..ja dat moet ik niet vergeten. Ik zou er straal voorbij lopen en thuis denken "o,ja...".

Ik denk dat we eruit zijn wat Miami betreft: lopend vanuit het hotel het e.e.a. en een paar dingen met de auto. Na onze 2e nacht gaan we door naar Islamorada, maar we kunnen die ochtend natuurlijk ook eerst nog naar een bezienswaardigheid in Miami rijden en daarna door. Voorlopig dus geen hop on hop of bus dus! Zien en geweest zijn, maar naar mijn idee is Miami niet super bijzonder en stikt het niet van de bekende bezienswaardigheden.

En Mushu, je krijgt daar originele tickets toch? Zonder datum hè? En worden ze aangetekend verstuurd ofzo, want je bestelt toch voor een fiks bedrag. En als dat kwijtraakt in de post....?

Njit
06-02-17, 21:10
Dit schrijven ze er zelf over bij ATD:


We send our tickets via a guaranteed delivery service, meaning they are tracked and delivered safely and securely straight to your front door.

Kletskous
06-02-17, 21:48
Even Google Translate gedaan, maar dat klinkt wel veilig toch.

Njit
06-02-17, 21:55
Ik heb bij de Duitse en de Ierse site tickets besteld en beide zijn ze aangekomen. Je krijgt een mailtje waarin je kunt zien wanneer ze in de bus zouden moeten liggen.

Kletskous
06-02-17, 22:16
Oké thanks, klinkt goed.

Kletskous
07-02-17, 15:19
Ik zie net, even een proefboeking ingevoerd, dat er nog 26,00 verzendkosten bijkomen bij die aanbieder. Dat is wel erg jammer, her prijsverschil wordt nu wel iets minder groot...


Zag net trouwens deze speedboot in Miami:
http://www.thrillermiami.com (http://www.thrillermiami.com/)
Ook gaaf !!

Ik ga maar eens lezen over hoe Groupon werkt. Neem tenminste aan dat je daar vanuit NL ook kunt bestellen?
Maar het lastige vind ik wel weer dat áls je bonnen hebt gekocht, je het ook min of meer móet doen anders is het weggegooid geld. Dus ruimte voor spontane acties/wijzigingen in de planning is dan wel lastiger. Lijkt me.

Njit
07-02-17, 15:39
Ik zie dat er inderdaad staat dat je voor non-irish customers 26 euro moet betalen. Ik heb de vorige keer gewoon de standaard optie (gratis) gekozen.
Weet niet of dat er altijd al zo gestaan heeft..

https://s23.postimg.org/gbf66okbv/atd_2017_02_07_14_26_23.png

Staat inderdaad ook zo in hun voorwaarden:

Customers outside of Ireland
Attraction Tickets Direct can send tickets to European countries outside of Ireland although delivery may take up to 14 days. You must please select the 'Overseas Delivery' on our website priced at €25 per order. Your order will then be posted for secure delivery via Fedex. Overseas Delivery does not apply for UK residents. We regret that we are unable to post tickets to any countries outside of Europe including the USA.

Don Tuse
07-02-17, 16:15
Ik zie inderdaad bij Attractiontickets tickets voor KSC. Ik kan kiezen tussen: Adult (Eur 44), Adult: At Kids Price Offer (Eur 34) en Child (Eur 34). Waaraan moet men voldoen om een Adult: At Kids Price Offer te mogen gebruiken? Dat zie ik nergens staan. En mocht het antwoord op deze vraag zijn "iedereen gebruik kan maken van Adult: At Kids Price Offer", waarom zijn er dan ook tickets voor Eur 44?

Njit
07-02-17, 16:35
Volgens mij geen speciale voorwaarden:


For a limited time adults can enjoy admission to Kennedy Space Center at Kids Prices.

En waarom er ook tickets voor 44 euro zijn? Wellicht om mensen te kunnen laten patsen met duurdere tickets? 'Nee joh, ik heb niet van die cheapo kaartjes, ik heb de dúre'

Don Tuse
07-02-17, 17:16
Tot wanneer duurt die "limited time"?

Njit
07-02-17, 17:18
Geen idee. Ik heb geen aandelen ATD..

Mushu
07-02-17, 17:54
Ik zie inderdaad bij Attractiontickets tickets voor KSC. Ik kan kiezen tussen: Adult (Eur 44), Adult: At Kids Price Offer (Eur 34) en Child (Eur 34). Waaraan moet men voldoen om een Adult: At Kids Price Offer te mogen gebruiken? Dat zie ik nergens staan. En mocht het antwoord op deze vraag zijn "iedereen gebruik kan maken van Adult: At Kids Price Offer", waarom zijn er dan ook tickets voor Eur 44?

Ik denk omdat het een tijdelijke actie is? Maar het ziet er wel een beetje verwarrend/ raar uit. Kan me herinneren dat toen ik diezelfde kaartjes kocht het er ook zo stond. En dan zijn er misschien toch mensen die niet opletten en voor de duurdere optie gaan.

Don Tuse
07-02-17, 17:57
Geen idee. Ik heb geen aandelen ATD..

Ach, ach, ach...

Mushu
07-02-17, 18:03
Ik zie net, even een proefboeking ingevoerd, dat er nog 26,00 verzendkosten bijkomen bij die aanbieder. Dat is wel erg jammer, her prijsverschil wordt nu wel iets minder groot...

Kijk ook eens op de Duitse site. Die heeft dezelfde aanbiedingen volgens mij maar geen verzendkosten!

Kletskous
07-02-17, 22:01
Kijk ook eens op de Duitse site. Die heeft dezelfde aanbiedingen volgens mij maar geen verzendkosten!

Heb ik ook al gekeken. Maar daar is de 3-parken ticket weer iets duurder dan de Ierse site (daar is het 128,00).
Bij de Duitse site is het 138,00 p.p. terwijl het bij American Estates 145,00 p.p. is. Dus dat scheelt dan niet zoveel meer én gewoon in Nederland bestellen. En bij AE hebben we ook onze hotels/auto geboekt, dus dat is ook prettig.

Njit
07-02-17, 22:09
AE is ook prima.

Mushu
07-02-17, 22:31
AE is inderdaad ook prima. Heb ik vaker geboekt (een keer heel pakket met vliegen, villa en auto voor nog geen €700 pp maar ook alleen een villa en alleen tickets) en was altijd goed geregeld. Maar ik zou zeker niet bezorgd zijn over attractiontickets, daar heb ik ook meerdere malen verschillende tickets geboekt en was ook altijd netjes geregeld. Zelfs een keer telefonisch contact gehad met de Duitse attractiontickets om een datum van iets om te zetten, werd heel netjes in het Nederlands te woord gestaan. Ik boek in principe waar het goedkoper is en of ik dan de tickets bij de een boek, de auto bij de ander en de villa weer bij iemand anders maakt me helemaal niet uit. Voor mij is het niet echt een voordeel om alles bij 1 organisatie te boeken tenzij me dat natuurlijk voordeel oplevert. Uiteindelijk stuurt AE je ook gewoon de kaartjes op, net als attractiontickets. Je bent soms wel lang bezig om alle vergelijkingen te maken, heb heel wat schema's gemaakt met wat een kaartje bij de een kost en wat je er dan voor krijgt etc. Maar dat is vakantie-voorpret :)

Kletskous
07-02-17, 23:07
Is ook zo! Ik heb de tickets en villa's ook zelf geregeld en niet via hen. Ik wilde zélf zien (met foto's dus) in wat voor villa je terecht komt en dat kan bij hen niet altijd volgens mij. Maar voor het overige ben ik zeker tevreden over ze, dus wie weet als ik in de toekomst ooit terug ga naar Florida, wat ze dan voor me kunnen betekenen.
Jammer dat ze zich alleen op Florida richten en niet ook op West-Amerika waar ik ook nog eens heen wil.

Enne....heb je dat vergelijkingschemaatje nog of is het niet meer aktueel (:D)

rjkd
07-02-17, 23:33
Wij hebben al 3 maal bij atraction direct tickets geboekt zowel op de Duitse als ierse site en altijd 0 euro verzendkosten aangevinkt en altijd keurige onze kaarten ontvangen!

Mushu
07-02-17, 23:59
Enne....heb je dat vergelijkingschemaatje nog of is het niet meer aktueel (:D)

Haha, nee die heb ik niet meer! Maar het was ook altijd niet meer dan een handgeschreven vel met allemaal vergelijkingen. Waarschijnlijk onleesbaar voor anderen. Laast nog voor mijn zus een hele berekening er op los gelaten voor de Disney tickets maar die prijzen en aanbiedingen veranderen zo snel dat je een week later er al bijna niets meer aan hebt. Wat ik daarvan wel geleerd heb, is dat je na een uurtje van alles vergelijken de neiging krijgt om gewoon maar een keuze te maken omdat je door de bomen het bos even niet meer ziet. Dan is het goed om alles op zij te leggen en wat later nog eens te kijken want soms scheelt het uiteindelijk toch een hoop geld. Ook is het aantrekkelijk om tickets te kiezen voor meerdere dagen of onbeperkt maar als je volgens het reisschema uiteindelijk maar 1x naar een bepaald park kan dan is zo'n ticket niet altijd de goedkoopste optie. Wat een luxe probleem hè, uitzoeken waar je op kan besparen tijdens je Florida vakantie :D

Mushu
08-02-17, 00:05
Wij hebben al 3 maal bij atraction direct tickets geboekt zowel op de Duitse als ierse site en altijd 0 euro verzendkosten aangevinkt en altijd keurige onze kaarten ontvangen!
Was dat recent bij de Ierse site? Want ik kan me ook herinneren dat ik ooit geen verzendkosten heb betaald maar nu staat er heel duidelijk op de site dat ze niet gratis naar het buitenland kunnen versturen. Op de Duitse site kan het nog wel. Stel dat je op de Ierse site de gratis verzending optie aankruist ipv de naar het buitenland versturen en ze merken dat op, mag je de bestelling dan annuleren? Dan zou je het altijd kunnen proberen.

Scooby
08-02-17, 01:06
Maar als je voor 4 personen tickets koopt bij atraction tickets, voor een schamele €2000,--, wat maakt die €26,-- verzendkosten dan nog uit? �� Lijkt me in dat geval wel fijn als ze dan toch wel verstuurd worden. ��

Kletskous
08-02-17, 08:53
Maar als je voor 4 personen tickets koopt bij atraction tickets, voor een schamele €2000,--, wat maakt die €26,-- verzendkosten dan nog uit? �� Lijkt me in dat geval wel fijn als ze dan toch wel verstuurd worden. ��

Never nooit dat ik voor 2.000 euro pretpark kaartjes ga kopen! Wat ik zou bestellen is voor ca. € 650,00, en dat vind ik al heel veel geld. Het gaat niet om de verzendkosten t.o.v. het totaalbedrag. Maar gaat erom dat die Ierse site ca. 100,00 goedkoper in totaal is dan diezelfde kaarten bestellen bij American Estates. Maar als er dan daar nog verzendkosten bij komen, is het verschil nog maar 75,00. En dan is het (voor mij) de vraag of ik dat doe of dan liever in Nederland bestel.

Patrick
08-02-17, 09:20
Scheelt toch weer €75,- Kan je met het hele gezin van uiteten daar. ATD is 100% betrouwbaar. Ook een keer meegemaakt dat er een kaartje vsn KSC per ongeluk was mee gewassen en nauwelijks leesbaar was. ATD heeft dat kaartje ongeldig verklaard en een nieuwe opgestuurd. Zonder extra kosten.

Ik bestel altijd mijn kaartjes bij hun.

Victoria
08-02-17, 10:41
En anders waag je er een berichtje aan!
Ik heb inmiddels net voor de 3e keer bij ze besteld, aangezien dat wel een bestelling was van bijna 2000 euro heb ik gevraagd wat ze met de verzendkosten konden doen.
Toen hebben ze me zelf een betere quote gegeven!
Alles is perfect geregeld, de chat ging super, snel en effectief!

Voor 75 euro verschil weet ik het wel!

rjkd
08-02-17, 12:01
Ik heb ze een week of 3-4 geleden besteld en keurig binnen gekregen ondanks dat het erbij staat. Ik weet niet of je het kan annuleren. Ik ga er van uit dat als het niet mogelijk was ze me wel hadden gebeld. Wij hadden voor ruim 1400 euro aan tickets besteld. Met Discovery cove o.a. Misschien dat ze idd denken voor dat bedrag doen we niet moeilijk. Geen idee.... aangezien we de andere jaren ook geen verzendkosten hadden betaald hebben we eigenlijk automatisch deze aangevinkt. Anders hebben we wellicht mazzel gehad.

Njit
08-02-17, 12:05
Ook een beetje een dom boekingssysteem. Je moet aangeven naar welk land het moet. Als klant verwacht je dan dat het systeem daar rekening mee houd.

knaapje
08-02-17, 14:11
.......en ze schreeuwen op iedere pagina "Free Delivery" en pas bij het betalen komt onduidelijk te voorschijn dat er buiten Ierland extra verzendkosten bij komen.

Kletskous
08-02-17, 14:41
Ik zie dat je ook verplicht moet ingeven wat je vertrekdatum uit Ierland is. Wat vullen jullie daar dan in? Gewoon datum vanuit Nederland? Ook een rare vraag of niet?

Mushu
08-02-17, 14:58
Ik zie dat je ook verplicht moet ingeven wat je vertrekdatum uit Ierland is. Wat vullen jullie daar dan in? Gewoon datum vanuit Nederland? Ook een rare vraag of niet?

Dat vragen ze voor een extra check op de geldigheid van de tickets (voor de periode waarin je gaat). Dus daar vul je gewoon je vertrekdatum vanuit NL in.

Kletskous
08-02-17, 14:59
En anders waag je er een berichtje aan!
Ik heb inmiddels net voor de 3e keer bij ze besteld, aangezien dat wel een bestelling was van bijna 2000 euro heb ik gevraagd wat ze met de verzendkosten konden doen.
Voor 75 euro verschil weet ik het wel!

Zojuist via Facebook Messenger een berichtje gestuurd. Voor ik kon knipperen met mijn ogen al een reactie terug ! Supersnel dus. Dit geven ze aan:
Hello, it is free delivery within Ireland because we can send by FastWay couriers and track the orders safely. We cannot do this for outside of Ireland, we need to send the tickets to you by courier to make sure they reach you and we can track the order and this is why we need to charge €26 for overseas postage.

knaapje
08-02-17, 17:52
Ik zie dat je ook verplicht moet ingeven wat je vertrekdatum uit Ierland is. Wat vullen jullie daar dan in? Gewoon datum vanuit Nederland? Ook een rare vraag of niet?

Ik heb zelf 1 dag later opgegeven.
Op de reisdag kom je toch niet in een park en de geldigheidsduur is dan 1 kalenderdag langer.

Kletskous
08-02-17, 18:30
Oja, goeie tip, zou ik niet opkomen. Wij gaan zelf eerst nog stukje rondreizen en gaan pas na een dikke week naar Orlando. Dan zal ik maar de aankomstdag in de villa opgeven, als ik ze daar zou bestellen.

Patrick
08-02-17, 19:39
De kaartjes gaan pas in op de eerste dag van gebruik. Ze vragen het twee redenen, 1. zodat je de juiste kaartjes voor het juiste jaar koopt en 2. zodat ze zeker weten dat je de kaartjes op tijd in huis hebt. Een dag later opgeven kan dus zelfs negatief zijn.

Kletskous
08-02-17, 19:47
In welk opzicht kan het negatief zijn Patrick?
Ik vertrek op 19-7 naar Miami maar ben pas vanaf 29-7 in de villa in Orlando. Dus als ik bijv 28-7 opgeef is het toch prima.

Njit
08-02-17, 20:52
Je wilt de kaartjes al in huis hebben als je moet vliegen. Of ga je op de 28e de kaartjes nog even thuis ophalen?

Kletskous
08-02-17, 21:40
Ik zou ervan uitgaan dat als ik vandaag die tickets bestel, ik ze binnen 1-2 weken thuisgestuurd krijg, met ingangsdatum bijv dan 28-7. Maar dat werkt niet zo, kennelijk?
Dan moet je inderdaad je feitelijke vertrekdatum invullen.

Njit
08-02-17, 21:56
Ingangsdatum is gewoon wanneer je ze voor het eerst gebruikt.

pvroovert
09-02-17, 10:31
o jawel hoor bij groupon.com kan je ook met paypal betalen
gewoon je creditcard gegevens invullen en met paypal betalen
werkt bij mij prima heb al een paar leuke attracties geboekt op deze manier afgelopen weken



Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Natuurlijk wil je zoveel mogelijk uit je vakantie in Florida halen maar qua kosten wil je toch ook nog een beetje in het redelijke blijven. Wij kiezen waarschijnlijk voor een ultimate Disneypass en zullen ons in Orlando alleen richten op de Disney parken. Universal en Seaworld enz. bewaren we denk ik maar voor een eventuele volgende keer!

Maar ik lees best vaak dat mensen zeggen dat de reis naar Florida net zo duur is als een vakantie in Spanje, als je puur kijkt naar tickets, auto en accommodatie dan kan dat waarschijnlijk wel kloppen (wij zijn nu ongeveer net zoveel kwijt als wanneer we 3 weken naar Oostenrijk/Kroatië zouden gaan) maar ik denk toch dat het verblijf je veel meer zal kosten door alle pretparken en ander toeristische attracties.

Maar we hebben het er voor over hoor! Het is een reis die we waarschijnlijk niet ieder jaar zullen gaan maken!!!

Wat de groupons betreft, volgens mij is het niet meer mogelijk om vanuit Nederland Amerikaanse groupons te kopen. Erg jammer want ik heb al hele leuke aanbiedingen voorbij zien komen!

Patrick
09-02-17, 10:45
Wat Njit ook aangeeft, ATD wil ervoor zorgen dat de kaartjes bij je zijn voordat je vertrekt. Je wilt niet het risico lopen dat je kaartjes bij je thuis bezorgt worden op het moment dat jullie lekker op Miami Beach liggen :-) En het heeft voor jullie verder geen voordeel om aan te geven dat je later pas in Orlando bent. De kaartjes gaan in op de eerste dag van gebruik en niet op de dag van ontvangst.

Mushu
09-02-17, 10:48
Ik zou ervan uitgaan dat als ik vandaag die tickets bestel, ik ze binnen 1-2 weken thuisgestuurd krijg, met ingangsdatum bijv dan 28-7. Maar dat werkt niet zo, kennelijk?
Dan moet je inderdaad je feitelijke vertrekdatum invullen.
Het invullen van de datum heeft niet te maken met wanneer de kaartjes ingaan. Ze schrijven ook dat de meeste kaartjes een onbeperkte geldigheidsduur hebben maar ze wel zeker willen weten dat je kaartjes hebt die voor jouw periode geldig zijn (dus bv het jaar waarin je gaat). De meeste kaartjes zullen in een bepaald jaar geldig zijn (2017 of 2018) en voor een bepaalde periode (14 dagen) vanaf eerste gebruik. Die ene dag of week dat je de vertrekdatum opschuift zal dus niet uitmaken. Er zijn ook kaartjes die je op datum besteld. Bijvoorbeeld voor Discovery Cove of Dining with Shamu maar dat spreekt voor zich bij het bestel proces (je moet dan een datum kiezen).
Het is volgens hen ook geen controle of je de kaartjes wel op tijd in huis hebt, houdt er zelf rekening mee dat het een week duurt voordat ze er zijn. Ze sturen ze niet eerder of later op bij een andere vertrekdatum (ze zouden natuurlijk wel kunnen zien dat je bv binnen een week vertrekt na bestelling en dan contact met je opnemen dat je dan waarschijnlijk de kaartjes niet op tijd binnen hebt).

Kletskous
09-02-17, 11:06
ah ja, gewoon vertrekdatum invullen dus. Dan heb je ze zeker voor die tijd in huis. En dan gaat het pas in op het moment dat je ze voor het eerst gebruikt. Helder.


Over Groupon lees ik veel verhalen dat het voor buitenlanders niet meer mogelijk is om coupons te kopen, omdat ze aan je IP-adres (geloof ik) kunnen zien dat je van buiten USA bent. En dan schijnt het niet meer te kunnen. Maar goed, geen ervaring hiermee zelf dus, want ik heb nog nooit iets via Groupon besteld.

Patrick
09-02-17, 11:16
ah ja, gewoon vertrekdatum invullen dus. Dan heb je ze zeker voor die tijd in huis. En dan gaat het pas in op het moment dat je ze voor het eerst gebruikt. Helder.



En ik vind het altijd heel leuk als de envelop van ATD binnenkomt. Leuk om de folder(s) en het boekje door te bladeren. Stukje voorpret!

Veel plezier met het plannen en boeken!!

Kletskous
09-02-17, 19:25
Ja, zoiets is zeker leuk om te ontvangen! Lijstjes maken welke achtbanen je allemaal wil zien etc....! Heerlijk, al die voorpret!

pvroovert
09-02-17, 20:20
Heb eergisteren nog gewoon een trip besteld bij groupon zonder probleem


ah ja, gewoon vertrekdatum invullen dus. Dan heb je ze zeker voor die tijd in huis. En dan gaat het pas in op het moment dat je ze voor het eerst gebruikt. Helder.


Over Groupon lees ik veel verhalen dat het voor buitenlanders niet meer mogelijk is om coupons te kopen, omdat ze aan je IP-adres (geloof ik) kunnen zien dat je van buiten USA bent. En dan schijnt het niet meer te kunnen. Maar goed, geen ervaring hiermee zelf dus, want ik heb nog nooit iets via Groupon besteld.

Njit
09-02-17, 20:59
Ja, zoiets is zeker leuk om te ontvangen! Lijstjes maken welke achtbanen je allemaal wil zien

Die maken wij ook. Inclusief merk, type en of we hem al gedaan hebben :)

https://s30.postimg.org/rw7xs9m2p/achtbanen_2017_02_09_19_58_20.png

Kletskous
09-02-17, 21:48
Oeeee, echte diehard fans dus :D !

Njit
09-02-17, 22:16
Jazeker!

http://coaster-count.com/list16791.xhtml
http://coaster-count.com/user/8805/ridden

Kletskous
09-02-17, 23:01
WoW, jullie zijn de echte fans! Dan snap ik ook dat jullie Orlando-liefhebbers zijn, da's een walhalla dan.
Ik heb effe op je komende blog gespiekt, maar jeeeee, 12 dagen achter elkaar naar een pretpark! Ik word al moe bij de gedachte!

Patrick
09-02-17, 23:45
Jazeker!

http://coaster-count.com/list16791.xhtml
http://coaster-count.com/user/8805/ridden


WOW!!!Wat een lijst

Kletskous
10-02-17, 08:49
Ik kom ergens iets over Bahia Honda State park tegen. Kan iemand mij vertellen wat dat precies is? Een gebied waar ik doorheen kan wandelen ofzo? Entreekosten? De moeite waard?

Njit
10-02-17, 09:59
Bahia Honda State Park is een park met stranden en wandelpaden. Je kunt er ook snorkelen. Zie http://bahiahondapark.com/ . Toegang is $8 per auto.
Vond het zelf niet het meest mooie strand. Je kunt het mooi langs de route bezoeken van Key West -> Miami: https://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/21/dag-21-vrijdag-21-oktober-key-west-the-keys-fort-lauderdale/

Fleurida
10-02-17, 11:27
Ik kom ergens iets over Bahia Honda State park tegen. Kan iemand mij vertellen wat dat precies is? Een gebied waar ik doorheen kan wandelen ofzo? Entreekosten? De moeite waard?
Misschien is het een idee als je hier eens op kijkt. Op deze website kun je een heleboel info vinden over van alles.
Het is wel in het Engels maar dan kun je vast oefenen voor je vakantie.:cool:

http://www.onlyinyourstate.com/states/florida/

Kletskous
10-02-17, 15:47
Pfffhoee daar staat veel op. Zoveel, dat ik door de bomen het bos haast niet zie. Niet echt een overzichtelijke site naar mijn mening, maar ik ga een doorspit poging doen.

Kletskous
10-02-17, 16:18
Oke, even voor de zekerheid hè, dat ik het goed begrijp:
Als ik deze tickets bestel, kan ik onbeperkt in en uit lopen bij die drie parken hè? Theoretisch zou ik ze alle drie op een dag kunnen doen, 14 dagen lang hè? Of 's middags een paar attracties doen of een paar uur waterpret.
https://www.attractionticketsdirect.ie/orlando-attraction-tickets/seaworld-orlando-tickets/3-park-seaworld-aquatica-and-busch-gardens-ticket

Njit
10-02-17, 17:18
Dat is wel wat er staat ja. 14 aaneengesloten dagen onbeperkt toegang (meerdere parken per dag) inclusief parkeren.



Unlimited access to SeaWorld Orlando, Aquatica and Busch Gardens Tampa Bay for up to 14 consecutive days.
Flexibility to visit more than one park in a day.
FREE coach transportation from Orlando to Busch Gardens on the Busch Gardens Shuttle Express.
ADDED VALUE: UNLIMITED FREE PARKING at SeaWorld, Aquatica and Busch Gardens for the duration of your ticket.


Nu ligt Busch Gardens in Tampa dus daar zul je waarschijnlijk maar 1x heen gaan. Maar Aquatica is best lekker om meerdere keren te bezoeken.

Kletskous
10-02-17, 18:05
Ja, Tampa ligt vanaf Orlando wat verder weg.
Maar we gaan vanuit Clearwater Beach naar de villa in Orlando en dan kom je er langs en zou je al een keer een deel kunnen meepakken. En als we er nog zin in hebben kunnen we dan nog een keer terug. Maar Aquatica lijkt me idd lekker voor nog een keer voor een paar uurtjes te kunnen gaan.

Yantie
11-02-17, 13:32
Ik had even meegelezen in dit topic.
En heb afgelopen woensdag via de Duitse atd de kaartjes voor KSC besteld met korting.

Ze werden toevallig net netjes thuisbezorgd zonder extra kosten.

Bedankt voor de tip!!

Kletskous
11-02-17, 19:28
Oeh leuk Yantie! De Duitse site geeft die optie van buiten het land verzenden niet volgens mij.

Kletskous
12-02-17, 12:16
Nog een vraagje over die onbeperkte pas van Seaworld etc.
Daar zit gratis onbeperkt parkeren bij voor die 3 parken. Hoe werkt dat? Krijg je samen met de tickets een speciale parkeerpas toegestuurd ofzo? Of moet je die bij de kassa afhalen?
Wie heeft hier ervaring mee?

(En ik neem trouwens aan dat je via een aparte kassa naar binnen kunt zodat je niet bij de kassa's moet aansluiten waar je een dagkaart koopt?)

Anthon14
12-02-17, 12:37
Gewoon de toegangspas die je toegestuurd krijgt laten zien bij de parking en mocht je geen toegangspas toegestuurd krijgen maar een voucher dan moet je die laten zien. De voucher moet je dan wel bij je eerste bezoek nog omwisselen.

Kletskous
12-02-17, 14:15
Oké, dank!

Mushu
12-02-17, 14:28
(En ik neem trouwens aan dat je via een aparte kassa naar binnen kunt zodat je niet bij de kassa's moet aansluiten waar je een dagkaart koopt?)
De kassa's zijn apart van de ingang. Dus met geldige kaartjes kan je direct door naar de ingang.

Kletskous
12-02-17, 14:36
Top!!

Die pas zal het sowieso worden. Kunnen we eventueel nog een paar keer lekker zwemmen.
Nu nog de keuze maken welke andere park het nog voor 1 dag wordt: Magic Kingdom, Universal, of Epcot.
Moeilijk kiezen. De entreeprijs aan de kassa maakt niet veel uit volgens mij.

Patrick
12-02-17, 17:50
Een park-to-park ticket Universal Studios - Islands of Adventure :-)

Kletskous
13-02-17, 16:49
Want, waarom zou je daarvoor kiezen? Plussen en minnen?

Onze planning nu is nog één park voor één dag te kiezen. En man en oudste zoon hebben al een beetje vergeleken maar Epcot gaat het niet worden. Voorkeur lijkt nu naar Magic Kingdom uit te gaan, oudste kijkt Universal ook wel leuk maar is een beetje bang dat hij door al die film-effecten/3D-effecten misselijk wordt en geen realiteit meer om zich heen ziet.

Daarnaast is het misschien ook leuk om, naast de heftige achtbanen in Bush Gardens en Seaworld ook wat rustigere attracties te hebben voor de afwisseling. En willen ze iets spannends, dan is dat er ook.
We gaan ook nog naar Kennedy Space Center, dus dat is ook een leuke afwisseling.

Njit
13-02-17, 17:08
Universal Studios heeft een hele mooie verzameling attracties. Deze attracties kom je nergens anders tegen (behalve dan in een ander Universal park :) ).
Disney vind ik om de sfeer leuk. Maar qua attracties is het allemaal wat milder (zeker in Magic Kingdom).


https://www.youtube.com/watch?v=bGyIakqKe0M

Mushu
13-02-17, 18:06
Disney is zeker sfeer maar ook mooie attracties. Alle parken kloppen en er is zoveel te zien en ervaren ook buiten de attracties. Voor de echte thrillrides zou ik er niet naar toe gaan want dan ben je zo klaar.
Universal is ook niet verkeerd. Maar ik mis daar de details en de brok in je keel als je het park binnenkomt. Het Harry Potter gedeelte vond ik wel heel mooi gemaakt (ik heb het nieuwste HP gedeelte nog niet gezien). Maar als je dan over attracties hebt vind ik het zonde dat er dan "gewone" achtbanen zijn die net zo goed op een andere plek in het park hadden kunnen staan. Ook vond ik de 3D rides wel wat veel aanwezig. Ik vind het belangrijker dat een attractie goed gethematiseerd is en ga niet voor alleen de thrill. Na al die jaren in heel veel attractie te hebben gezeten is de thrill ook wel een stuk minder en eng/ spannend vind ik het echt heel zelden. Maar ervaringen blijven natuurlijk erg persoonlijk. Gewoon veel filmpjes kijken en dan kiezen voor het park dat jullie het meest leuk lijkt. Of het Universal of Disney wordt maakt dan niet uit waarschijnlijk heb je gewoon een hele leuk dag in welk park dan ook.

Patrick
13-02-17, 19:56
Maar ik mis daar de details en de brok in je keel als je het park binnenkomt. Het Harry Potter gedeelte vond ik wel heel mooi gemaakt (ik heb het nieuwste HP gedeelte nog niet gezien).

Dat heb ik dus wel bij Universal. Het nieuwe HP gedeelte, Daigon Alley, is echt geweldig mooi. Je waant je echt in een andere wereld. Er zijn inderdaad redelijk wat 3D attracties maar wel heel erg mooie. Denk aan Spiderman, Trasformers en Escape from Gringots. Allemaal toppers. Maar ook de niet 3D attracties als Popeye, The Hulk, Forbidden Journey zijn geweldig. Qua shows vind ik Universal niet echt top. Ook de Rip Ride Rock'it sla ik liever over.

Njit
13-02-17, 20:16
Disney kan ik gewoon zitten en genieten van de sfeer. Dat heb ik in Universal wel wat minder. Maar zeker als je nog nooit 3D attracties hebt gedaan zoals Spiderman of Transformers dan is het een unieke ervaring.

Rip Ride Rockit hebben wij afgelopen vakantie maar weer een keer gedaan maar blijf het nog steeds een onding vinden.

Kletskous
13-02-17, 20:20
Mij lijkt de typische zoetsappige 'too much" sfeer dus ook meer in MK dan in Universal.

Patrick
13-02-17, 20:26
Voor mijn gevoel richt Disney zich wat meer op de jongeren en heeft ook wat voor de ouderen, waar Universal zich wat meer richt op de ouderen en heeft ook wat voor de kinderen.

Patrick
13-02-17, 20:28
Rip Ride Rockit hebben wij afgelopen vakantie maar weer een keer gedaan maar blijf het nog steeds een onding vinden. Wat ik dus ook erg jammer vind. Hij klinkt erg soepel. Dat komt helaas door de kleine karretjes ipv de baan.

Njit
13-02-17, 20:35
Universal richt zich de laatste jaren steeds meer op Millennials (18 to 34). Best leuk om de statistieken te bekijken: https://medium.com/foursquare-direct/millennials-are-spending-more-time-at-an-unexpected-location-theme-parks-b30d2fb727e5#.of22qx6ul

Mushu
13-02-17, 23:16
Disney is voor alle leeftijden! Zo heeft Walt het ook bedoeld, voor de hele familie: vader, moeder, kinderen maar ook opa en oma. Ik ga veel met mijn ouders naar Disney dat is dus met 3 volwassenen (leeftijden nu rond de 40 en 65 jaar). We gaan in alle attracties (behalve die we echt niet leuk vinden). Ook Universal heb ik samen met mijn ouders bezocht en we vonden het alle 3 een leuk park (beide Universal parken). Ook daar gaan we bijna overal in (al heeft mijn moeder de Rip Ride Rockit overgeslagen de laatste keer). Soms probeer ik wel eens wat uit en dan geeft ik door of het voor de oudjes ook te doen is. Ik vind alles te doen voor ze dus gaan ze de ronde daarna over het algemeen gewoon mee (ze vertrouwen mij nog steeds :)).

De Rip Ride Rockit vond ik vooral apart omdat je niet zo'n over de schouders beugel hebt, vond dat de eerste keer best spannend. De shows van Universal vonden wij een aanfluiting vergeleken met Disney. Al waren we wel positief over Waterworld (of hebben ze die alleen in California?). Ik moet nog een keer terug voor het nieuwe HP gedeelte want ben wel heel benieuwd hoe dat in het echt er uitziet. Maar voorlopig voor mij nog geen zicht op een vrije dag, laat staan hele vakantie. Dus dan maar lekker actief op het forum, heb ik toch nog wat!

Kletskous
14-02-17, 22:13
Ja, dat is mooi gezegd ja: Disney is geschikt voor alle leeftijden. Dat lijkt mij ook. Soms misschien wat kinderachtig maar kan toch nog leuk zijn, of bijvoorbeeld gewoon mooi gemaakt.

Mushu
14-02-17, 23:32
Net voordat je het Magic Kingdom inloopt is er een bord waarop staat: "Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy". Dat is voor mij ook zo en dat vind ik ook heel fijn om eens in de zoveel tijd te doen: Vandaag achterlaten en even in een andere wereld te stappen.

Kletskous
15-02-17, 10:31
Mooi gezegde hoor!

Kletskous
15-02-17, 21:00
Whoehaaaaaa.....net de tickets besteld bij www.attractionticketsdirect.ie !!!!
Spannend hoor!!! ben errug benieuwd wanneer ik het binnenkrijg....

Patrick
15-02-17, 21:02
En wat is het allemaal geworden????

Kletskous
15-02-17, 21:21
De 14 dagen onbeperkt Seaworld/Bush Gardens/Aquatica, inclusief gratis parkeren + dagticket voor Kennedy Space Center.
Daarbij nog gratis airboat ride in Orlando.
En weer iets dat afgevinkt kan worden!

meisje
16-02-17, 07:03
En waar heb je de tickets uiteindelijk gekocht? Even nieuwschierig... wij willen nl het 14 dagen ticket voor BG, Seaworld en Aquatica ook gaan kopen.

Patrick
16-02-17, 07:53
Whoehaaaaaa.....net de tickets besteld bij www.attractionticketsdirect.ie (http://www.attractionticketsdirect.ie) !!!!
,
En hier is je antwoord ;)

meisje
16-02-17, 18:10
Was nog vroeg vanochtend :p

Kletskous
17-02-17, 14:00
En de tickets zijn al binnen ;) !! Dat is wel supersnel zeg, woensdagavond besteld en nu al ontvangen.

Kan het kloppen dat je je voornaam/achternaam op die onbeperkte kaartjes aan de achterkant moet opschrijven?

Mushu
17-02-17, 14:07
En de tickets zijn al binnen ;) !! Dat is wel supersnel zeg, woensdagavond besteld en nu al ontvangen.

Kan het kloppen dat je je voornaam/achternaam op die onbeperkte kaartjes aan de achterkant moet opschrijven?

Dat is snel! Die kaartjes zijn persoonlijk dus vandaar je naam op de achterkant. Maar dat kan je ook ter plekke doen, als ze er al op letten.

Kletskous
17-02-17, 17:09
Ja, ik was ook blij verrast! Gaan we de naam erop zetten, mooi zo.

Patrick
17-02-17, 18:05
Leuk he! :-D