PDA

Bekijk Volledige Versie : 4e Amerika reis: Van New Orleans naar Orlando of Cape Coral?



Moon29
13-08-16, 20:01
Nog maar net terug van onze 3e Amerika reis kunnen we het toch niet laten om al te brainstormen over volgend jaar (juli). En al heel snel komen we dan eigenlijk tot de conclusie dat opnieuw Amerika ons meer trekt dan Europa of andere werelddelen. Canada staat zeker ook nog op ons lijstje en Alaska misschien ook wel, maar we willen het na 3 best wel vol geplande rondreizen komend jaar een keer wat rustiger aan doen. Kijken hoe dat bevalt. En dan zijn we er het jaar daarna misschien wel weer klaar voor om Moab (die ook nog op ons lijstje staat) en omgeving te doen, of dus Canada of Alaska.


Omdat we op ons verlanglijstje ook zeker nog New Orleans en Panhandle hebben staan en we de sfeer in de pretparken (Universal en IoA) en in Disney Springs dit jaar zo leuk vonden, leek ons dat de ideale combinatie voor een vakantie volgend jaar met wat meer rust in de route door regelmatig op plaatsen wat langer te blijven.


En nu hoop ik weer op jullie hulp te mogen rekenen :)


We willen dus graag (weten):
-rustig New Orleans bekijken (3 nachten? of is 2 ook voldoende?)
- een week naar Orlando, villa zo dicht mogelijk bij de Disney Parken, want die willen we dit keer waarschijnlijk doen): iemand tips voor een mooie villa?
- panhandle: hoeveel nachten zouden jullie hier inplannen en op welke plaatsen voor een combinatie van strand/plaatsjes en natuur.
- waar nog tussenstops nodig, wat zijn mooiste plaatsen hiervoor?
- verder zouden we nog graag ergens zo'n 5 nachten in een villa zitten met 3 of meer dagen een bootje erbij, zodat we ook e.e.a. via het water kunnen bekijken, wat ook lekker is bij de warme temperaturen. Is Cape Coral hiervoor het meest geschikt? Of is dit bijvoorbeeld ook een optie in de Panhandle?


Ik ben benieuwd naar jullie ideeën / aanbevelingen!

JKG
20-08-16, 13:53
New Orleans is een hele leuke stad, met 3 nachten kan je je ook prima vermaken. We zijn er in maart geweest, ik ga absoluut nog een keer terug en dan nog langer. We verbleven 2 nachten en dat vond ik te weinig.
Panhandle.. tja wij zijn doorgereden van NOLA naar Tallahassee, met een tussenstop in Mobile, Alabama... misschien dat ik Pensacola oid nog aan zou doen. Er was ook nog iets met NASA rondom Mobile oid zag ik, daar hadden we helaas geen tijd voor
en kwam ik pas onderweg achter dat er daar iets was.. weet niet meer wat precies. :P

Mads2010
20-08-16, 14:58
In 2012 drie dagen in New Orleans verbleven met een groep vanuit werk. We hebben er zeker van genoten maar in vergelijk met de andere steden en staten die we inmiddels heb bezocht vond ik het niet heel bijzonder. Wellicht had dat ook te maken dat tijdens die dagen een collage is bestolen en een vrouwelijke collega werd geconfronteerd met een insluiper die zo dronken was dat ie de verkeerde kamer had ingebeukt...
Overigens was op hotel niks aan te merken, slechts twee blocks achter Bourbon Street maar tocht (relatief..) rustig.

http://www.maisondupuy.com/



Los van bovenstaande punten vond ik de sfeer niet echt prettig daar maar dat is persoonlijk. Veel zenuwachtige politie, agressieve verslaafden en muzikanten die, zo gauw je stil stond, direct vroegen om geld...