PDA

Bekijk Volledige Versie : Kiezen tussen Miami of Sanibel



kaya
03-11-16, 14:01
Ik heb keuzestress. Tijdens onze 2-weken durende reis in april volgend jaar doen we een rondje Miami - Keys - Everglades - Sanibel - Sarasota - Crystal River - Orlando - Cocoa Beach - Miami.

Nu was het eerste plan om te eindigen met 2 overnachtingen in Miami. Maarrrr, hoe meer ik lees over Sanibel en omstreken, hoe meer ik geneigd ben om ipv 1 nacht Sanibel en 2 nachten Miami er 2 nachten Sanibel en 1 nacht Miami van te maken. Vooral omdat we in Miami eigenlijk 2 volle dagen zullen hebben zo (onze terugvlucht vertrekt 's avonds laat dus we hebben daar nog een volle dag) en 1 nacht Sanibel is kort vermits we die dag nog een deel Everglades willen meepikken en de dag erna alweer een rit van 2 à 3 uren voor de boeg hebben. Dus omwissel lijkt me wel logisch.

Anderzijds slaat de twijfel dan ook toe. Want Miami is Miami hé. Is het wel "verantwoord" om deze kleurige hoofdstad zomaar aan de kant te schuiven en te reduceren tot 1 nachtje op Ocean Drive?

Wij reizen trouwens met 2 kinderen van 8 jaar oud die wel gek zijn op schelpjes zoeken.

Mag ik jullie meningen? Onverbloemd graag!

Frans1949
03-11-16, 16:06
Kaya, hoewel dit natuurlijk erg persoonlijk is zou ik toch voor Sanibel Island kiezen.
Het enige nadeel wat ik heb ondervonden van Sanibel ik het parkeerprobleem.
En, gewaarschuwd door kennissen die kinderen hebben wonen op Sanibel eiland, let op je snelheid.
Er wordt veelvuldig gecontroleerd en bestraft.

moonlight91
03-11-16, 16:27
Mijn voorkeur gaat toch ook naar sanibel island
maar een voorkeur is natuurlijk iets persoonlijks
zeker met kinderen zou ik lekker Het strand en de natuur opzoeken
ipv miami

Lelli Kelly
03-11-16, 17:37
Wij waren in 2014 met onze kids (toen 2 en 6 jaar) een paar dagen op Sanibel Island vonden het daar erg fijn.
Misschien heb je nog wat aan de info op onze weblog: www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl (http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl)

Fitzroy
03-11-16, 19:03
Ik zeg ook Sanibel maar ik vind Miami helemaal niets dus dan is de keuze niet moeilijk.

kaya
04-11-16, 13:04
Ok, dat is duidelijk! Sanibel it is!

Lelli Kelly, ik had jullie blog al eens diagonaal gelezen. Leuke reis deden jullie. (Costa Rica hebben wij trouwens ook al eens gedaan met de kinderen 4 jaar geleden. Prachtland!)

Frans, parkeerprobleem op Sanibel? Dan kijk ik best voor een hotel met gratis parking als ik het goed begrijp?

Njit
04-11-16, 13:19
Miami vind ik persoonlijk overrated. Dure hotels, dure parkeerplekken, duur eten. Alles is er op gericht om geld te verdienen aan toeristen.
Prijs-Kwaliteit is soms ver te zoeken.