PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Yantie: Miami-Miami mei/juni 2017



Yantie
23-01-17, 15:08
Hallo,

Na 2 x zuidwest Amerika is nu o.a. Florida aan de beurt.

Hierbij ons voorlopige reisschema

06-05 Düsseldorf- Vero Beach
07-07 Vero Beach - Via Kennedy Space Center zover mogelijk doorrijden richting Savannah.

Hierna zijn we tot 21-05 in andere staten te vinden.

22-05 Charleston- Sint Augustine
23-05 Sint Augustine - via Juniper Springs - Silver Springs
24-05 Silver Springs - Via Rainbow Springs- Weeki Wachee
25-05 Weeki Wachee (kanoën) - Clearwater Beach
26-05 Clearwater Beach
27-05 Clearwater Beach
28-05 Clearwater Beach- Myaka river state park- Naples
29-05 Naples - Via Everglades np. - Homestead
30-05 Homestead- Key West
31-05 Key West - Miami Beach
01-06 Miami Beach
02-06 Miami Beach
03-06
04-06 om 17.00 terugvlucht
05-06 Thuis

Nu heb ik nog een aantal vragen :

Is het eerste stuk vanaf Sint Augustine tot Weeki Wachee zo haalbaar?
Wij vinden het niet erg om vroeg op te staan en houden van korte wandelingen door de natuur.

We hebben clearwater beach erin staan omdat we graag even willen relaxen tussendoor.
Dus lekker op het strand liggen een cocktail drinken en een beetje rondslenteren zonder een strakke planning te hebben.
Dit hoeft niet persee in die plaats te zijn.

Ik twijfel er namelijk aan of we niet beter meer richting Sarasota een mini strand vakantie kunnen houden.
Zodat we de dag van Myaka river state park (hier willen we Deep Hole heel graag wandelen.) nog tijd hebben voor Sanibel Island.

Zoals het nu is, zal dat die dag niet meer haalbaar zijn denk ik en anders wel?

Nog leuke tips voor een uitvalbasis voor die 2 stranddagen?

Is de volgende planning haalbaar op de dag Naples- Homestead? Airboat nabij everglades city- Loop Road rijden - Shark Valley en eventueel nog de anhinga trail. (de laatste zouden we ook de dag erna kunnen doen.)

Op weg naar Key west willen we verschillende dingen doen. (o.a. snorkelen bij John Pennekamp en Tarpons voeren bij Robbies etc.) Waar we op de heenweg geen tijd/zin voor hebben. doen we dan op de terug weg.


We hebben in de planning zoals die nu is 1 dag over.
Hebben jullie tips waar we deze het beste kunnen doorbrengen? ergens meer tijd? of nog een andere plaats erbij?

Eventueel dat er nog een dag extra bijkomt als we een dag van Miami afhalen. (ik moet me daarop nog even inlezen of we hier 2,5 dag nodig hebben of dat anderhalf ook voldoende is. )

Zoals jullie zien doen we geen pretparken aan, dat is niet echt ons ding ;)

Alvast heel erg bedankt voor de reacties die gaan komen!

Lannie
23-01-17, 17:08
Je zou Clearwater Beach met 1 nacht kunnen inkorten, zodat je wat langer in de buurt van Sarasota/Napels kunt zijn. De stranden zijn daar echt heel erg mooi. In de buurt van Clearwater Beach ligt Honneymoon Island, dit is ook zeker het bezoeken waard.
Van Napels naar Homestead is heel erg goed te doen en dat te combineren met hetgeen je die dag gepland hebt. Persoonlijk zou ik die dag nog iets verder rijden, naar Key Largo bijvoorbeeld.
Ook zou ik een dag extra op Key West blijven. Je hebt er ook een pracht strand, waar je heerlijk kunt relaxen.

Ik hoop dat je wat aan mijn opmerkingen hebt!

Yantie
28-01-17, 15:53
Bedankt voor je reactie!

We hebben inmiddels besloten die 'stranddagen' inderdaad rondom sarasota/napels doen.
nu nog zoeken naar een leuk hotel wat nog beschikbaar is :)

Bedankt voor de tip over Honneymoon Island, ik zal er straks even wat meer informatie over opzoeken om te kijken of we het in onze planning gaan zetten.