PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Auto Europe



Remco
28-08-16, 22:59
Hallo iedereen,

In november wilde ik voor mijn vriendin en ik een auto huren in de full size klasse bij Alamo mede omdat ik daar eerder in het verleden weleens geboekt heb. Via via heb ik gehoord over de site Auto Europe en dezelfde full size auto voor 8 dagen met de Gold optie van Alamo kost daar 252 euro ten opzichte van 344 euro bij Alamo zelf. Nu heb ik naar aanleiding van dit toch wel grote prijsverschil toch wel wat vragen waarbij dit forum wellicht kan helpen. Ten eerste wil ik weten als ik bij Auto Europe reserveer of ik wel dezelfde auto krijg als ik bij Alamo zou krijgen ? Met andere woorden boek ik wel echt bij Alamo en zijn het niet apart gereserveerde auto's. Heb ik dus ter plekke de keuze uit alle full size auto's die daar staan Daarnaast is Auto Europe een betrouwbare partij ? Ik neem als ik bij hun site de optie Gold zie staan ik ook al die voorwaarden heb die daar betrekking op hebben. Tevens weet ik dat Alamo een Save Time optie heeft. Zijn er mensen die hier al gebruik van gemaakt hebben en kan ik die optie bij AE ook gebruiken of moet ik direct bij Alamo boeken om die mogelijkheid te hebben ?

Gr remco

Anthon14
29-08-16, 00:54
Autoeurope is absoluut een betrouwbare partij en je mag kiezen uit dezelfde auto's als dat je rechtstreeks bij Alamo boekt. Bij GOLD het je extra bestuurders gratis en mag je de auto met lege tank weer inleveren.

En de savetime optie kun je ook gewoon gebruiken als je bij Autoeurope boekt.

Je kunt dus met een gerust hart daar boeken, ik doe dat al jaren.

Remco
29-08-16, 12:49
Bedankt voor de reactie , hoe werkt de afhandeling bij hun dan precies ? Krijg je gewoon een voucher of iets met een code waarbij je bij Alamo kunt inloggen om daar Save Time te kunnen gebruiken ? En houdt Save Time ook echt in dat je niet meer bij een balie langs hoeft of zitten daar toch wat haken en ogen aan.

Njit
29-08-16, 14:25
Je krijgt een Voucher met een nummer. Instructies over SaveTime kun je in deze thread vinden: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?14210-Autohuur-Alamo-(2)/page153

Remco
29-08-16, 21:57
Weten jullie toevallig ook of een persoonlijk inzittende verzekering nog apart afgesloten moet worden ? in de voorwaarden staat namelijk dat deze exclusief is of is het zo dat in geval van een Gold optie deze wel standaard is ? Dit is wat er namelijk in de voorwaarden staat:

DE AUTOHUUR IS EXCLUSIEF
Persoonlijke Inzittenden Verzekering voor bestuurder en passagiers. Optionele verzekeringen, met verhoogde dekking, kunnen ter plaatse met een toeslag afgesloten worden.

Njit
30-08-16, 22:00
Nee, zit er nooit bij. Normaal gesproken zit er bij Gold SLI/LP en CDW. Voor schade aan de auto en aansprakelijkheidsverzekering. En een tank benzine.



Collision Damage Waiver
Liability Protection (LP) ($1 million liability coverage)

Remco
10-09-16, 18:20
oke dus dit moet allemaal nog apart afgesloten worden ?:( Volgens een collega zou dit in de reisverzekering zitten die je afsluit maar dit lijkt me sterk. Weet niet of anderen hier ervaring mee hebben ?

Ruud2004
19-09-16, 21:46
Kijk je reisverzekering er dan maar eens op na. Ik sluit deze extra verzekeringen nooit af, basispakket voldoet. Vlieg je op Orlando Sandford dan is thuis inchecken wel mogelijk maar geen Skip The Counter. Afgelopen zomer (juli) niet mogelijk, maar wat niet is...

A-nolet
28-01-17, 20:55
Hallo Ruud, ik lees in jouw reactie dat je als je vliegt op Sanford je wel online in kan checken, maar skip the counter kan niet. Wat is het voordeel van online inchecken? Scheelt dit toch tijd? Dank alvast!

Pipo Chris
28-01-17, 22:42
Als je vanuit Europa een auto huurt zitten alle benodigde verzekeringen bij de huur in. Dat is verplicht. Uiteraard kun je je voor van alles en nog wat bij of extra verzekeren. Maar dit is in principe niet nodig.
Als je via Auto Europe huurt krijg je gewoon een email met daarin je reserverings nummer. Net als je rechtstreeks bij Alamo zou huren. Ik heb ook al een aantal keer een auto via auto Europe gehuurd.
Drive-usa.de is vaak ook erg voordelig en werkt net als auto europe. Daar krijg je ook gewoon een auto van de bekende verhuur bedrijven.

Esther43
19-05-17, 23:16
Wij hebben via Autoeurope bij Alamo gehuurd. Nu moeten wij een andere vlucht boeken omdat een van onze vluchten geannuleerd was en er geen goede andere optie voorhanden was. Omdat wij nu waarschijnlijk andere vluchttijden hebben vroeg ik me af of je makkelijk de afhaaltijd en inlevertijd kunt aanpassen. Er staat op de site wel dat je gratis kan annuleren en wijzigen maar niet hoe dat in zijn werk gaat. Iemand ervaring mee?

Anthon14
20-05-17, 08:54
Wij wijzigen nooit de tijden en daar hebben we nooit problemen mee gehad. Het is voor de verhuurmaatschappij alleen een indicatie hoeveel auto's er op bepaalde tijden opgehaald gaan worden zodat ze genoeg mensen hebben om de auto's in te rijden.

Dus gewoon lekker zo laten.

6foot6
20-05-17, 12:21
Er staat op de site wel dat je gratis kan annuleren en wijzigen maar niet hoe dat in zijn werk gaat. Iemand ervaring mee?

Annuleren gaat via de site(beheer boeking) na inloggen met je voucher#, wijzigen waarschijnlijk net zo.


Wij wijzigen nooit de tijden en daar hebben we nooit problemen mee gehad.

Wij wel, maar dat was bij Dollar en een samenloop van, ook andere, omstandigheden.
Als het om enkele uren gaat zou ik niets wijzigen, een andere dag zou ik wel doorgeven

Ruud2004
20-05-17, 14:02
Wel even goed kijken wat je doet, een wijziging is bijna altijd een nieuw contract met een nieuwe prijs. Dat kan nog wel eens vervelend uitkomen! Als het een paar uurtjes scheelt kan het misschien beter zijn de reservering te laten voor wat hij is.

moniquekruiningen
19-07-19, 21:04
Ik ben op zoek naar een auto voor de periode 17/02/2020 tm 28/02/2020 van MCO naar RSW (Fort Myers).
Misschien een beetje dozig, maar ik wil minimaal een midsize suv, ik vind auto’s leuk.
Ik heb thuis een Tucson en hoop voor mijn vakantie minimaal t zelfde of groter te huren.
Ik heb nu een offerte van Autoeurope voor een Tucson, voor €324 bij Dollar, wat vinden jullie goede prijs? Ik heb elders nog geen lagere prijs of grotere auto gezien.

utah
19-07-19, 21:33
Lijkt me een prima prijs? https://www.usareisen.de/mietwagen/preisvergleich.html?pc=MCO&pd=17.02.2020&pt=12%3A00&dc=RSW&dd=28.02.2020&dt=12%3A00&vc7=1

Ta2 Gerrit
23-07-19, 15:50
Ophalen en elders afleveren heeft in Florida niets van doen met de prijs. Binnen Florida (en zelfs FL/GA) gelden geen dropoff kosten.
Dus gewoon voor de goedkoopste gaan, zou ik zeggen.

KevinB
06-10-19, 23:07
Bij autoeurope kun je gewoon het goedkoopste tarief aanhouden (indien je de auto ophaalt in de VS) de extra verzekering is niet nodig.
Hier staat wat Super Breakdown cover inhoudt https://www.autoeurope.nl/restitutie-blijvend-eigen-risico/
Ook betalen met een Visa Gold Card is niet nodig, al dekt deze waarschijnlijk wat extra zaken af welke meestal ook in je reisverzekering zitten
Elke creditcard voldoet.

rjkd
15-01-20, 23:27
Zijn er mensen die recent hier geboekt hebben? Ook ben ik benieuwd wat de knop offerte inhoud aangezien de prijs er al bij staat....
Kan je bij deze site nog gratis annuleren?

KevinB
16-01-20, 08:33
Ik heb hier afgelopen zomer geboekt, gaat allemaal zoals het hoort.
Gratis annuleren kan ook, wel tot een bepaalde tijd voor de reservering.
Kijk ook eens op autoeurope.co.uk hier hebben ze vaak betere prijzen voor Alamo.

JeroenB
20-01-20, 17:20
Wij boeken al vele jaren bij AutoEurope en altijd een fijne ervaring met ze gehad, je kunt tussendoor altijd nog annuleren als je een beter aanbod tegen komt ook bij hun zelf.

Ook voor komend jaar weer bij ze geboekt.

Cindy1969
22-01-20, 15:47
Had een boeking staan voor een SUV Toyota RAV4 bij Happy Tours USA. Nu zag ik dat ik voor hetzelfde bedrag ook bij Auto Europe deze kon boeken. Gaat via Alamo Max. Had al gezien dat je daarbij een gratis upgrade krijgt.
Heb net direct ingecheckt en Skip the Counter gedaan, en inderdaad, er staat nu een Ford Edge bij mijn reservering, dat is toch weer een hogere klasse?

sunnyrojo
23-01-20, 09:40
De vooruitzichten zijn prima, alvast een hele fijne vakantie:cool:

Ik zag dat je via Autoeurope goed uitkwam met de prijzen, wij gaan in april naar onze stek maar wij hebben via Rentalcars.com geboekt en waren bij Rentalcars.com
ruim 100 euro goedkoper, wat het per maand niet kan schelen! ook Alamo.

Hermanus
16-10-20, 16:03
Voor de tweede keer ivm corona een autohuur geannuleerd en voor de tweede keer ook binnen 3 dagen het geld retour! Dat mag ook wel eens gezegd worden. Prima service bij Auto Europe.

hannie
09-10-21, 15:17
Nu bij Auto Europe mooie prijzen bij Budget voor verschillende data volgend jaar.
Alleen een Full size sedan is mooi geprijsd, rest allemaal vreselijk duur.
Heb voor April geboekt 556 euro voor 19 dagen.
Alleen jammer dat je eerst naar de balie moet omdat je een voucher krijgt.
Waren de laatste jaren zo aan gewend om rechtstreeks te boeken bij verhuurder en gelijk door te kunnen lopen naar de garage.
Maar mag niet klagen, liever een voucher dan meer dan 2000 euro betalen.

theovg
09-10-21, 16:06
Als je bij Autoeurope hebt geboekt krijg je ook een Budget reserveringsnummer daar kan je op Budget.nl mee inchecken hoef je allleen de sleutels af te halen.

hannie
09-10-21, 17:31
@terpies: 23 april-12 mei op MCO. €29 pd, valt toch wel mee?
@theovg: ik zie een bevestigingsnummer van Budget, bedoel je dat?
Ik dacht dat je met een voucher altijd naar de balie moest om daar nog het contract te ondertekenen.

theovg
09-10-21, 17:51
Niet als je incheckt , met dat nummer kan dat, dan geef je al je gegevens al. en dan kan je gelijk je sleutels ophalen.