PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema kaya: Miami - Miami, april 2017



kaya
20-10-16, 22:22
Volgende paasvakantie gaan we (ik, mijn man en tweeling van 8 jaar oud) van 1 tot 16 april naar Florida! We landen 's avonds in Miami en vertrekken op zondag 16 april 's avonds laat terug, we zullen gedurende de hele periode een huurwagen hebben.

Ik heb al een grove route, maar wil zoveel doen in zo weinig tijd dat ik waarschijnlijk wel wat dingen zal moeten laten vallen. Misschien hebben jullie tips?

Daar gaan we dan...

-1 april: we landen om 20u45 in Miami en hadden graag die nacht al geslapen in Homestead zodat We de dag erna al meteen kunnen vertrekken naar Key West (1 of 2 nachten of eventueel 1 nacht key west en 1 nacht Islamorada?)
- Biscayne NP om te snorkelen (of zijn de keys even mooi en kunnen we dit skippen?)
- Everglades (is 1 dag genoeg? Kunnen we 's avonds meteen doorrijden naar Naples/Fort Myers via de Tamiami trail?)
- Naples of Fort Myers of allebei?
- Lee Island Coast (Sanibel/Captiva) (onze kinderen zijn gek op schelpen rapen!)
- Sarasota (Siesta Key) eventueel niet overnachten maar wel eens bezoeken onderweg?
(- St. Petersburg, enige dat me aantrekt is het Salvador Dali Museum)
- Crystal River en Cedar Key, verre rit, maar het lijkt me een fantastisch stukje Florida! Vooral het zwemmen met de zeekoeien in Crystal River. Anderzijds spreekt men van' de zeekoeien van november tot maart en wij zijn er pas begin april... Is dit dan de moeite nog?
- Ocala National Forest (nog zo'n twijfelgeval want het ligt wat uit de route, maar wij zijn wel echte natuurfans en het schijnt er zo mooi te zijn)
- Orlando, hier zijn we wel al aan uit, het wordt 1 dag Magic Kingdom en we zouden overnachten in Coco Key Resort en Water Park zodat de kinderen ook nog wat waterpret kunnen hebben. Orlando zelf trekt ons verder niet echt aan.
- Kennedy Space Center
(- Melbourne, er zijn surfscholen voor kinderen vanaf 8 jaar en dat lijkt me wel wat, iemand ervaring hiermee?)
- Miami (hoeft zeker geen 3 volle dagen te zijn wat ons betreft, want andere dingen trekken ons meer aan dan een grootstad, tips over kindvriendelijke activiteiten zijn wel altijd welkom)

Dat is het zowat. Veel te veel als ik het zo bekijk om in 15 dagen te doen... zucht... ik wil zo graag alles doen...

Dan zitten we ook nog met de twijfel of we alle hotels vooraf zouden boeken of eventueel het stukje aan de Gulf Coast op de bonnefooi zouden doen. Het geeft wat meer vrijheid op de bonnefooi en ik zou eventueel een lijstje meenemen van hotels in alle steden die ons goed lijken. Anderzijds zou dit de eerste keer zijn dat we zo reizen en het geeft me toch een ietwat stressy gevoel... Welke steden in dat gedeelte kunnen we gewoon bezoeken onderweg en waar moeten we volgens jullie zeker blijven slapen?

Alvast heel erg bedankt voor alle tips!

Digitalman
20-10-16, 23:56
Je kunt prima snorkelen in John Pennekamp, daar kom je langs op Key Largo. Dan hoef je niet speciaal naar Key Biscane te rijden. En voor Everglades is een dag prima. Je zou bijv. het volgende kunnen doen:
1 april, aankomst 20:45 en dan doorrijden naar Homestead (hoewel ik dan liever een airport hotel in Miami zou nemen)
2 april, Homestead - Key West
3 april, Key West
4 april, Key West - Islamorada (incl. snorkelen John Pennekamp op Key Largo)
5 april, Islamorada - Naples en onderweg Everglades bezoeken (Aningha Trail, Shark Valley, airboat ride)
6 april, Naples.... etc

kaya
21-10-16, 12:48
Bedankt Digitalman!

Heb ik volgens jou dan nog voldoende tijd om alles te doen wat na naples komt of lijkt dat schema jou te strak? Zijn er plekken langs de golfkust waarvan je vindt dat ik die kan laten vallen?

Key west 1 nacht lijkt me voldoende, zeker als ik kijk naar de prijzen... ik dacht eventueel 1 nacht key west en 1 nacht islamorada of zoiets.

Digitalman
22-10-16, 12:59
Als je het uitschrijft van dag tot dag is dat wat makkelijker te beoordelen (ook voor jezelf).

koenkamphuys
23-10-16, 17:37
En voor Everglades is een dag prima.

Niet mee eens... zie ook mijn post op je even voorstellen-topic.

Veel mensen denken de Everglades 'gezien' te hebben als ze ergens aan US 41 een rondje met een airboat rond scheuren. Niets is minder waar. Zoals zoveel natuurgebieden geven ook de Everglades hun geheimen pas prijs als je er de tijd voor neemt.

Wat ook veel mensen niet weten is, dat je in de Everglades globaal drie landschappen hebt:

- de 'river of grass' - het open gedeelte, met de natuurlijke graslanden.
- de hardwood hammocks, bossen met moerascypressen
- de mangroven, die vind je vooral aan de kust.

Als je natuurliefhebber bent en dit zeer bedreigde natuurgebied wil doorgronden, dan moet je er beslist meer dan een dag voor uittrekken en zeker niet 'even onderweg bijdoen' van Miami naar de westkust.

kaya
23-10-16, 19:44
Bedankt Koen! Ik vond het ook al vreemd dat de meesten dit 'onderweg' van de keys naar Naples/Fort Myers meepikken. Dan heb je eigenlijk zelfs maar een halve dag daar doorgebracht. Mag ik vragen welke volgens jou dan de beste uitvalbasis is, maw. waar overnachten we best voor ons bezoek/bezoeken aan de Everglades?

koenkamphuys
24-10-16, 08:43
Voor zover mij bekend is er geen accomodatie in de Everglades, behalve in Everglades City, maar dan zit je toch alweer helemaal aan de zuidwestkant van het gebied. Misschien dat andere forummers er meer over kunnen zeggen want met een eigen huis in Florida doe ik de Everglades in dagtripjes.

Het betekent waarschijnlijk overnachten in stedelijk gebied en heel wat heen en weer rijden.

kaya
24-10-16, 11:17
Kan je me eventueel wel zeggen waar de hoofdingang van het park zich bevindt (Shark Valley?)? Of zijn er verschillende ingangen voor de verschillende delen?

kaya
27-10-16, 18:59
Hier ben ik dan weer, na veeeeeeeeeeeel lees- en opzoekwerk heb ik een concreter dag-tot-dag-schema uitgewerkt. Zeg maar wat jullie vinden graag :)

(Ter verduidelijking want ik heb het schema geknipt en geplakt vanuit Excel; naast de datum staat dus telkens waar we DIE AVOND slapen en welke activiteit we DIE DAG doen. Het lijkt soms wat vreemd zo, want naast Orlando staat bijvoorbeeld 'zwemmen met mannatees' terwijl dit in Crystal River is en we na het zwemmen met de mannatees dus willen doorrijden naar Orlando om daar te slapen...)


za
1/apr
Dusseldorf









za
1/apr
Miami









zo
2/apr
Islamorada
www.robbies.com (tarpoenen voeren)








ma
3/apr
Key West
onderweg Deer Key voor de kleine hertjes onderweg schildpaddenziekenhuis op Marathon: www.turtlehospital.org (http://www.turtlehospital.org) onderweg Blue Hole op Big Pine Key








di
4/apr
Homestead
rijden van Key West naar Homestead








woe
5/apr
Homestead
Vanuit Homestead: Royal Palm Visitor Center (Anhinga trail) en doorrijden tot Flamingo Visitor Center en daar kano huren








do
6/apr
Everglades City
Everglades bezoeken per fiets of tram: www.sharkvalleytramtours.com (http://www.sharkvalleytramtours.com) Big Cypress Swamp (Florida Panther Nat. Wildlife Refuge of Fakahatchee strand (boardwalk big cypress bend) of Janes Scenic Drive of …) Everglade City: allure adventures!! Rit van Homestead naar Naples: 2u30 min, naar Fort Myers: 3u








vrij
7/apr
Lee Island Coast (Sanibel/captiva)
eventueel J.N. Ding Darling National Wildlife Refuge op Sanibel








za
8/apr
Siesta Key
Witte zandstranden (onderweg Sarasota en Boca Grande?)








zo
9/apr
Crystal River









ma
10/apr
Orlando
s Morgens zwemmen met de mannatees (Birds Underwater)








di
11/apr
Orlando
Magic Kingdom








woe
12/apr
Cocoa Beach
Kennedy Space Center (eventueel ook Orlando Science center?)








do
13/apr
Cocoa Beach
Paddle tour of surflessen








vrij
14/apr
Miami
South beach?








za
15/apr
Miami
South beach?








zo
16/apr
vliegtuig om 23u









ma
17/apr
thuis

kaya
09-03-17, 22:47
Ondertussen zijn we al volop aan het aftellen!

Ons definitief reisschema ziet er nu zo uit, extra tips voor bezoekjes onderweg blijven welkom!!




za
1/apr
Dusseldorf









za
1/apr
Miami
Extended Stay America - Doral West








zo
2/apr
Islamorada
Drop Anchor Restort and Marina
www.robbies.com (tarpoenen voeren)








ma
3/apr
Key West
La Concha Hotel & Spa
onderweg Deer Key voor de kleine hertjes onderweg schildpaddenziekenhuis op Marathon: www.turtlehospital.org (http://www.turtlehospital.org/)
onderweg Blue Hole op Big Pine Key








di
4/apr
Homestead
Fairway Inn
rijden van Key West naar Homestead








woe
5/apr
Homestead
Fairway Inn
Vanuit Homestead: Royal Palm Visitor Center (Anhinga trail) en doorrijden tot Flamingo Visitor Center en daar kano huren








do
6/apr
Everglades City
Port of the Islands Everglades Adventure Resort
Everglades bezoeken per fiets of tram: www.sharkvalleytramtours.com (http://www.sharkvalleytramtours.com/)
Big Cypress Swamp (Florida Panther Nat. Wildlife Refuge of Fakahatchee strand (boardwalk big cypress bend) of Janes Scenic Drive of Loop Road...
Everglade City: sunset-boottocht met allure adventures








vrij
7/apr
Sanibel
West Wind Inn
eventueel J.N. Ding Darling National Wildlife Refuge op Sanibel per fiets?








za
8/apr
Sanibel
West Wind Inn
Schelpen rapen








zo
9/apr
Orlando
Coco Key Hotel and Water Resort








ma
10/apr
Crystal River
Bella Oasis Hotel








di
11/apr
Ocala
Silver Springs State Park Cabin C10
's Morgens vroeg eerst zwemmen met de mannetees met Birds Underwater (early morning tour)
's Namiddags paardrijden met Cactus Jack








woe
12/apr
Ocala
Silver Springs State Park Cabin C10
Kennedy Space Center (eventueel ook Orlando Science center?)








do
13/apr
Cocoa Beach
International Palms Resort
Kennedy Space Center










vrij
14/apr
Cocoa Beach
International Palms Resort
Paddle tour of surflessen








za
15/apr
Miami
The Penguin Hotel - South beach








zo
16/apr
vliegtuig om 23u









ma
17/apr
thuis

Fitzroy
10-03-17, 16:04
Prachtig schema hoor maar is het niet teveel natuur voor de kinderen?
Op die leeftijd zien ze dat vaak nog niet zo.
Ik mis bv de attractieparken terwijl dat juist voor kinderen een hoogtepunt is.

elstars
10-03-17, 17:17
In Homestead kun je nog een lekkere milkshake halen bij de fruitkraam Robert is here, zeer aan te bevelen! Zie:
https://www.robertishere.com/

kaya
11-03-17, 13:31
Fitzroy, wij deden eerder al 2 keer Thailand en 1 keer Costa Rica met onze kinderen, daar zat er nog een pak meer natuur in en ze vonden dat heerlijk!

Wij zijn geen zo'n pretparkfanaten en al zeker niet na het zien van de enorme prijzen... Initieel waren we van plan 1 dag Magic Kingdom te bezoeken, maar bijna 500 euro voor 1 dagje plezier met ons gevieren vonden wij toch echt van het goeie teveel. Enkel 1 van onze kinderen vindt die rollercoasters etc. wel leuk, maar hij begrijpt ook dat we voor hetzelfde bedrag als 1 dag WDW, hier in België 4 'gewone' parken kunnen bezoeken en we spraken af dat we in België dan deze zomer wel enkele extra pretparken zouden aandoen.

Bedankt voor de tip ook Elstars, die gaat er zeker in!

petrajessy
14-03-17, 18:11
Super leuk! Gaan jullie een blog bij houden?

kaya
14-03-17, 21:27
Ja, maar hij is beschermd met een paswoord. Bij interesse mag je me gerust een pbtje sturen hoor ;)