PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren zonder creditcard en algemeen vervoer in Florida



AstridV
07-08-16, 15:01
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik mijn vraag op de juiste plek stel.
Maar ik heb een aantal vragen.

Als eerst weet iemand of je wel een auto kan huren zonder creditcard en dat je de borg cash kan betalen.
Ik had wel al hier gezocht naar deze items, maar ik kom er niet direct uit. De items die ik tegen kom zijn niet echt recent. Dus vandaar dus mijn vraag.

Weet ook iemand of je een brommer/scooter in Orlando en Miami kan huren?

En weet iemand wat ongeveer de taxiprijzen zijn? Bijvoorbeeld van Orlando Sanford Airport naar Kissemee - old town.

Dank jullie wel voor de informatie.

Groet,
Astrid

elstars
08-08-16, 11:12
Volgens mij is het niet gebruikelijk, ik heb nog nooit iemand cash zien betalen bij een autobalie.
In de VS gaat bijna alles met CC, ook borg in hotels en bij autohuur etc.
Erg handig en veilig ook, je bent immers beschermd tegen verlies, diefstal ed.

Heb je een reden om geen CC te gebruiken, of heb je er sowieso geen?

Brommers en scooters zie je zelden, ik weet dat ze op de Keys wel zijn te huren.

Geen ervaring met Taxi's

Roy Reuter
08-08-16, 11:21
Geen CC? Dan zou ik toch aanraden er een te nemen, want in Amerika betaal je vrijwel alles met CC.
Pinnen uit een betaalautomaat met je betaalpas is ook vrij prijzig als je alles cash wil gaan betalen.

Taxi's zijn vrij prijzig, zeker als ze weten dat je een toerist bent of er voor de eerste keer bent.

PixelMagic
08-08-16, 12:25
Of je neemt een Uber, bedragen kan je vooraf checken op http://uberestimate.com/

Ta2 Gerrit
08-08-16, 13:07
Ik weet dat het al een paar keer voorbij gekomen is hier, huren met cash borg, maar weet zo snel de links niet, dus moet je of even verder zoeken of dat iemand anders de topics nog weet. Lastig is het wel, zonder CC, dus daar zou ik nog even over nadenken (al was dat de vraag niet :o)

Taxikosten kun je makkelijk uitvinden op deze site; https://www.taxifarefinder.com/main.php?city=orlando

Scooters vindt je o.a. hier; http://www.myscootermax.com/scooter-rentals.html of anders even googlen op moped rental met plaatsnaam.

knaapje
08-08-16, 16:39
Wellicht deze?:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?18018-Auto-huren-zonder-creditcard-en-algemeen-vervoer-in-Florida&highlight=huren+zonder creditcard


http://www.floridaforum.nl/showthread.php?10434-Autohuur-Creditcard&highlight=huren+zonder creditcard

AstridV
17-08-16, 12:51
Beste allemaal,

Dank voor jullie reactie.

Als eerst stelde ik de vraag voor mijn ouders. Zij willen nu ze gepensioneerd zijn graag naar Florida. En hadden een creditcard aangevraagd.
Maar omdat het inkomen van mijn vader Eur 8,-- te weinig is krijgt hij deze kaart niet. Het rare van ICS is dat het inkomen van mijn moeder niet meegerekend wordt terwijl je dat wel moet opgeven tijdens de aanvraag. En we weten nog steeds niet waarom ISC het wel wil weten terwijl ze er niets mee doen. Maar dat terzijde.
Vandaar dat er dus geen creditcard is.

Maar waar ik wel achter ben gekomen is dat je wel een auto kan huren zonder creditcard. En dat is bij Alamo.
Je moet dan wel rechtstreeks bij Alamo de auto reserveren en dan de auto ophalen en terug brengen op dezelfde plaats.
Dus niet ophalen in Orlando en afleveren in Miami. Dat kan niet.

Dus ik moet even gaan kijken hoe ik dit allemaal ga boeken voor ze. Ze wilde liever alles bij een reisburo boeken. Misschien dat ze de hotels en vlucht wel bij het reisburo kunnen boeken en dan de auto apart.

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor de info.

Groetjes,
Astrid

Ebelix
17-08-16, 13:39
Kunnen ze ook geen ANWB Visa kaart aanvragen? Of een credit card bij hun bank wanneer ze een betaalpakket afsluiten?

Florilove
17-08-16, 13:47
Is een prepaid CC geen optie?

knaapje
17-08-16, 21:08
Een prepaid cc heb je voor borg autohuur niets aan, wordt niet geaccepteerd.

Njit
18-08-16, 06:26
Kunnen ze ook geen ANWB Visa kaart aanvragen?

Die loopt ook via ICS. Gok dat ze daarmee hetzelfde probleem hebben...

AstridV
18-08-16, 09:09
Helaas ze stuiten elke keer op dat het inkomen net iets te laag is. Het is gewoon heel raar dat het inkomen van de partner (mijn moeder) niet meegerekend wordt, terwijl ze dat wel willen weten.
Wat betreft de prepaid creditcard, dat is wat Knaapje zegt, dit kan je niet gebruiken voor het huren van de auto.
En wat betreft dan de aanvraag en het limiet dat weet ik niet. Volgens mij kan dat wel. Want het geld is echt niet het problem. Anders hadden ze echt niet gegaan ;););)

Ebelix
18-08-16, 10:47
Die loopt ook via ICS. Gok dat ze daarmee hetzelfde probleem hebben...

In het verleden werd niemand geweigerd voor die kaart. Wel was de bestedingslimiet dan niet hoger dan eur. 500,00 of eur. 1.000,00.

moonlight91
18-08-16, 12:02
ik weet dat Rabobank een mastercard verstrekt van 1000€ limiet

AstridV
18-08-16, 16:22
Nou het gaat niet om het limiet van de creditcard. Maar om een te laag inkomen van een paar euro.

Brandsmaatje2
18-08-16, 17:55
Als er ook spaargeld aanwezig is en of ander inkomen van een partner lijkt mij dat met uitleg waarom je de cc nodig bent dit toch echt wel moet lukken. Zelfs mijn dochter van 19 jaar had dit jaar een cc aangevraagd en dat was geen probleem. Uiteraard wordt er ook BKR getoetst. Mag ik vragen bij welke bank je moeder het heeft geprobeerd ?

Roy Reuter
19-08-16, 14:25
Volgens mij gewoon onzin of verkeerde informatie gekregen of verkeerd begrepen. Ik kreeg een CC zonder inkomen, toen ik zelfs nog op school zat. Limiet is inderdaad 1000 euro, maar dat kan ik inmiddels verhogen, als ik zou willen. Mastercard via ABN Amro.
Zelfs mijn moeder (zonder inkomen) heeft enkele jaren geleden een tijdje een CC gekregen/gehad.

AstridV
22-08-16, 12:44
Als er ook spaargeld aanwezig is en of ander inkomen van een partner lijkt mij dat met uitleg waarom je de cc nodig bent dit toch echt wel moet lukken. Zelfs mijn dochter van 19 jaar had dit jaar een cc aangevraagd en dat was geen probleem. Uiteraard wordt er ook BKR getoetst. Mag ik vragen bij welke bank je moeder het heeft geprobeerd ?

Nou dat is dus wel het probleem. Want ICS kijkt niet naar het inkomen van mijn moeder en zeker niet naar hun spaargeld.
Mijn vader heeft zijn rekening bij de ABN AMRO en dus ook via hun aangevraagd. Er is geen toetsing bij BKR. Dus nu maar geprobeerd via Visa Card, ook al loopt dat toch ook richting ICS.


Volgens mij gewoon onzin of verkeerde informatie gekregen of verkeerd begrepen. Ik kreeg een CC zonder inkomen, toen ik zelfs nog op school zat. Limiet is inderdaad 1000 euro, maar dat kan ik inmiddels verhogen, als ik zou willen. Mastercard via ABN Amro.
Zelfs mijn moeder (zonder inkomen) heeft enkele jaren geleden een tijdje een CC gekregen/gehad.

Nou Roy dan heb jij denk ik gewoon puur geluk. Maar mijn vader krijg de card echt niet. Het limiet voor het inkomen is nu Eur 1.150,--. En het inkomen van mijn moeder wordt niet meegrekend.

KevinB
22-08-16, 21:19
Hebben je ouders ook niet toevallig een ING rekening? Ik heb daar een creditcard waarbij het volledig openstaande bedrag aan het eind van de maand standaard moet worden ingelost. Aanvragen ging erg makkelijk.
ICS vroeg mij het hemd van het lijf omdat ik zelfstandig ondernemer ben.

Brandsmaatje2
22-08-16, 23:41
@AstridV;
Ik kan me echt niet voorstellen dat je bij je huisbank geen cc kan krijgen als er wel spaargeld is en er wel inkomen elke maand wordt gestort. Ook al is dit onder de norm. Als je dan ook nog uitlegt dat je dit voor de vakantie nodig bent. M.b.t. De BKR bedoel je waarschijnlijk dat ze niet met achterstanden geregistreerd staan. Getoetst wordt er wel bij aanvraag cc. Het mag duidelijk zijn dat je best BKR geregistreerd mag staan allen bij een negatieve BRR score (o.a. achterstandsmeldingen) krijg je geen cc. Wel vervelend dat ze dit maar niet voor elkaar krijgen!

KevinB
23-08-16, 08:13
Kijk eens of je hier een aanvraag kunt doen.
https://www.qander.nl/creditcards/

AstridV
23-08-16, 09:31
@Brandsmaatje2;
Het ligt ook helemaal niet aan de bank zelf maar aan ICS. Want de bank stuur dit door.
Nou ja, ik bedoel dus ook dat ze niet geregistreerd staan betreft achterstanden. We hebben ook duidelijk gemaakt dat er genoeg spaargeld is, zelf een dagafschrift aan ICS gestuurd. Ook uitgelegd dat het alleen voor de vakantie is. Alle papieren toegestuurd waaruit blijkt dat er genoeg geld is. Even goed doen ze moeilijk, omdat het totale inkomen VAN MIJN VADER ALLEEN niet voldoende is en dat er een tekort is van Eur 15,--.
Ja ik kan begrijpen dat dat jullie er niets van snappen. Nou wij dus ook niet.

En KevinB.......Dank je wel voor de tip betreft Qander. Ik ga ze even vragen hoe het bij hun zit betreft het inkomen om een creditcard aan te vragen.
En nee ze hebben geen ING rekening. Misschien eens kijken wat daar de eisen zijn om een creditcard aan te vragen. Dan kunnen ze altijd daar een rekening openen.

KevinB.....Ik wil je ook nog even bedanken voor deze tip wat betreft de ING. Ik heb ze gebeld en het inkomen om een creditcard aan te vragen is bijna de helft als bij de ABN AMRO. Er werd geadviseerd om even langs een kantoor te gaan. Daar kunnen ze mijn ouders beter helpen als natuurlijk via de telefoon.
Dus dan maar een rekening openen bij de ING :). Nou maar afwachten of dit dan wel lukt. Dank je wel nog.

KevinB
23-08-16, 16:38
Graag gedaan!
Qander was tot vorige maand Lasercards. Bekend van de nu kopen later betalen acties in diverse winkels.
In begin probeerden ze me van alles aan te smeren via mailings. Inmiddels heb ik al een jaar of 10 een VISA kaart welke ik gebruik voor op reis samen met mijn ING mastercard.
Niks mis met Qander als je maar voor een bepaalde termijn het openstaande bedrag inlost anders betaal je stevige rente, maar dat is bij elke creditcard natuurlijk.
Bij de ING mastercard wordt rond het begin van de maand het saldo op nul gezet en enkele dagen later wordt het bedrag in één keer afgeschreven. Nooit rente dus en als wil kun je tussentijds het saldo aanzuiveren om vervolgens weer uit te geven.

succes!