PDA

Bekijk Volledige Versie : Farmers market of Publix?



sunnyrojo
27-07-16, 08:50
Wij verbleven de meeste keren in hotels en gingen dan gewoon 's avonds uit eten. Dit keer willen we wat afwisselen en soms wat meer gezond eten en 's avonds iets makkelijks koken:)
Nu heb ik begrepen dat Publix in verhouding heel erg duur is en bv een farmers market vers en goedkoper is, wie heeft daar ervaring mee in bv omgeving Miami en Orlando?

Hermanus
27-07-16, 16:06
Producten op een farmers market zijn inderdaad vaak verser en goedkoper. Wij gaan regelmatig naar de markten in Celebretion (zondag) en in Winter Garden. ( zaterdag) Vooral de markt in Winter Garden is uitgebreid en gezellig.

elstars
27-07-16, 18:50
Bij de Publix zijn er iedere week wel acties van 'buy one, get one free' ( 2 halen 1 betalen). Meestal zit ook daar groente bij en fruit. Als je er op let, kun je daar dus je voordeel mee doen. Verder heb je ook dat als er een actie is van 2 producten voor XX dollar, dan is het zo dat als je 1 produkt koopt, je de helft van dat bedrag betaalt en niet zoals in Nederland dat je dan de volle prijs moet betalen voor dat ene product. Het vlees van de Publix vinden we erg goed. Als je in de schappen iets ziet, maar het is te veel, dan kun je aan de slager vragen om de hoeveelheid die je wel wilt voor jou te verpakken.

koenkamphuys
28-07-16, 21:36
Publix is gillend duur. Bij Wal-Mart liggen prijzen al wat lager, verder moet je bij de Aldi zijn maar die hebben maar een heel beperkt assortiment groenten en fruit.

Verse groenten (en levensmiddelen in het algemeen) zijn sowieso erg duur, waar je ook gaat - veel duurder dan in Nederland. Prijzen bij kraampjes of kleine zaakjes langs de weg liggen vaak nog hoger dan bij Wal-Mart. Ik heb geen ervaring met echte farmers markets, wel wat sporadisch met groenten- en fruitkramen bij flea markets - ook duur.

Esther2013
29-07-16, 02:19
Gisteren weer ondervonden dat de Publix heel duur is, met name GEZOND voedsel. Een boodschappenkar vol met drinken, fruit, brood, beleg, snacks en vlees: $ 312!!!
Het is niet zo raar dat veel mensen, jong en oud uitwijken naar de Fast Food ketens met gratis refills

sunnyrojo
29-07-16, 14:08
Gisteren weer ondervonden dat de Publix heel duur is, met name GEZOND voedsel. Een boodschappenkar vol met drinken, fruit, brood, beleg, snacks en vlees: $ 312!!!
Het is niet zo raar dat veel mensen, jong en oud uitwijken naar de Fast Food ketens met gratis refills

Wow, daarom dachten we ook aan een Farmers market ,en zeker met 2 bijna volwassen zoons is het ook wel eens lekker om gezond te eten maar als ik het zo zie wordt het toch gewoon weer wallmart en fast food.

koenkamphuys
31-07-16, 03:44
Je kunt in Amerika prima gezond eten vinden. Maar als je niet uitkijkt is dat heel erg duur.

Of je nou naar Wal-Mart, Publix of Aldi gaat, het aanbod van ongezond voer is overweldigend en in elk geval goedkoper dan het gezondere eten. Ik laat het merendeel van de ongezonde zooi links liggen. Ik vind het niet eens echt lekker.

Buiten de deur eten is in Amerika in verhouding erg goedkoop. Ter vergelijking: voor de prijs van een all-you-can-eat buffet bij onze plaatselijke Chinees, inclusief onbeperkt crablegs, koop je bij de Publix een pondje van diezelfde krabbenpoten. Wij zijn dat in Nederland niet gewend, want onze restaurants zijn de duurste van Europa en de supermarkten behoren tot de goedkoopste.

In Amerika is ook bij buiten de deur eten, gezond duurder dan ongezond.

alyda
31-07-16, 19:31
Jeetje dat is me ook opgevallen eerste keer Florida achter de rug. Ik sprak hierover met een verre familielid die in Clearwater woont. Die vertelde dat zij voor verse producten naar die farmersmarkten gaat en goed oplet op aanbiedingen. Zo leven zij en ik kreeg niet de indruk dat zij het extreem duur vond. Ik denk dat ze he al gewend zijn deze prijzen...

elstars
02-08-16, 14:29
Je kunt in Amerika prima gezond eten vinden. Maar als je niet uitkijkt is dat heel erg duur.



Ik ben het eens met de stelling van Koen, al verander ik hem iets...

Je kunt in Amerika prima gezond eten. En als je een beetje uitkijkt hoeft dat niet duur te zijn...

Je kan gerust naar de Publix voor de boodschappen (is wel duurder t.o.v. de Walmart maar de kwaliteit in met name vers producten en bijv. brood is wel wat beter) Voor “versproducten” als aardappelen vlees en groenten gaan we altijd naar Publix maar bij Walmart kun je prima koffie, thee bier en frisdrank kopen. En ook wasmiddel WC papier etc.
We hebben vaak farmers markets bezocht maar onze ervaring is dat die ook niet zo goedkoop zijn als je zou verwachten....eerder misschien zelf wel duurder. Maar ook hier heb je natuurlijk aanbiedingen.
Natuurlijk zal het bij ieder verschillend zijn, de een is kritischer dan de ander, en niet iedereen lust alles of is erg “merk gebonden”.
Je moet natuurlijk ook meetellen dat als je op vakantie bent, je misschien wat vaker extraatjes koopt, die je misschien thuis niet direct zou kopen. Dan kan de boodschappenkar snel volraken en is het even slikken bij de kassa...!

Maar dat alles nou veel duurder is dan bij ons in Holland .... dat vind ik echt best meevallen. Als wij op een zaterdagmorgen bij De AH de kar volgooien kan dat ook enorm oplopen.


Nog even over de Publix:

Zie ook de post:

Bij de Publix zijn er iedere week wel acties van 'buy one, get one free' ( 2 halen 1 betalen). Meestal zit ook daar groente bij en fruit. Als je er op let, kun je daar dus je voordeel mee doen. Verder heb je ook dat als er een actie is van 2 producten voor XX dollar, dan is het zo dat als je 1 produkt koopt, je de helftvan dat bedrag betaalt en niet zoals in Nederland dat je dan de volle prijs moet betalen voor dat ene product. Het vlees van de Publix vinden we erg goed.Als je in de schappen iets ziet, maar het is te veel, dan kun je aan de slager vragen om de hoeveelheid die je wel wilt voor jou te verpakken.

Misschien een tip....(Boodschappen Publix)

Menu 4 personen:

Een zak aardappelen (White potatos een erg lekkere aardappel, ook om te bakken)
Duo pak groente (bloemkool, broccoli, wortels (al dan niet gemengd of los)
Of, als je niet aan de bloemkool wilt, eventueel 2 zakken sla (allerlei varianten, deze kun je zelf aanmaken met met sausjes en croutons, zit er allemaal bij)
Doosje eitjes voor eventueel op de sla.
Appelmoes, we blijven wel Nederlanders natuurlijk.
Vlees, daar heb je zoveel keus in, bijv:
Karbonade
Gehakt
Hamburgers
Dunne runderlapjes (lekker op de BBQ)

IJs kan je ook per 2 bakken voordelig kopen

Of yoghurt (naturel of met vruchtjes o.i.d.)

Of een lekkere meloen!

Kosten:Aardappels ca.$3.00
Groente ca. $5,00 (per 2 zakken), Sla 2 zakken $4.00
Eieren: ca. $2.00
Appelmoes ca. $2.00
Vlees: max ca. $10
IJs 1 bak a (ik meen) 750 ml 3.50 (2 voor $7 in de aanbieding) 1 bak is genoeg.
Yoghurt ca. $2.50 voor een literpot
meloen per 2 bijna altijd in de aanbieding!

Totaal: Maximaal ca.$25 voor 4 personen.....(kan iets minder/meer zijn)

En dan eet je toch met 4 personen lekker en “gezond”. (en ook best voordelig, zeker als je bedenkt dat in Nederland een mensa maaltijd (studenten) ook al ca. 5 euro kost !)

eet smakelijk:)

Misschien een leuk nieuw topic :confused:: Goedkoop en lekker koken in Florida, met lekkere recepten en tips. Ook met aanbiedingen en waar te koop etc.:p

JKG
10-08-16, 15:20
Als je denkt dat Publix al duur is, ga dan nooit een Whole Foods Market in... :eek: