PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Anton & Marilyn: Orlando --> Miami



mtx123
03-02-17, 14:21
Hoi, we zijn een 50+ stel en gaan 2 weken naar Florida.
Het eerste stukje van de reis hebben we al aardig scherp, maar dan....
Interesse gaat uit naar natuur, leuke steden/plaatsen zien, minder interesse in langdurig aan het strand liggen, achtbaan parken.
Nu zat ik te denken aan de volgende aktiviteiten:
- Misschien nog iets langer in Orlando blijven ?
- kano varen, maar dan met 2 personnen in 1 bootje :rolleyes: , en een rustige rivier..
- Everglade: zowiezo met de ventilator boot, maar wellicht zijn er ook andere excursies aan te bevelen ?
- Keys: ik lees zoveel verschillende verhalen, dat ik twijfel of helemaal naar Key West wel leuk is, misschien de eerste eilanden alleen bezoeken ?
- Miami: vooralsnog geen plan om daar langer te blijven, we hebben wel de terugvlucht vanaf Miami.

Zoals je ziet is het nog heel veel blanco, en zijn we vooral op zoek om het stuk tussen Orland en Everglades, via de west kust in te vullen.

In 2012 hebben we een flink rondje west USA gedaan, maar Florida lijkt me van een andere grootte orde, dus dacht ik met ca 4 accomodaties uit te komen ?

Iedere tip die ons een beetje op weg helpt om de lege plekken in te vullen zijn meer dan welkom !!
Alvast reuze bedankt..



ma
9-apr
Orlando
Xfer to Schiphol
Afternoon arrival Orlando
Xfer to hotel


di
10-apr
Orlando
Universal Studios


wo
11-apr
Orlando
Seaworld


do
12-apr
Orlando
Kennedy Space Center


vr
13-apr
Orlando
Shopping malls Orlando


za
14-apr
.
.


zo
15-apr
.
.


ma
16-apr
.
.


di
17-apr
.
.


wo
18-apr
.
.


do
19-apr
.
.


vr
20-apr
.
Everglades


za
21-apr
.
Keys


zo
22-apr
.
Keys


ma
23-apr
Miami
Miami


di
24-apr
Miami
fly AMS


wo
25-apr
.
arrival AMS

Njit
03-02-17, 14:34
Key West is best leuk als je er de tijd voor neemt. Lekker rondfietsen. Wellicht heb je wat aan onze reisverslagen?

https://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/19/dag-19-woensdag-19-oktober-islamorada-key-west/
https://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/20/dag-20-donderdag-20-oktober-fietsen-op-key-west/
https://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/21/dag-21-vrijdag-21-oktober-key-west-the-keys-fort-lauderdale/

Digitalman
03-02-17, 15:10
Als je van natuur houdt en wilt kanoen, kan dat prima in de buurt van Orlando. Wij hebben het een keer gedaan bij Wekiwa Springs SP (klein uurtje rijden) en bij Shingle Creek (afhankelijk waar je zit, een klein half uurtje rijden). Beiden waren heel mooi en op een rustige rivier nagenoeg zonder stroming. Bij Wekiwa hebben we redelijk wat wildlife gezien (aligator, otter, schildpad en diverse vogelsoorten) en bij Shingle Creek minder, maar daar vonden we de natuur weer mooier. Beiden zijn een aanrader!

Bij Everglades kun je natuurlijk Shark Valley bezoeken (zijn wij nooit geweest) en wij hebben daar de Aningha Trail gewandeld. Dat was erg mooi en heel veel wildlife gezien.

Tussen Orlando en Everglades, zou ik de Gulf Coast afzakken en bijvoorbeeld Myakka SP aandoen. Een aantal kustplaatsjes zijn erg gezellig, zoals Naples.

Key West is zeker de moeite waard en ook de rit er naar toe is prachtig. Als het enigszins past, zou ik dit zeker in de reis opnemen. Onderweg over de Keys kun je op verschillende plaatsen stoppen, zoals Theatre of the Sea (soort mini dolfinarium maar erg leuk), Morada Bay Beach Cafe voor een drankje met je tenen in het zand, Robbies Marina (Tarpons voeren), John Pennekamp SP (Snorkelen of kanoen), etc.

Miami vonden wij ook erg leuk, kun je rustig een paar dagen doorbrengen. Wat iig erg indrukwekkend is, is het Holocaust Memorial. Verder zijn er diverse stadsdelen die het bezoeken waard zijn en is South Beach heel gezellig met allemaal restaurantjes en terrasjes (Espanola Way bijvoorbeeld).

mtx123
03-02-17, 20:35
Njit en Digitalman, bedankt voor de uitgebreide tips, we gaan dit weekend weer eens wat uurtjes aan de voorbereiding besteden,
en zeker ook aan jullie blogs !

trails
04-02-17, 08:09
Als je van natuur houdt, bekijk dan eens deze sites:

http://floridahikes.com/
https://www.floridastateparks.org/

Op beide sites kun je ook op kaart zoeken.

mtx123
13-02-17, 20:19
Als je van natuur houdt en wilt kanoen, kan dat prima in de buurt van Orlando. Wij hebben het een keer gedaan bij Wekiwa Springs SP (klein uurtje rijden) en bij Shingle Creek (afhankelijk waar je zit, een klein half uurtje rijden). Beiden waren heel mooi en op een rustige rivier nagenoeg zonder stroming. Bij Wekiwa hebben we redelijk wat wildlife gezien (aligator, otter, schildpad en diverse vogelsoorten) en bij Shingle Creek minder, maar daar vonden we de natuur weer mooier. Beiden zijn een aanrader!

Goede tip, inderdaad staat een kano tochtje ook op de wishlist. Het liefst wel met een 2 persoons kano, geen 1 persoons kayak, anders durft mijn vrouw het niet;)..
Dan plakken we er een dag aan in Orlando.
Het zou ook mooi zijn als we langs de oostkust richting Everglades ook nog kano mogelijkheden vinden. We hebben totaal 14 dagen,
en als we 6 nachten in Orlando blijven, moeten we de resterende tijd goed budgetteren (oostkust, Everglades, Keys, Miami)

mtx123
14-02-17, 20:30
We zijn weer een klein beetje verder met ons schemaatje:



ma
9-apr
Orlando
Xfer to Schiphol
Flight OR 317 09:45
Afternoon arrival Orlando
Xfer to hotel


di
10-apr
Orlando
Universal Studios


wo
11-apr
Orlando
Seaworld



do
12-apr
Orlando
Kennedy Space Center


vr
13-apr
Orlando
Shopping malls Orlando


za
14-apr
Orlando
Kano varen Wekiwa Springs SP of Shingle creek


zo
15-apr
??
St Petersburg


ma
16-apr
??
Sarasota


di
17-apr
??
Sanibel


wo
18-apr
??
Naples


do
19-apr
??
Everglades Shark Valley


vr
20-apr
??
Everglades Fanboat


za
21-apr
??
Keys


zo
22-apr
??
Keys


ma
23-apr
Miami ?
Miami


di
24-apr
Miami ?
fly AMS


wo
25-apr
.
arrival AMS




De trip langs de kust (15-apr tot 19-apr) hebben we nog echt niet scherp.
Veel gelezen over wat leuke plaatsen daar zijn , maar het is moeilijk in te schatten of je nou ergens een uurtje of een hele dag voor uit zou moeten trekken.
Vraagjes:
- Is Everglades Shark Vallry (fiets of tramtour) en een ritje met de fanboat in 1 dag te doen ?
- De Keys is echt een twijfelgeval, ik lees zowel positieve verhalen van fans, als ook wat mindere verhalen.
Mogelijk gaan we het dan beperken tot aan Islamorada bijvoorbeeld...
- Voor Miami heb ik nog niets gevonden wat me erg trekt: een beetje strand en zee vinden we geweldig, maar niet zeg maar een hele dag.
Mogelijk is Fort Lauderdale dan een betere keus ?

Kletskous
14-02-17, 21:42
Ik zou de zaterdag omruilen met de dinsdag. Na de aankomstdag ben je misschien nog best moe. Om dan direct een dag pretpark te doen, zou niet mijn keuze zijn. Dus ik zou lekker rustig starten met de kanotocht.
En ook een dag rust tussen de pretparken plannen. Beetje bijkomen, zwemmen, shoppen misschien.

Is Clearwater nog een optie om in je reis op te nemen? Dolfijnen spotten met een boottocht van Little Toot misschien?

In Miami wellicht de Ducktour of een hopp on hopp of bus? Of een boottocht met speedboot:
http://thrillermiami.com/

(ben zelf ook nog nooit in Florida geweest hoor, maar noem maar wat dat ik zelf ook tegenkom met het inlezen etc.)

mtx123
16-02-17, 20:09
Dank voor de reakties, we zijn druk bezig aan de hand van de suggesties het forum (en de rest van internet) door te spitten..
Aan het eind loop ik nog een beetje vast met Everglades / Keys / Miami..
Een update:




.
date
hotel (avond)
activity


ma
9-apr
Schiphol



di
10-apr
Orlando
Xfer to Schiphol,
Flight OR 317 09:45,
Afternoon arrival Orlando,
Xfer to hotel


wo
11-apr
Orlando
Kano varen Wekiwa Springs SP of Shingle creek


do
12-apr
Orlando
Seaworld


vr
13-apr
Orlando
Kennedy Space Center


za
14-apr
Orlando
Shopping malls Orlando


zo
15-apr
Orlando
Universal Studios


ma
16-apr
Clearwater
xfer to Clearwater,
dolfijnentour Little Tooth


di
17-apr
Clearwater
uitstapje Tarpon Springs ?


wo
18-apr
Naples
Naples pier, dolfijnen


do
19-apr
Naples
Miromar outlet,
???


vr
20-apr
Naples
Everglades Shark Valley


za
21-apr
Keys ??
Everglades fanboat ?


zo
22-apr
Keys ??
??


ma
23-apr
Miami/Fort Lauderdale ?
??


di
24-apr
.
xfer to Miami airport
Flight OR 318 17:35


wo
25-apr
.
arrival Schiphol

moniquekruiningen
16-02-17, 21:30
Poeh de dag na aankomst meteen een echte activiteit? Wij gaan nu voor de 5e keer, maar wij houden de 1e dag meestal vrij om hooguit wat te gaan shoppen (1e keer even aanwippen bij een outlet en wat inkopen bij de Walmart) en op ons gemak wat te eten.. de dag erna gaan we pas echt los...

en het is ons nog nooit gelukt om meer dan 1 hooguit 2 (outlet) Malls te bezoeken.. zeker de 1e jaren niet toen we nog alle winkels wilde bezoeken.. nu gaan we regelrecht op de winkels af, waar we willen inslaan, maar daar komen we nog zeker 2x terug..

mtx123
13-03-17, 16:00
Poeh de dag na aankomst meteen een echte activiteit? Wij gaan nu voor de 5e keer, maar wij houden de 1e dag meestal vrij om hooguit wat te gaan shoppen (1e keer even aanwippen bij een outlet en wat inkopen bij de Walmart) en op ons gemak wat te eten.. de dag erna gaan we pas echt los...

en het is ons nog nooit gelukt om meer dan 1 hooguit 2 (outlet) Malls te bezoeken.. zeker de 1e jaren niet toen we nog alle winkels wilde bezoeken.. nu gaan we regelrecht op de winkels af, waar we willen inslaan, maar daar komen we nog zeker 2x terug..

Goed punt.. ik heb het aangepast, en daarmee het uitstapje Space center opgeofferd (we hadden daar al twijfels over)

Nu nog verder met het laatste stuk van de reis, ik zit nog te worstelen met het stukje tussen Everglades en Miami (terugreis().
Is eigenlijk te kort voor een bezoekje aan de Keys, misschien dan alleen het beginstukje bekijken..



.
date
hotel (avond)
activity


ma
9-apr
Schiphol



di
10-apr
Orlando
Xfer to Schiphol,
Flight OR 317 09:45,
13:50 arrival Sanford, car pickup
Xfer to hotel


wo
11-apr
Orlando
rustdag


do
12-apr
Orlando
Kano varen Wekiwa Springs SP of Shingle creek


vr
13-apr
Orlando
Seaworld


za
14-apr
Orlando
Shopping malls Orlando


zo
15-apr
Orlando
Universal Studios


ma
16-apr
Clearwater
drive to Clearwater,
dolfijnentour Little Tooth


di
17-apr
Clearwater
uitstapje Tarpon Springs ?


wo
18-apr
Naples
Naples pier, dolfijnen


do
19-apr
Naples
Miramar outlet



vr
20-apr
Naples
Everglades Shark Valley


za
21-apr
Keys ??
Everglades fanboat



zo
22-apr
Keys ??
.


ma
23-apr
Miami/Fort Lauderdale ?
.


di
24-apr
airplane
xfer to Miami airport,
car drop off
Flight OR 318 17:35


wo
25-apr
.
arrival Schiphol

Mushu
13-03-17, 21:15
Grappig al die verschillende meningen over die eerste dag! Als ik eenmaal in Florida ben, kan ik niet wachten om iets te gaan doen. Dus na een goede nachtrust (en meestal toch wel erg vroeg wakker vanwege jetlag) ga ik gelijk op pad. Zou het echt verschrikkelijk vinden om een beetje in de villa of rondom het hotel de dag te moeten doorbrengen. Maar ook buiten vakanties om verveel ik me snel dus dat zal ook wel meespelen. Verder een leuk en afwisselend programma zo.

sanook
13-03-17, 21:21
Hier hetzelfde, als we rond half 5 wakker worden op de eerste dag dan staan we als eerste bij het ontbijt en voor half 8 rijden we weg. Dit jaar zelfs met de afstand al rekening mee gehouden, we rijden een flink stuk op de eerste dag. (Leesburg-Navarre)

elstars
13-03-17, 22:04
Wij doen het de eerste dag ook altijd rustig aan: boodschappen halen, koffer uitpakken en ons installeren. We zijn altijd een beetje groggy zo'n eerste dag van de lange reis en daar houden we rekening mee. Echte uitstapjes komen meestal de tweede dag wel. Maar inderdaad, het is heel persoonlijk.

Ellen1308
14-03-17, 15:40
Grappig om de verschillende meningen van iedereen te lezen. Wij kiezen er juist voor om de eerste dagen actieve dingen te doen omdat we door het tijdverschil de eerste dagen al héél vroeg wakker zijn.

Don Tuse
14-03-17, 16:25
Het is uiteraard persoonlijk maar wij vonden Tarpon Springs niet heel veel aan. Safford House vonden we prachtig, het station nog wel leuk maar verder vonden we er niet al te veel moois te zien. St. John's Pass met o.a. de boardwalk vonden we wat dat betreft veel leuker.

mtx123
15-03-17, 07:36
Het is uiteraard persoonlijk maar wij vonden Tarpon Springs niet heel veel aan. Safford House vonden we prachtig, het station nog wel leuk maar verder vonden we er niet al te veel moois te zien. St. John's Pass met o.a. de boardwalk vonden we wat dat betreft veel leuker.

Bedankt voor de tip, gaat Tarpon Springs van het lijstje af, en komt St. John's Pass er op :)

Dream2016
15-03-17, 13:42
Hallo, wij gaan ongeveer in de zelfde periode van 3 april tot 24 april en hebben ons reisschema aardig af. echter viel het me op dat je data niet klopte aan gezien het maandag 24 april is en niet 23 april. Het viel me op omdat we dezelfde vlucht terug hebben.
we zitten 2 weken in omgeving orlando en 1 week in fort lauderdale. de dingen die bij ons op de planning staan in en rond fort lauderdale zijn: snorkelen, swapshop (http://www.floridaswapshop.com/) shopping malls waaronder sawgrassmill, en een dagje naar miami (sobe). En mag ik je er op attenderen dat zondag 16 april het paaszondag is en dat het waarschijnlijk die dag en dat weekend erg druk is in de pretparken en shoppingmalls.

mtx123
15-03-17, 14:46
Hallo, wij gaan ongeveer in de zelfde periode van 3 april tot 24 april en hebben ons reisschema aardig af. echter viel het me op dat je data niet klopte aan gezien het maandag 24 april is en niet 23 april. Het viel me op omdat we dezelfde vlucht terug hebben.
we zitten 2 weken in omgeving orlando en 1 week in fort lauderdale. de dingen die bij ons op de planning staan in en rond fort lauderdale zijn: snorkelen, swapshop (http://www.floridaswapshop.com/) shopping malls waaronder sawgrassmill, en een dagje naar miami (sobe). En mag ik je er op attenderen dat zondag 16 april het paaszondag is en dat het waarschijnlijk die dag en dat weekend erg druk is in de pretparken en shoppingmalls.

Ach op een vakantie van 2 weken kijk ik niet op een dag ;)
Zonder dollen: bedankt voor de opmerkingen, ik heb het verkeerd gekopieerd vanuit mijn excel lijstje..
En ik zal inderdaad het plan moeten aanpassen: paaszaterdag in Universal lijkt me geen goed idee inderdaad...
Misschien maar lekker kanovaren op die dag.

Don Tuse
15-03-17, 15:47
Als iedereen zo denkt, wordt het heerlijk rustig in Universal met Pasen ;)

Njit
17-03-17, 13:30
Je kan iets opmaken uit de prijzen van de Express Pass wat betreft de verwachte drukte:

https://tickets2.universalorlando.com/permalink/tab-express/item-2parkueu/add-ons/index.html

https://s16.postimg.org/eciidebqt/universal_2017_03_17_13_28_17.png

mtx123
21-03-17, 12:02
Je kan iets opmaken uit de prijzen van de Express Pass wat betreft de verwachte drukte:

https://tickets2.universalorlando.com/permalink/tab-express/item-2parkueu/add-ons/index.html


Het lijkt op zondag (1e Paasdag) wel rustiger te zijn dan door de week ..

mtx123
21-03-17, 12:06
Edit:
Weer een update, inmiddels Clearwater, Naples en Islamorada geboekt.
We hebben besloten om toch "iets" van de Keys erbij te pakken.
Misschien maken we vanuit Islamorada een dagtrip naar Key West.
Ook zoeken we voor de laatste dag nog een hotel in omgeving airport Miami.



.
date
hotel (avond)
activity


zo
9-apr
Schiphol



ma
10-apr
Orlando
Xfer to Schiphol,
Flight OR 317 09:45,
13:50 arrival Sanford, car pickup
Xfer to hotel


di
11-apr
Orlando
shopping


wo
12-apr
Orlando
Kano varen Wekiwa Springs SP
of Shingle creek


do
13-apr
Orlando
Seaworld


vr
14-apr
Orlando
Shopping malls Orlando


za
15-apr
Orlando
Universal Studios


zo
16-apr
Clearwater
drive to Clearwater,
St. John's Pass


ma
17-apr
Clearwater
dolfijnentour Little Tooth,
Clearwater Beach


di
18-apr
Naples
Sarasota, Venice, Sanibel ?
Ft Myers: Edison Museum


wo
19-apr
Naples
Naples,
Miramar outlet, ???


do
20-apr
Islamorada
Everglades Shark Valley, fanboat


vr
21-apr
Islamorada
dagtrip naar Key West ??


za
22-apr
Miami/Fort Lauderdale
.???


zo
23-apr
Miami/Fort Lauderdale
Sawgrass Mill shopping Ft Lauderdale


ma
24-apr
airplane
xfer to Miami airport,
car drop off
Flight OR 318 17:35


di
25-apr
.
arrival Schiphol

mtx123
29-03-17, 15:58
We zijn er nog niet uit waar we de laatste 2 overnachtingen zullen plannen,
we vliegen terug vanaf Miami, maar als ik het forum doorspit, dan lijkt het beter om geen accomodatie te boeken in de buurt van het vliegveld (safety wise).
Ook hoeven we niet zo nodig naar Miami Beach.
Heeft iemand tips voor een alternatieve lokatie, inclusief todo dingen ? Bijvoorbeeld Fort Lauderdale, of misschien juist ten zuiden van Miami ?

sanook
29-03-17, 17:27
Een rondje met de watertaxi in Fort Lauderdale is ons prima bevallen, geeft je een mooi beeld van de rijkdom in en rond het water van Fort Lauderdale. Is een soort hop on/hop off boat tour eigenlijk. (http://watertaxi.com/ , bij stop 1 is een parkeergarage waar je voor 5 dollar de hele dag kunt parkeren als je daar je tickets voor de watertaxi koopt)
Beach Boulevard in Fort Lauderdale is ook leuk om te doen net zoals Las Olas Boulevard.
Voor shopping is de Aventura Mall ook nog aan te raden, maar ook op Miami Beach kun je leuk shoppen bij Lincoln Road mall en lekker eten op Espanola way. South Beach moet je natuurlijk ook gezien hebben. Dagje hop on/hop off bus vinden we ook altijd wel leuk. Wij hebben destijds overnacht in de Cambria Hotel & Suites

mtx123
29-03-17, 21:31
@sanook: Bedankt voor deze leuke tips, we gaan het verder uitpluizen !

mtx123
31-03-17, 19:11
@sanook:
Overigens is het Cambria Hotel & Suites goed bevallen ?
Ik lees wel goede recensies over dit hotel, terwijl bij veel hotels in de Miami airport area wordt vermeld dat het wel een ""rare" buurt is..

sanook
31-03-17, 20:07
Wij zaten niet in Cambria bij Miami Airport maar bij Fort Lauderdale Airport (Dania). Is ons prima bevallen maar dat zegt niks over de Miami vestiging denk ik.

Nog een leuke tip als je van pizza's houdt in de buurt van Fort Lauderdale: Anthony's Coal Fired Pizza

mtx123
31-03-17, 21:28
Wij zaten niet in Cambria bij Miami Airport maar bij Fort Lauderdale Airport (Dania). Is ons prima bevallen maar dat zegt niks over de Miami vestiging denk ik.
Nog een leuke tip als je van pizza's houdt in de buurt van Fort Lauderdale: Anthony's Coal Fired Pizza

Ok bedankt, dat maakt een verschil... Ziet er inderdaad prima uit in de reviews.
Ik krijg de indruk dat de Fort Lauderdale area wat "netter" is, ik ga in die richting eens verder speuren.

Mushu
31-03-17, 22:58
Comfort Suites Miami Airport was heel goed te doen als je een hotel zoekt in de buurt van het vliegveld. De buurt was ook niet heel spannend. Het lag bij een redelijk nette wijk waar we nog doorheen zijn gelopen en geen mens gezien hebben (en het was er duidelijk wel bewoond). Maar er was voor de rest ook weinig te beleven dus voor meer dan een overnachting in de buurt van het vliegveld zou ik het niet doen.

mtx123
07-04-17, 17:42
Het plannetje is zo goed als rond, moet ook wel want we vertrekken zondag al ;).

Nog 1 puntje waar ik wat advies kan gebruiken:
Vanuit Naples gaan we naar Isla Morada, en komen dan door de Everglades.
Nu had ik gedacht op die reisdag onderweg Shark Valley en de Loop Road te doen.
Maar we hebben ook zo'n scheurtocht met een fanboat op het verlanglijstje staan.
Wat zou een geschikte lokatie daar voor zijn: aan het begin bij Everglades City, of aan het eind, meer in de buurt van Miami ?
Worden 3 Everglades aktiviteiten wellicht te veel, qua tijd dan ?
In dat laatste geval zouden we ook nog vanuit Miami op een andere dag kunnen gaan (we overnachten de 2 laatste nachten in Miami..

sanook
07-04-17, 23:20
Aan de Naples kant heb je meer van die kleine boten (6-8 personen) en aan de Miami kant zijn het meestal wat grotere boten (ca 20 personen), en het zijn op zich ook andere gebieden: Naples kant is meer mangrove en Miami kant meer moerasachtig.
Op zich moet het wel te doen zijn om 3 aktiviteiten te doen op 1 dag maar dan heb je wel een volle dag

mtx123
08-04-17, 11:08
Aan de Naples kant heb je meer van die kleine boten (6-8 personen) en aan de Miami kant zijn het meestal wat grotere boten (ca 20 personen), en het zijn op zich ook andere gebieden: Naples kant is meer mangrove en Miami kant meer moerasachtig.
Op zich moet het wel te doen zijn om 3 aktiviteiten te doen op 1 dag maar dan heb je wel een volle dag

OK, leuk te weten dat er verschillen zijn in soort natuur en grootte van de boot..
Dan kunnen we eigenlijk alle kanten op: vanuit Naples kunnen we een tochtje maken, of op weg van Naples-->Isla Morada, of later vanuit Miami.
Komt altijd goed op die manier !