PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: websites en deals



rjkd
17-10-16, 18:33
Hoi allemaal,
Ik ben benieuwd wat jullie de site vinden met de beste aanbiedingen voor auto's?
Zijn er websites die meestal scherpere aanbiedingen hebben dan andere?
Of kan je bijvoorbeeld zeggen dat in een bepaalde periode een auto goedkoper is om te boeken dan in een andere periode?

Wat zijn jullie tips?
Boeken jullie een auto en dan annuleren als er een betere aanbieding is? Of wachten jullie bv tot een bepaalde maand met boeken , omdat dan de prijzen gunstiger zijn?

Ik ben benieuwd naar jullie ervarinngen!

Pipo Chris
18-10-16, 13:45
De laatste paar keer gehuurd via autoeurope.nl en usareisen.de Die laatste is een Duitse site maar kun je in het Engels zetten. Veelal zijn Duitse bedrijven goedkoper dan Nederlandse.
Deze twee sites komen vaak als goedkoopste uit de bus en je auto komt dan altijd van een van de bekende verhuur bedrijven.
Als je een auto vanuit Europa huurt zitten er altijd de juiste verzekeringen automatisch bij. Dit is verplicht. Hierdoor kun je de vragen bij de balie om extra verzekeringen allemaal afwijzen. Wat ze je ook proberen aan te smeren.
Heb je in Nederland een ANWB pas, neem die dan mee op vakantie. Hiermee krijg je vaak korting bij hotels en bij pech onderweg helpen ze je ook. Kom je langs een triple A winkel kun je daar met je ANWB pas ook gratis wegenkaarten ophalen.

Fleurida
18-10-16, 14:06
Wij hebben vorige week een auto gehuurd voor volgend jaar Maart via alamo.co.uk/brits. De engelse pond stond heel laag en dat scheelde ons ongeveer € 150.00 voor 2 weken. Plus dat je dan ook skip the counter kunt doen dus ook geen gedoe aan de balie. Je kunt ook lid worden van de Emelerald club van National. Daar kun je hier info over vinden:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?539-Autohuur-National/page17&highlight=national

knaapje
18-10-16, 20:04
Expedia.nl heeft ook vaak goede prijzen, zeker in combinatie met vlucht en/of hotel.
Het blijft echter steeds een zoektocht, die van minuut tot minuut andere prijzen kan geven.
Gewoon als je alles duidelijk hebt een uurtje zoeken

rjkd
19-10-16, 14:46
Ik weet dat het inderdaad een zoektocht is en dat maakt het ook wel weet leuk! Altijd leuk om tips en trucs van andere te lezen! Dat van die Duitse sites wist ik dan weer niet.

bertvlug
20-10-16, 20:59
Boek al jaren via "rentalcars.com", bedrijf is gevestigd in Engeland, je kan ook telefonisch contact met ze opnemen, er zijn Nederlands talige medewerkers, voor de volgende vakantie wordt er ook via deze site geboekt.

Link: http://www.rentalcars.com/nl/

petrajessy
20-10-16, 21:33
USA reisen.de boeken we al jaren en steeds weer komen ze bij mijn prijsvergelijk als goedkoopste uit de bus.

mblokland
23-10-16, 10:53
Via hertz (gold member, gratis) en anwb tarief dit is voor ons het goedkoopst (780 euro voor 21 dagen, juli 2017). Nog steeds 100 euro meer dan we dit jaar bij Alamo hebben betaald.

kaya
02-11-16, 12:18
Eergisteren geboekt via Alamo.co.uk, dit scheelde de helft (!!!!) met alamo.com voor dezelfde wagen, zelfde periode. Wij huren in april 2017 gedurende 2 weken een standard SUV voor 424 euro (de extra verzekeringen zitten er nog niet bij weliswaar).

Njit
02-11-16, 13:00
Heb je via http://www.alamo.co.uk/ of http://www.alamo.co.uk/brits geboekt?

Teleton
02-11-16, 13:09
Aan welke extra verzekeringen denk je dan precies? Want nu heb je wel een hele mooie prijs hoor, een standard suv doet vandaag bij Alamo UK GBP 627. Dat is bijna 700 euro. Bij brits GBP 553; dik 600 euro.

Njit
02-11-16, 14:16
Dat vraag ik met ook af. Alamo UK is altijd Fully Inc. Dus inclusief:

Collision Damage Waiver (USA: No Excess)
Extended Liability Protection (EP) (USA/CA: up to $1 mil)

Fleurida
02-11-16, 15:45
Ha die Ton,
Ik heb net even gekeken en een SFAR is van 1 t/m 16 april £ 338.90. Mooi prijsje, wij betalen 3 weken eerder nog ongeveer £ 400.00
https://www.alamo.co.uk/HotdealsResult/740/uk/brits?requestId=ggIcrisMxFAgydq&companyId=740&contentGroup=#componentportalsearchcar_alamo

Teleton
02-11-16, 15:55
Klopt hoor, ik wist niet wanneer ze ging en heb de laatste twee weken van april genomen in mijn voorbeeld, dan krijg je heel andere bedragen. De prijs varieert nu eenmaal enorm per per periode, data en ophaallocatie. Met een beetje geluk kan je zo veel geld besparen; ik krijg nu voor de periode die jij net noemt GBP 369,05.

Fleurida
02-11-16, 16:10
Nu maar hopen dat ze dit een beetje laten doorlopen voor volgend najaar :)

kaya
02-11-16, 16:43
Wij gaan van 1 tot 16 april en vliegen op miami.

Begrijp ik het goed dat ik al een volledige dekking heb voor die prijs??? Dat zou helemaal te gek zijn! Ik bekijk het eens gauw!!

Fleurida
02-11-16, 18:08
Hallo Kaya, als het goed is zitten alle verzekeringen erbij. Dat kun je zien op de pagina in de link in mijn andere berichtje. Even datums en afhaallocatie invullen, auto kiezen en dankzij de package inclusions kijken. En je kunt mooi skip de counter doen. Dat is ook wel handig.

Njit
02-11-16, 19:25
Begrijp ik het goed dat ik al een volledige dekking heb voor die prijs??? Dat zou helemaal te gek zijn! Ik bekijk het eens gauw!!

Bij de balie zal men meestal nog wel zeggen dat je extra verzekeringen nodig hebt zoals Personal Protection policies (PERSPRO) en Roadside Assistance Plus.
Deze kun je gerust afwijzen. Controleer ook goed dat deze ook daadwerkelijk niet op je rekening staat voor je tekent. Miami is wat dat betreft berucht qua agressieve verkoop.

kaya
02-11-16, 21:30
Ik heb even de bevestigingsmail bekekenen het ziet er inderdaad goed uit:










Reservation Details:


Description
Price
Total





CAR Standard SUV, GMC Terrain or similar 5-Door/Automatic/Air
£384.18
£384.18












Total: £384.18








Rate Inclusions:


Description
Price





Collision Damage Waiver (CDW)

Included


Extended Liability Protection (ep) (usa/ca: Up To $1 Mil)

Included


Concession Recoup Fee 11.11%

Included


Per day

Included


Tire Battery Fee .02 Day

Included


Per day

Included


Vehicle License Fee

Included


Sales Tax

Included


Unlimited Mileage

Included







Payment Summary:


Estimated charges are confirmed based on the information you have provided. Some taxes, fees, and surcharges are payable locally and are subject to change.


Total Prepaid:











Ik ken er eigenlijk eerlijk gezegd niet zo heel veel van en hoe meer ik over die mogelijke verzekeringen lees, hoe minder ik er van snap...

Njit
02-11-16, 22:31
Je hebt alles wat je nodig hebt. Alles wat extra is is overbodig.

Frans1949
03-11-16, 01:07
Ik zie steeds vaker dat je een soort "road site assistant" kan afsluiten.
Nou ben ik niet zo van de extra verzekering afsluiten en heb dat ook nooit gedaan.
Maar ik zat er over na te denken en toen bedacht ik me dat het precies is waar de AAA voor staat.
En daar ben ik lid van. :p

kaya
03-11-16, 10:46
Je hebt alles wat je nodig hebt. Alles wat extra is is overbodig.


WOEHOEW!!!! :D

(Ik heb trouwens nog 0,15 £ bespaard, want ik had blijkbaar stomweg geboekt op mijn naam en mijn man moet de chauffeur zijn... Ik heb zonet de reservatie gewijzigd en de prijs was wat gezakt!)

Teleton
03-11-16, 11:55
Heel goed gecorrigeerd want stomweg boeken leidt alleen maar tot problemen. Van belang is nog wel op wiens naam de creditcard staat.

kaya
03-11-16, 13:43
Ook op mijn mans naam gelukkig!
Eerste keer ooit dat ik zo'n domme fout maakte, nochtans niet de eerste keer dat ik een huurwagen boek, maar gewoon uit macht der gewoonte mijn eigen naam gebruikt... Gelukkig was het snel opgelost!

Teleton
03-11-16, 14:15
Goeie prijs, goeie naam...helemaal goed dus!

Anthonie
03-11-16, 20:22
Wij hebben ook maar een standaard SUV geboekt voor volgend jaar Mei, mooie prijs voor 10 dagen $280.00 incl alle benodigde verzekeringen.
Gr
Anthonie

Njit
04-11-16, 11:50
(Ik heb trouwens nog 0,15 £ bespaard, want ik had blijkbaar stomweg geboekt op mijn naam en mijn man moet de chauffeur zijn... Ik heb zonet de reservatie gewijzigd en de prijs was wat gezakt!)

Maar kan ook best zijn dat je met het annuleren van de ene boeking wat koersverlies hebt. Maar goed, het staat nu in ieder geval goed.

Essie72
10-11-16, 00:18
Geboekt via alamo brits? Hoe heb je dat gedaan dan? Ik krijg een melding dat ik een UK rijbewijs moet hebben. En bovendien een boek moet laten zien als bewijs dat ik lid. In 2013 ook via deze site gedaan. Toen werden deze eisen niet gesteld

Essie72
10-11-16, 00:26
Ik snap trouwens helemaal niet hoe jullie aan zulke lage prijzen komen? Midsize suv: 825 pond! Zou het de periode van het jaar zijn?

KevinB
10-11-16, 08:28
Klopt, in zomervakantie zijn de prijzen verdubbeld tov april/mei. De Britsguide kun je bestellen op internet (al kun je het risico wel nemen, er is mij nog nooit naar gevraagd) Brits rijbewijs is een EU rijbewijs en dus gelijk aan het onze.
Je kunt ook boeken op de alamo.co.uk met kortingscode alamo10, zelfde prijzen alleen geen extra bestuurder.
Probeer anders netflights.com eens, ook vaak goede prijzen.

Njit
10-11-16, 09:18
@Essie: wat kevin al zegt. Die Brits Guide eis staat er al jaren op maar daar vraagt echt niemand naar hoor. En je NL rijbewijs is ook prima. Op je bevestiging staat er ook niks over vermeld.

Anthonie
11-11-16, 17:06
Wij hebben dus ook geboekt bij Alamo brits, nu even een vraagje over het online inchecken.
Als je online incheckt en je kies voor skip de counter dan geef je je gegevens in daarna moet je door naar Add Payment, moet je daar alleen je CC gegevens invullen of moet je dan meteen betalen?
Ik heb gekozen voor achteraf betalen, vandaar.

Ook hebben wij een Sunpass transponder voor de tolwegen, als ik deze bij het vertrek vanuit de verhuurgarage op mijn vooruit plakt, dan activeer ik toch niet toll by plate? want dan betaal ik dubbel als ik over de tolweg rijd.

Gr.
Anthonie

knaapje
11-11-16, 21:37
...................Ook hebben wij een Sunpass transponder voor de tolwegen, als ik deze bij het vertrek vanuit de verhuurgarage op mijn vooruit plakt, dan activeer ik toch niet toll by plate? want dan betaal ik dubbel als ik over de tolweg rijd............................

Ik doe dit al jaren met huurauto's van Dollar en nog nooit geen problemen gehad.
Je kunt ter controle de eerste keer door een betaalpoortje rijden, als het goed is wordt dan de transponder herkend en gaat het poortje open en/of licht op groen.

natalie
15-12-16, 00:39
Ik heb een auto gehuurd via holidaycars.co.uk bij Budget ,nu zitten de standaard verzekeringen erbij maar kon je je eigen risico afkopen voor 140 euro dit heb ik niet gedaan, maar vraag me nu af of ik dat toch had moeten doen, nu houden ze een borg in op mn cc van 3000! Wat moet ik doen? Ik snap er niks van terwijl dit de 8e keer USA wordt...

bedeve
29-12-16, 15:44
@Natalie ; wat vreemd dat op jouw angstige posting niet gereageerd is.
Er is in de USA geen eigen risico !!
Er is geen "hold " op je creditcard.
Jij hebt nu je huurkosten al pre-paid op holidaycars.co.uk .
Niet meer doen !

knaapje
29-12-16, 17:44
@bedeve
Wat je hier post zou ik niet zo maar voor waar aannemen.
Er kan wel terdege een eigen risico en een blokkade van een bedrag op je creditcard van toepassing zijn.
Als ik het zo lees is er een eigen risico van $ 3000 en dat is best mogelijk as je niet volledig verzekerd bent en dan wordt het op je cc geblokkeerd.
Natalie kan in de boeking zien hoe ze verzekerd is, wil ze de verzekering uitbreiden kan zij het beste contact opnemen met holidaycars of ze het er alsnog kan bijboeken.

laanvdj
02-01-17, 18:57
Budget hield bij ons een "hold" op onze cc van $1200. Dit was het bedrag van de autohuur. Wist ik ook niet, kleine lettertjes niet gelezen.

knaapje
02-01-17, 19:44
Had je je autohuur dan niet vooraf betaald.?
Er is een verschil tussen een hold (reservering) op je cc als je hebt geboekt en het bedrag nog niet op je cc is belast en een hold (reservering) voor je eigen risico als je de auto hebt afgehaald.
Ik heb bijv. vorige week via Expedia een reis geboekt bestaande uit vlucht/hotel en auto.
Je ziet dan 3 reserveringen verschijnen van Delta/KLM voor de vlucht, Expedia voor het hotel en Dollar voor de autohuur.

Zelfs nog aparte met een 0 bedrag, dat is om te kijken of je cc "werkt", binnen een paar dagen komen de definitieve bedragen op je cc te staan en na ongeveer 8 dagen
vervallen de reserveringen.

Later kunnen er dan nog reserveringen op je cc komen voor eigen risico, extra kosten ( brandstof, kinderzitjes e.d.) en bij een hotel vaak ook nog een bedrag voor evt. ontbijtkosten, schade e.d.

Ziet er ongeveer zo uit:



31 dec
DOLLAR/THRIFTY/HERTZ 866-xxx-XXX7 US
USD 0,00 Gereserveerd Een gereserveerde transactie is een bedrag dat (tijdelijk) wordt ingehouden op uw bestedingsruimte. Het echte transactiebedrag wordt later vastgesteld en (indien van toepassing) in rekening gebracht.



Bij
€ 0,00






29 dec
EXPEDIA723300xxxx3726 EXPEDIA.NL ES




Af
€ 682,30



Merchant code
Travel Agencies

Land
Spanje




Card-houder
XXXXXX

Card-nummer
XXXXXXX




29 dec
EXPEDIA EXPEDIA NL FR




Af
€ 341,94



Merchant code
Travel Agencies

Land
Frankrijk




Card-houder
xxxxxx

Card-nummer
xxxxx




29 dec
KLM NETHERLA0741096xxxx4 GP AMSTELVEEN NL




Af
€ 521,36



Merchant code
KLM

Land
Nederland




Card-houder
xxxxx

Card-nummer
xxxxxx




29 dec
TRAVEL RESERVATION WWW.EXPEDIA.CUS
Gereserveerd Een gereserveerde transactie is een bedrag dat (tijdelijk) wordt ingehouden op uw bestedingsruimte. Het echte transactiebedrag wordt later vastgesteld en (indien van toepassing) in rekening gebracht.



Bij
€ 0,00



Merchant code
Travel Agencies

Land
Verenigd Koninkrijk




Card-houder
xxxxxxxx

Card-nummer
xxxxxxx




29 dec
TRAVEL RESERVATION WWW.EXPEDIA.CUS
Gereserveerd Een gereserveerde transactie is een bedrag dat (tijdelijk) wordt ingehouden op uw bestedingsruimte. Het echte transactiebedrag wordt later vastgesteld en (indien van toepassing) in rekening gebracht.



Bij
€ 0,00

knaapje
02-01-17, 19:52
@laanjvd

Vreemd. In hun eigen voorwaarden voor huur op MCO staat dit:

https://docs.abgcarrental.com/location/budget/NL/MCO/nl

kijk even onder creditcard information

laanvdj
02-01-17, 20:13
Sorry, was niet in Florida maar in Californië.
Auto was al volledig betaald. Heb nog gebeld met Budget, maar dit stond toch echt in de kleine lettertjes. ING hield dit bedrag "vast" voor 4 weken, zelfs nadat de auto was ingeleverd. Maar dit terzijde.

knaapje
02-01-17, 20:33
Via wie was er geboekt?
Er zijn n.l. brokers, die alleen de "netto" huur en minimale verzekeringen bij de verhuurder onderbrengen en de "extra"dekkingen zelf behouden of elders onderbrengen.
Hopen ze wat extra mee te verdienen.
Gevolg is dan dat de verhuurder er vanuit gaat dat je een hoog eigen risico hebt en ook een hoog bedrag op je cc blokkeert.
Krijg je schade zit je mooi in het schip. De verhuurder belast alles op je cc en je moet zelf de schade via de broker terug zien te krijgen. Komt uiteindelijk hopelijk wel goed maar je moet het wel voorschieten aan het eind van de maand.

Spreek helaas uit eigen ervaring. Mijn zoon had in GB een auto op deze voorwaarden gehuurd en kreeg schade. Kon mooi zo'n EUR 1500 voorschieten totdat de broker uitkeerde. en je begrijpt wel wie uiteindelijk de EUR 1500 op tafel kon leggen.
Ik huur daarom zelf uitsluiten nog bij een broker die alles bij de verhuurder onderbrengt, bijv. Autoeurope, Expedia of rechtstreeks bij de verhuurder.

laanvdj
02-01-17, 21:13
Rechtstreeks bij Budget.

"Generally, at the time of a U.S. corporate-operated location rental, we'll require a credit card hold of total estimated rental charges plus 25% or $200, whichever is greater. If you're using a debit card at a location that accepts them, upon paying your rental with a Debit Card, Budget will generally request an authorization hold against your account for the estimated charges of the rental but reserves the right in its sole discretion, to request extra value based on certain factors as we deem appropriate. Some exceptions may apply. THESE FUNDS WILL NOT BE AVAILABLE FOR YOUR USE."

natalie
02-01-17, 21:31
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties, dit is wat er precies staat:

We want you to enjoy your car hire in the United States of America, however, we noticed you didn’t purchase Damage Refund Insurance with your booking.

If you have an accident, the car is damaged, stolen, or you lose the keys, you could be liable for an excess under your car hire agreement, which may exceed € 3,000.

Our damage refund policy is competitively priced and generally cheaper than the policies sold at the rental desk and, offers you:

Great protection - In the event of damage to or theft of the car and you are required to pay the excess, you will be refunded up to € 3,000
Peace of mind - If you lose the keys, misfuel the car, or your personal possessions are damaged or stolen, you will be refunded per the appropriate policy limit coverage
Book Insurance >

Kind regards,
The Holiday Autos Team

knaapje
03-01-17, 00:04
Als ik het goed begrijp is dit dus zo'n broker die de verzekering zelf behoudt.

Elliekeuh
04-01-17, 12:06
Hallo,

Ik zit hier waarschijnlijk niet echt goed maar vind niet direct een plaats waar ik de vraag wel kan stellen.

Wij hebben beslist om dit jaar voor de 4de keer naar Florida te gaan maar deze keer gaan we met 6. We zijn al 2 keer met 4 geweest en hebben dan een Dodge Grand caravan of gelijkaardig gereserveerd. We reizen rond en met 4 is dit groot genoeg maar ik denk dat dit met 6 niet zal lukken.
Iemand ervaring met het huren van een auto voor 6 personen waar je ook nog al de valiezen in kan krijgen?
Alle tips zijn welkom.
Bedankt alvast

rjkd
04-01-17, 14:04
Wij hebben vorig jaar een 7 seater passender Van (MVAR) gehuurd via uscarehire.
Met 6 mensen en 5 grote koffers en een kleine ging dat prima. Beetje passen en meten en niet allemaal achterin maar het ging wel.

Elliekeuh
04-01-17, 15:33
Wij hebben vorig jaar een 7 seater passender Van (MVAR) gehuurd via uscarehire.
Met 6 mensen en 5 grote koffers en een kleine ging dat prima. Beetje passen en meten en niet allemaal achterin maar het ging wel.

Interessant om te weten.
Beetje ambetant is dat ik nu al weet dat we zeker 6 grote valiezen en 4 kleintjes gaan hebben misschien zelfs 6.

Ik had een 8 seater gezien, waar je 2-3-3 kan zitten dan en dacht misschien dat dit zou lukken als je 2-3-1 zou zitten zodat er genoeg plaats zou zijn voor de valiezen.

knaapje
04-01-17, 16:58
Dat red je in geen enkele personenauto.

Don Tuse
11-01-17, 13:52
De derde zit rij gaat nu eenmaal ten koste van de bagageruimte. Maar als je 2-3-1 zit en 2/3 van de 3e zitrij kan wegklappen, heb je wel behoorlijke ruimte. Maar hoeveel ruimte hangt af van het type auto en of de ruimte volstaat van de grootte van je koffers e.d. Dus te veel afhankelijkheden om je nu hier de garantie te kunnen geven dat het gaat passen.