PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Eurowings



mirretje
05-02-17, 12:21
Iemand ervaring met het vliegen met Eurowings? Wij hebben geboekt...Vanaf Keulen naar Miami. Dus we zijn erg benieuwd naar ervaringen!

Digitalman
05-02-17, 12:34
Geen ervaring mee, maar ik zie dat ze belachelijk goedkoop zijn. Voor € 275 in de meivakantie retour!! Helaas kan ik dit jaar niet i.v.m. examens van mijn dochter, anders zou ik gelijk boeken!!

mirretje
05-02-17, 14:38
Klopt!
Wij vliegen 1 augustus vanaf Keulen naar Miami voor nog net geen 2500 incl stoelreservering, koffers en maaltijd.
Dus wij vonden dat een prima prijs.
Maar ik ben zo benieuwd naar ervaringen!!

pvroovert
05-02-17, 15:49
wij gaan in april naar miami vanaf keulen voor 1299 euro met 5 volwassenen
zal je dan laten weten hoe het is gegaan

corrus
05-02-17, 21:45
Geen ervaring mee, maar ik zie dat ze belachelijk goedkoop zijn. Voor € 275 in de meivakantie retour!!
Helaas gaat het hier niet om een retour, ga maar eens helemaal door totdat je Credit Card moet invoeren.

mirretje
06-02-17, 17:28
Heel graag!!! En alvast een goede reis!

Tobthijm
07-02-17, 23:10
Wij hebben ook geboekt bij Eurowings vliegen met 5 volwassenen op 25 juli van Keulen naar Miami voor net geen 3000 euro
Voor de rest geen ervaring ermee dus ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen.
Heb wel gezien dat we met een Turkse maatschappij vliegen SunExpress.

b767-300er
08-02-17, 11:24
Ik zou me mbt het laatste toch iets beter laten informeren.....
Je vliegt niet met een Turkse Maatschappij sunexpress. Je vliegt gewoon met een machine van EuroWings.

pvroovert
09-02-17, 19:16
Is eurowings geen dochteronderneming van lufthansa ?
Dat is wat ik dacht


Ik zou me mbt het laatste toch iets beter laten informeren.....
Je vliegt niet met een Turkse Maatschappij sunexpress. Je vliegt gewoon met een machine van EuroWings.

knaapje
09-02-17, 20:45
Hoef je niet te denken, het is gewoon zo:

https://en.wikipedia.org/wiki/Eurowings

har66
10-02-17, 20:56
Afgelopen jaar 2 maal met Eurowings gevlogen naar Miami. Prima service, voldoende beenruimte (ik ben 186cm) dus niets te klagen. Afgelopen oktober moesten wij gedwongen 2 dagen langer in Florida blijven vanwege uitgestelde vluchten vanwege Hurricane Mattew. Eurowings hield ons keurig op de hoogte en uiteindelijke hebben ze toen de vliegvelden weer open gingen op zaterdag, een extra toestel ingezet. Toestel zat slechts voor 1/3 vol en we mochten gaan zitten waar we wilden. Kregen eten en drinken in overvloed! Kortom prima om met Eurowings te vliegen!! Oh ja op 23 April vliegen we weer met Eurowings naar Miami voor slechts € 279,00 pp met Smart optie :-)

mirretje
14-02-17, 14:54
har66, dit zijn de berichten waar ik op hoopte :D

Ik vlieg niet heel graag en al helemaal niet met een onbekende maatschappij. Maarja, de prijs was aantrekkelijk
dus toch geboekt.
Nu ben ik een stukje gerustgesteld!

har66
18-02-17, 15:19
mirretje, Indien je vanaf Bonn-Köln vertrek moet je inchecken bij balie van Lufthansa. Volgens mij is dat terminal 2. Dus niet op zoek gaan naar Eurowings check-in want dan sta je bij verkeerde terminal. Het vliegveld is relatief klein dus is makkelijk te vinden.

pvroovert
18-02-17, 15:44
oke dank je voor de informatie
heb je nog tips wat betreft parkeren op keulen ?
hoor ze graag


mirretje, Indien je vanaf Bonn-Köln vertrek moet je inchecken bij balie van Lufthansa. Volgens mij is dat terminal 2. Dus niet op zoek gaan naar Eurowings check-in want dan sta je bij verkeerde terminal. Het vliegveld is relatief klein dus is makkelijk te vinden.

mirretje
18-02-17, 20:09
Wij vertrekken inderdaad vanaf Bonn-Köln HAR66. Bedankt voor de tip!

Wij slapen in een hotel dicht bij het vliegveld. De volgende ochtend rijden we naar het vliegveld en parkeren de auto op p3.
Dit hebben we gereserveerd op de website van de luchthaven.
20 dagen voor 87 euro

6foot6
27-03-17, 21:34
Eurowings vliegt va 7-7-2017 ook rechtstreeks naar Orlando (https://www.eurowings.com/en/booking/offers/flights-from/DE/CGN/to/US/MCO.html)

Kikimeisje
05-04-17, 16:47
Net even met Eurowings aan de lijn gehangen...
Mijn vraag; Wanneer zijn de vluchten van eind maart/midden april 2018 boekbaar?
Het antwoord; Die komen ergens in oktober...

helaas voor ons te laat want we moeten zsm de cruise en Disney vastleggen om nog een beetje betaalbaar te zijn. Echt jammer...

b767-300er
05-04-17, 17:15
Je kan toch de cruise enzo al vastleggen en je tickets later kopen. Je hebt dan nog ruim 6 maanden om "goedkope" tickets te spotten en te kopen. Meer dan voldoende lijkt me

Kikimeisje
05-04-17, 17:26
Je kan toch de cruise enzo al vastleggen en je tickets later kopen. Je hebt dan nog ruim 6 maanden om "goedkope" tickets te spotten en te kopen. Meer dan voldoende lijkt me

Dat kan idd wel, maar ik geloof dat ik niet heel goed met de onzekerheid om kan gaan... Stom misschien maar vluchten boeken is voor mij toch echt wel de eerste stap...

sanook
05-04-17, 19:19
Ik boek ook altijd als eerste de tickets, maar ik denk dat ik in jouw geval toch wel de cruise al vast zou leggen. Genoeg tijd en manieren om te regelen dat je op de juiste tijd op de juiste plaats bent voor de cruise. Evt AirBerlin vanaf DUS checken.

Mushu
05-04-17, 23:13
Voor een cruise zou ik echt eerst de cruise boeken en de tickets daarna. Je kan altijd wat schuiven met de vluchtdagen om zo een goede deal te scoren voor je tickets. Met de dagen van een cruise schuiven wordt een stuk lastiger zo niet onmogelijk. Of je de keuze hebt tussen de onzekerheid dat je niet de beste deal voor tickets kan krijgen of de zekerheid dat de cruise een stuk duurder gaat worden dan zou ik het wel weten. Ik heb zo vaak eerst een cruise of Disney vakantie geboekt en daarna pas de tickets (eigenlijk altijd als het losse boekingen waren).

Fitzroy
06-04-17, 07:05
Ik boek ook vaak eerst de accommodatie en dan pas de vluchten. Ik pas overigens wel de accommodatie aan op de vluchtdagen. Dwz als je weet dat een bepaalde maatschappij rechtstreeks op bv maandag of dinsdag vliegt boek ik de accommodatie op die dagen. En als ik geen goede deal kan vinden met die maatschappij moet het maar met tussenstop.

AlexFL
06-04-17, 16:01
Volgens mij zijn zowel een cruise als disney (via .uk) vrij makkelijk te wijzigen/annuleren tot je full payment datum. Ik zou dus zeker dit vastleggen dan heb je dat in ieder geval tegen de prijs die je wilt. Vluchten voor maart met prima prijzen vind je altijd wel vanaf 6 maanden van te voren.

Kikimeisje
06-04-17, 20:06
Dank jullie wel voor al jullie reacties... Ga er echt over nadenken... Ondanks de ervaring vind ik het toch nog steeds dood eng om dingen te boeken voor de vluchten vast liggen...

b767-300er
07-04-17, 06:27
Waar ben je bang voor?

Kikimeisje
07-04-17, 13:59
Waar ben je bang voor?

Tja, dat we tzt toch geen betaalbare tickets kunnen krijgen, het dus veel te duur word... Of erger nog, we niks kunnen krijgen op de data die we willen. Zitten nl. erg vast aan die data... dat maakt 't allemaal zo lastig. Naar voren willen we niet ivm Spring Break en naar achteren kan niet vanwege werk...

Door jullie bemoedigende woorden was ik overigens al bijna overstag, maar mijn man wil er niet aan... Hij wil eerst tickets... "t is gewoon balen omdat we de vorige keer al 13 maanden van tevoren (met AB) konden boeken en nu niet... Eerste Wereld problemen zullen we maar zeggen...

b767-300er
07-04-17, 14:57
Geen tickets kunnen krijgen gebeurd niet.
Als jebwikt kan je morgen overal ter wereld naar toe, alleen de route die je wenst is wellicht wat langer.

6 maanden tevoor is echt ruim voldoende tijd. Maar dan ook echt ruim voldoende.

Hoogtepunt van boekingen ligt pas op 2 maanden voor vertrek voor losse vliegtickets.

En anders gewoon niet wachten op Eurowings

pvroovert
26-04-17, 04:02
Afgelopen week met eurowings gevlogen en moet zeggen dat het best goed was
Had welliswaar geen eten en drinken maar kregen allemaal een fles water bij vertrek en boor eten hadden we zelf gezorgd
Ik had genoeg beenruimte en verder fing alles naar wens
Zou zo weer met eurowings boeken
We waren trouwens een uur eerder geland dan gepland

sanook
26-04-17, 08:48
Ik zie dat je ca 260 pp hebt betaald (mooie prijs), hoeveel kwam daar nog bij voor bagage ?

pvroovert
26-04-17, 23:29
Totaal met 5en 2 koffers heen en 3 terug geboekt 150 euro

sanook
27-04-17, 09:12
mooi, met zo weinig bagage wordt zo'n goedkoop ticket nog interessanter !

pvroovert
27-04-17, 18:44
Idd je betaald alleen wat je gebruikt
We zitten 9 dagen in villa en kunne onze kleding wassen dus hebben we echt niet 23 kg pp nodig

mirretje
27-04-17, 21:36
Wat fijn dat de reis goed is bevallen! Zo een bericht stelt mij toch wel weer gerust. Nog 12 weken en dan mogen we.....
Fijne vakantie jullie!!!

mijnie
02-05-17, 07:47
Ik ben vorig jaar met Eurowings gevlogen en dat was prima. Mijn man heeft een dubbele hernia en voor 100€ extra heb je mooi extra beenruimte, dat is bij tui en aanverwanten een heel stuk duurder. Ik heb op de heenreis nog 10€ betaald voor entertainment en 2€ voor een extra flesje drinken. Uiteindeljk waren we een stuk goedkoper uit dan met andere maatschappijen met een directe vlucht. Wij gaan in december weer met Eurowings. Keulen is maar een dikke 40 minuten rijden voor ons en het beviel me beter dan TUI.

Oh wat me wel opviel... we zouden om 13.35 vliegen en boorden begon pas om 13.10. Schetste mijn verbazing dat we ook daadwerkelijk om 13.25 al gingen taxiën. Was een beetje onder het motto "klep dicht en zitten"

pvroovert
06-05-17, 15:19
We zijn vandaag ook weer terug gevlogen (helaas) :) met eurowings en ook de terugreis was prima geregeld en vezorgd
Wij hadden de basic geboekt maar kregen toch een bakje koffie
Alles verliep volgens schema en ik was zeer tevreden over eurowings
Prijs/kwaliteit een ruime voldoende

christina
10-05-17, 12:04
Wij vliegen in juli met Eurowings naar Miami. Weet iemand of tijdens de vlucht je Iphone/Ipad op te laden is?

pvroovert
10-05-17, 15:56
ja er zit een usb aansluiting in het scherm van je stoel , En ik kon in ieder geval mijn iphone gewoon opladen


Wij vliegen in juli met Eurowings naar Miami. Weet iemand of tijdens de vlucht je Iphone/Ipad op te laden is?

6foot6
11-05-17, 05:08
In maart rechtstreeks van Koln/Bonn naar Orlando nu gezien voor €344 bij Expedia

Sweetsugar
04-06-17, 21:38
Klopt het dat deze maatschappij zonder eten, drinken en koffers is?

b767-300er
05-06-17, 08:35
Dat klopt. Daar betaal je (bijna allemaal) extra voor.

pvroovert
05-06-17, 11:41
Als je de basic tickets ( goedkoopste ) pakt wel
Dan betaal je voor extra koffer 30 euro enkele reis
Handbagage is wel incl maximaal 8 kg
Eten en drinken is idd betaald als je basic fare geboekt hebt
Je krijgt wel bij vertek allemaal een fles water en onderweg krijg je wel gratis water als ze rond komen
Wij kregen ook koffie maar weet niet of dat altijd zo is
Verder een prima maatschapij en zoals al eerder gezegt prijs/kwaliteit is uitstekend

mijnie
07-06-17, 14:08
En voor een paar tientjes meer heb je 10/11 kg handbagage, 23 kg ruimbagage, 1maaltijd en 1 Snack, fles water, drankje bij je maaltijd.
Los Entertainment 10€

Meer beenruimte 50€ per enkele vlucht, als je dat bijboekt krijg je ook nog een dekentje en kussen.

Mij is het goed bevallen en vlieg in december weer met Eurowings.

b767-300er
07-06-17, 14:58
Kan je, als je die andere "tientjes" optelt, niet beter bij een andere maatschappij boeken vanaf DUS of FRA?
Ik ga komend jaar naar Mexico en ben goedkoper uit met Lufthansa vanaf Amsterdam via Frankfurt dan met Eurowings vanaf Keulen.

mijnie
07-06-17, 16:32
Kan je, als je die andere "tientjes" optelt, niet beter bij een andere maatschappij boeken vanaf DUS of FRA?
Ik ga komend jaar naar Mexico en ben goedkoper uit met Lufthansa vanaf Amsterdam via Frankfurt dan met Eurowings vanaf Keulen.

Nee. Ik ben met een klein uurtje in Keulen en helaas gebonden aan december of augustus. Ik vlieg nu voor 520€ rechtstreeks op Orlando mét extra beenruimte. Dat maakt vooral voor mijn man een wezenlijk verschil (rugklachten). Ik ben me er zeer bewust van dat Eurowings zeker niet altijd het goedkoopst is, in dit geval voor mij wel. Zonder beenruimte was deze vlucht 420€, inclusief normale Bagage (11 kg Hand, 23 kg ruim), maaltijd inclusief een drankje en Snack.

Alle andere vluchten die ik vanaf Amsterdam, Brussel of Düsseldorf tegenkwam en rond die prijs zaten hadden minimaal 1 tussenstop en "normale" beenruimte. Wat dat betreft ben ik dan gemakzuchtig en kies ik voor comfort en gemak en pak liever een rechtstreekse vlucht waar ik 10€ extra voor mijn Entertainment betaal (alleen op de heenvlucht, terug slaap ik) en 3€ voor een extra drankje. En dan weet ik tenminste zeker dat mijn man nog enigzins lopend uit het vliegtuig stapt.

pvroovert
07-06-17, 17:08
En ik heb zonder die paar tientjes in de mei vakantie gevlogen voor 275 euro rechtstreeks op miami en vond het goed te doen
Ik heb die beenruimte dan ook niet nodig
Wij waren met 5en en hadden ook maar 2 koffers nodig heen en 3 koffers terug dus kwam er niet zo veel kosten meer bij
En zoals ik al zei water kregen we aan boord en eten regelde ik zelf wel
Was prima geregeld verder

b767-300er
08-06-17, 07:11
Dan is het ideaal inderdaad.

Ik vlieg voor 430pp retour met Lufthansa. Bij mij kon Eurowings daar niet tegenop, en ik vlieg dan ook nog eens vanaf Amsterdam.

Net wanneer je boekt en wanneer je gaat idd!

corrus
08-06-17, 10:16
Ik vlieg voor 430pp retour met Lufthansa. Bij mij kon Eurowings daar niet tegenop, en ik vlieg dan ook nog eens vanaf Amsterdam.
Ik had eigenlijk wel verwacht dat jij IPB zou vliegen... :):eek::D;) :cool:

sanook
08-06-17, 21:32
Voor mij is een rechtstreekse vlucht erg van belang. Ik rijd liever naar DUS (of evt CGN) voor een rechtstreekse vlucht dan dat ik (voor een paar tientjes goedkoper) vanaf Amsterdam met overstap vlieg. Overstap kost meer tijd dan rijden naar DUS en met overstap heb je 2 keer (of meer) kans op vertraging met het risico om je aansluiting te missen.

b767-300er
08-06-17, 22:02
Klopt. Helaas is Dusseldorf alleen al voor mij ruim 2 uur rijden en Keulen nog verder.. dus das maar net waar je woont ook. Daarbij vind ik het heenrijden niet eens zo heel erg, maar na een vlucht van een uur of 10 weer 2 a 3 uur terugrijden naar huis vind ik niets. Dan ben ik liever met 20 minuten weer thuis. Rechtstreekse vluchten zijn vaak (niet altijd) weer een stukkie duurder, zeker als je met een major vliegt. En bij een vertraging je overstap missen levert weer een hoop centjes op (600 pp) en ga je vanzelf een vlucht later die kant op.
Ieder zijn keuze. Maar goed. We raken wel erg off topic...

sanook
09-06-17, 12:38
Je zegt dat je op je terugreis liefst binnen 20 minuten weer thuis bent vanaf de luchthaven, dan zul je toch not amused zijn als je op je terugreis je aansluiting mist ? Zeker als dat in de US is en je dan pas de volgende dag naar huis kunt, moet er niet aan denken....
Wij wonen overigens omg Rotterdam, Schiphol is voor mij 3 kwartier, DUS ruim 2u en CGN hooguit half uurtje verder volgens mij. Is inderdaad niet heel prettig om 2 uur naar huis te rijden maar omdat de totaaltijd van de terugreis toch korter is dan met een overstap doe ik dit toch liever dan een vlucht met overstap.
En vliegen met een 'major' is voor mij absoluut geen vereiste. Sowieso kun je je afvragen wat een major is. Net terug uit Orlando met AirBerlin en niks mis met de service, je krijgt zelfs een nacht kitje op de terugreis. En dat voor 400 euro, dat lukt je vanaf Schiphol meestal niet eens voor een vlucht met overstap ;)

Lizz
09-06-17, 15:24
En het is een verademing om vanaf Dusseldorf te vliegen, wat een heerlijk vliegveld echt super.

Sweetsugar
09-06-17, 16:51
Wat een luxe om zo dicht bij een luchthaven te wonen.
Schiphol of Dusseldorf maakt voor ons niet eens zo veel uit.
Al is schiphol handiger met de trein te doen.

b767-300er
10-06-17, 00:06
Sanook,

Het gaat mij om het rijden. Het maakt me niet uit hoe laat ik thuis kom, vertraging of niet, maar het rijden na aankomst vind ik niets.... dat mag zo kort mogelijk. Vanuit Dusseldorf ruim 2 uur. Schiphol 20 minuutjes... Ik vlieg liever 4 uur langer en dan 20 minuten rijden dan dat ik 4 uur korter vlieg en nog 2,5 uur in de auto moet rollen...

(Plus dat een (dag) vertraging me 600pp oplevert, Daar blijf ik graag een dagje langer voor onderweg met een hotel op kosten van de airline :))

b767-300er
25-10-17, 17:35
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/eurowings-start-lijndienst-van-dusseldorf-naar-orlando

ronenivonne
26-10-17, 20:36
Was de verwachting dat ze daar op in zouden gaan springen. Goede zaak voor reizigers die vanaf Dusseldorf willen vliegen.

76-er
27-10-17, 10:05
Twee vluchten per week maar vooralsnog, dat schiet niet erg op.

Indija
27-10-17, 10:49
Heeft iemand enig idee wanneer de prijzen bekend zijn voor april 2018?

mijnie
09-12-17, 06:48
Nou geweldig. Ik zou vanmiddag om 14.25 vliegen en krijg net een berichtje dat mijn vlucht gecancelled is en ik maar wat anders moet boeken. Probeer al een half uur Eurowings te bereiken, maar niks.

ronenivonne
09-12-17, 07:05
Dat is klote zeg!! Hoop dat je Eurowings eraan krijgt en dat ze met een oplossing komen.

Fitzroy
09-12-17, 07:40
Dat is apart. Komt dat niet door het weer? Of sneeuwt het niet in Dld.?

mijnie
09-12-17, 08:30
Kist kapot. Staan nog mensen in Orlando die naar huis willen. Ik probeer al 2 uur met Eurowings te bellen, geen respons. Ik krijg geen reactie op mijn mail en kan alleen maar retourvluchten boeken of ik mag 6600€ voor twee personen neerleggen als ik retour aanhoud. Dacht ik even niet.

Nu moet ik naar Keulen, waar pas weer dinsdag de eerste vlucht vertrekt 😡 alleen om verhaal te halen.

Teleton
09-12-17, 08:53
Nu moet ik naar Keulen, waar pas weer dinsdag de eerste vlucht vertrekt  alleen om verhaal te halen.

Naar Keulen om zaken te regelen? Ik zou daar nog eens over nadenken voor ik vertrok. Misschien kan je als eerste maar eens de reisverzekering bellen om te vragen welke kosten hier nu precies worden vergoed en of van je verwacht mag worden dat je naar Keulen afreist. Vervolgens kan je een claim indienen bij Eurowings.


Ja u heeft het recht op een schadevergoeding van de vliegmaatschappij, tenzij zij u een re-routing hebben aangeboden die niet eerder dan een uur van de geplande vlucht vertrekt en indien u uw eindbestemming bereikt minder dan twee uur na de geplande aankomsttijd afhankelijk van de afstand.

mijnie
09-12-17, 09:54
Ben omgeboekt. Vlieg morgen op Miami. Ga maar even een claim indienen...

b767-300er
09-12-17, 09:59
Zowiezo ook claimen bij je reisverzekering voor de gemiste vakantiedag en het teansport tussen Miami en je geboekte eindbestemming.

Tevens 600EUR claimen bij de Airline op basis van de EU 261/2004 verordening. (Behalve als de annulatie voortvloeit uit de wellicht barre weersomstandigheden in Duitsland momenteel)
Probeer daarvoor te achterhalen welke kist jouw vlucht zou doen en waar die nu uithangt dat aan te kunnen tonen.

Succes

Teleton
09-12-17, 10:11
Ben omgeboekt. Vlieg morgen op Miami... Dat zijn toch al betere berichten, al had je het jezelf anders voorgesteld. Hoe dan ook; succes met de claims, een goeie reis en laat het je vooral je Floridavakantie niet verpesten.

mijnie
09-12-17, 11:19
Bedankt voor de goede tips! Eurowings heeft een mooi hotel geregeld met avondeten, ontbijt en morgen weer een taxi naar het vliegveld. Ga dalijk maar naar de kerstmarkt haha!

ronenivonne
09-12-17, 13:52
Dat zijn de betere berichten. Veel plezier, kerstmarkt in Duitsland is echt leuk!!

José
09-12-17, 15:13
Gelukkig dat het nu geregeld is!

mijnie
23-12-17, 21:34
Zo tevreden als ik vorig jaar was met Eurowings, zo ontevreden waren we dit jaar met de heenreis.

Dag vertraging, vlucht naar Miami ipv Orlando. Dan kom je ‘s avonds laat op Miami, is het beloofde transport nergens te bekennen. Met een hele groep gezocht en gekeken, niemand van Eurowings aanwezig, niemand telefonisch te bereiken... een groep besloot de greyhound om 5 uur te pakken, wij hebben onze huurauto gelukkig bij alamo Miami kunnen ophalen. Heb een half uur geslapen en toen doorgereden naar Orlando. Ik dacht toen en denk nog steeds dat het economische redenen zijn waarom de vlucht niet doorging.

Ze vliegen binnenkort alleen nog maar op donderdag ipv donderdag en zaterdag, onze vlucht naar Miami, inclusief alle omgeboekte mensen die op Miami vlogen, zat de kist ook niet vol.

Eind van de rit heeft Eurowings ons niet op de plaats van bestemming afgeleverd, iets waartoe ze volgens alles wat ik online kan vinden, wel verplicht toe zijn. Man man man...

Mattie
24-12-17, 11:06
Allicht kan je compensatie aanvragen onder het mom van vertraging (tenslotte was je pas een dag later op Orlando):

https://www.consumentenbond.nl/vliegen/vlucht-vertraagd

Cindy1969
24-12-17, 17:57
Zou zeker compensatie vragen Mijnie!

mijnie
07-02-18, 11:30
Nou, na een hele lange radiostilte van Eurowings (en bijna dagelijks stalken van mij, las namelijk dat Eurowings je anders negeert), zou ik binnen nu en een dikke week mijn compensatie ontvangen.

Cindy1969
09-02-18, 16:09
Nou, dat werd tijd! En dan, nieuw ticket voor een volgende reis boeken? :p

KevinB
10-05-19, 22:36
Wie heeft er recente ervaring met de Eurowings vlucht van Dusseldorf naar Miami en vice versa?
Deze wordt uitgevoerd door Brussels Airlines en is geboekt via Lufthansa in mijn geval.

tomenvalesca
08-09-19, 12:20
Wie heeft er recente ervaring met de Eurowings vlucht van Dusseldorf naar Miami en vice versa?
Deze wordt uitgevoerd door Brussels Airlines en is geboekt via Lufthansa in mijn geval.

Hoi Kevin, heb je deze vlucht al gehad? of moet die nog komen? wij zijn aan het kijken voor volgend jaar eind juli tot half augustus en eurowings komt op dit moment voordeligst uit.
Maar ook geen ervaringen.

tomenvalesca
08-09-19, 12:33
Iemand een idee? Ik heb al een email gestuurd naar Eurowings, maar na 14dagen nog steeds geen reactie.
We willen een vlucht boeken voor mezelf, men vrouw en onze dochter van 4 jaar. Nu uit ervaring weten we dat 2 valiezen voor ons genoeg is. Als ik op Eurowings wil boeken , kan ik het basic tarief of smart tarief kiezen, het verschil is dat bij smart tarief ruimbagage zit, maar ook stoel. Als ik voor men dochter geen smart neem, dan kan ik geen stoel kiezen voor haar. Nu weet ik niet of ze haar automatisch bij ons gaat plaatsen of zouden ze een kind van 4 jaar alleen zetten?
alvast bedankt voor tips en info.
groetjes

Bullyleo
08-09-19, 14:24
Iemand een idee? Ik heb al een email gestuurd naar Eurowings, maar na 14dagen nog steeds geen reactie.
We willen een vlucht boeken voor mezelf, men vrouw en onze dochter van 4 jaar. Nu uit ervaring weten we dat 2 valiezen voor ons genoeg is. Als ik op Eurowings wil boeken , kan ik het basic tarief of smart tarief kiezen, het verschil is dat bij smart tarief ruimbagage zit, maar ook stoel. Als ik voor men dochter geen smart neem, dan kan ik geen stoel kiezen voor haar. Nu weet ik niet of ze haar automatisch bij ons gaat plaatsen of zouden ze een kind van 4 jaar alleen zetten?
alvast bedankt voor tips en info.
groetjes

Ik zou het niet gokken. In principe houdt een maatschappij bij het toewijzen van de stoelen rekening met het aantal personen dat met een reservering is geboekt. Maar uit eigen ervaring kan ik helaas zeggen dat wij een vlucht hebben meegemaakt (niet van Eurowings overigens) waarbij het grondpersoneel er een potje van had gemaakt en ons reisgezelschap van 4 personen bij het inchecken allemaal verschillende plaatsen in het vliegtuig had toegewezen. Eenmaal aan boord hebben we toen met andere passagiers moeten ruilen om toch een beetje bij elkaar te kunnen zitten. Wellicht anders even bellen met Eurowings, dan kunnen ze het misschien gelijk voor je vastleggen? (+49221-59988200).
Ik zie trouwens dat je bij Eurowings 20% korting krijgt voor kinderen tussen de 2 en 11 jaar. En volgens mij is dat ongeveer het verschil tussen een basic en een smart tarief..... Dan zou ik dus 3x smart tarief nemen om alles voor te zijn. Maar dat blijft een persoonlijke keuze....

KevinB
08-09-19, 20:42
Nee, de vlucht is pas in april 2020 nog geen ervaring dus.
Via Lufthansa geboekt en blijkbaar is dat onder het basic tarief maar wel incl. bagage en maaltijden aan boord.
Ik heb diverse malen contact gehad met Lufthansa en Eurowings over oa de maaltijden en drinken aan boord maar daar kom ik met beide maar moeilijk uit, echt van het kastje naar de muur.
Broodjes mee en drinken halen op het vliegveld dan maar. Stoelen kan ik online niet reserveren of bijboeken, ik heb hier telefonisch contact over gehad met Eurowings ( NL telnr. niemand spreekt Nederlands en het Engels hield ook niet over) daar kon ik voor €500,- ! de stoelen reserveren.
Dát gaan we niet doen dus.
Ik zie wel hoe het afloopt...

tomenvalesca
15-09-19, 20:15
Hoi, een vraagje.. ik heb gelezen in het forum dat Eurowings ook van Keulen naar Florida vloog. Is dit nog steeds zo? Is het dan naar fort Myers of nog een andere luchthaven? Als ik op de website kijk kan ik Keulen aanduiden , maar staat er dat ze op dit moment niet ernaar vliegen..thx

mijnie
16-09-19, 14:28
EW vliegt al een hele tijd niet meer naar de USA vanaf Keulen. Alles gaat tegenwoordig via Düsseldorf. Die vliegen Fort Myers en Miami aan.

betsydijkstra
21-10-19, 20:27
Vraagje Kevin. Heb jij ook bericht gehad dat de terugreis is gewijzigd? Ipv rechtstreeks MIA-DUS is bij ons dit een vlucht met tussenstop Frankfurt geworden op 4 mei 2020 👿.
Nee, de vlucht is pas in april 2020 nog geen ervaring dus.
Via Lufthansa geboekt en blijkbaar is dat onder het basic tarief maar wel incl. bagage en maaltijden aan boord.
Ik heb diverse malen contact gehad met Lufthansa en Eurowings over oa de maaltijden en drinken aan boord maar daar kom ik met beide maar moeilijk uit, echt van het kastje naar de muur.
Broodjes mee en drinken halen op het vliegveld dan maar. Stoelen kan ik online niet reserveren of bijboeken, ik heb hier telefonisch contact over gehad met Eurowings ( NL telnr. niemand spreekt Nederlands en het Engels hield ook niet over) daar kon ik voor €500,- ! de stoelen reserveren.
Dát gaan we niet doen dus.
Ik zie wel hoe het afloopt...

KevinB
22-10-19, 11:42
Ik heb wel een wijziging in de vluchttijden gekregen deze week maar dat betreft een half uur eerder vertrekken en aankomen. Niet ineens een tussenstop, dat zou ik ook zeker niet zomaar accepteren.

betsydijkstra
22-10-19, 18:57
Mmmm ik heb 2 weken om te reageren en dat ga ik ook zeker doen. Ben benieuwd of ze andere opties bieden en tegen welke prijs. Al heel veel gevlogen en idd vaker gewijzigde tijden maar nooit dat een rechtstreekse vlucht zo ineens één met tussenstop wordt. Iemand anders die dit onderwerp leest/volgt misschien?

elstars
22-10-19, 19:13
Ja, dat hebben wij meegemaakt op een binnenlandse vlucht in de USA. We hebben de wijziging niet geaccepteerd en konden toen kosteloos annuleren.

KevinB
22-10-19, 20:46
Heb je rechtstreeks bij Eurowings geboekt? Of via Lufthansa?

jpbriaire
22-10-19, 21:03
Mmmm ik heb 2 weken om te reageren en dat ga ik ook zeker doen. Ben benieuwd of ze andere opties bieden en tegen welke prijs. Al heel veel gevlogen en idd vaker gewijzigde tijden maar nooit dat een rechtstreekse vlucht zo ineens één met tussenstop wordt. Iemand anders die dit onderwerp leest/volgt misschien?

Ik vandaag hetzelfde geval. Voor de compleetheid: ik heb geboekt via Gate1.nl bij United, de vluchten worden uitgevoerd door Eurowings dus. United belde mij vandaag om door te geven dat de terugvlucht is gecanceled. De beste vervangende optie die ze hadden was de vlucht waar jij het ook over hebt, met tussenstop in Frankfurt. Vreemde is dat die rechtstreekse vlucht wel gewoon nog beschikbaar is bij Eurowings zelf, en ook via andere websites wordt aangeboden.

Zojuist heb ik uitgebreid met iemand van United gechat. Het enige dat die kan zien is dat hij in hun systemen gecanceled is. Heeft er ook geen verklaring voor dat hij bij Eurowings nog wel beschikbaar is. Wel kan ik op ieder moment annuleren en krijg dan een full refund, dat heeft hij bevestigd.

Ik ben er nog niet uit wat ik er van moet maken, of wat ik wil doen. We hebben aardig gunstige prijzen, maar waren ook wel heel blij met de directe vlucht terug. Ga nog eens goed kijken wat ik nog meer voor opties heb.

@Betsy: hoe heb jij geboekt, en van wie heb jij dit bericht ontvangen?

betsydijkstra
23-10-19, 00:29
Rechtstreeks Lufthansa geboekt. Hele mooie prijs voor directe vluchten. Op bevestiging stond ook direct dat vlucht zou worden uitgevoerd door Eurowings. Mail kwam ook van Lufthansa. Ik ga zeker niet annuleren, te goeie prijs. Maar ga wel bellen om navraag te doen. Misschien kijken of ze een alternatief hebben rechtstreeks of andere tussenstop die beter aansluit. Nu 3 uur wachten op Frankfurt om voor dat half uurtje naar Düsseldorf te vliegen. Daar baal ik van. Ook vertrekken we 4 uur eerder dan gepland uit Miami. Wordt vervolgd!

YBodur
23-10-19, 19:20
Rechtstreeks Lufthansa geboekt. Hele mooie prijs voor directe vluchten. Op bevestiging stond ook direct dat vlucht zou worden uitgevoerd door Eurowings. Mail kwam ook van Lufthansa. Ik ga zeker niet annuleren, te goeie prijs. Maar ga wel bellen om navraag te doen. Misschien kijken of ze een alternatief hebben rechtstreeks of andere tussenstop die beter aansluit. Nu 3 uur wachten op Frankfurt om voor dat half uurtje naar Düsseldorf te vliegen. Daar baal ik van. Ook vertrekken we 4 uur eerder dan gepland uit Miami. Wordt vervolgd!


Betty, als ik jou was zou ik eerst zelf online kijken naar de mogelijkheden en dan bellen met Lufthansa. Dus zelf met het alternatief komen wat jou het beste past.

Succes!

betsydijkstra
24-10-19, 15:24
Het is heel vreemd...als ik bij Skyscanner kijk op onze aankomst-en vertrekdata dan staat de rechtstreekse vlucht er nog 'gewoon' bij met Eurowings.

KevinB
24-10-19, 20:16
Inderdaad eerst zelf uitzoeken welke vluchten je evt. wel zou willen en met deze info Lufthansa bellen. En aangeven dat de gewijzigde vlucht nog gewoon te boeken is.
Gisteren heb ik weer een wijziging ontvangen, weer 15 min. verschoven maar nog steeds de rechtstreekse heen en terugvlucht.

betsydijkstra
26-10-19, 16:12
Zojuist gebeld met Lufthansa customer service. Zij zegt dat de rechtstreekse terugvlucht met Eurowings op 4 mei van MIA-DUS is gecanceld. Het hoe en waarom weet zij niet maar zij ziet in haar systeem dat alle terugvluchten (zover zij keek in haar systeem 20 mei) allemaal waren gecanceld. Terwijl als ik bij Eurowings, Skyscanner etc kijk is de vlucht nog ' gewoon' te boeken....ik begrijp het niet meer:mad:.

jpbriaire
26-10-19, 17:34
Hier precies zo. Bij United konden ze het ook niet verklaren, maar was geannuleerd in hun systeem. Heb de vraag aan Eurowings gesteld maar nog geen reactie.

jpbriaire
23-11-19, 08:56
4 weken later reactie van Eurowings. Of ik mijn vraag in het Engels of Duits kan stellen... :mad:

jpbriaire
10-12-19, 07:17
Zojuist gebeld met Lufthansa customer service. Zij zegt dat de rechtstreekse terugvlucht met Eurowings op 4 mei van MIA-DUS is gecanceld. Het hoe en waarom weet zij niet maar zij ziet in haar systeem dat alle terugvluchten (zover zij keek in haar systeem 20 mei) allemaal waren gecanceld. Terwijl als ik bij Eurowings, Skyscanner etc kijk is de vlucht nog ' gewoon' te boeken....ik begrijp het niet meer:mad:.

Ondertussen is de terugvlucht ook niet meer beschikbaar op de website van Eurowings etc. Ik heb nog gebeld met Eurowings maar die kunnen nog steeds geen verklaring geven. Rechtstreeks met United contact gehad en de terugvlucht om laten boeken naar rechtstreekse vlucht Fort Myers - Dusseldorf een dag later. Gratis, maar daar was wel enige discussie met een supervisor voor nodig...

betsydijkstra
14-12-19, 22:52
Ja ik zie het! Op 5 mei vliegt Eurowings rechtstreeks van RSW naar Düsseldorf. Maar hoe heb jij dit aangepakt ? Gewoon gebeld of gemaild ? Hoor graag van je!
Ondertussen is de terugvlucht ook niet meer beschikbaar op de website van Eurowings etc. Ik heb nog gebeld met Eurowings maar die kunnen nog steeds geen verklaring geven. Rechtstreeks met United contact gehad en de terugvlucht om laten boeken naar rechtstreekse vlucht Fort Myers - Dusseldorf een dag later. Gratis, maar daar was wel enige discussie met een supervisor voor nodig...

Ruud2004
16-12-19, 17:07
heeft ongetwijfeld hiermee te maken....

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/nieuwe-longhaul-prijsvechter-voor-lufthansa

jpbriaire
21-12-19, 16:58
Ja ik zie het! Op 5 mei vliegt Eurowings rechtstreeks van RSW naar Düsseldorf. Maar hoe heb jij dit aangepakt ? Gewoon gebeld of gemaild ? Hoor graag van je!

Ja ik heb gebeld met United. Met de normale agent kwam ik er niet uit, dus doorverbonden met een supervisor. Aangegeven dat ik een rechtstreekse vlucht had, dat die is geannuleerd zonder dat ik er iets aan kan doen en dat ik een terugvlucht van hetzelfde niveau verwacht. Ik moest er aardig mijn best voor doen, maar uiteindelijk ging ze akkoord en kreeg ik de wijziging zonder extra kosten.