PDA

Bekijk Volledige Versie : New York + Florida in april 2017



mtx123
09-01-17, 21:41
Wij (2 volwassenen) waren oorspronkelijk van plan om een Florida trip te doen van ca 2 weken.
Nu zijn we van plan om ook een aantal dagen New York daar aan toe te voegen.
De eerste vraag is of dat een "handige" combi is, of relatief ongunstig (qua tijd en kosten) uit gaat pakken ?

In grote lijnen zit ik hieraan te denken:
Tijdvak april 2017, echter nog geen vaste datum in gedachte, zou ook eerder/later mogen zijn, maar we willen wel zoveel mogelijk zonnig weer...
Eerst een aantal dagen New York, 3 of 4 overnachtingen.
Vliegen van New York --> Florida
In Florida een tour, met vooral natuur en leuke steden, we besteden meestal minder tijd aan zwemmen/zonnen en uitgaan,
meer interesse in dingen bekijken, zowel natuur als steden, ook pretparken:
Enkele pretparken Orlando, Cape Canaveral, Everglades, ook de Keys willen we graag bezoeken.

Ik ben nieuw op dit forum en probeer nog even gevoel te krijgen voor hoe e.e.a. te plannen.
Ben bezig om me door de tig verhalen heen te werken, maar het is nu nog even "de bomen en het bos,
dus ik stel ieder duwtje in grofweg de goede richting op prijs...

trails
10-01-17, 14:48
Wij hebben een paar jaar geleden ook die combinatie gedaan. We hadden er echter voor gekozen om NY aan het eind te doen. Je vliegt dan binnenlands en omdat je immigrations al aan het begin hebt gedaan ben hier je geen tijd meer aan kwijt en kun je gelijk naar de stad.

Wij houden erg van de natuur in Florida en wandelen er veel. We maken veel gebruik van deze websites:
http://floridahikes.com/
https://www.floridastateparks.org/
Op beide sites kun je ook op kaart zoeken.

Gezellige plaatsen: Key West, St. Augustine, Winterpark en Winter Garden.

Hier onze verslagen:
http://www.schoutenjanssen.nl/

mtx123
10-01-17, 20:56
Beste Trails, bedankt voor de tips, en wat een leuke website, ik ga er even wat tijd aan besteden..

Syllvia
12-01-17, 12:10
We hebben dit in 2010 gedaan, eerst een week NY, daarna 2 weken Florida. Geboekt destijds bij Expedia, althans de tickets, de rest gewoon zelf geboekt.
We hadden in NY een auto en zijn ook naar Cape Cod geweest om walvissen te spotten.

Moolenschotjes
13-01-17, 14:07
Leuk vooruitzicht hebben jullie.

De combi New York en Florida is erg leuk. Twee jaar gelden hebben wij deze ook gedaan en zijn gestart in New York en daar heel veel gedaan / gezien en in Florida geëindigd. Ben wel voorbereid op veel lopen in NYC, wat erg intensief kan zijn met warm weer. Daarna zijn wij in een aantal dagen afgereisd met de auto richting Florida en onderweg veel mooie plaatsen aangedaan. We hebben voor die vakantie een "roadbook" samengesteld die je via ons reisblog of hier kan downloaden. Wellicht staan er voor jullie leuke ideeën in.

Veel plezier met het plannen van jullie vakantie.

mtx123
13-01-17, 20:38
Bedankt voor jullie reakties en tips !
Inmiddels zijn we ook eens gaan budgetteren..
Blijkt dat het stukje New York wel een relatief groot stuk van het budget zou gaan bepalen:
Duurdere vlucht (heen NY, terug vanuit Florida), een extra binnenlandse vlucht, zeker ook de dure accomodatie in NY.
Al met al leek het ons niet handig om dit als combi zo te doen. En hebben besloten dat we nu gaan voor 2 weken Florida,
en later een aparte city trip New York, er zijn regelmatig aanbiedingen daarvoor.