PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie kijkt met mij mee en kan me helpen?



Kletskous
10-09-16, 22:28
Hoi, wie wil met mij meekijken en een stukje onzekerheid bij mij wegnemen :) ??

Ik heb enkele weken geleden via Tix.nl onze vluchten naar Miami geboekt voor volgend jaar zomer. Voor het eerst zelf tickets geboekt, dus ik vind het allemaal best een beetje spannend en hoop dat ik alles goed doe...
Dit heb ik geboekt:
Alles via American Airlines, maar uitgevoerd door anderen:
Heen: DUS vertrek 9.45 uur - aankomst MIA om 13.50 uur. (uitgevoerd door Air Berlin, rechtstreekse vlucht)
Terug: MIA vertrek 16.55 uur - aankomst MAD om 7.40 uur. En dan na een overstap van 1.15 minuten op de vlucht naar DUS en om 11.20 de volgende ochtend uur zijn we dan weer terug. (Uitgevoerd door Iberia).

Nu dacht ik "even" alvast te kijken voor stoelreserveringen, en welke prijs ze daarvoor hanteren. En waarschijnlijk dus meteen maar vastleggen..
Ingelogd met mijn reserveringsnummer van Tix.nl bij de site van Airberlin, want dat is de uitvoerende maatschappij voor de heenvlucht. Ik las tenminste op de site van Tix.nl dat je t.z.t online moet inchecken bij de site van de uitvoerende maatschappij. Ik heb American Airlines geboekt, maar er staat vermeld dat de heenvlucht door Airberlin wordt uitgevoerd, terug met Iberia.

Anyway, ik kom niet verder. Moet eerst 'security flight gegevens" invullen, heb ik gedaan, maar ook dan kom ik niet verder. Want kennelijk ook eerst nog de uitgebreidere APIS gegevens invullen. En dat kan nog niet, want ons eerste hotel is nog niet officieel geboekt (ben druk bezig met hotels maar dus nog niks definitiefs).

Meer mensen die dit herkennen? Of tips hoe ik toch al stoelen kan vastleggen?

En nog een vraag: op de site van Airberlin en op het eticket van Tix staan wij zo geregistreerd:
WILLEMS,PIETERMR
dus achternaam/voornaam/geslacht allemaal aan elkaar vast. Is dit correct zo??

Mads2010
11-09-16, 09:47
Ik kan alleen spreken voor vluchten van Air Berlin die ik rechtstreeks geboekt heb via hun site.
Je kunt de stoelen los reserveren maar het is waarschijnlijk voordeliger om mee te doen aan hun topbonussysteem. Dit kost eenmalig ongeveer €100 (in 2015) en dan kun je kostenloos stoelen vastleggen. Los stoelen reserveren is waarschijnlijk duurder.

De snelste methode is even bellen en dan mondeling je vragen en wensen voorleggen. Dat werkte bij ons ook prima, snel en vriendelijk geholpen.
Met de tenaamstelling heb ik geen ervaring, ook dat kun je gewoon even vragen.

Iris02
11-09-16, 10:13
Ik heb wel eens via vliegtickets.nl tickets geboekt voor vluchten met Air Berlin. De stoelen heb ik vastgelegd door telefonisch contact op te nemen met Air Berlin. Volgens mij is dit de enige mogelijkheid aangezien je niet rechtstreeks bij AB hebt geboekt.

Kletskous
11-09-16, 10:50
Oke, dank voor jullie reactie. Om het mezelf makkelijker te maken had ik dus beter rechtstreeks bij de vliegmaatschappij zelf kunnen boeken begrijp ik. Oh...en ik vond het al zo spannend om zelf tickets te boeken! Er waren we goedkopere tickets via BA, maar dat durfde ik niet omdat alles in het Engels moest én ik op de heen-/terugweg een overstap had, dat ik nooit gedaan heb.
Uiteimdelijk dus via Tix in het Nederlands kunnen boeken. Maar formeel met American Airlines, maar op de heenweg uitgevoerd door Airberlin (rechtstreeks!) en terug met Iberia met een overstap in Madrid.
Maar goed, nu dus wat vragen m.b.t. stoelreservering enzo..

Kan ik in het Nederlands bellen met Airberlin ? Want mijn Duits is niet zo goed dat ik dat kan uitleggen!

Fitzroy
11-09-16, 11:02
Ik heb wel met Airberlin gebeld en dat in het Engels gedaan meen ik me te herinneren. Ik durf niet te zeggen of ze Nl spreken.
Lukt dat wel?
Nog een tip voor je gaat bellen: kijk op seatguru.com naar je vliegtuigindeling en bepaal van tevoren op welke plekken je wilt zitten.

Edit: kun je de stoelen van de vlucht uitgevoerd door Iberia wel vastleggen ?
Anders moet je die ook nog bellen. Daar kan Airberlin weer niets mee.

Kletskous
11-09-16, 11:23
Had nog niet gekeken op de site van Iberia. Nu gedaan.
Er staat dat ik voor de heenvlucht niet kan inchecken, maar dat moet natuurlijk via Airberlin. Voor de terugvlucht staat dat ik voor stoelreservering telefonisch contact moet opnemen. Zucht. de terugwenden Sie sich bitte an unsere

Had ik geweten dat ik dus nóg op Duitse sites terecht kom en alles in het Duits/Engels moet invoeren of voor moet bellen, had ik de vluchten door het reisbureau laten doen. Had ik die stress er niet van. Kies ik expres voor een Nederlandse site (Tix dus), heb ik nog dit gedoe. Jullie hulp zal ik dus nog vaker vragen!

Iris02
11-09-16, 15:28
Ik durf niet te zeggen of ze Nederlands spreken. Ik heb het gesprek destijds in het Duits gevoerd.

Mads2010
11-09-16, 17:41
Ik durf niet te zeggen of ze Nederlands spreken. Ik heb het gesprek destijds in het Duits gevoerd.

Er is een keuze tussen Duits en Engels, je moet vooraf de taal kiezen als je gaat bellen.

Iris02
12-09-16, 12:54
Er is een keuze tussen Duits en Engels, je moet vooraf de taal kiezen als je gaat bellen.

Dat weet ik wel, het ging om de vraag van Kletskous die de voorkeur heeft voor Nederlands

Kletskous
11-03-17, 17:37
Ik heb weer een vraagje. Eind januari heb ik de stoelreserveringen vastgelegd voor de heenvlucht met Airberlin. En tevens voor het lange stuk terug MIA-MAD met Iberia. Het laatste stukje MAD-DUS geen stoelreservering.

Nu meen ik dus dat ik eerder wél mijn stoelreservering voor de terugvlucht MIA-DUS met Iberia op hun site bij "mijn boeking" kon zien. Nu dus niet (meer). Ik heb eerder wel direct de bevestiging per email gehad. Meer mensen die dit herkennen?

Ook zie ik op de site van Airberlin ook geen stoelreservering terug. Hebben anderen mensen dit ook??
(En die reservering van Airberlin zie ik dan wél weer bij de boeking op de Iberia-site....om het verwarrend te maken...)

Fitzroy
11-03-17, 23:34
Op de site van AirBerlin zag ik idd ook geen stoelreservering terug. Wel in de AirBerlin app die ik op mijn telefoon heb zitten en ook als ik de factuur aanklikte.
Met Iberia geen ervaring.

sanook
12-03-17, 07:37
Ik heb ook XL seats geboekt bij AirBerlin en kon ze ook nergens terugvinden maar nu zie ik ze inderdaad staan bij 'Fare and additional services'. Wel raar dat je ze dan niet ziet bij je booking zelf bij 'seat'. Ik had eerder al een mail gestuurd naar AirBerlin en die zeiden dat alles in orde was, daar vertrouwen we dan maar op. (rij 17 zitten we zowel heen als terug)

sanook
12-03-17, 07:42
Ik heb ook XL seats geboekt bij AirBerlin en kon ze ook nergens terugvinden maar nu zie ik ze inderdaad staan bij 'Fare and additional services'. Wel raar dat je ze dan niet ziet bij je booking zelf bij 'seat'. Ik had eerder al een mail gestuurd naar AirBerlin en die zeiden dat alles in orde was, daar vertrouwen we dan maar op. (rij 17 zitten we zowel heen als terug)
Ik weet niet of de indeling op seatguru exact klopt, Airberlin is nog bezig met aanpassen van nieuwe vliegtuigen: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/airberlin-eerste-nieuwe-a330-in-februari-bij-de-vloot

Kletskous
12-03-17, 11:23
Op de site van AirBerlin zag ik idd ook geen stoelreservering terug. Wel in de AirBerlin app die ik op mijn telefoon heb zitten en ook als ik de factuur aanklikte.
Met Iberia geen ervaring.

Ik heb net de Airberlin app op de iPad geïnstalleerd, ik dacht dan check ik het daar ook even. Maar ik krijg de melding dat die app alleen gedurende de vlucht gebruikt kan worden?
Ik heb wel per email een bevestiging van Airberlin gehad, dus ik ga ervan uit dat het daar wel goed zit.

Ik vind de reservering bij Iberia zorgelijker, om onduidelijke redenen blijkt het ook niet van de creditcard afgeschreven te zijn. De reservering van Airberlin is wél afgeschreven, terwijl ze beiden op dezelfde dag vastgelegd zijn.
Raar allemaal.

sanook
12-03-17, 14:18
Heb je wel de goede app geinstalleerd ? De normale app kun je altijd openen want je kunt er ook vluchten mee boeken e.d.
Je hebt tegenwoordig ook apps die je tijdens de vlucht kunt gebruiken om bv films te kijken op je eigen telefoon/tablet. Dit is meestal in toestellen voor kortere afstanden waar geen personal entertainment systeem is ingebouwd in het vliegtuig.

Kletskous
12-03-17, 16:21
Ik zie geen andere app dan de officiële app??

Fitzroy
12-03-17, 16:34
Ik heb inderdaad een app waarmee je kunt boeken en waar je je boekingsnummer aan kunt koppelen.
Dus geen entertainment app.

Fleurida
12-03-17, 16:47
Heb je wel de goede app geinstalleerd ? De normale app kun je altijd openen want je kunt er ook vluchten mee boeken e.d.
Je hebt tegenwoordig ook apps die je tijdens de vlucht kunt gebruiken om bv films te kijken op je eigen telefoon/tablet. Dit is meestal in toestellen voor kortere afstanden waar geen personal entertainment systeem is ingebouwd in het vliegtuig.
Bij United kun je op alle vluchten kort en lang via de app films en series kijken. Daar heb ik gisteren volop gebruik van gemaakt;)

sanook
12-03-17, 21:13
Ik zie geen andere app dan de officiële app??
Raar dat je die dan alleen kunt gebruiken tijdens de vlucht. Lijkt me toch ergens iets niet te kloppen, maar dat gebeurt bij jou wel vaker geloof ik :)

edit: als ik in de Google playstore zoek op air berlin dan zie ik 2 apps van AirBerlin: 1 met 'airberlin ihre fluche buchen' en 1 met 'airberlin connect'. Die laatste is de app voor tijdens de vlucht, de eerste is de app die hier bedoeld wordt. Misschien nog een keertje controleren ? Of met je telefoon proberen ipv je tablet, kan zijn dat de app niet beschikbaar is voor tablets (en/of iPads)
edit2: op een android tablet zijn ook gewoon 2 apps beschikbaar in de playstore...

Kletskous
12-03-17, 21:42
Gevonden Sanook :up: !! Dankjewel. Ik zie daar inderdaad de stoelreservering op de heenweg met Airberlin staan.
De terugvluchten worden ook genoemd, echter zónder stoelreservering.

Ik heb gereplyed op de bevestigingsmail van Iberia maar nog geen reactie. Even afwachten en anders stuur ik de vraag nog eens naar een ander e-mailadres van hen.


Enne ja inderdaad......er gaat nog weleens wat mis bij mij. Zo voelt het wel ja. Het lijkt wel alsof ik alles tig keer moet checken of het nog klopt. Er is stiekem al heeel veel tijd (en ook ergernis) in gaan zitten. Soms is het voorpret, maar dit soort zaken echt niet wat mij betreft.
Manlief is dan ook allang niet meer enthousiast over alles zelf regelen en wil de volgende verre reis de boel laten regelen door een reisbureau.
Maar goed, eerst maar eens deze reis tot een hopelijk mooi einde zien te brengen .

sanook
12-03-17, 22:07
Het is op AA forum ook al gezegd, misschien controleer je alles een beetje te veel. Paar weken voor vertrek nog 1 keer alles nalopen kan je een hoop onrust besparen.

Fitzroy
12-03-17, 23:50
Idd, je moet je overal niet zo druk overmaken.
Als je bij 1 maatschappij had geboekt was het sowieso ook al makkelijker geweest dan met verschillende maatschappijen vliegen.
Ik boek altijd rechtstreeks bij de vliegtuigmaatschappij en heb geen gedoe.
Als je via het reisbureau had geboekt was dat geen garantie geweest dat je je stoelen had kunnen reserveren en dat dat zo gebleven was.

Wij vliegen in september het tweede gedeelte ook met een maatschappij waar ik nu nog geen stoelen vast kan leggen. Jammer maar helaas. Ik heb de tickets geboekt dus ga ervan uit dat ik wel mee kom ;)

Kletskous
13-03-17, 07:41
Idd, je moet je overal niet zo druk overmaken.
Als je bij 1 maatschappij had geboekt was het sowieso ook al makkelijker geweest dan met verschillende maatschappijen vliegen.
Ik boek altijd rechtstreeks bij de vliegtuigmaatschappij en heb geen gedoe.
Als je via het reisbureau had geboekt was dat geen garantie geweest dat je je stoelen had kunnen reserveren en dat dat zo gebleven was.

Dit ga ik zeker de volgende keer anders doen! Niet meer bij verschillende maatschappijen en het liefst rechtstreeks bij de aanbieder. Dat scheelt al veel gedoe.
Maar nogmaals: het is voor mij de éérste keer dat ik doe. Jullie hebben allemaal ruim ervaring hiermee en weet waar je op moet letten of weten dat het wel goed komt omdat je er eerder bent geweest. Die ervaring mis ik dus dan check ik graag liever een keer extra. En zéker omdat ik jongere kinderen bij me heb. Was ik alleen met man geweest, was het ook anders geweest.
Maar het komt vast goed, als ik hier mag af en toe mijn vragen/checks in de groep mag gooien hahaha

b767-300er
13-03-17, 07:42
Maak je niet druk. En jonge kinderen worden altijd bij een oudere geplaatst. Dit is verplicht.

Kletskous
13-03-17, 08:08
Ja, maar mijn oudste is 13 en valt dan volgens mij onder volwassenen.
Die regel geldt tot 12 jaar dacht ik. Daarom dus ook stoelen gereserveerd voor de zekerheid!

Kletskous
14-03-17, 11:25
Fijn dus. De betaling is inderdaad niet afgeboekt van de creditcard. De bank geeft aan dat dit door de andere partij binnen 10 dagen na boeking had moeten gebeuren en daarna komt het recht hierop voor hen te vervallen.
Dus zij geven aan dat óf ik het moet gokken dat ik gratis de stoelreservering heb óf toch maar checken. Dat wordt toch maar weer contact opnemen met Iberia en waarschijnlijk opnieuw de stoelreservering aanvragen. Ik heb ook telkens op allerlei manieren pech.

Kletskous
15-03-17, 17:42
Nou, inmiddels veelvuldig via Messenger contact gehad met Iberia. Snel contact met ze, dat was wel fijn.
Zij geven uiteindelijk aan dat ze eigenlijk niet de aankoop van de stoelen bevestigde (.....hè ???) omdat het een ticket van American Airlines is. Wij worden doorverwezen naar het reserveren van de stoelen rechtstreeks bij de incheckbalie.

Ik snap er niks meer van. Waarom krijg ik dan wél die bevestigingsmail? En waarom kan ik dan wél bij de heenvlucht via Airberlin de stoelen vastleggen?
Ik heb de reservering opgezocht op de site van AA om te kijken of ik daar stoelen voor de terugvlucht met Iberia kan vastleggen, maar ik zie die mogelijkheid nergens staan.
Iemand die een tip heeft???

stephie
15-03-17, 18:25
Haha kletskous, dat druk maken over van alles en nog wat herken ik wel hoor. Vraag maar aan mijn man....ik ben een echte controlefreak! Zelfs na 8x Amerika waarvan 6x Florida ;). Zit in mijn genen.....

Kletskous
15-03-17, 19:44
:o Hihi, hier ook in de genen denk ik!
Maar intussen zit ik nog mooi met een onopgelost probleem...

Fitzroy
15-03-17, 21:28
Kletskous, het kan idd goed mogelijk zijn dat je de stoelen niet kunt reserveren als het uitgevoerd wordt door een andere maatschappij.
Als je ook andere topics leest zie je dat bv ook Lufthansa en United hetzelfde hebben. Dus gewoon wachten tot 24 uur van tevoren en je erbij neerleggen.

Kletskous
15-03-17, 22:07
O shit, echt ??
Mooi balen dan, want we wilden juist ook dicht bij elkaar zitten omdat we een krappe overstap moeten halen in Madrid!

Fleurida
15-03-17, 23:31
Hallo Kletskous, wij werden beiden aan een andere kant van de cabine gezet. Dit konden we nog regelen bij de gate. Als je bij inchecken je stoelen niet voor elkaar krijgt kun je dat ook nog proberen. In het algemeen hoeft dit niet zo'n probleem te zijn. En verder: relax en maak je niet te zenuwachtig. Je gaat een fantastische vakantie beleven in Florida!

Kletskous
17-04-17, 21:59
Ik kom weer eens even langs hier. Ik word wel een beetje zenuwachtig van die ontwikkelingen met Noord-Korea hoor. Jullie niet???

Ik lees ook net dat een negatief reisadvies dus ook geen reden is om aanspraak te kunnen maken op je annuleringsverzekering. Wist ik niet. Mooi balen.
En, waar ik ook van schrok en dus niet wist, is dat volgens de site van de Rijksoverheid je geen geld terugkrijgt van de SCR bij losse vliegtickets of autohuur (zonder tussenkomst van een reisorganisatie), als ik het goed begrijp.


Ik heb dus alleen autohuur en hotels via een reisorganisatie geboekt.
De tickets en de villa's en entree-tickets zelf. Deze laatste kosten zou ik in het slechtste geval dus sowieso niet terugkrijgen, denk ik.


Iemand ervaring met vliegtickets, villa's etc. (zoals bijna iedereen hier doet...) los geboekt hebben en vervolgens komt er een negatief reisadvies c.q. de reis willen annuleren buiten de bekende geldige redenen om? Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe gaat zoiets dan?
Wellicht doemdenkerij hoor, maar stiekem denk ik er wel al soms over na hoe het verder zóu moeten áls er een negatief reisadvies zou komen. Je weet gewoon niet hoe het de komende tijd verder zal gaan en wat je kunt verwachten.
Boek je je ticket dan om als dat lukt? En de villa die je particulier gehuurd hebt dan?

Fitzroy
17-04-17, 22:37
Je hebt dan pech en bent je geld kwijt met dank aan Kim/Trump.
Wij hebben in 2012 een reis geannuleerd buiten bekende redenen om en toen hadden we op een paar overnachtingen na allemaal gratis te annuleren hotels. Alleen Priceline deed moeilijk. Bij KLM hadden we het geluk dat ze bij het boeken een fout hadden gemaakt en we de tickets volledig gerestitueerd kregen. Normaal gesproken met de goedkopere tarieven krijg je alleen taxes terug.

moniquekruiningen
17-04-17, 23:00
Als het oorlog wordt en ik daarmee mijn tickets en de kosten van de villa kwijt ben, dan is dat idd pech, als ik daarentegen in de vs zit en er gebeurt iets tja dan zijn we mss nog wel verder van huis.
Uiteindelijk is het maar geld dat ik kwijt ben, denk ik dan.. ik werk er hard voor, maar ik koop er geen gezondheid of levensgeluk mee..
Er zijn nog steeds mensen die naar Egypte en Turkije op vakantie gaan. Met name Egypte is mi aardig risicovol aan het worden.. En natuurlijk vind ik het ook spannend wat er zich tussen de VS en inmiddels een hoop andere landen afspeelt, maar ook veel dichter bij huis gaat t mis.. maar als ik thuis moet gaan zitten wachten of er iets mis gaat dan geniet ik maar liever nu nog van wat ik kan mee pakken.. en durf ik er niet bij stil te staan, wat een oorlog zou kunnen betekenen.

b767-300er
18-04-17, 07:08
Misschien moet je je niet zo druk maken om zaken die buiten je invloedsfeer liggen?

Je kan er op geen enkele manier invloed op uitoefenen dus je druk maken voegt dan ook totaal niets toe. Wellicht makkelijker gezegd dan gedaan maar vakantie is inclusief voorpret en daar moet je van genieten. Niet van stressen.

SCR ken ik niet maar denk dat je het vroegere SGR bedoeld. Die is inderdaad aleen maar ter berscherming als de reisorganisatie failliet gaat en dus niet van toepassing op zelf geboekte reisdelen. Daar is je reisverzekering voor in dit geval. In sommige gevallen dekt je credit card ook zaken.

Kletskous
18-04-17, 08:09
Nee, je kunt er geen invloed op uitoefenen, dat is ook zo.
Als er een negatief reisadvies komt, wat doen jullie dan? Toch gaan, want het is een advies en niet dwingend? Of annuleer je dan inderdaad alles?
We kunnen alleen maar hopen dat het niet zover komt en we allemaal lekker van Amerika kunnen gaan genieten.

Ik las op het andere forum dat je om genoemde redenen, zoals bijv een negatief reisadvies, ook beter bij losse tickets meteen een overnachting kunt boeken, omdat dat als een pakketreis wordt gezien en je dus meer kans hebt op restitutie. Wist ik niet, en vond ik een goede tip.

Njit
18-04-17, 08:20
Ik ga daar pas over nadenken als het zover is.. Speculeren heeft bijzonder weinig zin.

sanook
18-04-17, 08:52
Als.....

Als mijn tante balletjes had was het mijn oom...

Speculeren is inderdaad volledig zinloos.

Don Tuse
18-04-17, 15:34
Ik kom weer eens even langs hier. Ik word wel een beetje zenuwachtig van die ontwikkelingen met Noord-Korea hoor. Jullie niet???
En dan nog de alligators en de sinkholes. En niet te vergeten een meteoriet die zo maar Florida zou kunnen verwoesten. Ik begrijp niet dat je er zelfs maar over denkt om naar Florida te gaan!

Mushu
18-04-17, 16:28
Een negatief reisadvies wordt niet zo maar afgegeven dus ik vroeg me af waar je aan dacht dat er zo'n advies misschien voor Amerika gaat gelden? De landen waarvoor nu een negatief reisadvies geldt zijn oa: Syrië, Somalië en Afghanistan. Dat zijn ook duidelijk landen waar je nu niet voor vakantie (of zaken) naar toe gaat. Na 9-11 kon je een paar dagen niet vliegen (er gingen ook gewoon geen vliegtuigen naar toe) maar het was goed mogelijk om je vakantie een paar dagen te verzetten. Of dat praktisch is, je het leuk vindt of dat het jou een onveilig gevoel geeft is natuurlijk iets anders. Ik weet dat mijn zus haar vakantie naar Joegoslavië een keer niet door is gegaan vanwege de oorlog die er uitbrak. Lijkt me duidelijk dat ze daar ook echt niet meer naar toe wilde op dat moment. Maar ik verwacht niet zo snel een oorlog op Amerikaans grondgebied. Of ben ik dan te positief of naïef?
Als je wil reizen dan is het raadzaam om niet te veel met beren op de weg bezig te zijn want dan is er al snel niet zo veel meer aan en levert het in plaats van plezier alleen maar stress op. Ik bereid me heus wel voor, sluit verzekeringen af en maak keuzes gebaseerd op wat ik denk dat veilig genoeg is. Maar ik ga niet over elk ding dat wel eens zou kunnen gebeuren uitgebreid nadenken en er een plan A, B, C-Z voor opstellen. Soms deal ik ook gewoon met de situatie, veel is niet levensbedreigend en botte pech kan iedereen hebben dat voorkom je ook niet door thuis te blijven.

Njit
18-04-17, 18:41
Er gebeuren meer ongelukken met thuis klussen dan op vakantie..

stephie
18-04-17, 18:45
Toch kan ik me best wel voorstellen dat Kletskous zich zorgen maakt. Ik moest ook denken aan mijn vakantie volgende maand, toen ik erover hoorde. Natuurlijk kan er overal wat gebeuren en je moet niet van te voren allerlei beren op de weg zien. Dan ga je niet prettig op vakantie.
Hopelijk blijft het bij dreigende taal en gebeuren er geen gekke dingen.

PENPE
18-04-17, 21:50
Er gebeuren meer ongelukken met thuis klussen dan op vakantie.. Volgens mijn moeder gebeuren de meeste ongeluk(jes) in de slaapkamer.... ;-)

Cindy1969
18-04-17, 21:55
Ik maak me er ook niet druk om. De wereld zit momenteel zo vol gevaren dat je geen leven meer hebt als je daar bang voor gaat zijn.
Pluk de dag, en geniet van alle dingen die je kan doen.

PENPE
18-04-17, 21:57
En dan nog de alligators en de sinkholes. En niet te vergeten een meteoriet die zo maar Florida zou kunnen verwoesten. Ik begrijp niet dat je er zelfs maar over denkt om naar Florida te gaan! ...en dan vergeet je nog het feit dat Florida onder dreigt te lopen omdat de zeespiegel stijgt..

Maar op een Engelse op Orlando-gerichte FB-pagina zag ik dit weekend inderdaad al berichten dat mensen gingen annuleren ivm de dreigende situatie
( gewoon een stelletje paniekvogels volgens mij;) )

sanook
18-04-17, 22:44
was dat iemand met gebruikers naam chatterbox toevallig ?

PENPE
18-04-17, 23:02
was dat iemand met gebruikers naam chatterbox toevallig ? Heb niet op de naam gelet.... , hoezo ?.

Don Tuse
19-04-17, 12:31
chatterbox = kletskous.
Leuk!

Don Tuse
19-04-17, 12:42
Maar op een Engelse op Orlando-gerichte FB-pagina zag ik dit weekend inderdaad al berichten dat mensen gingen annuleren ivm de dreigende situatie

Als ik naar de westkust / Hawaii zou gaan, zou ik er misschien over nadenken. De raketten van Kim Jung-un halen het volgens mij net naar LA, San Diego en wellicht ook naar Waikiki mits ze onderweg niet verdwalen. Maar ik zie niet in hoe de huidige situatie gevaar zou kunnen betekenen voor Florida.
En ik ben ook wel benieuwd of meneer Kim ook de reden is voor de annuleringen. Puur uit interesse. Ik overweeg in de verste verte niet om de USA te mijden.

Kletskous
19-04-17, 12:59
chatterbox = kletskous.
Leuk!


Hihi, maar ik was het niet hoor!

stephie
19-04-17, 18:45
Ik ben vooralsnog niet van plan te annuleren......

Kletskous
19-04-17, 19:28
Ik ook niet hoor. Maar vorig jaar hebben we ook al een vliegvakantie moeten annuleren (medische redenen), terwijl wij zélden een vliegreis maken dus da's best bijzonder voor ons, dat ik zoiets heb van "het zal me toch niet wéér gaan gebeuren dat ik een reis moet annuleren". En dan de kans dat je je geld niet terugkrijgt omdat een negatief reisadvies geen geldige reden is, ik geen pakketreis heb geboekt en het nu wel om een heel ander bedrag gaat natuurlijk.
Maar we moeten ons ook niet te gek laten maken, er kan altijd en overal wat gebeuren natuurlijk. En om er continue rekening mee te houden kan niet, dan heb je geen leven meer en kun je niks meer doen.
Dus we hopen het maar het beste van!

Don Tuse
19-04-17, 19:38
Dat is de goede mentaliteit Kletskous: laat je niet gek maken.

sanook
19-04-17, 21:01
Ik neem aan dat je, behalve je vliegtickets, verder alles dusdanig hebt geboekt dat je het zonder kosten kunt annuleren ? Zodat je in geval van het niet doorgaan van de komplete vakantie je alleen je vliegtickets (excl belastingen en toeslagen) als schadepost hebt.

Kletskous
19-04-17, 21:06
Nou, de autohuur en hotels zijn bij American Estates geboekt. Dat is een reisorganisatie dus dat lijkt me dan nog te regelen? In de overeenkomst staat althans: op deze overeenkomst is de SGR-garantieregeling van toepassing.
En de beide villa's bij particuliere eigenaren, zoals gebruikelijk door iedereen wordt gedaan.
Ik weet niet hoe het daarbij zit? Jullie een idee?

Uiteraard hebben we een lopende reis-/annuleringsverzekering.
Oja, en de tickets voor de pretparken heb ik natuurlijk ook al in huis.

sanook
19-04-17, 21:10
Annuleringsvoorwaarden en dergelijke staat normaal gesproken allemaal in je bevestigings documenten. Daar is verder geen algemene regel voor, kan per aanbieder/object/prijs weer ander zijn. Ik vind dat wel iets waar je je van bewust moet zijn voordat je iets boekt. Maar ja, ik ben ook door schade en schande wijs geworden nadat wij een paar jaar geleden een vakantie moesten annuleren vanwege een ernstig zieke schoonvader.

b767-300er
19-04-17, 21:15
Als dat laatste de reden is, dan heb je daar toch je reis en annuleringsverzekering voor?
(Ik boek altijd met annuleringsgarantie, dus mij er verder nooit in verdiept)

Kletskous
19-04-17, 21:22
Maar hoe boek je dan met annuleringsgarantie bij een particuliere villa verhuurder?
Ik heb deze allebei gewoon gevonden via het web. Ze staan beiden trouwens ook op Micazu of Homeaway, maar de betaling etc is niet via die organisaties gegaan, gewoon rechtstreeks met de verhuurder.
Ik heb wel van beiden een huurovereenkomst maar daar staat weinig bijzonders in, volgens mij.

Heb ik het verkeerd aangepakt dan? Wat ik zo ingelezen had, begreep ik dat iedereen rechtstreeks contact zoekt met eigenaren en zo een villa boekt.

moniquekruiningen
19-04-17, 21:28
Welnee, als je alles zelf boekt loop je iets meer risico's maar ben je ook veel goedkoper uit.
ik heb ook geboekt via Micazu, rechtstreeks bij de verhuurders.. via een reisorganisatie had ik NOOIT voor dat bedrag een villa kunnen huren..
Als de reden van annuleren onder je annuleringsverzekering valt, wordt ook dat vergoed.
En welllicht is de verhuurder ook wel heel redelijk als er echt iets mis is.. m
3 jaar geleden kocht ik onverwachts een huis.. de oplevering daarvan viel niet binnen het gestelde aantal weken voor of na de vakantie, dus de Florida reis kwam niet erg gelegen, ik kon het geld goed gebruiken voor andere zaken.. maar helaas.. we zijn dus maar gewoon gegaan en hebben het overleefd (het bedrag wat de vakantie kostte).

Kletskous
19-04-17, 21:32
Het goedkopere aspect was zeker één van de redenen waarom ik dit zelf wilde boeken maar óók omdat je dan echt zelf de villa kunt uitzoeken met de faciliteiten die je belangrijk vindt + de ligging. Dus om die reden heb ik dat zo aangepakt inderdaad. Net als velen.

sanook
19-04-17, 21:38
Als dat laatste de reden is, dan heb je daar toch je reis en annuleringsverzekering voor?
(Ik boek altijd met annuleringsgarantie, dus mij er verder nooit in verdiept)
Een en ander was niet ernstig genoeg voor een annuleringsverzekering helaas. Het heeft weinig zin om op vakantie te gaan terwijl je weet dat je vader er niet goed aan toe is.
(daarom let ik sinds die tijd vaker op annuleringsvoorwaarden en dergelijke, omdat ik nu weet dat verzekeringen er alles aan doen om maar niet uit te hoeven betalen en daarvoor heel veel kleine lettertjes in de voorwaarden hebben staan. Daarom ben ik ook een beetje panisch als het gaat om autohuren met semi illegale contract ID's en dergelijke, incl Alamo Brits)

Fitzroy
19-04-17, 21:55
Datzelfde heb ik ook bij de hand gehad maar daar kwamen wij goed weg.
Ik heb nu een villa rechtstreeks bij een eigenaar geboekt waarbij alleen de niet opnieuw verhuurde nachten in rekening worden gebracht. Dat vind ik persoonlijk wel reëel. Omdat wij in maart gaan, super hoogseizoen voor Zuid Florida, maak ik me daar geen zorgen om.

Njit
20-04-17, 08:39
Daarom ben ik ook een beetje panisch als het gaat om autohuren met semi illegale contract ID's en dergelijke, incl Alamo Brits)

die is niet illegaal hoor :) Ook niet semi..

sanook
20-04-17, 08:44
Die discussie wil ik niet meer aangaan. Ik ben niet 100% overtuigd dus ik doe het niet. Wat een ander doet moet hij weten. Ik ben in ieder geval heel blij met mijn (100% legale) AVIS reservering voor 19 dagen standard SUV voor 597 euro. Daar is qua prijs ook niks mis mee toch ?

PENPE
20-04-17, 21:21
..Daarom ben ik ook een beetje panisch als het gaat om autohuren met semi illegale contract ID's en dergelijke, incl Alamo Brits).. Kan je mij uitleggen wat je met semi-illegale contract ID's en dergelijke bedoelt ?

Njit
20-04-17, 21:53
Laten we die discussie maar niet in dit topic voeren..

PENPE
20-04-17, 22:22
Laten we die discussie maar niet in dit topic voeren.. Ik voer geen discussie, volgens mij stel ik gewoon een gerichte vraag en is het aan 'sanook' om hierop een reactie te (willen) gaan geven...

sanook
20-04-17, 23:12
Ik bedoel daarmee codes, contract ID's, voorwaarden e.d. die gevraagd worden op diverse sites waarmee je een lagere huurprijs kunt krijgen.
Velen kijken niet verder dan deze lage prijs en denken verder niet na over de mogelijke gevolgen als je (flinke) schade/letsel veroorzaakt. Verzekeraars zijn meester in het uitpluizen van hun voorwaarden en kleine lettertjes en zullen mogelijk de voorwaarden voor het verkrijgen van de huurovereenkomst controleren en als dan blijkt dat je toch niet voldoet aan die voorwaarden dan heb je een probleem.
Velen (op het AA-forum) zeggen dat dit allemaal geen probleem is maar ik ben er niet 100% van overtuigd dus ik durf het niet aan. Ik ga niet voor een paar tientjes het risico nemen dat ik in de problemen kan komen doordat ik onverzekerd blijk te zijn. Ze zullen misschien niet moeilijk doen voor een schade van een paar duizend dollar maar als je iemand blijvend letsel aanbrengt en je praat over tonnen dan zal het mogelijk anders gaan.
Je hebt codes voor bv ANWB lidmaatschap, maar ook voor VISA Canada members en zelfs codes voor personeel van bedrijven. Een anwb lidmaatschap zul je misschien wel hebben maar als ze vragen naar je VISA Canada card of het opgegeven bedrijf gaan vragen of je daar werkt .... En bij alamo brits wordt op de eerste pagina aangegeven dat je een UK rijbewijs moet hebben.
Discussie hierover blijkt zinloos, het eindigt iedere keer in een ja/nee spelletje tussen de voor- en tegenstanders. Voel je je er goed bij dan moet je de codes gewoon gebruiken, voel je je er niet goed bij dan moet je het niet doen.

Njit
21-04-17, 11:02
Discussie hierover blijkt zinloos, het eindigt iedere keer in een ja/nee spelletje tussen de voor- en tegenstanders. Voel je je er goed bij dan moet je de codes gewoon gebruiken, voel je je er niet goed bij dan moet je het niet doen.

Laten we die discussie bij deze dan ook maar afsluiten :)

sanook
21-04-17, 11:41
:up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up::up: