PDA

Bekijk Volledige Versie : Handige zaken om mee te nemen?



Kletskous
01-02-17, 15:32
Wij reizen komende zomer voor het eerst naar Florida. Voor het eerst zelf alles geboekt en geregeld. Normaal wij naar een camping in Europa dus dit is een totaal andere reis voor ons, best spannend dus maar vooral superveel zin in!

Nu de vraag: wat nemen we absoluut mee? Wat zijn handige dingen om in elk geval bij je te hebben?

Is het bijvoorbeeld nodig om handdoeken en strandlakens mee te nemen? We verblijven in hotels en in 2 villa's. Ik denk dat de hotels wel handdoeken hebben, maar als we het ene hotel uit zijn en onderweg naar de volgende nog een middag strand willen doen, heb je geen badlakens bij je. Ik neig er naar die dus wel mee te nemen maar dat neemt ook wel veel ruimte in de koffers in natuurlijk.
En genoeg zonnebrand al van hier meenemen (in de koffers, geen handbagage) ?


En nemen jullie eten mee? Moet je dit dan invullen op het formulier dat je in het vliegtuig krijgt?
Ik vind het ook erg leuk om daar in de Walmart te gaan shoppen, maar iets bij je hebben is ook wel handig denk ik? We zijn ook van plan om daar een koelbox te kopen voor drinken onderweg. En bijv een yoghurtje/fruit ofzo als een ontbijtje een keer. Wil graag ook lekker ergens ontbijten maar als ik dat iedere dag doe kom ik als tientonner terug denk ik. :D

Kortom: tips welkom! En mag ook wat ik juist niet mee moet nemen haha.

Frans1949
01-02-17, 16:38
Hoi Kletskous, Ik zou idd wel een badlaken en/of handdoek meenemen.
Zonnenbrand olie is hier volop en goedkoop te verkrijgen.
Ook eten en ik zie niet in waarom je eten zou meenemen.
Denk er aan dat bij het binnenkomen van de USA restricties zijn wat betreft het invoeren van eten.
Dus als je eten bij je hebt zeker op het douane formulier aangeven dat je eten bij je hebt.
Je moet je dan waarschijnlijk daarna even melden om de bagage door een scanner te laten gaan.

Ik weet niet hoelang jij verblijft maar mijn vrouw en ik hebben vaak langdurig door de USA gereisd.
Om inderdaad te voorkomen dat je als een tientonner terug komt hadden wij de volgende oplossing bedacht.
We kochten bij de Walmart voor minder dan $20 een elektrische skillit en kookte daar van één pan's maaltijden in.
Ook morgens een eitje bakken gaat dan prima zo voorkom je het "gratis"ontbijt in hotels/motels waar overal een bende suiker inzit.

Maar dit alles heeft vooral te maken waar je verblijft.
Zoals ik al zei reisde wij vaak tussen de 8 en 12 weken en dan kan je het niet veroorloven om iedere dag uit eten te gaan tenzij je goedkope crap eet.

Veel plezier

moniquekruiningen
01-02-17, 17:36
Het enige wat wij mee nemen... we moesten er even over nadenken.. wij nemen eigenlijk alleen nog maar wat te eten voor in t vliegtuig, navigatie en us stekkers en verder vooral lege koffers mee. 1 handbagagekoffer gaat in de gewone koffer op de heenweg. Bij Walmart heb je zo een paar badhanddoeken gekocht, of het moet zo zijn dat je de gene die je mee neemt, achter kan laten aan t eind vd vakantie, want hoe meer ruimte in je koffer hoe fijner.
Inmiddels gaan er ook ieder jaar een in de vs gekochte sunpass transponder en koeltas mee, toch zonde om die ieder jaar opnieuw te kopen. En ook een kofferweegschaaltje mag niet ontbreken, maar ook die zij bij Walmart te koop. Shampoo, zeep, zonnebrand laat thuis, want in Florida is het groter en goedkoper.

Kletskous
01-02-17, 18:13
Oké, dank voor jullie reacties. We gaan ruim 3 weken, met 2 volwassenen en 2 kinderen.
Ik ben nogal een controlefreak en heb graag al spullen bij me zodat ik er niet om verlegen zit. Maar ik weet ook wel dat je overal ter wereld de belangrijkste dingen kunt kopen. Maar ik vind het dan soms zo "zonde" om spullen daar te moeten kopen terwijl ik het thuis zo heb liggen zeg maar.
En euh...wat is een sunpass transponder ??

Een koffer weegschaaltje is idd wel een goeie, die hebben we nog niet. Bij de Action halen ofzo?
En ik lees wel meer dat je met lege koffers heen moet want er zouden volle terug gaan. Maar ik zie mezelf helemaal geen kleding kopen ofzo daar eigenlijk. Ben daarbij helemaal niet zo merk bewust, koop nooit Vingino of Nike of Cap of Levi's ofzo. En qua schoenen ben ik al helemaal een moeilijke, want ik heb vlug blaren, dus loop voornamelijk op Rieker of Gabor. Maar mijn zoon wil wel Nikes kopen geloof ik.
We gaan natuurlijk wel een keer die shopping malls in maar of wij met volle tassen buiten staan ????
(laat mij maar inslaan in de supermarkt hahaha, zoveel lekkere dingen die ik wel wil proberen!)

moniquekruiningen
01-02-17, 18:22
In de Amerikaanse staat Florida (https://www.wegenwiki.nl/Florida) liggen veel tolwegen, met name rond Orlando (https://www.wegenwiki.nl/Orlando), Tampa (https://www.wegenwiki.nl/Tampa) en Miami (https://www.wegenwiki.nl/Miami). Daarnaast is Florida's Turnpike (https://www.wegenwiki.nl/Florida%27s_Turnpike) een lange-afstandstolweg. De meeste tolwegen hebben zowel cash tolpoorten als SunPass, maar er bestaan ook een aantal tolwegen waarbij men enkel van SunPass gebruik kan maken. SunPass was oorspronkelijk niet compatibel was met de E-ZPass (https://www.wegenwiki.nl/E-ZPass), die in het noordoosten en midwesten van het land veel gebruikt wordt, maar sinds 2012 kan de E-ZPass ook in Florida gebruikt worden. Met de SunPass kan men met 25 mph door de tolpoorten. Sneller door een tolpoort rijden kan een boete opleveren. Steeds meer tolpoorten worden uitgerust met Open-Road Tolling, wat een doorgang met 65 mph mogelijk maakt.
Er zijn twee typen transponders, de SunPass portable, die uitwisselbaar is tussen voertuigen, en een SunPass Mini sticker, die niet uitwisselbaar is. Deze is ter grootte van een credit card. De transponders hebben geen interne batterij.

je ziet ze tegenwoordig ook voor Frankrijk, een kastje wat achter het raam kan.. maar een sticker kan natuurlijk ook!

Njit
01-02-17, 18:39
Bij de meeste huurauto's wordt de Toll ook via je nummerplaat geïnd. Maar als je vaak gaat kan een Sunpass sticker/transponder goedkoper zijn.

Wij hebben onze electronische kofferweegschaal bij de Lidl gekocht maar ik denk dat de Action ze ook wel heeft. En anders de Xenos en eventueel de ANWB winkel.

Kletskous
01-02-17, 18:55
Eh....ik was nog niet bekend met tolwegen.
Daar heeft degene bij wie we de auto huren ook (nog) niets over verteld trouwens.

Ben ik verplicht hiervoor iets te regelen of kan ik ook gewoon met contant geld of creditcard door die poortjes?

Anthon14
01-02-17, 20:17
Gewone washandjes want die kennen ze daar niet :D

Njit
01-02-17, 20:24
Zie hier hoe het per autoverhuurbedrijf geregeld is: https://www.sunpass.com/rentalcar
Zitten best aanzienlijke verschillen tussen. Zelf huren we altijd via Alamo.

Op veel plekken in Florida kun je niet meer contant afrekenen en zul je een transponder moeten hebben of gebruiken moeten maken van Toll By Plate.
Het laatste gaat automatisch op het moment dat je met je huurauto door een Sunpass poortje gaat. Je krijgt dan achteraf de afrekening op je Credit Card.

Digitalman
01-02-17, 20:33
Een Nederlands stekkerblok, zodat je met een verloopstekker gelijk een heleboel Nederlandse apparaten kunt opladen.

Cindy1969
01-02-17, 20:38
Dit ja! Anders moet je voor elk apparaat een eigen wereldstekker hebben, zit je ook niet op te wachten.
En een wereldstekker kopen dus.

Ik had altijd een bagageweegschaal van de ANWB, maar het bandje begaf het afgelopen jaar (gelukkig nog thuis). Toen 1 gekocht bij Action, maar die volstaat net zo goed.

En washandjes is ook een goeie, koop altijd van die wegwerpwashandjes bij Kruidvat. Maar met kinderen is dat duur denk ik... Wellicht dan gewoon eigen meenemen.

Njit
01-02-17, 20:39
Wij hebben inmiddels voor alle opladers amerikaanse snoeren. Maar een stekkerblok nemen we altijd wel mee voor die hotels waar het heel beperkt is qua stopcontacten.

Kletskous
01-02-17, 21:19
Washandjes: check ! Stonden al op mijn lijstje.
En een wereldstekker hebben we ook al volgens mij.

Fleurida
01-02-17, 22:48
Voor de prijs van de handdoeken bij Walmart hoef je het niet te laten. En volle koffers hoort bij een Florida vakantie:rolleyes:
https://www.walmart.com/ip/Mainstays-Value-Bath-Towel-Collection/19767443#about

Don Tuse
02-02-17, 09:37
Bij Walmart heb je zo een paar koeltassen gekocht.
Inmiddels gaan er ook ieder jaar badhandoeken mee, toch zonde om die ieder jaar opnieuw te kopen.

Roshelle
02-02-17, 10:43
Ik neem in principe bijna niets mee, alles wat ik 'ben vergeten' of nodig heb koop ik altijd daar. Wat ik wel altijd meeneem zijn uiteraard alle stekkertjes, zodat ik al m'n apparatuur in het buitenland op kan laden. Handdoeken nemen wij nooit mee, die zijn altijd beschikbaar op de plekken waar we verblijven. We hebben de afgelopen jaren wel een hammamdoek meegenomen, die zijn een stuk dunner en lichter en daar kun je prima op liggen, maar je niet echt mee afdrogen. Afdrogen na een strand of zwembadbezoek vinden wij nooit nodig: je droogt zo snel in de warmte. Dit jaar nemen we voor het eerst onze Lamzac mee, dat is een ding van Fatboy die je met wind op kan 'blazen' en dan heerlijk op kunt liggen. Uiteraard paspoort en creditcard, die zijn van belang. Verder zit mijn hele handbagagekoffertje vol met allerlei soorten camera's met bijbehorende electronica: GoPro, spiegelreflex, compactcamera en vanaf dit jaar ook een drone met bijbehorende spullen. Oja, en een MacBook 15 inch, hahaha. OJA OJA, en een TomTom, hoewel we nu steeds een internetabonnementje nemen en dan reizen met Google Maps :).

Ik zit echt zo te kraken wat ik mee moet nemen, haha. Zo stom dat ik gewoon niks kan bedenken verder.

Oh en dit is een Lamzac:

http://i68.tinypic.com/fwu1yb.jpg

Kletskous
02-02-17, 14:21
Wat een grappig ding, die Lamzac zeg ! Ook wel aan de prijs zie ik !

Gaan denk ik gewoon onze badlakens meenemen. Man vindt het zonde om daar van alles te moeten kopen terwijl we het thuis zo hebben liggen. "Ik ga daar niet heen om te moeten winkelen voor van alles", zo zegt hij. Boodschappen en een koeltas oké, maar voor de rest :rolleyes: (wacht maar, denk ik dan...)

Wil zeker natuurlijk ook lekker uit eten gaan 's avonds. Maar we zitten ook een keer 4 dagen en een keer 9 dagen in een villa, dus dan gaan we ook wel zelf koken denk ik. Of de bbq aan. Maar dan een keer "gewoon eten" heb je dan ook wel weer zin in lijkt me. Bijv. rijst met kip, of woknoedels of gebakken aardappeltjes met verse groenten en een stukje vis.
Ik stel me nu vooral erop in dat er bij de meeste restaurants overal friet bij geserveerd wordt. Heerlijk, maar niet 3 weken lang elke dag. Al zijn er natuurlijk ook wel Aziatische restaurants waar ik ook wel een keer heen wil (sushi !!), maar wat ik zo zie is dat er bij burger/steak/vlees restaurants nagenoeg overal friet bij zit. Of een gepofte aardappel maar die vinnik niet lekker (als ik dan toch de keuze heb... hihi).

moniquekruiningen
02-02-17, 18:53
Lege koffers Kletskous.. ik was ook geen merken fan, maar sinds Orlando ben ik helemaal wild van Hilfiger en Gap.De kleding van Hilfiger kost werkelijk een schijntje in de outlets. Mss 1/4e van de prijs of zo.. en eerlijk is eerlijk, het is een mooi merk.. en als ik dan zie wat t in Europa kost.. maar wij kopen ook bh's (Maiden Form) en sokken in Florida. Want eigenlijk is het veel leuker om in Nederland sokken uit Florida te dragen, al zijn ze gewoon wit.
Make up kopen we ook in de VS en pillen.. wat eigenlijk niet?!

Njit
02-02-17, 19:08
maar wij kopen ook bh's (Maiden Form)

Maidenform koopt mijn vrouw daar ook. Heb je hier in NL ook wel maar in de Outlets heb je heel veel meer keuze.

stephie
02-02-17, 19:16
Wat leuk dat jullie op vakantie gaan naar Florida.
Tja wat nemen wij mee op vakantie naar Florida? Niet veel bijzonders eigenlijk. Je kunt in Amerika daadwerkelijk alles kopen wat je nodig hebt tijdens vakantie zo'n 24 uur per dag 7 dagen in de week :D
Wij nemen altijd verloopstekkers mee, zodat we onze apparaten kunnen opladen. De ene vakantie nemen we wel badhanddoeken mee en de andere vakantie niet. Dat ligt eraan waar we verblijven. Strandstoelen en koelbox (indien niet aanwezig in huurwoning) kopen wij bij Walmart. Kleding neem ik steeds minder mee, omdat ik het veel leuker vind om in Florida lekker te gaan shoppen!
Voor het eten kun je overal goed terecht en er zijn veel gezonde alternatieven op de bekende fastfood restaurants. Ook kun je goed boodschappen doen bij bekende supermarkten zoals Walmart of Publix.
Ik bestel van te voren altijd wat geld bij de bank. Ik vind het gewoon fijn om alvast wat dollars in mijn portemonnee te hebben. Dit is echt persoonlijk hoor, want je kunt natuurlijk overal geld opnemen (mits je Amerika hebt ingesteld via internetbankieren...) en overal met je creditcard betalen.
Veel plezier met de voorbereidingen!

Kletskous
02-02-17, 19:57
Echt ???? Strandstoelen daar kopen? Mijn man ziet me aankomen! En die laat je dan ook weer achter dan ofzo?
Dan maar handdoeken mee zou hij zeggen!
Maar onze route heeft ook niet superveel tijd om bij het strand te liggen denk ik. En bij de villa heb je natuurlijk al je stoelen bij het zwembad.

mads2017
02-02-17, 20:39
Een Nederlands stekkerblok, zodat je met een verloopstekker gelijk een heleboel Nederlandse apparaten kunt opladen.

En eventueel een omvormer van 12v naar 220v. Kun je onder het rijden ook nog laden...

SpaceAce
02-02-17, 21:35
En genoeg zonnebrand al van hier meenemen (in de koffers, geen handbagage) ?

Wij kopen altijd deze (niet per sé van dit merk overigens, meestal gewoon het merk van de Walgreens of Walmart, maar het gaat om het spray-effect. Werkt prima!)
http://storage.thebarrieexaminer.com/v1/dynamic_resize/sws_path/suns-prod-images/1297344718518_ORIGINAL.jpg?quality=80&size=650x&stmp=1354042789712



We zijn ook van plan om daar een koelbox te kopen voor drinken onderweg.

Wij hadden eerst altijd de goedkoopste, van piepschuim. Maar die vond ik te vaak piepen en die sluiting was ook niet alles. Tegenwoordig kopen we gewoon van plastic. Niet te groot. En die hebben we ook gewoon mee naar huis genomen. In het vliegtuig als handbagage meegenomen. Ze keken even raar, maar na de check dat er niets raars in zat (wij hadden er onze jassen/vesten en een donker laken ingedaan -> donker laken voor over je koffers heen te spannen als ze in de achterbak liggen. Dan liggen ze niet zo in het zicht), mochten we de koelbox gewoon meenemen in het vliegtuig.


En bijv een yoghurtje/fruit ofzo als een ontbijtje een keer. Wil graag ook lekker ergens ontbijten maar als ik dat iedere dag doe kom ik als tientonner terug denk ik. :D

Al eens hierboven ergens genoemd - door mij ;) - maar een omelet als ontbijt is niet eens zo ongezond en toch goed vullend :) Of bij Denny's heb ik pas de light variant van de omelet genomen (dus met eiwit, fruit en muffin ipv de hashbrowns en toast, wat er oorspronkelijk bij zat als 'sides') :
http://i66.tinypic.com/14u8h3m.jpg

En dat ziet er dan zo uit:
https://orlandowintertrip2017.files.wordpress.com/2017/01/img_1359.jpg?w=644&h=431

https://orlandowintertrip2017.files.wordpress.com/2017/01/img_1356.jpg?w=644&h=431

Ziet er toch best lekker uit?


Gewone washandjes want die kennen ze daar niet :D

Daar zijn de kleinste handdoekjes voor. Meestal een klein vierkant doekje. Die maak je nat om als washandje te gebruiken ;) (je hebt vaak: twee grote handdoeken - voor na het douchen. Twee wat kleinere doeken - voor de handen, ofzo. En dan ook nog twee kleinere vierkanten doekjes, als washandje te gebruiken dus).

Kletskous
02-02-17, 22:06
Ja, thuis hebben we ook al een koelbox inderdaad. Maar die gaat (denk ik) niet mee op de heenreis. En voor terug zien we wel weer.

SpaceAce, ken je deze site al:
http://meerrestaurants.blogspot.nl/p/startpagina_22.html
Om ook even jezelf te vergapen aan de foodblogs en restaurant-tips!

SpaceAce
02-02-17, 22:12
SpaceAce, ken je deze site al:
http://meerrestaurants.blogspot.nl/p/startpagina_22.html
Om ook even jezelf te vergapen aan de foodblogs en restaurant-tips!

Yep... Van Anita. Helaas leeft ze niet meer :( (haar laatste verslag was van januari/februari 2016 en in april 2016 is ze overleden. Ze heeft het gevecht uiteindelijk verloren...)

Fitzroy
03-02-17, 19:26
Ook al ga je in de zomer toch wat dikkere vesten meenemen. De airco staat in menig restaurant op stand bevriezen.

Njit
03-02-17, 19:38
Of je koopt in de Outlet een mooi GAP vest. Wij hebben een paarse en een Oranje ;)

Kletskous
03-02-17, 21:11
Ja, daar zit zeker ook weer wat in.
Bedoel je dat je dan dit type strandstoeltjes koopt?
https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail-Deluxe-Youth-Mesh-Chair-Grey/45911327
Of echt van die ligbedden?

stephie
03-02-17, 21:46
Meer dit type: https://www.walmart.com/ip/Bud-Light-one-position-folding-beach-chair/391020324
alleen dan een andere kleur en merk :D
Nou moet ik toegeven dat ik wij nooit langer dan 2 uur op het strand blijven.

Kletskous
05-02-17, 13:42
Is er meestal waspoeder aanwezig in de villa dat jullie weten? Het lijkt me zo zonde om daar een groot pak te kopen voor die paar wasjes die je daar draait. Maar ik ga er wel gebruik van maken, dat zeker. Is het handig om enkele wastabletten van huis mee te nemen? (Vloeibare ofzo, geen idee). Zelfde voor vaatwastabletten.

En ik wil als we in de villa's zitten graag redelijk normaal kunnen ontbijten en lunchen. Er zit in beide villa's een oven, dus ik kan afbakbroodjes doen, maar verkopen ze die ook in de Publix, Target of Walmart (of zijn er nog andere supermarkten). Bestaat dat überhaupt?

corrus
05-02-17, 14:00
In de regel geldt waspoeder zélf kopen. (bijv.: bij de Dollar store)
Tja, zonde... maar vakantie kost je eigenlijk altijd geld.

Vloeibaar afwas spul niet meenemen, kan problemen geven in je bagage.
In sommige villa's ligt er vaak al eentje voor de eerste dag.

Afbakbroodjes kun je overal kopen maar zijn vaak duurder dan kant-en-klare broodjes
Bovendien heeft Publix elke dag versgebakken broodjes

Kletskous
05-02-17, 14:08
TOké, helder.
Afbakbroodjes leek me handig omdat we niet elke dag naar de supermarkt willen (lees: manlief niet :) maar dan toch lekker thuis kunnen lunchen (roerei erbij, of tonijnsalade, of knakworstjes ofzo).

Fitzroy
05-02-17, 15:17
In de villa's waar wij gezeten hebben, stonden die spullen er allemaal en mochten ze ook gebruikt worden. Zelfde met kruiden, afvalzakken e.d.

elstars
05-02-17, 17:06
Chicago rolls (broodjes) van de Publix vinden wij erg lekker en kun je de volgende dag weer vers maken door ze in de oven nog even warm te maken. Ze zitten met 6 in een zakje. Bij Publix kun je ook bij de Deli afdeling lekkere vleeswaren kopen die ze vers voor je afsnijden. Eerste plakje mag je altijd proeven. Boars Head vleeswaren vinden we erg lekker (kalkoenfilet, rosbief).

Wij nemen nooit waspoeder mee, aangezien we niet willen dat het witte poeder voor iets anders wordt aangezien waarmee je grote problemem krijgt. Wij nemen bij Publix altijd een fles Public Spring vloeibaar wasmiddel, is niet zo duur. Soms hebben we geluk en is wasmiddel aanwezig in de villa die we huren.

Kletskous
05-02-17, 20:13
Ja, ik was ook van plan om nog even te informeren of er bijv opblaas speelgoed voor in het zwembad is, anders moet ik dat zelf even meenemen.

José
05-02-17, 23:59
Het is heel verschillend wat er (nog) in de villa aanwezig is, de meeste huurders laten het opblaas speelgoed liggen maar dat weet de eigenaar of het verhuurbedrijf meestal niet van te voren. Het kan ondertussen ook lek/kapot zijn. Ook restanten van (vaat)wasmiddelen is moeilijk in te schatten voor hun, gebeurt ook vaak dat die worden meegenomen door de schoonmaaksters. In de regel moet je dat gewoon allemaal zelf aanschaffen en heb je mazzel als het er wel ligt. Alles is zo aangeschaft bij de Walmart, publix, dollarstore etc.

stephie
06-02-17, 10:59
Ik denk dat je ook veel dingen over je heen moet laten komen. Ook al ga je elk jaar naar Florida, toch kom je altijd wel voor bepaalde verrassingen te staan.
Vorig jaar bleek het appartement waar we vaker waren verbleven heel smerig te zijn bij aankomst. Het was vrij laat op de avond en we moesten nog eten. Toch naar een Walgreens gereden om schoonmaakspullen te kopen....Er stond wel wat aan schoonmaakspullen in de kastjes, maar ik heb zo mijn voorkeuren in schoonmaakspullen :p. Toen maar even snel een burger gegeten bij de McDonalds. Toen we weer in het appartement aankwamen heb ik eerst de badkamer en WC en keuken schoongemaakt. De rest bij daglicht afgemaakt en een flinke klacht ingediend bij de eigenaar.
Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is, je kunt echt alles kopen in Amerika, zo'n 24 uur per dag 7 dagen lang. Goed kijken naar de prijzen, want ook in Florida heb je de goedkopere huismerken en de dure A-merken. Dus probeer vanuit Nederland alleen noodzakelijke dingen mee te nemen. Schoonmaakartikelen en eten gewoon thuis laten.
Stel dat de villa geen welkomstpakket heeft en je wil de vaatwasser even aanzetten. Dan is er altijd op zeer korte afstand een winkel aanwezig waar je vaatwastabletten kan kopen.

Kletskous
06-02-17, 13:57
Oh, dat is wel vervelend Stephie !
Ik hoop inderdaad dat er vlakbij wel supermarkten zitten. Maar volgens mij niet in de wijk Sandy Ridge waar wij zitten. Heb al even gegoogled maar volgens mij zit de dichtstbijzijnde Publix op ca. 20 minuten rijden. Vind ik toch niet echt "zeer korte afstand". Zelfde voor de Walmart en de Aldi, allemaal ongeveer die afstand.
En we hebben maar 1 autobestuurder geboekt, dus manlief moet telkens rijden en supermarkten zijn niet zijn hobby. Zou leuk zijn als er op loopafstand een supermarkt is (al is het een kleintje), kan ik ongestoord even neuzen hahah.

José
08-02-17, 18:12
Zou niet al te veel mee nemen hoor en als je kleding meeneemt doe dan het "oudere" spul wat je daar kunt weggooien. Je zult straks zien dat je goed zult slagen voor kleding etc. tegen zeer leuke prijzen$$$ en dan heb je spijt dat de koffers al vol zitten. Op de heenweg doen we altijd 2X een volle koffer in een lege en gooi m'n oude kleding daar weg. Vervolgens gaan er 4 volle koffers mee terug. Kopen hier bijna nooit geen kleding, schoenen en cosmetica meer.

Kletskous
08-02-17, 18:45
Nou heb ik weinig echt oude kleding maar daar ben ik het type niet voor om dat juist mee te nemen en daar weg te gooien, al weet ik dat velen dat doen. Verklaar me maar voor gek, maar ik denk dan 'dan sta ik op alle foto's met die oude stomme jurk/shirt aan" :)
We hebben in Mexico ooit eens een fotoshoot op het strand laten maken, nou echt wel dat ik blij ben dat ik daar een leuk jurkje aan heb en geen floddershirt hahaha.

Maar even terug: gaan mijn 3 koffers + handbagage passen in een midsize SUV schatten jullie in?

Fleurida
08-02-17, 18:53
Een mid size SUV is geen Chevrolet Tahoe, dat is een Ford Escape of iets dergelijks. En dat is wel krap met 4 personen. Je kunt ook kijken voor een minivan. Daar zitten vaak 2 stoelen achter de eerste rij. En als je heen gaat kun je het misschien wel af met 2 grote koffers. Dan kun je daar eventueel een koffer bij kopen. Is vaak prijstechnisch ook beter. Ik nam niet te veel mee, je hebt in hotels en villa's handdoeken en verder kun je overal wassen. Ik koop bijna geen kleren meer in Nederland en vitaminen en pijnstillers neem ik allemaal mee uit Amerika.

Kletskous
08-02-17, 20:44
Dan kun je daar eventueel een koffer bij kopen. Is vaak prijstechnisch ook beter. Ik nam niet te veel mee, je hebt in hotels en villa's handdoeken en verder kun je overal wassen. Ik koop bijna geen kleren meer in Nederland en vitaminen en pijnstillers neem ik allemaal mee uit Amerika.

Een koffer daar kopen is inderdaad ook een optie. Maar zoals manlief net zegt: wat als ik dan terugkom in Düsseldorf en die extra koffer past niet in de auto? Sta je daar te kijken.

@Knaapje: je hebt gelijk. Ik lees weer eens verkeerd. Een Ford Escape oid zal het zijn ja.

Kletskous
08-02-17, 22:26
Ik zit maar meteen even te kijken maar een reistas op wielen.
Deze bijvoorbeeld: de Eastpak M van 78 ltr.
https://www.bagageonline.nl/eastpak-tra ... -blue.html (https://www.bagageonline.nl/eastpak-tranverz-m-trolley-movienight-blue.html)
Zou dit een optie qua maat kunnen zijn en qua geschiktheid/handigheid?

Onze andere twee koffers zijn groot, dat zijn deze: de American Toerister 75 cm met 106 ltr.
https://www.bagageonline.nl/american-to ... black.html (https://www.bagageonline.nl/american-tourister-lock-n-roll-spinner-75-jet-black.html)

Gaat dit samen wél, denken jullie? Moeilijk hoor, mijn eerste ingeving zou zijn om desnoods een upgrade te doen, maar ja...als ik de koffers al niet vervoerd krijg in onze eigen auto, heb ik daar ook niks aan. Rijden jullie thuis ook allemaal zo'n grote auto dan :)

corrus
08-02-17, 23:00
De laatste koffer die je noemt is wat groot en zwaar...
Zonder inhoud weegt deze al 4,5 kg
Het maximale gewicht van de koffer met inhoud mag zijn 23kg.
Ik zou een ietsje kleiner gaan.

Fitzroy
09-02-17, 06:17
Heb je toevallig ook koffers die aan vervanging toe zijn?
Dit lijkt me nl. een prima aankoop. Even proppen voor je in de USA bent, maar dan heb je je eerste voordeel al te pakken ;)

https://www.walmart.com/ip/American-Tourister-4-Piece-Luggage-Set/39507990?action=product_interest&action_type=title&item_id=39507990&placement_id=irs-2-m3&strategy=PWVUB&visitor_id&category=&client_guid=1d563376-2675-4bb4-b676-05fad3249909&customer_id_enc&config_id=2&parent_item_id=29548484&parent_anchor_item_id=29548484&guid=ee1ca660-32d8-4d3b-9b93-8b5ce082c4c4&bucket_id=irsbucketdefault&beacon_version=1.0.1&findingMethod=p13n

Kletskous
09-02-17, 07:49
Die grote koffers heb ik net een jaar en zijn nog ongebruikt! (Een geplande vliegvakantie kon op het laatste moment niet doorgaan, vandaar). Helaas geen reden tot shoppen wat dat betreft dus.
Dus die 2 grote koffers gaan zeker mee en nu nog iets erbij dus.
En met de trein naar Düsseldorf zie ik niet zitten met 2 kids en alle bagage. Bovendien heb ik de parkeerplaats daar allang geleden geboekt.

Syllvia
09-02-17, 09:20
Die Eastpak hebben wij ook, supertas. Als je twijfelt zou ik voor de tas gaan, en zo nodig kan het ding op schoot bij de kinderen, hij is laag dus ze kunnen er nog over heen kijken :)
Niet ideaal, maar niet piepen kinderen, je mag naar Florida!

José
09-02-17, 13:32
Kijk ook altijd even bij de fleamarkten, koffers en tassen in alle soorten en maten voor weinig! 5 jaar geleden 2 canvas koffers met wieltjes gekocht bij de fleamarket aan de 192 in Kissimmee voor $18,- per stuk en zijn nog steeds in prima staat.

Kletskous
11-02-17, 11:37
Ik kom deze lichtgewicht handdoeken tegen van Declathon. Iemand toevallig ervaring hiermee?
Aangezien we wel badlakens mee willen nemen, zou dit een optie kunnen zijn. (Of daar kopen kan ook, maar liever hier al meenemen).
http://www.decathlon.nl/microvezelhanddoek-blauw-xl-id_8361645.html

moniquekruiningen
11-02-17, 13:46
Ik heb de badlakens van de Decathlon, gebruik ik vooral als we kamperen, omdat ze vlug drogen en omdat ze erg weinig volume innemen. Wel een paar keer wassen van te voren!

Kletskous
12-02-17, 17:47
We hebben onze 2 grote koffers, inmiddels gepast in onze eigen Kia Venga. Die twee grote harde koffers (en die zijn groot, de 75 cm van American Toerister) kunnen er rechtop in, maar het kan ook met één plat en één rechtop. We hadden nog 2 handbagekoffertjes er bij gezet, ging prima. Maar we nemen maar 1 handbagage-koffertje mee hoor, en 2 kleine rugzakjes die bij kinderen tussen de voeten gaan. Tussen hen in kan altijd een koelbox.

En de keuze voor de nieuwe reistas is inmiddels gevallen op deze Eastpak Trans4 M:
https://www.duifhuizen.nl/catalog/produ ... qr=Trans4& (https://www.duifhuizen.nl/catalog/product/view/id/56561/?sqr=Trans4&)
Ben benieuwd!

En mij lijkt nog dat Ford Escape of Toyota Rafford (die onder een Midsize SUV vallen) een grotere kofferruimte moet hebben dan onze eigen Kia Venga, dus komt vast goed. We nemen maar 2 grote koffers mee hè, geen 4.

Njit
13-02-17, 08:52
Het heet een Toyota Raf4 (maar goed, dat spreek je ongeveer hetzelfde uit :p).
Een RAV4 of Ford Escape heeft zeker wel een grotere kofferbak.. Twee grote koffers kunnen er makkelijk in, de rest kun je er dan naast proppen.

Kletskous
13-02-17, 10:28
Dat lijkt ons ook, Nijt ! Wij hebben er wel vertrouwen in.

Oh, en ik dacht zelf nog een handig iets om mee te nemen, namelijk waterschoenen ! Dat leek me wel prettig, op die bloedhete vloeren bij waterparken en eventueel het strand ! Dus die staan ook op het lijstje om nog aan te schaffen.
Heeft iemand ervaring ermee of je dan de waterglijbanen (met banden enzo) daarmee af mag?

Stefan&Jolijn
13-02-17, 12:50
Wij zijn 2 jaar terug in Typhoon Lagoon geweest, gewoon op de blote voetjes. Vrijwel geen last van de hitte aan de zolen. Volgens mij werd er op veel plekken gespoeld met water voor schoonhouden en verkoeling. Maar dat weet ik niet meer zeker.

Wij hebben gisteren gebeld met TUI en 1 koffer van de heenreis laten afhalen. Ik gok erop daar een mooie koffer te scoren en vol te proppen met alles wat los en vast zit :D en ook nog eens 5 kilo extra pp bijgeboekt.

Njit
13-02-17, 13:15
Waterschoenen mogen zolang er geen uitstekende metalen delen aan zitten. Of de vloeren warm worden ligt ook erg aan de periode waarin je gaat. Soms valt er niet meer tegenaan te koelen.
Ze verkopen deze ook goedkoop bij de Walmart dus je zou ze ook daar kunnen halen.

Hier nog wat meer tips: http://blog.touringplans.com/2015/03/17/disney-savvy-tips-typhoon-lagoon/ of https://goo.gl/9A6qph voor een automatische vertaling)

KevinB
13-02-17, 13:16
Waterschoenen zijn een goed idee als je niet op het heetste moment van de dag van natte plek naar natte plek wil rennen.
Ik heb al twee vakanties ongemerkt mijn voetzolen verbrand, in de weken erna enorme jeuk en daarna vervellen.
In de glijbanen met banden mag je je waterschoenen aanhouden en de banen zonder band moet je ze vasthouden.
Bij Walmart zijn ze heel goedkoop trouwens.

José
13-02-17, 14:17
Heb vorig jaar voor $5,- waterschoenen gekocht bij Walmart. Waren blij dat we ze aan hadden was erg heet.:cool:

Njit
13-02-17, 15:22
Sommige waterparken zijn de trappen naar de glijbanen ook erg irritant op blote voeten. Soms zitten daar een soort plastic strips.
Nu viel dat bij de Disney parken geloof ik wel mee maar dat weet ik niet zeker meer.

Maar ik zou het zeker niet om de kosten laten..

Mushu
13-02-17, 17:28
Bij de Disney waterparken nooit waterschoenen aangehad. Ik neem wel altijd slippers mee maar die gebruik ik alleen als ik naar de wc ga (vind ik vies op blote voeten). Nooit echt last gehad met lopen al zijn er zeker plekken die heet kunnen worden (zand en paden). Op veel plekken loopt er water over het pad of de trap. Met blote voeten heb je wel meer kans je voeten open te halen op de trap of op een van de paden.

Kletskous
13-02-17, 22:11
Ik ga over een poosje toch nog even telefonisch contact met beide verhuurders van de villa opnemen en de vraag of er nog waspoeder, kruiden, droogrek, opblaasspullen zwembad aanwezig zijn heb ik al genoteerd.

corrus
13-02-17, 23:17
Schoonmaakmiddelen zijn, als deze al aanwezig zijn, zijn vaak goedigheid van de cleaners,
zo óók voor de kruiden. daar hebben eigenaars geen kijk op.
Zwembadspeelgoed wordt vaak achtergelaten door de vorige huurders, ook dáár hebben de meeste eigenaars geen kijk op.
De meeste eigenaars wonen in de U.K of in een andere staat van de VS. Van dit soort dingen weten ze niets.

Bovendien... Who cares! Het zijn allemaal spullen die voordelig zijn aan te schaffen.

moniquekruiningen
13-02-17, 23:22
Kletskous, geen kritiek hoor, maar eerder een verwondering... het is nu juist zo leuk om het "gewoon" te gaan beleven. Laat het je overkomen! Waarom moet alles zo tot in de puntjes bekend zijn. Rij de eerste ochtend naar een grote Walmart en laat je overweldigen met wat ze allemaal hebben in de states. De belangrijkste zaken zijn: tickets, esta en paspoort.
Verblijfplaatsen, auto en GELD! En eventueel, kaartjes voor de parken. Voor de rest is er ALLES te koop (behalve eetbare kaas ��) Het fijne aan Florida vakanties is dat het so easy going is.. het enige waar mijn dochter zich nog druk maakt is welke restaurants we allemaal kunnen bezoeken.. want we hebben zo veel favorieten ��

Fitzroy
14-02-17, 06:15
Mijn idee, Monique. Ik denk dat een eigenaar zich helemaal een bult lacht als je met een vraag komt of er kruiden zijn in de villa ;) Hoewel, het waren ook Hollanders toch? Misschien dat het dan meevalt, hoewel ik persoonlijk wel onder de tafel zou liggen als ik zo'n mail zou krijgen.

Let it go ..... Je gaat op vakantie niet op een strak gereguleerde werkdag die van A-Z ingepland is en dan vaak ook nog anders verloopt.

Kletskous
14-02-17, 07:55
Jullie hebben gelijk hoor. Maar het is voor ons voor het eerst dat we zo'n verre reis zelf regelen dus ik ben graag goed voorbereid. En ik wéét dat ik alles kan kopen daar, maar ik denk er liever over na zodat ik het A. eventueel al mee kan nemen en ngeen dubbele kosten maak of spullen dubbel heb en B. daar geen tijd aan kwijt ben door op zoek te moeten naar zulke zaken. Dan ga ik liever voor de fun shoppen en niet voor dergelijke huishoudelijke dingen.
En verder....tja...ben nogal perfectionistisch aangelegd (maar dat was vast nog niet opgevallen :cool:)

Ik probeer het verder wel wat los te laten hoor. Maar we gaan voor het eerst hè. Ik denk dat als ik er al vaker geweest zou zijn, je automatisch ook gemakkelijker erin wordt.

Njit
14-02-17, 09:50
De meeste Walmart winkels zijn 24/7 open. En ja, we zijn er ook wel eens heel laat geweest en toen liepen er ook nog mensen te winkelen :) Dus het klopt wel wat men zegt: maak je vooral niet druk..

Ellen1308
14-02-17, 10:04
Weet iemand of je in Amerika ook Aromat kunt kopen (van die gele busjes)? Ik denk het eigenlijk niet, maar mijn kinderen vinden dat heerlijk op een eitje dus dat wil ik dan dus meenemen. Maar als het daar te koop is neem ik het niet mee!

En lekkere kaas is er dus niet te vinden in Amerika??

Njit
14-02-17, 11:06
Je hebt er heeeel veel soorten kruidenmixen maar Aromat ben ik er nog nooit tegengekomen. Ze verkopen er overigens wel Knorr producten.

Mushu
14-02-17, 12:53
Aromat heb ik er nooit gezien maar ze hebben inderdaad best wat Knorr producten. Let vooral op de uitspraak van Knorr in Amerika! Ze zijn over het algemeen niet zo goed in kaas maken. Er is wel Gouda kaas (hebben ze ook al zo'n leuke uitspraak voor) te koop maar die is duur. Als je van jonge kaas houdt dan is Monterey Jack kaas wel goed te eten. Ze hebben ook plakjes mozzarella die vind ik ook wel aardig voor op brood. Echt lekkere belegen kaas heb ik nog niet ontdekt.
In de villa's waar ik ben geweest, waren nooit echt producten achtergelaten of misschien wel eens een blokje voor de afwasmachine of zo. Je kan altijd een paar dingetjes meenemen. Wij hebben meestal een paar theezakjes en oploskoffie mee, zakjes zout, peper en suiker (die verzamelt mijn moeder altijd bij restaurants :)) en wat blokjes voor de afwasmachine zodat we daar niet een heel pak van hoeven te kopen. Maar verder inderdaad niet moeilijk doen, je paspoort is belangrijker.
Als we in hotels verblijven neem ik vaak een baddoek mee (zo'n grote). Ik ben heel goed in koffers inpakken dus alles wat ik wil, kan mee. Kleding koop ik niet in Florida. Ben niet zo makkelijk daarin dus daar ga ik me in mijn vakantie niet mee bezig houden. En als ik verwacht veel mee te willen nemen (of mee terug) dan neem ik mijn rolkoffertje mee als handbagage, daar kan veel in.

moonlight91
14-02-17, 12:59
Nee kaas is niet je van het ..
Als wij belegde broodjes kopen bij Publix of subway
nemen wij altijd provolone .. die is vrij neutraal en eetbaar

Kletskous
28-02-17, 18:21
Ohhh ik word gemist ;) ;) ;) ???!! Hihi
Ik vind het ook een gezellig topic hoor met al dat geklets :).

Ik kan alleen effe geen vragen meer verzinnen. Maar praktische tips blijven heul welkom hoor!
Heb inmiddels 2 badlakens aangeschaft bij Declathon. Zijn idd mooie dunne. Kan er dan 2 i.p.v. 1 meenemen omdat je ze ook mooi klein/dun kunt opvouwen. Is wel een apart stofje, dus hebben er eerst maar eens 2 gekocht om in de meivakantie (camping vakantie denk ik) te proberen hoe ze bevallen. En zonodig kopen we er nog 2 bij. De rest vh gezin heeft inmiddels Waterschoenen, alleen ikke nog. Kon niets vinden dat een beetje zat.
En een extra reiskoffer is ook aangeschaft. De pretparktickets zijn binnen.
Dus het staat wel een heel eind op de rit ja!

En het enige dat écht nog geregeld moet worden is de Esta-aanvraag. En de villa's/hotels nog verder betalen :(
Binnenkort maar eens doen.

Kletskous
31-05-17, 14:46
Hallooooooo!! Ik kijk net es even op de kalender, en vandaag over 7 weken al (!!) zitten we in het vliegtuig!!
Dat gaat snel nu, zeg! Echt aftellen hè.
Deze week nogmaals telefonisch contact gehad met beide villa eigenaren en nog een paar vragen gesteld. De vragen over een wasrek, waspoeder, etenswaren etc toch maar achterwege gelaten hihi. Dit weekend alles betalen en dan zijn we bijna zover.

oja, we moeten ons nog verdiepen in het verkrijgen van films op de iPads (ervan uitgaande dat die nog steeds meemogen in de handbagage). Ik overweeg óf om een paar films te kopen via iTunes. Maar ja, dat tikt toch best aan hè?
Of anders een proefabonnement van Netflix of Videoland. Die moet je dan thuis downloaden hè? Ik heb gelezen dat als je het niet afkijkt, je naderhand die film niet nog een keer opnieuw kunt kijken, geloof ik. Is niet handig maar goed...

En ik twijfel alleen nog of ik vooraf nog wat dollars bij de bank zal bestellen of niet. Doen we het niet, dan hebben we nul cash bij ons. Wel 2 creditcards (wel bij dezelfde bank) en onze gewone bankpassen. Die moeten we ook nog even omzetten naar wereldbereik.
Maar dan zullen we er écht aan moeten denken om op het vliegveld in Miami dollars te pinnen. Of kan dat ook al bij het vliegveld Düsseldorf ?? (Vast een stomme vraag).

meisje
31-05-17, 19:47
Je hebt aan boord ook entertainment he, daar draaien ze ook films. Wij hadden gewoon spelletjes op de iPad meer dan voldoende en een kleurboek. Ook nog altijd erg leuk hoor �� Wij nemen wel altijd een paar honderd dollar cash mee, altijd handig om handgeld bij je te hebben. En anders moet je het alsnog later pinnen, dan heb je het alvast. Geld wisselen wij bij het Gwk.
van Netflix ed heb ik verder geen idee hoe dat werkt met het eventueel later afkijken van een film...

Kletskous
31-05-17, 20:03
Ja aan boord zijn ook films, maar voor kinderen lijkt me Engelse of Duitse films nog wat lastiger te volgen. Het kán wel, maar is minder leuk. Voor mezelf kijk ik ook liever in het Nederlands hoor.
En mijn oudste is 13, die puber krijg ik echt niet meer aan het kleuren hahaha. Spelletjes op de iPad zullen zij ook zeker spelen, maar mijn man en ik spelen zelf geen spellen op de iPad. Dan toch liever een film of een boek lezen.

Nog meer mensen advies over wel/geen geld vantevoren bestellen? Hoe lossen jullie dit op?

LT1989
31-05-17, 20:17
Heb net even dit topic gelezen en er staan voor mijn aankomende vakantie naar Florida ook wat tips in, fijn! Zelf neem ik altijd lekkere dikken sokken mee om aan te doen in het vliegtuig. Vind ik een stuk fijner vliegen dan knellende schoenen doordat je voeten opzwellen haha.

Weet niet of dit van toepassing is voor jou of iemand in je reisgezelschap, maar als je voor langere periode naar het buitenland gaat en je weet dat je ongesteld moet worden, neem dan vanuit NL tampons mee. Dat is in Amerika zo veel duurder!


Of anders een proefabonnement van Netflix of Videoland. Die moet je dan thuis downloaden hè? Ik heb gelezen dat als je het niet afkijkt, je naderhand die film niet nog een keer opnieuw kunt kijken, geloof ik. Is niet handig maar goed...

Bij Netflix kan je alles zo vaak kijken als je wilt, Videoland weet ik niet.


En ik twijfel alleen nog of ik vooraf nog wat dollars bij de bank zal bestellen of niet. Doen we het niet, dan hebben we nul cash bij ons. Wel 2 creditcards (wel bij dezelfde bank) en onze gewone bankpassen. Die moeten we ook nog even omzetten naar wereldbereik.Maar dan zullen we er écht aan moeten denken om op het vliegveld in Miami dollars te pinnen. Of kan dat ook al bij het vliegveld Düsseldorf ?? (Vast een stomme vraag).

Ik pin zelf nooit bij een pinautomaat in Amerika. Ik wissel van tevoren in Nederland altijd rond de 50 euro voor dollars, zodat ik in ieder geval iets op zak heb in Amerika. Maar als ik extra cash nodig heb op vakantie, doe ik dat altijd via cashback bij de Walmart, Target of een andere winkel. Anders betaal je elke keer als je pint bij een automaat pinkosten die je via cashback niet betaalt.

Scooby
31-05-17, 20:48
"Bij Netflix kan je alles zo vaak kijken als je wilt, Videoland weet ik niet"

Als je films download vanaf netflix op de ipad, moet je die volgens mij binnen 24 uur nadat je met die film begonnen bent afkijken. Tenzij je hem via wifi opnieuw download. Wij hadden in april voor Europapark op de ipads van de kinderen ook films gezet van netflix. En de films die ze gezien hadden, of een gedeelte ervan, waren niet meer beschikbaar na een tijdje en de films die ze nog niet gezien hadden wel.

LT1989
31-05-17, 21:00
Ah, oké, dat wist ik niet. Ik dacht dat Kletskous bedoelde dat ze de app ging downloaden, zodat ze in de hotels/villa kan Netflixen, want dan maakt het niet uit hoe vaak je iets kijkt. Maar zo heb ik ook wat geleerd haha!

Kletskous
31-05-17, 22:26
Ja, dit had ik ook zo begrepen.
Hoeveel films zet je dan op je iPad? Want het geheugen is ook een keer vol, lijkt me zo?
Ik heb nog ca. 11 GB beschikbaar, hoeveel films kun je dan ongeveer erop zetten, denken jullie?

(Europapark lijkt me trouwens ook enorm leuk om eens naar toe te gaan! Heb me al eens ene keer eerder verdiept in een goede camping in de buurt waar we met de caravan naar toe zouden kunnen, maar nog niets gevonden. Wij houden namelijk van grote campingdorpen, 5-sterren, grote zwembaden met glijbanen en voetbalkooi. Maar dus nog niet gevonden. Wie weet....ooit.).

Scooby
31-05-17, 23:22
Ik zelf heb de film "2012" op mijn ipad, en die neemt iets meer dan 600 mb in beslag. Dan heb je met 11 GB ruimte genoeg voor meer dan 15 films.

Wij vinden Europapark inderdaad een ontzettend mooi park. Voor ons is de camping van Europapark zelf goed genoeg. Genoeg ruimte, sanitair heel netjes en alles goed onderhouden. En niet overdreven duur. Plus eeg lekker eten voor niet veel geld in het park zelf. Daar kunnen de attractieparken, met name in nederland, nog wat van leren.
Maar volgend jaar voor ons het echte werk. FLORIDA.....
Na onze huwelijksreis in 2003 keren we (eindelijk) terug, nu met onze kinderen van dan 9 en 11. Heel veel zin in!!!

Kletskous
01-06-17, 14:50
Dat zou mooi zijn Scooby. Al hoef er echt geen 15 films op hoor. Maar een stuk of 5-6 zou prima zijn denk ik. 2-3 voor de heenweg en 2 voor de terugweg want hopelijk ook nog wat slapen :)
Plus het aanbod van het vliegtuig zelf (maar dan in het EN/DU kijken).

Kletskous
13-06-17, 12:47
Nou, dat omwisselen in dollars is niet meer zo eenvoudig. Waar je het eerst nog bij je eigen bank kon bestellen en ophalen moet je nu naar grote GWK-kantoren die meestal bij een station zitten. Niet handig dus, de dichtstbijzijnde is voor ons zeker 30-45 minuten rijden. Dus nog bedenken hoe we dat handig doen. We vliegen vanaf Düsseldorf, was het Schiphol geweest dan hadden we het daar kunnen ophalen, maar nu dus niet.

En ik bedacht me dat het ook goed is om een flesje Deet mee te nemen, aangezien ik áltijd lek geprikt wordt. Nu blijkt het flesje al een jaar over de datum te zijn hahaha. Nu twijfel ik of ik toch hier al een nieuw flesje zal halen of kan ik dat beter daar doen? Is er in Florida muggenspul met een hoog Deet-gehalte te krijgen dat beter werkt dan die flesjes van hier?

A.Hofman
13-06-17, 13:36
Op het vliegveld in Dusseldorf kun je ook gewoon wisselen hoor, als je perse $ mee wilt nemen. Of je pint bij de eerste ATM die je tegen komt in Amerika.

https://www.dus.com/en/services/airport-from-a-z/banks-and-cashpoints

sanook
13-06-17, 14:11
Hou er wel rekening mee dat de wisselkoers op DUS niet erg gunstig is, bij ons vertrek op 17 mei kregen we voor 1 euro 0,98 dollar....
En wissel je minder dan 200 euro dan komt er ook nog commissie bij.

Koers op een vliegveld in USA zal ook niet supergunstig zijn vrees ik. Veel meer opties om geld te wisselen heb je verder in de USA niet meer. 95% van de banken vereisen een account bij de desbetreffende bank om geld te kunnen wisselen. Je zult naar een hoofdkantoor moeten of naar een Casino.

Lydiahigh5
13-06-17, 15:22
Wat goed om te weten! Wat is cashback precies?

koenkamphuys
13-06-17, 16:04
Je koopt voor 50 dollar, en je geeft aan dat je 100 dollar wil bijpinnen. 150 dollar van je rekening af en 100 dollar wisselgeld.
Alleen, bij Walmart blijven er problemen met de pinpasjes met chip uit Europa.

Als je pint bij een Amerikaanse geldautomaat van het soort dat in elke winkel staat en ook overal op vliegvelden, dan betaal je $1.50 - $2.00 aan transactiekosten voor maximaal $200 aan te pinnen bedrag. Soms vraagt de automaat of zij de omrekening in Euro's moeten doen, en dat moet je vooral niet doen! Ik kreeg een koers voorgesteld van $0.99 voor een euro (!). Zo niet, dan wordt het berekenen aan je eigen bank overgelaten, die daar aanzienlijk gunstiger mee omgaat.

Tenslotte: je hoeft echt niet uitgebreid dollars bij de grenswisselkantoren te gaan bestellen. Op schiphol staan meerdere pinautomaten (allemaal ABN AMRO) waar je dollars (en diverse andere populaire valuta) uit kunt halen.

stephie
13-06-17, 19:05
Het viel mij ook op dit jaar dat ik niet meer zo gemakkelijk aan dollars kon komen. Meestal bestelde ik bij de bank 100 dollar. Gewoon fijn om cash bij me te hebben.
We hebben deze keer geld opgenomen via de ATM op Detroit Airport. Wel hoge kosten hoor.

Kletskous
13-06-17, 21:13
Onhandig hè, dat het niet meer bij de bank kan.

Hofman, goed om te weten dat op Düsseldorf ook altijd nog gewisseld kan worden!
En cashback kunnen we dus ter plaatse doen.

meisje
14-06-17, 15:50
Anti muggemcreme met deet gewoon bij Walmart kopen of Wallgreens.

Kletskous
02-07-17, 13:01
Met nog 2,5 week te gaan stijgt de spanning en de zin om te gaan!!!
Inmiddels toch contant geld gehaald. Moesten nog naar een stad waar ook een GWK zit, dus toch maar gedaan. Dus in elk geval iets aan contant geld bij ons.

Ook Netflix aangeschaft. De kids vinden het al geweldig en hebben al een paar keer op de tv iets gekeken. Nu nog kort vantevoren enkele films downloaden voor in het vliegtuig.

Nog 1 vraagje mbt het vliegen: het belangrijkste is dat ik thuis ben ingecheckt en de boardingpassen bij me heb hè? (En paspoort/Esta uiteraard? Geen andere tickets/e-ticket toch?
Ik heb wel eerder een e-ticket van Tix.nl gekregen maar daarna is zijn de vluchttijden iets veranderd en heb ik geen nieuw e-ticket meer gekregen. Wel een mail met overzicht van de huidige tijden maar dit strookt dus niet met het e-ticket. Ik heb Tix.nl al gemaild en gevraagd om een nieuw e-ticket, maar nog geen reactie ontvangen. Hoe erg is het als ik die niet heb?
Als ik met ons boekingsnummer inlog bij American Airlines klopt het. Ook bij Airberlin en Iberia, de 2 maatschappijen die de vluchten uitvoeren.

sanook
02-07-17, 14:29
Je hebt je stoelen al gereserveerd en je moet je koffers nog afgeven toch ? Dan is online inchecken eigenlijk niet eens nodig en kun je gewoon naar de incheckbalie gaan en hoef je alleen de paspoorten te laten zien en je koffers in te leveren en krijg je je boardingpassen uitgereikt. (nieuwe) tickets heb je ook niet nodig. Gewoon het reserveringsnummer ( en evt de ticketnummers) noteren, meer heb je niet nodig. Ook niet voor de terugreis. We leven in 2017, je kunt voor de zekerheid en voor je eigen geruststelling alles uitprinten en meenemen maar in de praktijk heb je die papieren hoogstwaarschijnlijk niet 1 keer nodig. Paspoort (of rijbewijs) en Credit Card laten zien is bijna overal al voldoende want daarmee kunnen ze alle benodigde info al tevoorschijn toveren.

Kletskous
02-07-17, 14:40
Oké, helder! Gaat goedkomen dus.

Nog even verder in de oorsprong van dit topic: ben de inpaklijst aan het bijwerken. Nog aanvullingen op handige en praktische zaken om mee te nemen?

Treesanne
02-07-17, 14:57
Een paar extra lange oplaadkabels voor je telefoon. We hebben ongeveer 20 hotels gehad deze keer en in allemaal hadden ze usb stopcontacten in de nachtlampen.
Bij het Kruidvat een voor een paar Euro lange kabels gekocht. Lekker voor 's avonds in bed als je de krant wil lezen.:)
Ze zijn ook nog van de opvallende kleuren dat je ze niet kunt vergeten in te pakken.:cool:

rjkd
02-07-17, 21:24
Wat wij voor de kids gekocht hebben Florida zijn van de watersproeiers met een ventilator erop. Zo iets heb ik nu ook gezoioen bij de intertoys en de action. Heel lekker als het warm is! Gaan zeker weer mee dit jaar!

Kletskous
02-07-17, 21:40
Oja, dat heb ik weleens vaker gelezen. Gebruik je om je gezicht met water te sprayen ter afkoeling toch?
Kun je die ook daar kopen of is het iets dat ik eventueel hier al moet kopen?

Njit
03-07-17, 13:51
Die heb je daar ook gewoon bij de Walmart/Walgreens/CVS/etc

https://www.walmart.com/c/kp/portable-misters

Kletskous
05-07-17, 10:40
Is zo'n tube vloeibaar wasmiddel handig om al mee te nemen? Zodat ik daar geen grootverpakking wasmiddel moet kopen?
Dan kan ik in de hotels effe een handwasje doen en in de villa's het in de wasmachine gebruiken. Of is het geen goed plan.

Deze heb ik:
https://www.drogist.nl/hg-wasmiddel-op-reis-wasje-200-ml.htm

Mar2809
05-07-17, 11:15
Wat is een handig bedrag om contact mee te nemen aan dollars?

rjkd
05-07-17, 11:46
Wij hebben voor in de Vila gewoon wasmiddel gekocht. Kost de wereld niet en daarna gewoon meegenomen naar de hotels waar we verbleven. Daar hadden ze echter vaak klein verpakkingen liggen bij de wachmadhines. ( wij hadden wasmachine en droger op de kamers ). Ik zou het risico dat hetbontploftvin mijn koffer niet nemen....

@mar2809 wij hadden 200 dollar handgeld mee (2 volwassen en 2 kinderen) en deden bijna alles met VISA. Was precies genoeg!

Njit
05-07-17, 12:20
Wij nemen altijd een paar Pods mee. Die doen we in een plastic bewaardoosje. Bij de Dollar Tree kun je ook vast wel kleine verpakkingen wasmiddel krijgen voor een dollar.

Treesanne
05-07-17, 13:52
Bijna alle hotels hebben wasmachines en drogers. Munten (quater dollars) zijn gewoon te krijgen aan de hotel balie. Hoe duurder het hotel hoe meer een wasje draaien kost. Varieert van 1 tot drie Dollar.De wasmachines zijn razend snel. Het zijn industrie wassers en erg groot.Ongeveer een ruim uurtje en je hebt gewassen en gedroogd. Pods (merk Tide) koop ik gewoon bij de Walmart of een andere super. Ze hebben verpakkingen van 15 stuks.

sanook
05-07-17, 15:40
Ik denk dat ze bij de hotels vaak ook wel waspoeder hebben. Althans wel bij de Quality Inn waar wij een wasje deden. 1 dollar voor de was, 1 dollar voor de droger en 1 dollar voor een beker waspoeder (goed voor 2 wasbeurten als ik me goed herinner)

Hans uit Koekelare
05-07-17, 15:41
Wij persoonlijk nemen niets mee van wasmiddel, aangezien er overal Wal-Mart, CVS, Wallgreens, enz... maar echt overal wasmiddel in alle soorten en maten te verkrijgen zijn is het volgens ons gemakkelijker om daar wasmiddel te kopen en de rest die we niet gebruikt hebben nemen we terug mee naar huis.

Deze zomer zullen we voor de eerste keer pods kopen, lijkt mij nog handiger en neemt ook niet veel plaats in de terugreis naar Europa.

We vinden het ook leuk om dagelijkse spullen terug mee te brengen uit de USA naar huis, een beetje napret.

Hans uit Koekelare
05-07-17, 15:48
Wij nemen een redelijk groot bedrag in cash geld mee en ook een MC, we vinden het gemakkelijk om cash geld mee te hebben.

Aangezien er vroeger eens fraude gepleegd is met onze MC en toen waren we op rondreis en erg blij dat we redelijk veel cash bij ons hadden.
Plus je hebt volgens ons een beter overzicht van je uitgaven, maar dat is persoonlijk.

Njit
05-07-17, 16:05
Daar snap ik dus helemaal niks van. Hoeveel overzicht wil je hebben met je CC? Elke uitgave zie je op je afschrift inclusief datum en tijd.
Of houd je een boekje bij wat je allemaal cash uitgeeft?

Hans uit Koekelare
05-07-17, 16:52
Hoe bedoel je, dat je cash mee hebt wanneer ze fraude met je kaart gepleegd hebben en dat dan handig is dat je geld bij je hebt of wanneer je tankt dan soms een korting bekomt omdat je cash betaald.
Dat is onze mening, en we voelen ons daarbij goed.

Mushu
05-07-17, 17:17
Ik reis liever niet met veel cash op zak, daar voel ik me niet goed bij. En ik vind het ook niet nodig. Als er fraude wordt gepleegd met mijn CC en ze zouden 'm direct blokkeren dan heb ik altijd mijn gewone bankpasje nog waarmee ik (soms) kan betalen en zeker geld kan pinnen. De keren dat er fraude met mijn ouders CC is gepleegd (ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt maar zij wel 2 of 3 keer) was dat trouwens ruim nadat ze weer thuis waren van hun reis. En het is ook niet na een reis naar Amerika gebeurd. Is wel goed om te weten dat zoiets ook heel snel opgelost is en dat je er zelf weinig van merkt en last van hebt. Het is dat ze je bellen en je weer een nieuwe pas krijgt maar anders zou het geheel ongemerkt voorbij zijn gegaan.

Doe natuurlijk vooral waar je je zelf goed bij voelt maar mijn keuze zou het niet zijn om als toerist met grote bedragen cash rond te reizen.

stephie
05-07-17, 18:48
Ik zou ook geen wasmiddel meenemen. Je kunt gewoon echt alles kopen daar. Zo'n 24 uur per dag 7 dagen per week....maar dat is al vaker gezegd ;)
Dit jaar hebben we voor het eerst geen contant geld meegenomen. Maar dat voelde toch gek. Daarom op het vliegveld van Detroit meteen 200 dollar opgenomen. Wij doen tijdens de vakantie afwisselend met contant en CC betalen. En ja ik houd nog ouderwets een huishoudboekje bij ....op mijn telefoon weliswaar....Maar dat moet wel, tijdens vakanties wordt dat gat in mijn hand opeens een stuk groter....:rolleyes:

Fitzroy
05-07-17, 19:04
Wij reizen al jaren met dezelfde $ 50,-. Hooguit gaat er wat af voor een blikje fris uit een frisdrankautomaat. En voor de rest: MasterCard ... Tegenwoordig ook de gewone pinpas. Echt, contanten hebben nooit nodig.

Treesanne
05-07-17, 19:44
We hebben altijd een ruim bedrag aan cash bij ons. Regelmatig komt het voor dat we een gelegenheid bezoeken waar geen entree is maar wel bij de uitgang een donatie pot staat. Ook voor de dames die onze kamer opruimen laat ik altijd een kleinigheidje liggen. Als je bv. in Key West de trolley neemt staat ook daar duidelijk een fooienpot. Nodig weet ik niet maar het voelt gewoon ongemakkelijk als we er zonder meer langs lopen. Uiteraard is dit voor iedereen anders en een persoonlijke beslissing. We hebben de laatste keer geld omgewisseld op Duss.airport. Daar kon je kiezen welke waarde je nodig had. Vooral de een dollar biljetten zijn handig.

rjkd
05-07-17, 19:58
Wel is het handig om bij aankomst wat klein geld te hebben voor tol wegen als je daar geen sunpass voor hebt. Even op het vliegveld een flesje water kopen bv en je geld is gewisseld !

Mushu
05-07-17, 23:02
Ik heb ook altijd cash bij me voor fooi oid. maar die hoeveelheid noem ik niet ruim. Wat over is aan cash geld bewaar ik altijd weer voor de volgende vakantie. Ik heb zo altijd wat quarters en dollars bij de hand om fooi te kunnen geven. Gaat ook een beetje de familie rond, afhankelijk wie het eerste gaat en nog wat over heeft van vorige vakanties :). En in Amerika is het ook gebruikelijk om kleine bedragen met CC te betalen. Mijn Disney vakanties zijn redelijk cashloos buiten wat fooi voor de schoonmaakster en kofferdragers ed.

Kletskous
06-07-17, 09:10
En fooien dan? Bijv voor de kofferjongen, kamermeisje of wat nog meer?

Treesanne
06-07-17, 11:13
Dat is heel persoonlijk. Als wij bv. bij een buffet eten moet je vaak van te voren af rekenen. ( niet altijd) Er komt dan wel iemand langs de tafel om je glazen te vullen. Ik laat dan altijd een paar dollar onder een bord liggen. Ruwweg geteld zijn we ongeveer 3 tot 400 dollar kwijt voor een maand verblijf. Fooitjes,ditjes en datjes het telt toch best wel op. We waren dit jaar in een dierentuin. Je kon gedroogde vruchten kopen om ze te verwennen. Dan heb je toch weer kwart dollars nodig om ze uit de automaat te trekken. Jammer dat ik geen filmpje kan plaatsen maar iedereen ging door de knieën bij de aapjes.

José
06-07-17, 11:44
Dit is dus waarom wij ook altijd cash dollars bij ons hebbe kondenn toen gelukkig bij alamo de borg cash betalen en hebben nu dus ook een extra CC:

Vijf jaar geleden werd door de ING onze rekening geblokkeerd omdat zij een, voor hun, vreemde transactie hadden waargenomen. Konden toen onze creditcards en bankpassen ruim 3 dagen niet gebruiken. Na veel heen en weer gebel met Ing in Nederland was dit eindelijk opgelost. Wij hebben het jaar daarop ook een rekening geopend bij een andere bank waar we ook elk een creditcard van hebben want die ellende willen we echt niet meer meemaken.

Fitzroy
06-07-17, 16:45
Ach, als je CC geblokkeerd is betekent dat nog niet dat je zonder geld zit. Je hebt dan altijd je pinpas nog waar je op steeds meer plaatsen mee kunt betalen.

koenkamphuys
06-07-17, 22:10
Nog even terugkomend op de was.

Bij Dollar Tree kun je voor 1 dollar (alles kost daar 1 dollar) een toeristenhoeveelheid waspoeder of vloeibaar wasmiddel kopen. Stel je bij het wasresultaat van de wasmachine in je villa niet teveel voor. In Amerika moet de was vooral snel klaar zijn vindt men en zodoende heeft het wasmiddel eigenlijk geen tijd om zijn werk te doen. Vergelijk de 25 minuten die ik er maximaal over kan doen maar eens met de 3:05 van mijn Bosch hier...

Ik koop in Amerika Roma waspoeder bij de Wal-Mart. Dat is geweldig Mexicaans spul, zolang het van Trump nog mag. In giga-balen van 12 pond, dat dan weer wel, voor een paar dollar.

Treesanne
08-07-17, 10:00
Altijd in mijn " service" koffertje een tube of flesje wonderlijm en ouderwetse luierspelden. Vaak krijg je bij een parfumerie van die kleine mini parfums. Makkelijk om mee te nemen en als ze leeg zijn in de prullenbak. Bij de drogist zijn allerlei mini's te koop. Ipv grote verpakkingen koop ik deze en als het spul dan op is kan je genoeg ter plekke kopen. Bij het inpakken verdeel ik alles over de koffers. Raakt er eentje zoek heb je toch voor iedereen een eerste aanpak. Daarom ook twee kleine toilettasjes met mini's.

Bryce2011
08-07-17, 14:23
Ik ben geen padvinder, maar op vakantie altijd mij zwitserse zakmes mee!
Alleen voor de appeltjes en broodjes al de moeite waard, maar ook een los schroefje is zo opgelost.
(wel oppassen dat ie niet in de handbagage zit..)

moonlight91
08-07-17, 18:28
Een kniptangetje en een tyrap
als je bij de autoverhuur twee sleutels mee krijgt
knip je het ijzer door en leg je 1 sleutel in je hotel kluisje
voor inlevering bundel je ze weer samen doormiddel van de tyrap
zo loop je geen risico beide sleutels te verliezen en heb je zelf een reserve bij de hand

Treesanne
08-07-17, 19:29
Tyrap frutsel ik om de sloten. Kun je gelijk zien of je koffer opengemaakt is.
Een penicilline kuur. Onze huisarts is van mening beter mee dan om verlegen.
De Hilton app is erg handig. Je kunt 24 uur van te voren je kamer en ook de etage uitzoeken.:up:
Natte apart verpakte zakdoekjes. Je plakt na een uur in het vliegtuig. Bij het Kruidvat en ongetwijfeld ook elders te koop.

Kletskous
10-07-17, 08:15
Ik zou het niet om de koffer heen doen trouwens, want idd hóe krijg je die dan weer open als je zakmes erín zit?
Maar een paar tyrwraps meenemen kan altijd handig zijn voor van alles.

Treesanne
10-07-17, 09:40
Nagelknipper in je handtas.

Kletskous
10-07-17, 18:51
Zo, ik heb zojuist de app van Airberlin én Düsseldorf airport op mijn telefoon gedownload. Geen idee of het handig is maar kan het maar gedaan hebben :D

Kletskous
16-07-17, 19:19
Nou, de koffers zijn voor 95% gepakt :up:
In één koffer hebben we -op jullie advies :)- een handbagage koffer gedaan zodat we, áls we wél flink gaan shoppen er in elk geval ruimt voor hebben :D
Alle drie de koffers zitten nog lang niet aan het gewicht dus we kunnen daar evt los gaan hahaha.

Nemen jullie trouwens wel lange broeken/lange mouwen mee?
Ik trek met de vlucht een lange broek aan, heb een bolero met lange mouwen bij me en een sweatvest. Voor de kinderen ook 1 lange spijkerbroek die ze aanhebben en een sweatvest. Het is er 35 graden volgens mij hè. Al is de airco in de restaurants wel koud heb ik begrepen maar dan is een vestje toch goed?
Is dat voldoende denken jullie? Of toch meer inpakken?



Nu nog hopen dat de licht verkoudheid die ik de afgelopen dagen heb opgelopen genoeg afneemt, en dan kan het feest beginnen hoor!

rjkd
16-07-17, 19:27
Nee hoor dat is zat! ik heb alleen een vestje voor in het vliegtuig en verder het genecwat ik aan heb in het vliegtuig was ik en doe ik op de terugweg weer aan.

elstars
16-07-17, 19:47
Warme kleren heb je nu voldoende mee! Veel plezier gewenst en een goede reis.
Het gezegde voor Florida is 'go with the flow'; dus vooral niet druk maken en laat het maar komen! Het is vakantie en het is niet nodig te stressen en je overal zorgen om te maken.

José
17-07-17, 12:47
Doe altijd een spijkerbroek en fleecevest aan in het vliegtuig, en die trek ik weer pas aan op de terugvlucht, zijn in Florida niet nodig. Neem wel altijd een t-shirt met lange mouwen mee kan soms in een restaurant fris zijn door de airco.

Njit
17-07-17, 14:45
voor in restaurants hebben we een vest mee. Lange mouwen heb ik nog nooit nodig gehad in Florida :cool:

Njit
17-07-17, 20:26
En helemaal als je in de zomer gaat. Wij zijn afgelopen januari ook naar Orlando geweest. Dan heb je ook nog een dikke jas nodig als je vertrekt uit Nederland.
Maar die jas hebben we de rest van de vakantie niet meer gezien :) Pas op de laatste dag weer uit de kast gehaald van ons Condo op Legacy Resort:

https://orlandowintertrip2017.files.wordpress.com/2017/01/img_20170123_102007.jpg?w=726&h=966

Mushu
17-07-17, 23:49
Nou Njit ik ben wel eens in januari geweest en toen had ik er spijt van dat ik mijn winterjas niet meegenomen had. Fleece en daaroverheen regenjas, niet omdat het regende maar om het wat warmer te hebben. We hebben toen echt een paar koude dagen gehad (onder de 10 graden). Vond dat echt niet het Florida vakantie gevoel geven. En niet dat ze die airco een beetje minder zetten.....kon je binnen nog niet opwarmen. We gingen toen iedere keer achterin de Disney bus zitten want daar waren de stoelen warm omdat ze waarschijnlijk boven de motor zaten :). Twee keer in januari in WDW geweest vanwege marathon weekend maar daarna nooit meer, mij te koud (en die halve marathon lukt me ook niet meer).

Kletskous
18-07-17, 12:29
Oké, helder, we nemen het zekere voor het onzekere en doen het maar niet! Gewoon hopen op 3 weken stralend weer, dan is er ook niets aan de hand.

De spanning stijgt hier inmiddels langzaamaan in Huize Kletskous :eek:
Vanmiddag online inchecken en laatste handbagage inpakken.

Op de kofferlabels noteer ik:
- hotel van de eerste 2 overnachtingen
- naam
- mobiele telefoonnummer


Is dit oké?


IN de 3 koffers plak ik nog een A4 met daarop:
- naam
- huisadres in Nederland
- e-mailadres
- mobiele telefoonnummers
- vluchtgegevens heenreis
- adresgegevens van de eerste 3 overnachtingen


Heb ik dan aan alles gedacht of zie ik iets over het hoofd??
Stél dat de koffers kwijtraken kunnen ze ons toch voldoende bereiken zo?

Njit
18-07-17, 13:01
Beide heb ik nog nooit gedaan. Aan je koffer hangt een stevig label die ze er bij inchecken om doen. Je krijgt een bewijsje dat je je koffer afgegeven hebt.
Maar kwaad kan het niet..

Wat wel aan te raden is om een opvallende kofferband om je koffer te doen. Zo kun je je eigen koffer makkelijk herkennen op de band.

Mushu
18-07-17, 13:53
Of de Florida Forum stickers op je koffer plakken! Al beginnen ze een beetje slijtage te vertonen, wordt voor mijn koffer weer tijd voor nieuwe stickers.

Njit
18-07-17, 14:00
Nog steeds te bestellen (https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/c-666193/florida-forum-artikelen/) die stickers (maar denk te laat voor Kletskous :) ):

https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/image/cache/full/b4e05b791537c1aaba9b46fa0040f47e03d22a2c.jpg

Kletskous
18-07-17, 21:57
Hahaha da's ook grappig daar dan Cindy!
Ik heb het nu wel in de koffer gedaan. We zien wel of het handig blijkt te zijn!

Zo, net nog es flink gestoomd, neusspray er weer in en dan zometeen naar bed (voor geheid een slapeloze nacht hahaha, maar dat heb ik altijd als ik op vakantie ga)

koenkamphuys
22-07-17, 22:17
Heb wel de Florida sticker erop zitten voor het snel herkennen op de band
Ik heb op de band Schiphol wel eens een floridaforumsticker op een koffer gezien. Gelukkig wel op een ander model koffer :-) ik heb niet gezien wie hem van de band pakte.

heb er ook 1 op mijn auto, en ben daardoor al een keer herkend
Ik ook, plus de vorige Florida-nummerplaat van mijn auto daar (om onduidelijke reden krijg je daar elke 10 jaar een nieuwe). Ik heb nog geen enthousiaste reacties gehad op mijn dagelijkse rit Rijswijk-Gouda v.v.
De oude forumsticker zat ook op mijn vorige auto daar, maar het is een beetje vreemd om daar rond te rijden met een sticker 'I'd rather be in Florida'.

corrus
25-07-17, 21:00
Die kiosken zijn voor paspoortcontrole. APC (Automated Passport Control).
En doen eigenlijk niets met ESTA.

AlexFL
25-07-17, 21:07
Iedereen wordt tegenwoordig naar de APC kiosken verwezen, ook first timers, en die zullen dan uiteraard met hun kruisje alsnog in de rij moeten maar de foto en fingerprints zijn in elk geval al genomen.

Kletskous
26-07-17, 02:39
@AlexFL;
Bij ons niet hoor. Foto en vingerafdrukken moesten ook opnieuw bij de controle worden afgenomen.

sanook
26-07-17, 08:45
@AlexFL;
Op MCO kon je in mei nog kiezen voor de automaat of een gewone balie. Omdat wij allebei een nieuw paspoort hadden direct naar de gewone balie gegaan.

corrus
26-07-17, 21:13
Het is de bedoeling dat uiteindelijk alles geautomatiseerd wordt, behoudens "speciale" gevallen. :rolleyes:

mads2017
26-07-17, 21:56
Gisteren 25 juli was het totale chaos. Zowel aankomst van Virgin Atlantic en Lufthansa. Iedereen moest door de APC en volgens mij had ook (bijna) iedereen een kruis. Gevolg: 2 uur wachten, positief punt: de bagage lag al op de band...:rolleyes: Volgens de begeleiders daar was dese chaos aan de orde van de dag door alle verbouwingen en renovaties. Uiteindelijk is het gelukt, dus no worries...

Essie72
30-07-17, 23:43
Ik zou maar een aantal poncho's meenemen want momenteel regent het alleen maar. En veel geld om te shoppen

Kletskous
04-08-17, 17:49
Op het AA-forum geef ik regelmatig een update, maar ik zal het hier ook eens doen.

Inmiddels zijn we ruim 2 weken onderweg en begint de laatst week alweer.
De eerste dagen zijn we Miami, Islamorada en Key West geweest.
Zelf rondgereden in Miami en eea bekeken. Helaas niet op Miami Beach gezwommen, daar hadden we geen tijd meer voor. Maar wel even erop gelopen voor wat foto's.

Op Islamorada hebben we vissen gevoerd bij Robbie's, even het strandje bij Morada Bay bekeken, prachtig zeg. Helaas niet kunnen lunchen daar, dat kwam niet meer uit qua tijd. Dat werd vele te laat en we hadden honger https://forum.allesamerika.com/images/smilies/icon_e_smile.gif Verder lekker relaxed. En op Key West waren we ook maar 1 dag, dus Duval Street afgelopen, Soutern Most Point gekeken en daar een drankje gedaan. En de zonsondergang gekeken. Ook gestopt bij Robert was Here.

Op reis naar Cape Coral een Airboattour gedaan maar dat was een grote tegenvaller, geen alligator gezien. Erg jammer, maar helaas.
Fantastische dagen gehad in Cape Coral en 2 dagen met de boot gevaren. En dolfijnen gespot, daar was ik erg blij mee want aar had ik me erg op verheugd. Voor anker gegaan bij Sanibel Island en lekker gerelexed. Ook naar Fort Myerss Beach gevaren en daar geluncht. Een andere dag geshopt bij de Miromar Outlets en naar de Pier in Naples geweest.Echt heerlijke dagen daar gehad.
Onderweg naar Clearwater Beach Myakka River State Park aangedaan en de boottour gedaan. Vond het weinig spectaculair, máár we hebben wél een paar alligators van veraf gezien. En het was even een leuke onderbreking.
Vervolgens door naar Clearwater Beach en een uurtje lekker bij het zwembad gelegen voordat we gingen eten. S avonds Pier 65 op.
En volgende ochtend een paar uur op het mooie strand gelegen en toen door naar de 2e villa. En toen naar Old Town, voor de autoshow en het uitgaanscentrum bekeken. Was erg gezellig.

De eerste 2 dagen helaas hele dag regen, dus maar wezen shoppen en toch nog een leuke dag gehad. Inmiddels Seaworld, Aquatica en Busch Gardens gehad, ook weer topdagen. Vandaag een rustdag, want we merken wel dat 3 dagen achter elkaar pretpark/waterpark zijn tol begint te eisen, zeker ook i.c.m. de warmte. De kinderen (en wij eigenlijk ook wel) zijn gewoon moe. Het lag ook niet in de planning om dit zo te doen, maar aangezien het zondag en maandag de hele dag regende, moesten we de planning omgooien en was het oorspronkelijke plan van na elk pretpark een rustdag houden niet meer haalbaar.
Wellicht dat we dan toch morgen misschien naar Magic Kingdom gaan, we kijken wel.

Kortom, we vermaken ons prima en komen gewoon tijd te kort. Vandaag dus even relaxen bij de villa, dat hadden we ook nog geen dag gedaan. Was de jacuzzi nog niet eens in geweest, geen tijd voor! En dan vanmiddag naar Disney Springs, dat wil ik ook gezien hebben. En hopelijk eten bij de Cheesecake Factory. Tips voor wat ik daar moet nemen? Er is teveel keus daar zag ik al!

Oja, Volgende week hebben we een lange reisdag van Cocoa Beach naar Hollywood, Fort Lauderdale.
Iemand een tip voor een leuke stop onderweg om de lange reis te onderbreken?

Kletskous
12-08-17, 15:27
Wij zijn vandaag weer veilig thuisgekomen. We kijken terug op een fantastische vakantie, die vlekkeloos is verlopen, toch ook mede dankzij de hulp van dit forum.
Dus: allemaal bedankt!!

Cindy1969
12-08-17, 18:37
Fijn om te horen, en welkom thuis! Volgend jaar weer?

Kletskous
12-08-17, 19:40
Hihi, ik zou zeker wel willen, en man ook wel hoor, maar financieel moeten we wel weer even sparen haha.
Máár: zeg nooit nooit!
Vooral het verblijf in de villa's is érg goed bevallen, wat een zaligheid is dat zeg. Een eventuele volgende keer zouden we toch kiezen voor een langer verblijf in villa's en nog minder of helemaal niet in hotels. En zouden we de oostkust weglaten. En dan van Miami naar Orlando of andersom.

Maar Californië wil ik ook graag aan de kinderen laten zien, da's ook machtig mooi. Maar Azië is ook mooi om te ontdekken
Ach, er is nog zoveel moois op de wereld. Maar ooit keer ik vast terug in The Sunshine States!

Cindy1969
13-08-17, 18:36
Ja inderdaad, zoveel moois te ontdekken. Voor mij zit het er volgend jaar ook niet in helaas, red het niet financieel. Plan is nu mei 2019, nog iets meer dan 600 dagen wachten :p
Als ik toch ooit de Staats zou winnen.... haha! Lekker blijven dromen.
Villa lijkt me zalig, maar voor mij erg duur, omdat ik alleen reis. Dan is hotel voordeliger.

Kletskous
13-08-17, 21:16
Nou, als ik geld genoeg had ?!?!

Maar ik zie de meivakantie 2018 wel zitten hoor https://forum.allesamerika.com/images/smilies/icon_e_biggrin.gif
Als ik weer tickets van ca. 350,= voorbij zie komen.....is net zo duur als naar de Canarische Eilanden, toch https://forum.allesamerika.com/images/smilies/wink.gif ?! Maar of ik mijn man overgehaald krijg.........????
Het blijft dan toch een stúk duurder dan 10-14 dagen in een stacaravan in Frankrijk/Italië wat we normaal in de meivakantie doen. Maar de afgelopen jaren daar ook niet echt getroffen qua weer, dus we hebben het kort wel even overgehad om dan maar es een keer in de meivakantie te gaan vliegen. Maar ja, het is en blijft een stuk duurder dan een autovakantie.Dus tja...ik vrees dat het em niet wordt...
Maar als ik die ticketprijzen weer vind, ga ik het wel weer in de groep gooien hahaha wie weet ..???

Cindy1969
15-08-17, 21:40
Helaas ben je er niet met alleen een ticket. Huurauto komt er nog bij, en overnachtingen. En reis alleen dus betaal relatief veel voor overnachtingen (in vergelijking met stellen/gezinnen, dan is het naar verhouding pp wat goedkoper)

Maar goed, je weet nooit wat er op je pad komt :D

Kletskous
15-08-17, 22:07
Dat is zeker waar Cindy. Als je alleen reist kun je niets delen.
Zag gisteren aantrekkelijke tickets met Airberlin voor rond de 480,00 rechtstreekse vluchten. Maar gezien hun faillissement nu geen goed idee.
Sowieso geen goed idee, want ik heb vandaag alle uitgaven es opgeteld van de reis en dat was toch best veel, terwijl we naar mijn idee niet overdreven hebben gedaan. Hadden we wel rekening mee gehouden, maar toch...het blijft heel veel geld. Sommige dingen hadden zeker goedkoper gekund, sommige weer niet denk ik. Maar niet teveel meer over nadenken. We hebben er tenslotte iets fantastisch voor terug gekregen en hebben zo genoten, en we gaan gewoon lekker weer sparen voor een volgende verre reis over 2-3 jaar.

Cindy1969
16-08-17, 09:46
Lekker vaak aan terugdenken, aan de mooie momenten. En je heimwee proberen te stillen met reisverslagen.
En lekker uitkijken naar het moment dat je weer mag, ook al is dat over 2 a 3 jaar. (doe dat ook, nog ruim 600 dagen haha)