PDA

Bekijk Volledige Versie : Navigatie met off line maps op de mobiel



floridayvonne
13-07-16, 11:51
Wij gaan in sept okt naar Florida en willen de off line maps van de play store gebruiken voor de navigatie. Hier heb je dus geen internet voor nodig. Heeft iemand ervaring hiermee. het zou nl weer een apparaatje schelen om mee tenemen (en we hebben er al zo veel)

Ritchie
13-07-16, 14:59
Natuurlijk, o.a. de navagatie HERE is gratis, effe de USA kaart erbij downloaden en klaar.
Zelf niet gebruikt, maar weet dat er veel mensen hier, en elders deze gebruiken.


https://play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.maps&hl=nl

fa341009
13-07-16, 14:59
Hey Yvonne,

Er zijn verschillende Apps (betalen of gratis) uit de play store die GPS aanbieden met behulp van offline maps.
Als je echt Google Maps wil gebruiken, kan ik al zeggen dat dit niet gaat werken. Je kan tegenwoorig een bepaald gebied offline downloaden voor gebruik zonder internet of in het buitenland, maar voor een volledige staat is dit (nog) niet mogelijk.

Een gratis mogelijkheid: "Here" van Nokia (zelf nog niet getest, maar ik ga hem zeker downloaden wanneer ik terug naar Florida ga).

Een betalende mogelijkheid (die ik vorige keer met succes gebruikt heb): CoPilot. Deze kost wel iets, maar je hebt bepaalde work-arounds waardoor het goedkoper kan.
-> Je kan bv de .apk van CoPilot gratis downloaden op het internet (zo heb je al niet moeten betalen voor de applicatie) en vervolgens enkel een kaart kopen.
Vaak krijg je bij de koop van 1 kaart, 1 gratis erbij. Zo heb ik momenteel de kaarten voor heel Europa en de Verenigde Staten voor slechts 8 euro aangekocht.
Nadien herkende de app mijn e-mail adres, waardoor ik ook gratis de app vanuit de playstore kon downloaden (op bv een nieuwe gsm).
Dit is een zeer uitgebreide app, die vaak gebruikt wordt door truckers omdat er heel veel POI's inzitten, gratis aangeven van flitscamera's, ...

Er zullen nog wel alternatieven zijn, maar deze komen als eerste in me op.

Disneykids
13-07-16, 17:39
Hey Yvonne,

Er zijn verschillende Apps (betalen of gratis) uit de play store die GPS aanbieden met behulp van offline maps.
Als je echt Google Maps wil gebruiken, kan ik al zeggen dat dit niet gaat werken. Je kan tegenwoorig een bepaald gebied offline downloaden voor gebruik zonder internet of in het buitenland, maar voor een volledige staat is dit (nog) niet mogelijk.

Een gratis mogelijkheid: "Here" van Nokia (zelf nog niet getest, maar ik ga hem zeker downloaden wanneer ik terug naar Florida ga).

Je kan zeker met google maps navigeren door een hele staat. Je moet alleen de stukjes "landkaart" zelf selecteren en downloaden. Dit moet je doen vlak voor dat je vertrekt. Ik heb Here hier in Nederland getest en werkte ook prima.

grtjes

floridayvonne
14-07-16, 13:57
Onze navigatie heet echt OFFLINE MAPS. Ik gebruik hem in Nederland en zag dat je ook de kaarten van Florida kon downloaden. Vandaar.

koenkamphuys
15-07-16, 17:52
Dan vermoed ik dat de vraag door de meesten verkeerd is begrepen. Een zoekvraagje in Play Store leverde mij verschillende hits op. Bedoel je "Offline Maps And Navigation" van "Navigation", Maps.me van "My.com", "Offline Maps" van Elderorb, "All-In-One Offline Maps" van Psyberia, Offline Map Navigation van Virtualmaze... gewoon even de bovenste 5 hits...

Mads2010
17-07-16, 11:31
Positieve ervaring met navmii. Je kunt deze offline gebruiken op Ipad, Iphone. Android weet ik niet, geen ervaring mee.
Je kunt dan de map van Florida downloaden en dan vervolgens gebruiken. Reageert snel en is up-to-date.

Aanrader!

Lizz
17-07-16, 11:38
Mads2010 hij werkt ook goed op Android, wij hebben hem vorig jaar gebruikt evenals Here van Nokia die ook super is.
Die vonden wij dan weer makkelijk omdat hij ook de restaurants en andere bezienswaardigheden in de buurt toonde en dan kon je erop klikken en navigeren hij je er zo naar toe, en hij onthield je adressen waar je veelvuldig kwam.
Wellicht doet Navmii dat ook hoor, dat hebben wij niet uitgevonden iig.

wereldreiziger
07-08-16, 15:08
Wij hebben net vorige week maps.me routeplanner geinstalleerd.
Veel mogelijkheden.
Ook de kaarten Florida staan al op onze telefoon zodat we die in februari kunnen gebruiken.

pvroovert
09-08-16, 22:18
Gewoon tomtom go kopen voor 20 euro voor een heel jaar wekt perfect
En wat is nu 20 euro voor een goede routeplanner die ook nog eens altijd up to date is

Ritchie
10-08-16, 11:18
Ik heb een hele oude tomtom (ik geloof uit 2005 ofzo), zit nieuwe navcore op, en regelmatig updates naar nieuwe kaarten, net nog geupdate, werkt weer prima.

Iris02
10-08-16, 15:01
TomTom op je gsm werkt ideaal. Zoals al aangeven voor een paar tientjes heb je hier heel veel profijt van.

Carthrax
14-08-16, 19:46
Ik heb de afgelopen weken Sygic gebruikt. Niet duur en gebruikt de kaarten van TomTom. Niet altijd even makkelijk in gebruik, soms wat onoverzichtelijk maar we zijn overal uitgekomen waar we moesten zijn ;)

chili
15-08-16, 11:26
Sygic hebben we ook gebruikt vorig jaar. Inderdaad niet echt makkelijk in gebruik (de gratis versie dan). We hebben een aantal keer de juiste afslag gemist.. vooral bij Miami in de buurt. Dit jaar toch maar voor de TomTom app of ter plekke gewoon een TomTom kopen voor heel Noord-Amerika.

koenkamphuys
23-11-16, 03:53
Even een vraagje.

Nadat vandaag mijn tomtom er spontaan mee opgehouden is - fijn, twee jaar oud, 3x gebruikt :-( - heb ik Here WeGo gedownload. Eerst de app naar de SD-kaart verplaatst. Dan de kaart downloaden, er stond als optie Heel USA bij, maar dan verwacht-ie wel 5 GB in het interne geheugen van de telefoon ... dat zit er bij dit budgetmodelletje niet in. Ik ga ervan uit dat de kaart uiteindelijk op de SD wordt geïnstalleerd, en dat het telefoongeheugen alleen nodig is voor het downloadproces.

Weet iemand een workaround zodat ik toch heel amerika ineens kan downloaden? Ik heb nu uiteindelijk maar alleen Florida gedaan...

Bedankt, Koen

kiamzo
24-11-16, 22:20
Weet er iemand hoe ik amerika op mijn Garmin krijg?

corrus
25-11-16, 09:43
Volgens mij gewoon, het SD kaartje van de VS er in steken.
Of bedoelde je zelf gedownloade (meestal illegale) kaarten van de VS?

kiamzo
26-11-16, 17:39
Ja ik wil voor het laatste gaan .

corrus
26-11-16, 23:38
Kun je hier niet bespreken... (Forumregels)