PDA

Bekijk Volledige Versie : reis florida met jonge kids (augustus) combinatie zonsverduistering



triti
09-01-17, 13:22
Hallo iedereen,

Ik ben hier nog maar nieuw.
Ik ben op zoek naar een vakantie in Florida met mijn kids van 5j, 7j en 9jaar en partner.
Wij zouden ook graag de zonsverduistering op 21 augustus gaan bekijken.
Weet niet of dit te doen is met de auto vanuit het noorden van Florida, mits overnachting daar.
Of beter een vlucht boeken?
Mijn partner opteerde om een tussenstop in New York te doen en daar ook nog 2 dagen te verblijven.
We dachten aan 2,5 a 3weken weg te blijven. ;-)
Ik heb samen met mijn partner al eens Florida bezocht, maar dat is al meer dan 10 jaar geleden.
Ondertussen is er al veel verandert.
Er zou blijkbaar ook een Legoland-park zijn bijgekomen. :-)

Graag tips ivm overnachtingen. Merk dat hier personen zijn die huizen huren, via welke site doen jullie dit?
Waar huren jullie een wagen? En welk model zou je aanraden?
Waar boek ik de beste vluchten in hoogseizoen?

Bedankt voor jullie hulp

Vriendelijke groetjes
triti

Anthon14
09-01-17, 22:40
Welkom op dit forum voor vakantie liefhebber voor de staat Florida. De zonsverduistering is volgens mij niet volledig in Florida maar ook niet volledig in New York. Dan zou je er echt voor moeten kiezen te vliegen naar een stad welke wel in het gebied van de volledige verduistering valt of genoegen nemen met een gedeeltelijke verduistering.

De tussenstop in New York maakt je vlucht over het algemeen een stuk duurder en vergis je niet in de prijzen voor een overnachting daar.

Voor de kinderen is natuurlijk Disney, Seaworld, Legoland en wellicht ook Universal het leukste van deze vakantie, ook zal Daytona en Kennedy space Center wellicht aanslaan bij de kids.

Een villa wordt veelal gehuurd via verschillende internet sites, daar is ergens een compleet topic voor waar deze sites ook in worden genoemd. Zoek maar eens op villa's dan kom je hem vast tegen. Idem voor de auto huur, zelf boek ik die de laatste jaren bij Autoeurope maar er zijn veel meer brokers om te vergelijken qua prijs en verzekeringen voordat je een boeking moet gaan maken. Zelf boek ik de auto altijd zeer ruim van tevoren aangezien ik bij Autoeurope kan omboeken als er een goedkopere prijs langs komt. Ik denk dat je met zijn vijven toch moet gaan voor een minimaal een standaard SUV of een minivan.

Er loopt hier een topic met met vliegtickets hoogseizoen waar geregeld hele mooie prijzen in voorbij komen, ik zou zeggen gauw kijken in de laatste bladzijdes van dit topic en besluiten wanneer je wilt en voor welk bedrag je tickets wilt gaan boeken en zodra je een mooie prijs ziet meteen toeslaan.

tomenvalesca
10-01-17, 08:43
hoihoi, wij gaan in augustus ook (voor het eerst met ons dochtertje-dan net 2- erbij)
vermits je over 2,5-3 weken spreekt ga ik ervan uit dat je in de grote vakantie wilt gaan, kijk zeker dan eens op dit forum in het topic vliegtickets in het hoogseizoen
deze dagen zijn er echt al verschillende (zeer goedkope!!) tickets voorbij gekomen, met vertrek vanuit Brussel.
(zo vertrekken wij 1-24 augustus voor 510€ pp- zo weinig hebben wij nog nooit betaald, laat staan met vertrek vanuit Brussel, want die is vaak het duurste)

Wij huren eerst een weekje een appartement aan de westkust (punta gorda) om daar de westkust te gaan verkennen, nadien verblijven we 2 weken in een villa (kissimmee)
wij kiezen voor die laatste vooral omdat je dan een eigen zwembad hebt - wat wil een kind nog meer? En je toch privacy hebt.
In ons geval (ons meisje is nog klein) zou ons dochtertje perfect een dutje kunnen doen terwijl wij aan het zwembad blijven zitten, in een hotel zou je dan zelf op je kamer moeten blijven zitten...
beide gehuurd via homeaway

Auto hebben wij tot nu toe altijd gehuurd via Alamo, en opteren dit jaar ook weer voor een midsize SUV (je moet natuurlijk al je koffers erin krijgen)

Bij vragen, shoot!! En veel planplezier!

G&Y
10-01-17, 22:06
Die zonsverduistering willen wij ook meemaken. We gaan daarom in augustus (11t/m25) naar Florida en verblijven eerst in een villa op 'Bellavida resort' in Kissimmee gevonden via homeaway.com en vertrekken waarschijnlijk op 19 augustus naar Hilton Head Island (South Carolina) om daar 3 nachten in een appartement nabij de zee te blijven. Een autorit van ruim 5 uur. Vanaf Hilton Head zit je in ca. 1,5 uur rijden in het gebied waar de volledige zonsverduistering is.

Daarna nog 3 nachten Daytona Beach en vanuit daar op 25 augustus weer naar Orlando Airport en naar huis.

Voor autohuur is een aparte topic. Deze keer een auto gehuurd via uscarhire.com. Hier al vaker bij geboekt en prima ervaring. Even goed rondneuzen op dit forum en je krijgt een schat aan informatie. Succes!