PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: MyFlorida



MyFlorida
24-05-06, 20:17
Al sinds mijn jeugd kom ik in Florida omdat mijn vader Amerikaan is, hij nu eenmaal van zijn vaderland hield en wij het heel erg leuk vonden daar.

Inmiddels ga ik met mijn vrouw en zoon ongeveer 4 keer per jaar naar Florida en we zijn nog steeds niet uitgekeken. Vooral plaatsen als Treasure Island, St. Pete, Siesta Key, Sarasota, Gainesville, Melbourne Beach zijn plaatsen waar we steeds terug gaan. Inmiddels heb ik ook een weblog en forum waar ik nieuws over Florida wil gaan plaatsen. Helaas is de website in het Engels maar dat mag voor jullie geen probleem zijn aangezien jullie allemaal Florida gek zijn :-)

http://myflorida.awardspace.com/

A3
24-05-06, 20:47
Al sinds mijn jeugd kom ik in Florida omdat mijn vader Amerikaan is, hij nu eenmaal van zijn vaderland hield en wij het heel erg leuk vonden daar.

Inmiddels ga ik met mijn vrouw en zoon ongeveer 4 keer per jaar naar Florida en we zijn nog steeds niet uitgekeken. Vooral plaatsen als Treasure Island, St. Pete, Siesta Key, Sarasota, Gainesville, Melbourne Beach zijn plaatsen waar we steeds terug gaan. Inmiddels heb ik ook een weblog en forum waar ik nieuws over Florida wil gaan plaatsen. Helaas is de website in het Engels maar dat mag voor jullie geen probleem zijn aangezien jullie allemaal Florida gek zijn :-)

http://myflorida.awardspace.com/

Ik heb je weblog & forum bekeken. Leuk.
Alleen jammer van de naam van het Forum; dat lijkt een beetje veel op die van dit forum :lol: :lol: :lol: :lol:

Bedankt voor je snorkelinfo. Wij hebben al gesnorkeld in Wekiwa Springs en Kelly Park (vond ik niet op je site........). Kelly Park is werkelijk adembenemend mooi met veel vissen en schildpadden.

Komende zomer gaan we naar Salt Springs, Silver Glen Springs, Alexander Springs en wederom Kelly Park. Ook bezoeken we Juniper Spring, al gaan we daar niet snorkelen gezien de recente alligator incidenten aldaar....

Ook gaan we snorkelen in zee bij Red Reef Park (Boca Raton), moet heel erg mooi zijn, en bij Bathtub Reef (Hutchinson Island), hetgeen ook een unieke plek moet zijn.

Wordt vervolgd dus......


MVG

A3

SpaceAce
24-05-06, 20:58
Helaas is de website in het Engels maar dat mag voor jullie geen probleem zijn aangezien jullie allemaal Florida gek zijn :-)

Helaas kun je makkelijk op vakantie naar een land als de USA zonder Engels goed te beheersen. In ieder geval ga ik er aankomende zaterdag voor de derde keer heen, maar ik beheers m'n Engels totaal niet :cry:

(maar ik heb dan ook een hele lieve "tolk" a la Njit bij me) :lol:

Je site ziet er mooi uit, maar inhoudelijk kan ik hem dus niet lezen. Maar nogmaals: hij ziet er mooi uit!

Njit
24-05-06, 21:02
Leuk om je hier te zien.
Persoonlijk denk ik niet dat je Forum veel bezoekers zal trekken. Maar je bent van harte welkom om hier actief te worden :)

MyFlorida
24-05-06, 21:03
Je hebt gelijk wat betreft de naam, maar ik had nog geen weet van dit forum. Ga de naam dus maar aanpassen want namen pikken dat wil ik niet.

Leuke tip voor een ander erg mooi park is Rainbow River. Wij duiken hier regelmatig. En inderdaad Salz Springs is heel mooi al is het wel erg druk aan het worden. Leuk snorkelen daar trouwens, want duiken mag niet.
Silver Glen is ook erg mooi maar niet in het weekend want dan is het veel te druk met boten. Kelly park ken ik niet dus daar ga ik zeker eens kijken.

Wat betreft de gators valt het wel mee hoor, wij woonde aan een groot meer in Florida en zwommen daar altijd (crescent city). De gators zagen we wel maar echt last had je er niet van. Met duiken zien we ze ook vaak maar dan zijn ze te bang van de bubbles en blijven ze weg. Alleen in het voorjaar February and Maart dan zijn ze erg gevaarlijk met de jongen zeker als je in de buurt komt.

Uiteraard moet je oppassen maar dat moet je in zee ook met al die haaien.

Gunner
24-05-06, 21:25
Bedankt voor je PM berichtjes MyFlorida :D

MyFlorida
24-05-06, 21:35
Leuk om je hier te zien.
Persoonlijk denk ik niet dat je Forum veel bezoekers zal trekken. Maar je bent van harte welkom om hier actief te worden :)

Lezend op dit mooie forum denk ik hetzelfde maar op mijn weblog krijg ik wel leuke reacties al is het over het algemeen van Amerikanen. Dus voor het forum zal ik hier maar actief worden. Excuses dat ik dezelfde naam gebruikt heb mijn forum, zal het vlug wijzigen

Gunner
24-05-06, 21:47
Excuses dat ik dezelfde naam gebruikt heb mijn forum, zal het vlug wijzigenZie het probleem niet zo. Niemand heeft copyright op het gebruik van de naam "Florida Forum" :wink:

A3
25-05-06, 00:24
[quote="MyFlorida"]Kelly park ken ik niet dus daar ga ik zeker eens kijken.

quote]

Enkele passages uit ons reisverslag:

VRIJDAG 27 AUGUSTUS 2004
HET MOOISTE PARK VAN ORLANDO EN OMSTREKEN IS…………..KELLY PARK!

Vooraf: ik ben natuurliefhebber, maar niet iemand die houdt van superlatieven en overdrijven; maar wat is dit mooi!!

Na een rustig begin van de dag vangen we de reis aan naar Apopka, net ten noorden van Orlando. Ook langs de secundaire wegen zien we weer op diverse plaatsen de toch wel aanzienlijke schade van Charlie. Omstreeks 11.00uur komen we bij Kelly Park aan, en vragen we de vriendelijke dame bij de ingang waar we tubes kunnen huren. Nou, zegt ze, daar zijn jullie net langs gekomen. Dus nemen we weer afscheid en beloven we over 5 minuten terug te komen. Die 5 minuten worden er dus 25. Want afgezien van de rijtijd, 1 minuut heen en 1 minuut terug, hebben we zo’n 23 minuten nodig om te ‘passen’. Er blijken namelijk veel verschillende maten Tubes (opgeblazen binnenbanden) te huur. En hoe dikker het achterwerk, hoe groter het bandenmerk! Het is echt een heel karwei om in een volgestouwde Chevrolet Astro met 8 personen ook nog eens 8 opgeblazen binnenbanden te vervoeren; ergo: DAT GAAT NIET! Als tenslotte iedereen een dikke band boven zijn hoofd en tussen de benen heeft, en Ai er twee aan zijn arm laat bungelen buiten de auto, kunnen we de rit van 60 seconden terug naar Kelly Park net halen! Overigens moet bij de verhuurder naast een huursom van $ 3 dollar per dag per band ook een I.D. als borg achtergelaten worden. Maar een oud verlopen reisverzekeringspasje van Elvia is ook goed hoor……………

Kelly Park is een natuurpark dat ligt om de bron van de Rock Springs Run. Zoals de naam al doet vermoeden ontspringt hier uit een rots een van de vele bronnen die Florida rijk is. Het water is helderder dan kraanwater en het gehele jaar door 23 graden (Celsius wel te verstaan). De rivier is over een afstand van ca. 1200 meter te ’bevaren’ met een Tube, waarbij er ongeveer halverwege een grote swimmingpool is waarin gezwommen kan worden. De rivier varieert in diepte van ca. 50 tot 150 cm, met vooral in het begin enkele gladde rotsen onder het oppervlak, waardoor het daar slechts enkele centimeters diep is. Gedurende de gehele loop van 1200 meter is de rivier dus ook uitstekend te belopen, bezwemmen en be-snorkelen. Aan weerszijden is uitbundige tropische vegetatie, en vooral in en langs het deel na de swimmingpool zit veel leven (met name veel vissen, diverse schildpadden en vlinders). Aan het einde van de 1200 meter (waar een brugje over de rivier is waarop staat dat je hier niet verder mag) en op diverse punten onderweg kun je uit de rivier en via ene boardwalk terug naar de swimmingpool of het beginpunt. De boardwalks zijn extra geschikt gemaakt om blootsvoets te kunnen bewandelen. In het seizoen en in de weekends schijnt het hier behoorlijk druk te kunnen zijn, maar vandaag zijn er slechts een handjevol mensen. Er staan wat bankjes langs het water waarop je de spullen kunt leggen en er is een groot veld waarop je handdoeken e.d. kunt neerleggen. Neem wel insect repellent mee, want met name op het punt waar de bron ontspringt zitten nogal wat muggen.

Met z’n allen hebben we meermaals ‘getubed’ van begin tot eind, hetgeen ongeveer 25 minuten duurt. In 5 minuten loop je via de boardwalk weer terug. Bij de eerste tubesessie blijft Anja op de spullen passen en bij de tweede Trudy. Ook hebben we meermaals gesnorkeld en daarbij ook onderwateropnamen gemaakt van o.a. diverse soorten zonnebaarzen en een soort snoekachtige roofvis. Erg mooi allemaal en nogmaals: het water is helderder dan kraanwater. Als we voor de eerste keer bij het eindpunt aankomen ligt daar op een boomstam net boven het water een grote schildpad te zonnen. A3 tubed er voorzichtig naar toe, maar net als hij het beest bijna kan pakken, nog zo’n 30 centimeter, neemt de schildpad toch het zekere voor het onzekere en plonst het water in. Ook treffen we hier een moeder uit Fort Pierce die samen met haar dochter die hier vlakbij woont het park bezoekt. Haar dochter woont hier al meer dan 15 jaar en hoorde pas vorige week van het bestaan van deze prachtige plek. Zij vraagt zich af hoe wij als Europeanen dit park wel kennen. Het antwoord is eenvoudig: veel geduld en zoekwerk in combinatie met internet!

Als Anja haar tuberonde maakt spring er meteen in het begin een klein hagedisje (bruine Anolis van ca. 5 centimeter die door ons inmiddels overal hage-disney genoemd wordt) vanuit een struik op haar been. Ellen merkt dit na enkele minuten op en Anja is hiervan niet echt gecharmeerd. Snel peddel ik naar haar toe, maar de hagedisney springt snel op Simones rug en kruipt in haar haren omhoog. Om paniek te voorkomen grijp ik met een snelle haal de hagedisney uit haar haren en zet hem op mijn omvangrijke buik neer. Al tubend zie ik dat ik toch iets te bruusk gegrepen heb; hij is een voetje kwijt en bloedt. Wat zielig voor het beestje. Al snel zet ik hem dan ook aan de kant, uiteraard na iedereen even dit gruwelijke letsel van dichtbij te hebben laten aanschouwen. Hagedisney klimt echter vrolijk weer een boom in.

Op de boardwalk zien Anja en Ellen verder nog een andere hagedisneysoort met een prachtige blauwe staart en A3 ziet een zeer grote kikker. Verder zijn er in dit park eekhoorns in overvloed.

Om ca. 16.30 uur besluiten we een laatste snorkeltour te doen om ook nog de twee schildpadden die aan het einde van de route liggen te zonnen, te kunnen fotograferen. Helaas klinkt er na 5 minuten een alarmsignaal, wat waarschijnlijk verband houdt met het naderende onweer. Everyone dus out of the water en aankleden geblazen. Binnen 5 minuten is het park leeg en zijn ook wij als bandenparade terug naar het verhuurstation net buiten het park. Als je bij de parkuitgang rechtsaf gaat kom je overigens zeer snel bij King’s landing; een kanoverhuurstation waar je tochten kunt maken van 4-6 uur over het vervolgstuk van de rivier Rock Springs Run en de Wekiva rivier. Hier schijnt zeer veel wild te zitten, o.a. lynxen, beren, raccoons (wasberen), otters, vele vogelsoorten, vissen en schildpadden alsmede alligators……….. Overigens nemen we de 11 gevangen kleine visjes (waarschijnlijk levendbarende mosquito visjes) en de zoetwatermossel mee naar het hotel als huisdier.

Weer op weg naar Kissimmee bespreken we de eetmogelijkheden voor die avond. We besluiten gewoon naar het hotel te rijden en van daaraf de eerste de beste Taco Bell te gaan enteren. Eenmaal op de 192 blijkt het superdruk. En het wordt steeds drukker. Op een bepaald moment moeten we allemaal opzij voor een passerende brandweerauto; er zal dus verderop wel iets gebeurd zijn. We besluiten onze Quest for Taco Bell te staken en links te kijken of Arby’s iets heeft van onze gading. Helaas is de meerderheid tegen. Omdraaien dus en verder zoeken. Onze tweede stop is het Las Vegas Style All You Can Eat Buffet; en dat blijkt een goede keuze. Voor 11.99 per kop (Simone smokkelen we als kind onder 10 mee) kunnen we kiezen uit Amerikaans, Italiaans, Chinees en Sushi buffet. Proppen dus!

De maag is vol, de buik staat bol: sleep tight!

en de tweede keer:

DINSDAG 31 AUGUSTUS 2004
LAST BUT NOT LEAST

Op onze laatste dag kiezen beide families voor verschillende activiteiten. Ai, Trudy en de kids verkiezen een rustige dag aan het zwembad, terwijl Anja, A3 en de kids teruggaan naar Kelly Park; het mooiste park van Orlando en omgeving.

Dit keer zijn we in elk geval zo slim om de Tubeverhuurder niet voorbij te rijden. We know the drill! In slechts 3 minuut 14 seconden en 82 honderdsten hebben we nu 4 banden te pakken en rijden we recht door naar het park. Het park opent om 09.00 uur en het is nu 09.30, maar we zijn de eersten. A3 loopt meteen naar de waterkant en ziet in de swimming pool veel vissen alsmede een grote schildpad op de grond zitten. Dat vraagt om actie! In recordtempo (1.09.22) hebben Linda, Ellen en A3 snorkelgear aan en klimmen ze in het water. Anja blijft, gewapend met fototoestel, aan de rand om de bewegingen van de schildpad te kunnen registreren en doorgeven. A3 zwemt richting de schilpad en kan deze na een korte onderwaterachtervolging zelfs vangen. Het is een flinke knaap van naar schatting 35 a 40 centimeter lang en ca. 3 kilo zwaar. Het is volgens ons een Florida Red Belly, dezelfde als Linda thuis ook heeft (maar die is nog niet groter dan ca. 8cm….). Opvallend, en volgens mij zeer ongebruikelijk, is dat deze schildpad een geheel gekartelde bek heeft. Dus eigenlijk een soortement tanden. Aan zijn voorpoten heeft deze schildpad nagels van wel 8 cm. lang en hij heeft een lange, dikke staart; het is dus een mannelijk exemplaar. Hij doet verwoede pogingen om los te komen, maar zodra je hem omdraait en op zijn kop houdt staakt hij alle pogingen en is zo mak als een lammetje. Na wat opnamen laten we hem weer los en nemen we nog wat foto’s van hem onder water. Ook laten we de 11 visjes die we hier vorige week gevangen hebben alsmede de zoetwatermossel weer los in hun natuurlijke omgeving.

Daarna pakken we met z’n allen de tubes en beginnen we aan de eerste rit. Al voordat we de swimming pool bereiken zien we 5(!) schildpadden die liggen te zonnen in de bladeren van de waterhyacinten. In het tweede deel na de swimming pool ligt na ca. 100 meter een grote boom dwars over de rivier. Dat was vorige week nog niet zo. Het moet hier dus sinds die tijd nog behoorlijk gestormd hebben, anders valt zo’n knaap niet zomaar om! Met de tube kun je aan de rechterkant nog net over de boom heen als je het achterwerk een beetje opwipt. Allemaal tegelijk komen we bij het eindpunt waar op de daar boven het water uitstekende boomstam weer een schildpad ligt te rusten. Als we de boardwalk opstappen en ca. 20 meter gelopen hebben ziet Linda weer zo’n kleine hagedis met een echt prachtige en zeer lange felblauwe staart. Meteen op de gevoelige plaat vastgelegd. Dan hoort Anja plotseling rechts onder de boardwalk iets ritselen. We zien nog net het achterste deel van een geheel grijze slang (doorsnee kinderpols) het struikgewas in glijden. Dit laat een toch ietwat onbehagelijk gevoel achter bij vrouw en kinders. Voorlopig even niet snorkelen.

Dan maar naar de prachtige spin die hier vorige week een groot net had geweven, maar op geen manier fotografisch vastgelegd kon worden. Zowel de spiegelreflex van Trudy als van A3 kon hem niet scherpgesteld krijgen. Nu, met de digitale Olympus bij ons, lukt het ons prima. Alleen is het web van eigenaar gewisseld. Was de grote spin vorige week nog felgeel met witte stippen, nu huist er een exemplaar blauw met rood: ook mooi! De afmeting schat ik op 8 – 10 centimeter (incl. poten). Brrrrrrrrr

Na wat gerust te hebben is iedereen het slangenidee een beetje kwijt en gaan we weer te water. Dit keer zonder tubes. De boomstam vormt een prachtig obstakel om onderdoor te snorkelen, en een ieder wordt dan ook onder water snorkelend op de gevoelige plaat vastgelegd. Dat moeten straks wel hele mooie plaatsjes worden! Aan het einde van de snorkelroute komt Linda als eerste boven water en meteen schreeuwt ze: KIJK DAAR. Op het houten bruggetje steekt op zijn dooie gemak een wasbeer de rivier over alsof hij het dagelijks doet (waarschijnlijk doet hij dat ook). Snel klimmen we uit het water, net op tijd om te zien dat hij van de boardwalk af de bosjes inloopt en een stuk evenwijdig met ons mee loopt. Prachtig! Omdat elke nieuwe duik iets oplevert plonsen we nogmaals met z’n vieren het water in. En warempel, de grootste snoek tot nu toe wordt gezien en, als ik het goed heb, een grote Geep. Anja ziet het beest het eerste. Langs de oever, onder beschutting van de waterplanten zwemt hij gemoedelijk tussen de stengels door. Het beest is ca. 50cm lang en zeer langgerekt van vorm. Hij heeft de tekening van een luipaard en een hele lange dunne bek. Helaas is hij te kort in beeld voor een goede foto. Daarom probeert A3 het nogmaals en opnieuw zakt hij de rivier af; op precies dezelfde plek hangt de geep nu volkomen stil in het water: GOTCHA!

Het is nu inmiddels na tweeën en daarom besluiten we er maar een eind aan te maken. Vandaag was het hier overigens nog rustiger dan vorige week. Slechts drie single lady’s en een snorkelaar met compleet duikerspak die in de grond aan het woelen was en duidelijk dingen zocht.

Wat mij betreft maakt alleen de gang naar dit park een bezoek aan Florida al de moeite waard. TOPPERTJE!

Onderweg eten we bij Wendy’s (muv de chili geen succes) en aangekomen in het hotel zwemmen we nog even met de andere helft van de bende van 8. ’s Avonds, het is immers dinsdag, eten we bij Denny’s; weer geen broccoli soep; potjandosie!

Have a good nights sleep!

Zie verder ook:
http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=32

MVG

A3

corrus
25-05-06, 01:32
Helaas is de website in het Engels maar dat mag voor jullie geen probleem zijn aangezien jullie allemaal Florida gek zijn :-)

Helaas kun je makkelijk op vakantie naar een land als de USA zonder Engels goed te beheersen. In ieder geval ga ik er aankomende zaterdag voor de derde keer heen, maar ik beheers m'n Engels totaal niet :cry:

(maar ik heb dan ook een hele lieve "tolk" a la Njit bij me) :lol:

Je site ziet er mooi uit, maar inhoudelijk kan ik hem dus niet lezen. Maar nogmaals: hij ziet er mooi uit!

Vind ik toch raar (no offence)...

Wij Nederlanders willen wél dat buitenlanders in nederland, nederlands spreken, maar andersom niet...

Het kan natuurlijk zijn dat je het gewoon niet ionder de knie krijgt...
Ik ben nog nooit ergens heengegaan zonder de taal te spreken.. al is was het maar een beetje...

Bovendien Is het toch hartstikke leuk om een andere taal te spreken...

En engels is nog hartstikke gemakkelijk ook...

Les 1
Father makes his breakfast
Vader maakt z'n broek vast

She watched the blue sea..
Ze waste haar bloessie.

Don't make you pressure...
Maak je niet druk...

The play is not fair...
De WC is niet ver



Dus komop... leren dat taaltje... :lol: :lol: :lol:

Ik wil wedden dat jij als nederlander sneller engels leert dan amerikaan Nederlands... :lol: :lol: :lol:

mickey
25-05-06, 11:59
Leuk,leuk,leuk,allemaal nieuwtjes om uit te proberen,met uitzondering van kelly park dat is al een vast onderdeel van onze vakantie.WELKOM.

SpaceAce
25-05-06, 12:25
Het kan natuurlijk zijn dat je het gewoon niet ionder de knie krijgt...
Ik ben nog nooit ergens heengegaan zonder de taal te spreken.. al is was het maar een beetje...

Dus komop... leren dat taaltje... :lol: :lol: :lol:

Ik wil wedden dat jij als nederlander sneller engels leert dan amerikaan Nederlands... :lol: :lol: :lol:

:D Thnx

Maar ik krijg het inderdaad niet echt onder de knie. Ik kan me er op zich wel uitredden hoor. Met handen en voeten kom je ook wel ergens. Ik kan het op zich redelijk lezen en verstaan, maar als ik zelf zinnen elkaar moet gaan knutselen, dan gaat het mis.

Ik heb er bijles voor gehad op school en ook privébijles bij iemand thuis, maar helaas. Ook heb ik zo'n cursus boek (met bandjes) uitgeprobeerd van de LOI. Maarja, Engels is niet de enige taal welke niet lukt. Ook Nederlands en Duits zijn niet m'n sterkste punten. Maar ik heb daarentegen wel weer een wiskundeknobbel :D 8)

Alleen ehm:

Ik ben nog nooit ergens heengegaan zonder de taal te spreken.. al is was het maar een beetje...

Leer je dan jezelf ook Turks enzo? Bedoel, daar ben ik ook al twee keer geweest, maar dat taaltje ga ik echt never onder de knie krijgen :wink:

marisca
25-05-06, 12:41
Leren met Muzzy Hi Hi Hi..........!

Basis cursus voor kinderen, Misschien iets voor jou?
Groetjes Marisca. 8)

Dr. Phlox
25-05-06, 20:09
Ik ben nog nooit ergens heengegaan zonder de taal te spreken.. al is was het maar een beetje...

Engels heb ik ook niet helemaal onder de knie, maar in de landen waar ik al geweest bent kan je jezelf met een beetje Engels al goed redden. Je moet er natuurlijk niet te veel van verwachten, maar verstaanbaar maken lukt goed.
Grz
Dr. Phlox
8) :lol: 8)