PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Monique: Miami - Miami april - mei 2017



Monikielauda
22-01-17, 18:22
We hebben ons reisschema helemaal rond. We gaan met vieren; man en ik en onze kinderen van 15 en 13. Voor ons de 3e keer Florida en voor onze kinderen de 2e keer.

Zaterdag 22 april: Dusseldorf - Londen - Miami 7.20 - 14.20. We halen de auto op en rijden meteen door naar Sarasota.
Zondag 23 april: Myakka river state park incl deep hole. Rijden naar Homosassa waar we 's avonds overnachten. Mochten we onderweg naar Homosassa nog genoeg tijd hebben, dan gaan we in Clearwater dolfijnen spotten.
Maandag 24 april: Zwemmen met zeekoeien 6.00 of 7.00, daar zijn we nog niet uit... 6.00 is het ongetwijfeld minder druk, maar is ook zoooo vroeg. Voordeel is natuurlijk dat we hierna nog bijna een hele dag voor ons hebben. Hierna eco walk, in Chrystal river (2,5 km). Mogelijk gaan we ook nog naar Homosassa Springs wildlife state park. Overnachten in Homosassa.
Dinsdag 25 april: Devil's Den in Williston. Iemand hier ervaring mee?? Naar Orlando.
Woensdag 26 april: Winkelen of Gatorland. Overnachten in Orlando.
Donderdag 27 april: Winkelen of Gatorland. Naar Fort Myers Beach.
Vrijdag 28 april: Barefoot beach preserve. 's Middags strand. Overnachten in Fort Myers Beach.
Zaterdag 29 april: Kanoën in Estero Bay. 's Middags strand. Overnachten in Fort Myers Beach.
Zondag 30 april: Sanibel Island. Misschien Ding darling? Via pier in Naples naar hotel in Everglades.
Maandag 1 mei: Shark Valley. Fietsen huren en met de airboat. Naar Key Largo.
Dinsdag 2 mei: Theater of the Sea; zwemmen met dolfijnen en meeting met zeeleeuw. Robbie's pier; tarpon vissen voeren. Terrasje bij Morada bay?? Overnachten op Key Largo.
Woensdag 3 mei: John Pennekamp, Snorkelen op zee. Via Aningha trail naar Miami Beach, Ocean Drive voor de laatste 2 nachten.
Donderdag 4 mei: Ducktours Miami (of op vrijdag?). 's Middags strand.
Vrijdag 5 mei: 's middags terug vliegen. Miami - Madrid - Miami 17.15 - 11.20 +1

Behoorlijk vol programma, maar uit ervaring weten we dat we toch niet willen gaan stilzitten daar. Daar is het veels te leuk voor ;);)

Groetjes Monique

elstars
22-01-17, 19:16
Mooi programma, dat wordt vast een leuke vakantie. Het valt mij op dat de reisdag nogal heavy is. Van Miami naar Sarasota is gauw 4 uur rijden ( zonder stops), dat zouden wij nooit doen als je ook al zo'n lange vliegreis achter de rug hebt. Het is sowieso een eind rijden en dan ook als je al moe bent...
Verder valt op dat je na Orlando naar Fort Myers Beach gaat. Dan moet je weer langs Sarasota. Zou je het schema niet wat kunnen omgooien, zodat je een logischere route krijgt? Bv. MIami, Orlando, Chrystal River, Homossassa, Myakka Park, Fort Myers en dan naar het zuiden. Kijk maar eens als je dit in Google Maps uitschrijft.
Overigens, Homossa Wildlife State Park vonden we erg mooi, is een aanrader en zou ik niet overslaan. Overnachting hier lijkt me minder geschikt.
Alvast veel plezier met de voorpret!

Monikielauda
22-01-17, 20:29
Wij zijn ook heel content met ons programma! :rolleyes:
De route die jij beschrijft zou idd logischer zijn. Ik snap hierin je overwegingen, deze hadden we namelijk zelf ook.
-Voor wat betreft de reisdag: Volgens google maps rijden we in 3,5 uur naar ons hotel in Sarasota. Aangezien we om 14.20 landen, gaan we er van uit dat we in het licht kunnen rijden, wat minder vermoeiend is (vinden wij). Mijn man en ik rijden beide graag auto, dus ruilen we evt. wel een keer onderweg. Stel dat we rond 15.30 / 16.00 weg kunnen rijden in Miami, dan zijn we rond 19.30 in Sarasota, voor ons dan 1.30 (NL tijd). Wij vinden dat geen probleem.
-Ook de keuze voor de route hebben we bewust gekozen. We houden er niet zo van om heel vroeg op te staan in de vakantie en aangezien we de eerste dagen toch vroeg wakker zijn i.v.m. jetlag gaan we de eerste dagen "de vroegste activiteiten" doen.

Wordt waarschijnlijk toch 6 uur zwemmen met zeekoeien dan, zodat we voldoende tijd hebben voor Homosassa Wildlife State Park :-)

Bedankt voor het meedenken!