PDA

Bekijk Volledige Versie : Zika waarschuwing Miami



Riverwood
02-08-16, 00:47
Op dit ogenblik in de media van Florida veel informatie over Zika , wilde dit even onder de aandacht brengen.

Henke

Marie-Anne
02-08-16, 15:36
Het was, helaas, te verwachten. Het houdt mij ook bezig, aangezien we binnenkort daar in de buurt zullen verblijven.

https://www.washingtonpost.com/news/to-your-health/wp/2016/07/29/florida-announces-zika-is-likely-spreading-by-mosquitoes-in-the-continental-u-s-2/

Inmiddels al 14 gevallen :(.

chili
02-08-16, 19:18
Zie het nu inderdaad ook op RTL Nieuws voorbij komen. Officiële waarschuwing van de Amerikaanse gezondheidsautoriteiten voor de omgeving Miami.

Esther2013
02-08-16, 23:38
Op dit moment zitten wij in Cape Coral, maar op de tv wordt voor omgeving Miami geadviseerd goed met DEET te spuiten of te sprayen, dus neem dit mee uit NL. Het is gevaarlijk voor zwangere vrouwen, maar als je gezond bent zou je er een soort griep van kunnen krijgen.

Riverwood
03-08-16, 00:57
Voor vrouwen die op kort termijn zwanger wensen te worden en Zika gebied nu bezoeken zijn waarschuwingen voor, op de website www.rivm.nl onder zikavirus wordt advies in het Nederlands gegeven.

rjkd
03-08-16, 09:18
Je kan toch ook deet in Florida kopen? Die is vaak volgens mij nog wat beter dan die uit Nederland

corrus
03-08-16, 09:38
Nee, andersom.
Het middel wat je in Nederland koopt zit een hoger percentage DEET in, dan wat je in de USA koopt.:)

Lizz
03-08-16, 11:50
Wees voorzichtig met deet, mijn huisarts waarschuwde me ervoor.
Hij vertelde me dat het schadelijk is voor je zenuwstelsel, en dat je er hoofdpijn van krijgt.
Hij zei te kijken naar biologische producten, daar schijnen tegenwoordig ook hele goede van te zijn.

sunnyrojo
03-08-16, 14:28
weet iemand een biologisch alternatief voor DEET? wij hebben trouwens DEET daar (omdat wij ook dachten daar muggen dan daar het middel tegen muggen kopen :))enkele jaren geleden gekocht maar de muggen staken evengoed dus zitten we inderdaad aan een alternatief te denken omdat het ook niet zo heel goed is voor de gezondheid.

Mushu
03-08-16, 14:59
Let op, ook voor de mannen die betrokken zijn bij een zwangerschapswens geldt dat ze na een bezoek aan een land waar zikavirus voorkomt beter even kunnen wachten (zie ook de eerder genoemde site van het RIVM). Zwangere vrouwen mogen DEET gebruiken maar er wordt aangeraden dit te beperken tot wanneer het echt nodig is en een middel te gebruiken met max 30% DEET. In Nederland kon je vroeger niet zulke sterkte middelen kopen, in Canada hadden ze toen wel middelen met 50% DEET. Weet niet hoe dat nu is. DEET is een bewezen werkend middel (op youtube zijn er leuke filmpjes te vinden) tegen muggen.
Denk er goed over na of je echt naar een zikagebied wil als je zwanger bent of wilt worden. Ik heb er in mijn praktijk (ben verloskundige) wel wat gesprekken over gehad, zeker toen het net bekend werd. Het geeft behoorlijk wat stress kan ik je vertellen. En dan gaat het over de niet te genezen microcefalie bij de baby, de zwangere zelf zal van de besmetting meestal niet zo veel merken.

rjkd
03-08-16, 15:04
Ik ben ook wel benieuwd naar een biologisch alternatief voor DEET

Lizz
03-08-16, 18:14
Care plus natural is het, ik zag mijn huisarts net toen hij op huis bezoek ging en ik met de hond langs liep en heb het hem meteen gevraagd.
Is op basis van eucalyptus en citroenolie..
Ik heb op Curaçao eens deet gemorst op een houtentafel, heel de lak loste op..hevig spul dus.

Fitzroy
03-08-16, 19:56
Ik vraag me af of dat net zo goed werkt als DEET.
Klinkt als een erg simpel middel, waarvan er genoeg op de markt zijn en die niet werken.

Ritchie
03-08-16, 20:57
Kan je DEET gewoon sproeien/smeren bovenop je zonnebrandcreme, of is de werking dan wellicht minder ?

Marie-Anne
05-08-16, 13:38
Volgens het Landelijk Centrum Reizigersadvisering: eerst zonnebrand en daar bovenop Deet. De Deet moet tussen
de 30 (zwangere vrouwen en kinderen) en 50% zijn.

https://www.lcr.nl/Via-muggen-en-insecten

Daarnaast kun je dit middel op je kleding spuiten:

https://sawyer.com/products/permethrin-premium-insect-repellent/

Dit is alleen in Amerika verkrijgbaar, bijvoorbeeld bij Walmart of Target.

koenkamphuys
05-08-16, 17:59
Permetrin is een echt bestrijdingsmiddel, dus iets waar insecten aan dood gaan. Het is relatief ongevaarlijk voor de mens.

sunnyrojo
08-08-16, 16:19
Ik heb het nog eens nagevraagd bij een bevriende apotheker, hij zegt dat DEET best gebruikt kan worden in de hoeveelheden die wij gebruiken (dus niet dagelijks het hele jaar door) en dat het ook wordt opgeklopt door media over het gevaar hiervan, dus ik ben wel wat gerustgesteld en ga het toch in de vakantie gebruiken omdat het toch 1 vd weinige middelen is die echt helpen.

koenkamphuys
09-08-16, 03:42
DEET gevaarlijk, Permetrin gevaarlijk, Muskietenbestrijding gevaarlijk, Zika gevaarlijk.

Ik denk dat op dit moment geen zwangere vrouw is in Hialeah (de voorstad van Miami waar de ziekte is gevonden) die zich zorgen gaat maken over het "gevaar" van Deet, van Permetrin-houdende bestrijdingsmiddelen, en van het door de county opgezette bestrijdingsprogramma. Geen zika krijgen is nu voor haar prioriteit nummer 1 en dat daar grove middelen tegen worden ingezet, ik kan me niet voorstellen dat ze zich daar nu druk om zal maken. En voor haar geen biologische huismiddeltjes waar de werking niet van vast staat.

Voor ons toeristen, wij moeten onze eigen prioriteiten stellen.

Als je zwanger bent, misschien zou je een jaartje kunnen wachten met naar Florida gaan. Als je niet zwanger bent en niet vreselijk zwak van gezondheid bent, dan begrijp ik dat je die zika prima uit kunt zieken. Tenzij je van plan was om op korte termijn seks te hebben met een zwangere vrouw, want via seksueel contact is zika over te dragen.

Ik was deze week in Miami Beach en daar is uberhaupt geen mug te vinden. Prettig hoor, zo'n zeewindje, en ook de afwezigheid van (zoetwater)kanalen, meren en andere plekken waar muggen zich kunnen vermenigvuldigen.

Over bestrijdingsprogramma's: Ooit was Florida een van malaria vergeven oord. Dat nu geen malaria meer voorkomt, is geheel te danken aan de bestrijding van muskieten, dat in heel Florida gebeurt. Ook in mijn wijk betaal ik maandelijks een kleine bijdrage voor de bestrijding van muskieten. Wie een biologisch alternatief heeft, dat een hele bevolking in gewone omstandigheden kan beschermen, die mag het zeggen.

JKG
20-08-16, 14:49
South Beach staat nu ook op het lijstje en te vermijden plekken voor zwangere vrouwen (of mensen die zwanger willen worden).

Marie-Anne
06-09-16, 15:25
Zo te lezen kun je nu uit voorzorg gratis (een soort) Deet krijgen bij Disney en Seaworld:

http://www.cbc.ca/news/health/zika-orlando-1.3740118

Ferdi
12-09-16, 18:29
vorige maand in miami geweest, mijn vriendin was toen 4 weken zwanger. toen was nog niet bekend dat zika in miami zat. Wij hebben gezeten op ongeveer 5 kilometer van de betreffende wijk.

terug in nederland kregen we pas het nieuws dat daar zika zat terwijl wij er waren. Is toch even slikken. hebben het voor de zekerheid toch laten testen in het ziekenhuis. Was gelukkig niets aan de hand.

Hadden we dit vooraf geweten hadden we toch iets anders geregeld :P

Riverwood
12-09-16, 19:39
Gelukkig, niets aan de hand, geniet van de zwangerschap.
Fijn dat je dit bericht plaats.
Groepjes Henke.