PDA

Bekijk Volledige Versie : Hurricane Matthew



koenkamphuys
05-10-16, 19:37
We hebben al een aantal jaren geen Huricane Season topic meer gehad - en ook geen major hurricanes meer. Maar nu zit er toch echt een aan te komen. Matthew gaat serious bad weather brengen aan de oostkust van Florida.

Volgens de laatste vooruitzichten trekt de orkaan met windsnelheden voor categorie 4 net langs de kust van Miami tot St. Augustine, om daarna naar het noorden af te buigen en in South Carolina landfall te maken.

De oostkust moet rekening houden met gigantische hoeveelheden regen, orkaanwinden en storm surges, extra hoog zeewater door opstuwing van het water door de wind. Er wordt op grote schaal waterschade verwacht. Bewoners van de oostkust hamsteren, worden geëvacueerd of evacueren zichzelf.

https://www.wunderground.com/hurricane/atlantic/2016/Tropical-Storm-Matthew

har66
06-10-16, 01:24
Wij zitten momenteel in Kissimmee en onze vlucht voor donderdag vanuit Miami is uitgesteld. We vertrekken morgen naar Ruskin (omgeving Tampa) om daar de hurricane te ontwijken. Vrijdag gaan we dan via de westkust een poging doen om richting Miami te rijden. Het is een behoorlijk Hurricane en er wordt een hoop ellende voorspeld. Je ziet dat ze hier de nodige voorbereidingen treffen. Publix aan de 192 was overvol met mensen die voorraad inslaan en er waren al behoorlijk wat lege schappen.

hockey
06-10-16, 02:42
Wij vliegen vrijdag vanaf Sanford terug met TUI. Tui geeft aan dat er nog geen wijzigingen zijn in de vluchtplannen. Sanford gaat morgenochtend (donderdag) dicht voor Domestic Flights en 's avonds voor International Flights. Wij zitten zowieso tot vrijdag in de buurt van Tampa=veilig. Wat zouden jullie doen? Vrijdag toch naar Orlando rijden? Vragen of we i.pv. Orlando in Miami kunnen opstappen?

Lizz
06-10-16, 04:52
Wij vliegen vrijdag vanuit miami met Air Berlin, ben benieuwd of onze vlucht door gaat.
Verblijven nu in een hotel in Naples, we reden vandaag even op en neer naar Fort lauderdale..heen was rustig op de 75, maar terug erg druk op de 75.
Ook hier in de supermarkt werd er gehamsterd, er waren geen grote kannen met water meer te krijgen.

corrus
06-10-16, 13:57
Wij vliegen vrijdag vanaf Sanford terug met TUI. Tui geeft aan dat er nog geen wijzigingen zijn in de vluchtplannen. Sanford gaat morgenochtend (donderdag) dicht voor Domestic Flights en 's avonds voor International Flights. Wij zitten zowieso tot vrijdag in de buurt van Tampa=veilig. Wat zouden jullie doen? Vrijdag toch naar Orlando rijden? Vragen of we i.pv. Orlando in Miami kunnen opstappen?
Op WESH news zeggen ze hetvolgende:
The Orlando Sanford International Airport said it will cease domestic commercial flights at 10 a.m. Thursday. International flights will cease at 6:30 p.m.
Dus géén int'l vluchten meer vanaf 18:30 naar en van SFB.

ik ben bang dat MIA zelfs een groter probleem heeft / krijgt.

har66
06-10-16, 13:59
Orlando airport is tot en met zaterdagochtend dicht. Dit is uitgebreid op alle nieuwszenders gemeld. Het gebied rond Orlando gaat de volle laag krijgen dus dit gebied heeft een evacuatie advies gekregen. Ik zou iedereen aanraden in de omgeving van Orlando om richting westkust te gaan. Het zal moeilijk worden om er nog een hotel te vinden, maar zou zeker niet in omgeving Orlando blijven.
Via Lufthansa hebben we te horen gekregen dat onze vlucht op vrijdagmiddag door gaat. De hurricane is dan Miami voorbij. Toch wel goed informeren voor vertrek, daar de schade natuurljk voor meer vertraging kan zorgen.

corrus
06-10-16, 14:34
laten we nu niet meteen paniek gaan zaaien.
Hieronder vind je de officiële mededeling van OIA zélf:

https://scontent.ftpa1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/14522887_10153843302221625_8889721398026884280_n.p ng?oh=ef928c8b44b79d38b4680d3b74a6d6dc&oe=58A5D6D6

Roy Reuter
06-10-16, 15:40
Misschien een beetje zelfzuchtig, maar voor de mensen met ervaring met hurricanes, hoe lang houdt dit meestal aan, incl nasleep Enzo?

Wij gaan namelijk over anderhalve week, is het dan eigenlijk al weer voorbij en is het 'normale' leven teruggedraaid of kan dit weken voortzetten?

hockey
06-10-16, 15:56
Tui stuurt een sms zodra ze weten wat er gaat gebeuren. Vrijdag terug vanaf Sanford zeker niet. Misschien vliegen ze meteen door naar Miami of de vlucht wordt later uitgevoerd. Ik boek voor de zekerheid hier maar een hotel. In ieder geval een soort van veilig in de Tampa Bay area.

Pipo Chris
06-10-16, 18:21
Wij hebben dit ook meegemaakt in 2004.
Wij kwamen vanuit New York terwijl orkaan Charlie aan het razen was. Toen wij aankwamen in Miami kwam de volgende orkaan er alweer aan, Francis. Charlie had al heel wat schade aangericht en veel huishoud spul stond aan de straat om opgehaald te worden. Grote vuilnisbelten in de steden waren het gevolg. Het verwerken ging te langaam. Wij mochten bij aankomst in Miami ons hotel al niet meer in en kregen een officieel papier met politie logo erop dat we moesten evacueren. Wij zijn in overleg met reisbureau naar Naples gereden en hebben daar 4 nachten "vast" gezeten. Daarna konden we pas door. Voordeel was dat er niemand in het juist weer geopende pretpark was en we overal zo door konden lopen. Na een paar dagen weer verder gereden te hebben kwam orkaan 3 er aan, Ivan. Nu moesten we vanuit Ft Myers evacueren naar de andere kant en hebben we in Ft Lauderdale "vast" gezeten voor 2 dagen. Al met al een spannende reis. Van het calamiteiten fonds gelukkig een vergoeding gekregen voor de gemiste vakantie dagen en gemaakte kosten. Een paar jaar later deze vakantie nog maar eens over gedaan.
Zie mijn website voor het hele verslag van deze reis.

I
I
V

moonlight91
06-10-16, 19:51
Wij volgen het nieuws hier ook .
we vliegen over twee weken naar Orlando, wij hebben er verder nog niet over nagedacht of het gevolgen heeft voor onze planning
Mocht dat zo zijn, dan zien we daar wel wat we wel en niet kunnen doen.
Vind dat ook niet van belang om daar nu al over na te denken.



ik wil iniedergeval de forumleden die er nu zijn maar een ding zeggen

Stay Safe !!!

Cindy1969
06-10-16, 20:22
Vind het maar eng allemaal... voor iedereen die daar nu zit, maar ook voor alle bewoners van de gebieden, heel veel sterkte!

cant51
06-10-16, 20:31
Vanmiddag nog vrienden van ons aan de telefoon gehad wonen aan het strand in Vero Beach "on the Island" Zeg maar iedereen die woont langs De A1A moesten over de bruggen naar het binnenland politie was alle communities aan het controleren of iedereen er weg was bruggen werden later op de dag afgesloten, hoop niet dat de hurrican het zelfde aan gaat richten als in 2004 met hurrican Francis :-(

FloridaFabian
06-10-16, 21:14
Mijn ouders vliegen woensdag a.s. naar Tampa, om vervolgens op Treasure Island te vertoeven. Verwacht voor hen geen problemen maar ook wij volgen het nieuws op de voet. Hopelijk laat Matthew ons geliefde Florida (zo) heel (mogelijk)!

elstars
06-10-16, 21:25
Veel sterkte voor iedereen die ermee te maken heeft. Hopelijk is iedereen veilig en blijft dat zo.

goerik
06-10-16, 21:33
Lijkt mij dat je dit absoluut serieus dient te nemen. Voor de gehele staat is de noodtoestand afgeroepen. Rick Scott is vrijwel continue in beeld op diverse nieuwszenders met waarschuwingen.
Alle pretparken dicht, luchthavens dicht. Diverse vrienden van mij timmeren alle ramen, garages etc dicht. Mocht je nu in Florida zijn. Volg alles op de voet, kijk eens waar de storm shelters in de buurt zijn. Neem gewoon geen enkel risico !

gayka
06-10-16, 23:03
Wij zitten momenteel in Davenport en het regent, nog niet hard maar dat gaat echt wel komen vertelde mijn buurman.
Je denkt lekker naïef natuurlijk, we ga even kijken bij een van de malls nou niet dus bijna alles dicht. Dus maar omgekeerd en terug naar Davenport, duurde alleen wat langer dan verwacht.

hockey
07-10-16, 00:41
Heel rustig weer in Tampa Bay Area. Communicatie Tuifly laat trouwens te wensen over. Reageren wel vlot op FB prive berichten.

Frans1949
07-10-16, 11:46
Ik heb het natuurlijk behoorlijk in de gaten gehouden aangezien we maandag vertrekken en toch nog een huis hopen aan te treffen.
Maar Sebring heeft, tot nu toe en voor zover ik weet, het redelijk doorstaan.
Eergisteren nog Nederlanders gesproken die in de buurt wonen maar die hebben toch maar het zekere voor het onzekere genomen en zij gevlucht.

arno
07-10-16, 14:54
ons huis staat in davenport . tot nu gaat alles nog goed wel alles rond de pool naar binnen gezet.

PENPE
07-10-16, 17:27
Wij kregen gistermorgen te horen dat onze vlucht van vandaag ( vrijdag ) geannuleerd was. We zijn rebooked naar de vlucht van zaterdagavond en kunnen tot die tijd gewoon in onze villa op Sandy Ridge verblijven en dat is wel zo lekker.

Natuurlijk wel even mn autohuur met 1 dag verlengd, en dat was een makkie middels de App van National.;)

peterwoudje
07-10-16, 23:25
Wij zitten in ons huis in the Providence in Davenport, nagenoeg geen last gehad en lijkt de problemen Voorbij tevzijn.

koenkamphuys
08-10-16, 09:57
Maar Sebring heeft, tot nu toe en voor zover ik weet, het redelijk doorstaan.

Gisteren mijn zwager gesproken. Er was niet eens zo idioot veel regen en de wind was niet eens een storm. Sebring zat, m.a.w. ver genoeg van het oog van de orkaan weg. Nul schade in elk geval. Ik heb in 2008 Fay uitgezeten en dat was, voor Sebring dan, heel wat heftiger.

Orlando ligt wat noordelijker en (gemiddeld) iets verder uit het centrum van het schiereiland, dus zal Matthew daar wel wat meer geweest zijn. Maar Disney en de communities eromheen, waar meerdere Forummers een huis hebben, zit dan weer aan de zuidwest-kant, dus de veilige kant.

Dat ligt natuurlijk wel anders voor de oostkust. Bij mijn weten heeft niemand op dit forum naar een huis staan.

arno
08-10-16, 13:39
vanmorgen bericht gehad van onze huurders en managers geen schade. dus alles kan weer naar buiten.

hockey
09-10-16, 14:04
Vrijdagmiddag was het erg rustig in Orlando. Geen regen meer en weinig wind. Wel echt alles dicht :malls, disney en restaurants. Zaterdagmiddag van Sanford vertrokken. Rentalcars hadden nog geen stroom. Vliegveld zelf wel. Een auto kon je zonder kosten gewoon een dag later dan gepland inleveren.