PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Zaliyah: 17 april tot 1 mei 2017 Florida



Zaliyah
09-01-17, 23:43
Ik ga mijn totaal onvolledige reisschema en alles wat met de reis te maken heeft hier neergooien en de komende weken mee stoeien tot een goede verhouding/leuke activiteiten bij zetten/prijzen van alles enz.
Zodat ik het voor volgende jaren ook weer kan gebruiken ter inspiratie, input is altijd welkom.

Wij zijn overigens Samantha (schrijfster) 22 jaar, en Dijon 32 jaar.


Dag 1 17 april:Aankomst dag rond 18 uur in hotel, omgeving verkennen met auto, ergens eten in Orlando.
Dag 2 18 april: Airboat tour (iemand suggesties voor de beste rond Orlando?) Outlet mall’s eten bij Mediaval
Dag 3 19 april: Disney World
Dag 4 20 april: Zwemmen met dolfijnen Discovery Cove/avond outletmalls ( all incl kaartje, dus incl seaworld, bush garden en Aquatica 14 dagen toegang)
Dag 5 21 april: Universal
Dag 6 22 april: luchtballon tocht in de ochtend/ winkelen / eten bij Pirates dinner show
Dag 7 23 april: Seaworld
Dag 8 24 april: Bush Garden
Dag 9 25 april: Helicopter vlucht over Orlando
Dag 10 26 april: Kennedy space center
Dag 11 27 april: Daytona beach: Daytona speedway tour/ strand op rijden/ quads huren
Dag 12 28 april: Tampa ford garage restaurant, clearwater beach, scientology, universiteit bekijken
Dag 13 29 april:Aquatica/ malls
Dag 14 30 april:
dag 15 1 mei : Vertrek dag

Zijn nog 2 dagen vrij, iemand echt must to do's? We zijn werkelijk gek op winkelen wat ook wel terug te zien is in het schema. De vrije uurtjes die we hebben in het schema zullen gebruikt worden voor winkelen, onze 14 dagen pas voor Aquatica, bush garden en Seaworld, die we gekregen hebben bij Discovery cove zullen we ook gebruiken voor nog gaatjes hier en daar voor bijv paar uurtjes Seaworld of het waterpark.

Verder hou ik een schema bij wat alles gekost heeft en de begroting:

-Vlucht 2 personen, comfort en extra ruimbagage terugweg, incl huurauto, en 14 nachten de luxere kamer Legacy resort in Orlando: 3100 euro.
-Parkeren op schiphol 95 euro
- Aan alle genoteerde uitjes die er staan ( dus niet de extra dingen die we eventueel tegen komen )
1900 euro
- Eten en drinken ( ik ben een kleine eter door een maag operatie)
100 per dag ( willen hier en daar uiteten en dinnershows, maar zullen regelmatig een broodje eten of iets dergelijks gezien we dat ook thuis doen)
totaal 1600 euro voor eten en drinken, hopelijk ruim geschat.
- Gasoline 30 euro per dag totaal: 420 euro

Totale minimale kosten: 7135 euro

Nu zijn wij doorgewinterde shopfanaten dus hier hebben wij 5000 tot 6000 euro voor uitgetrokken (don't judge ;) )
We zijn nu al 9 jaar samen, vooral veel aan het werk, dus is echt de bedoeling dat het een onvergetelijke vakantie wordt.
Hoor ook graag nog tips tot betrekking van leuke bijzondere/mooie eetgelegenheden.

Liefs,

Zaliyah

Don Tuse
11-01-17, 12:34
Pfoeh, wat een druk programma. Maar goed, jullie zijn nog jong.
V.w.b. de airboat: kijk eens naar Kissimmee Swamp tours (http://kissimmeeswamptours.com/).

Zaliyah
11-01-17, 13:28
Ik denk ook dat ik die 2 dagen maar vrij laat voor wat rust daagjes ertussen.
Ik zal meteen even kijken, dankjewel!

Mushu
11-01-17, 13:50
Zelf ben ik ook van de lekker veel doen want stilzitten is ook zo saai :) Maar dag 6 is misschien wel wat te veel van het goede. Ik zou Kennedy Space Center op een andere dag doen en dan tussen de luchtballon tocht en de dinner show wat winkeltijd inplannen bijvoorbeeld. Dan hoef je niet zo op de tijd te letten in Kennedy Space Center. Je moet er tenslotte ook nog naar toe rijden en weer terug. Kissimmee Swamp tours heb ik ook een goede ervaring mee. Wij hadden daar een privé-tour (er waren geen andere gasten en de boten waren ook niet voor veel personen). Dit schreef ik in het blog: De tour was echt een aanrader. Heerlijk op het water, de guide vertelde veel en paste de tour aan je wensen aan.

Zaliyah
11-01-17, 16:48
Klinkt als een goede tip Mushu, wellicht inderdaad wat veel van het goede, ik ga het even verplaatsen is inderdaad zonde om door Kennedy heen te sjezen.
Iemand nog leuke tips voor leuke restaurants?
Mushu, heb je toevallig een linkje voor mij van jouw reisverslagen? Ben wel benieuwd

Mushu
12-01-17, 09:42
Natuurlijk heb ik een paar linkjes. Het is wel veel Disney hoor want daar ga ik meestal voor naar Florida (waar is het misgegaan :)) maar ik zal vooral de links gegeven van de vakanties waarbij ik ook ergens anders ben geweest (al is het maar een dag). Er zijn ook nog 3 blogs van Disney cruises die misschien minder interessant zijn voor jullie Florida vakantie, die staan er niet bij. In de blogs is vaak ook iets geschreven over waar en wat we gegeten hebben. Dus vooral info over Disney restaurants.
2011: http://vanreesdisney2011.blogspot.nl
2011: http://vanreesflorida2011.blogspot.nl/2011/11/onderweg.html
2012: http://3girlsinflorida.blogspot.nl/2012/09/dag-1-de-girls-vertrekken.html
2013: http://vanreeshakunamatata.blogspot.nl/2013/09/were-back.html
2014: http://washingtontomagic.blogspot.nl/2014/06/van-ridderkerk-naar-washington.html
2015: http://justmeandmickey.blogspot.nl/2015/09/on-my-way.html

Zaliyah
12-01-17, 10:56
Helemaal leuk, dankjewel voor de moeite ik ga lekker lezen en kijken!

Zaliyah
13-02-17, 14:37
Update! We hebben een nachtje gereserveerd in Animal kingdom Lodge Savannah view!

FloridaFabian
13-02-17, 16:40
Ik zie dat je €30 per dag rekent voor de benzinekosten, dit ga je (tenzij je een Mustang gehuurd hebt misschien) bij lange na niet halen. Benzine is in Florida spotgoedkoop, namelijk: op dit moment is de gemiddelde gas-price in Florida 2.27 per gallon of te wel 2.27$ per 3.79L. Er van uit gaande dat je een normale huurauto huurt met een tank van bijvoorbeeld 70L zul je per tankbeurt maar + - $40 kwijt zijn terwijl je hiermee behoorlijk wat km's kunt maken. Wij tanken bij onze Florida reizen gemiddeld 3á4x voor +-$40 en dat is inclusief het reizen van bijvoorbeeld Miami naar Orlando & retour. Natuurlijk zit je ook nog vast aan de tolkosten maar €420 voor 15 dagen is mijns inziens veel te veel. Met jullie shopbudget kun je, zelfs nu de dollar sterk staat, behoorlijk je slag slaan in Florida dus dat zit wel goed. Het begrootte bedrag voor het eten en drinken is ook ietwat ruim misschien maar liever dat je overhoudt dan dat jullie tekort komen! Verder vind ik jullie programma er heel leuk uit zien!

Mushu
13-02-17, 17:10
Update! We hebben een nachtje gereserveerd in Animal kingdom Lodge Savannah view!
Wow! Daar heb ik nog voor mijn blog-tijd gelogeerd (10 dagen of zoiets). Prachtige lodge en heerlijke restaurants. Neem zeker de tijd om alles goed te bekijken daar.

Zaliyah
14-02-17, 13:25
Ik zie dat je €30 per dag rekent voor de benzinekosten, dit ga je (tenzij je een Mustang gehuurd hebt misschien) bij lange na niet halen. Benzine is in Florida spotgoedkoop, namelijk: op dit moment is de gemiddelde gas-price in Florida 2.27 per gallon of te wel 2.27$ per 3.79L. Er van uit gaande dat je een normale huurauto huurt met een tank van bijvoorbeeld 70L zul je per tankbeurt maar + - $40 kwijt zijn terwijl je hiermee behoorlijk wat km's kunt maken. Wij tanken bij onze Florida reizen gemiddeld 3á4x voor +-$40 en dat is inclusief het reizen van bijvoorbeeld Miami naar Orlando & retour. Natuurlijk zit je ook nog vast aan de tolkosten maar €420 voor 15 dagen is mijns inziens veel te veel. Met jullie shopbudget kun je, zelfs nu de dollar sterk staat, behoorlijk je slag slaan in Florida dus dat zit wel goed. Het begrootte bedrag voor het eten en drinken is ook ietwat ruim misschien maar liever dat je overhoudt dan dat jullie tekort komen! Verder vind ik jullie programma er heel leuk uit zien!

Kijk top reactie dit, hier kan ik echt iets mee! Ik had werkelijk geen idee wat ik voor benzine moest rekenen, we hebben een normale 5 deurs, ik ben wat forums gaan uitspitten en kwam toen beetje op dit bedrag uit. Maar top, dan kan ik dat aanpassen.
In jullie vlogs zie ik dat jullie ook van lekker shoppen houden haha, ik heb heel wat shop inspiratie en hotspots uit de vlogs kunnen halen, heel informatief.
Ik ga het aanpassen, thanks voor je reactie!
Waren jullie trouwens veel geld kwijt voor parkeerkosten overal? Ik hoor dat je daar ook een best bedrag voor moet uitrekenen (rond de 250 euro)

Zaliyah
14-02-17, 13:26
Wow! Daar heb ik nog voor mijn blog-tijd gelogeerd (10 dagen of zoiets). Prachtige lodge en heerlijke restaurants. Neem zeker de tijd om alles goed te bekijken daar.

Is wel flink prijzig he, daarom houden we het op 1 nachtje maar wel optimaal genieten wordt echt onze relax dag, lekker in het resort hangen zwemmen, hapje eten rond kijken. Maar ziet er inderdaad echt prachtig uit

Zaliyah
14-02-17, 13:28
Een of andere manier kan ik mijn oorspronkelijke bericht niet bewerken dus ik plaats hieronder even mijn nieuwe schema:


Dag

oChtend

Locatie

Middag

Locatie

Avond

Locatie

Kosten:





Maandag 17/04


05:30 vertrekken




Schiphol


huur auto ophalen





medi pedi










Dinsdag 18/04


Outlet mall


Vineland RD Orlando


Airboat tour





Mediaval





48 dollar




Woensdag 19/04


Disney World







Disney world





Disney world/ bioscoop


WDW Resort, Orlando, FL 32830


235 dollar




Dondedag 20/04


Discovery cove







Discovery cove





Winkelen


4951 International Dr. Orlando, FL 32819


560 dollar




Vrijdag 21/04


Universal







Universal





Old town





330 dollar




Zaterdag 22/04


Ballon vaart





Kennedy space/ cocoa beach





Eten in Cocoa beach





266 dollar/ 68 dollar




Zondag 23/04


Winkelen







Seaworld





Seaworld/ uiteten twin peaks
12353 Winter Garden-Vineland Road Orlando, FL 32836








Maandag 24/04


Animal kingdom





Animal kingdom





Disney Springs





235 dollar




Dinsdag 25/04


Winkelen


4200 Conroy Road
Orlando, FL 32839



Helicopter vlucht





Citywalk universal





250 dollar




Woensdag 26/04


AK Lodge





Animal kingdom lodge





Animal Kingdom Lodge










Dondedag 27/04


Busch gardens





clearwater beach





ford garage










Vrijdag 28/04








Aquatica





Winkelen










Zaterdag 29/04


Daytona beach





Speedway tour





Uiteten/winkelen










Zondag 30/04

























Maandag 01/05








Vliegen
















Dinsdag 02/05


Aankomst

FloridaFabian
14-02-17, 13:56
...
Waren jullie trouwens veel geld kwijt voor parkeerkosten overal? Ik hoor dat je daar ook een best bedrag voor moet uitrekenen (rond de 250 euro)

Welgeteld waren wij $56 over de gehele 21 dagen kwijt, dit kwam voort uit $18 parkeren in Miami, $18 Busch' Gardens en een aantal keer een paar dollar aan het strand in Estero Beach (1$/u) Maar wij konden wel een paar keer de uber van-en naar de pretparken nemen omdat we zo dichtbij zaten, dit zal ook nog + - €75 zijn geweest maar altijd goedkoper dan parkeren(voor ons dan). Parkeren bij een gemiddeld pretpark kost $20 per dag. Sommige resorts vragen ook parkeergeld dus ik denk dat als je rekent op €250 met jullie planning het alleen maar mee kan vallen.

Zaliyah
14-02-17, 14:06
Top, hou het lekker op 250 euro, mocht het mee vallen kunnen we de laatste dag nog wat shoppen haha.

AlexFL
14-02-17, 15:26
Busch Gardens kun je wel een dagje zoet mee zijn hoor.

FloridaFabian
14-02-17, 16:29
Busch Gardens kun je wel een dagje zoet mee zijn hoor.

Helemaal mee eens! Wij hebben er vorig jaar door slecht weer (thunderstorms) veel te weinig tijd gehad om alles te zien en beleven. Zou hier zeker een dag voor uittrekken, mits je natuurlijk in achtbanen durft. :)

Fitzroy
14-02-17, 18:15
Ik ga mijn totaal onvolledige reisschema en alles wat met de reis te maken heeft hier neergooien en de komende weken mee stoeien tot een goede verhouding/leuke activiteiten bij zetten/prijzen van alles enz.


Nu zijn wij doorgewinterde shopfanaten dus hier hebben wij 5000 tot 6000 euro voor uitgetrokken (don't judge ;) )


A. Je weet dat je maar tot € 400,- belastingvrij mag invoeren?
B. Wat ga je in godsnaam kopen voor zo'n bedrag? Diamanten of zo .....

Zaliyah
14-02-17, 22:25
Dure hobbies waarbij je niet echt merkt dat het nieuw gekocht is in Amerika, dus dat komt wel goed :)
Ieder zijn ding he, wij zijn nu eenmaal gek op winkelen en doen dat graag, het hoeft ook niet op maar het is er wel..

Zaliyah
14-02-17, 22:26
Absoluut, alleen zijn wij geen achtbaan platlopers, dus we gaan er puur heen omdat we het gratis erbij kregen bij Discovery cove, mochten we er langer mee bezig zijn, is dat geen enkel probleem!

Zaliyah
28-02-17, 12:32
Heb beetje geschoven in de planning, gaan nu nachtje slapen in Clearwater beach bij Beachview hotel, met beach view ;)
Dit om echt even 1 dag een stranddag te hebben.
Tijdje getwijfeld tussen cocoabeach of Clearwater beach, uiteindelijk maar voor Clearwater gekozen