PDA

Bekijk Volledige Versie : Mishandeling van dieren



willie
22-05-06, 03:46
ik ben bij de everglades geweest. erg mooi daar.

Echter vind ik wel dat er slecht met dieren omgegaan word.

Overal in giftshops zie je krokodillen hoofdjes te koop staan voor 15 dollar. Deze zijn echt.

Ik heb hier in orlando een opgezette krokodil gezien. Heel mooi om te zien, maar dit is toch gewoon zielig?

Net als in de alligator farms... die shows die ze geven.. volgens mij worden die beesten slecht behandeld.. en iedereen maar lachen om die mooie stunts.

Dr. Phlox
22-05-06, 14:26
Maar ik denk dat, dat overal is. In de dierentuin zitten de beesten ook in kooien. Sommige omdat ze in de vrije natuur worden bedreigd met uitsterven. Zelf ga wij ook altijd naar een dierentuin en andere parken (Gatorland) waar dieren zijn. Je leert er altijd van. Wat je in iedergeval nooit moet doen is opgezetten dieren kopen (niet dat ik van een dierenbeweging bent of zo). Maar je kan zelf bepalen of je gaat kijken of niet. Wereldwijd is er nog heel veel te verbeteren richtingen de dieren.

Grz

Dr. Phlox
8) :lol: 8)

paula
22-05-06, 15:44
Volgens mij is het sowieso verboden om die "souvenirs" in te voeren, en kijk inderdaad maar eens om je heen. In het circus hoef je denk ik ook niet te komen.
Wat te denken van de oranjegekte, goudvissen kopen en na de wk gewoon door het toilet spoelen, of al die andere oranjekleding voor honden etc. Bizar. :cry: :cry:

marisca
22-05-06, 16:50
Bizar, Dat is nou grappig!! Onze zoon heeft een knuffeltje ( Franklin) en die draagt nu ook al een WK shirt! Maar die leeft natuurlijk niet, Maar zal een echt hondje er nou last van hebben als hij een jasje aankrijgt? Ik zou het niet doen maar omdat mishandeling te noemen. Beesten pijn doen en experimenten dat is pas mishandeling! Vinden jullie circus ook mishandeling? Dan moet je ook niet naar de shamu show gaan! Ik vind het een groot woord. :?
Groetjes marisca.
PS: Dit is mijn mening!

paula
22-05-06, 19:56
Dan moet je ook niet naar de shamu show gaan!

Ik denk dat ze daar toch wel wat anders worden behandeld, maar het is toch wel bekend dat de meeste dieren in het circus en dan vooral in het buitenland gigantisch worden mishandeld, kijk maar eens in het Berenbos waar ze nu opgevangen worden of Stichting Aap, helaas heb ik zelf te veel van deze ellende gezien, of een hondje last heeft van zo'n pakje, geen idee, dat versta ik ook niet onder mishandeling,wel voetbalgekte.
Maar zullen we het hier maar bij laten, anders gaat het echt de verkeerde kant op, het moet hier tenslotte gezellig blijven. En over dit soort zaken zijn wel andere forums die minder gezellig zijn. :?

corrus
22-05-06, 20:09
In de geweldige beroemde San Diego Zoo, lopen van die klipgeiten rond op alleen maar een betonnen plaat, en de berenhokken zijn ook te klein... Olifanten met een heel klein beetje zand óók op een betonnen plaat... geen grasje geen bosje... helemaal niks...
Dan zijn de gator farms bijna paradijs.

paula
22-05-06, 20:57
Dat is dezelfde Zoo waarvan ik elke week zo'n nieuwbrief krijg en donateur van ben??????? Waarom helemaal daar??? door de 6 reuzenpanda's natuurlijk die ze daar hebben maar die adoratie hadden jullie vast al begrepen aan mijn avatar te zien.
(gelijk maar even wat antwoorden gegeven op eventuele volgende vragen) :lol: :lol:

Michael66
23-05-06, 01:41
Beetje "over-the-top" reactie, vind ik.

Ja, krokodillen worden gefokt, ja, net als koeien en varkens.
Ja, de koppen worden verkocht, ja, ze zijn aantrekkelijker dan die van koeien en varkens.
Ja, er worden shows gegeven, en ja, er is duidelijke en goede wetgeving die dat reguleert.
Ja, dat is allemaal "zielig". Maar wordt er slecht met dieren omgegaan? Vind ik niet.

Carlo
26-05-06, 23:40
zo vind ik ook dat op Key West slecht met honden wordt omgesprongen die voor "shows" tijdens de beroemde zonsondergang worden gebruikt en al uren van te voren in de felle zon moeten "optreden. Ook lopen daar mensen met aapjes en andere exotische dieren om geld te verdienen. En inderdaad, het "krokodillenworstelen" in de Everglades vind ik een zielige vertoning. Dan kijk ik liever naar de dieren in Homosassa Springs state park die daar een "dierwaardig"leven leiden.

objectievo
22-03-08, 02:31
Zo zijn er naar schatting ook 1,5 miljard MENSEN (dus 1.500.000.000) op deze wereld die onder het juk van een dictator leven en dezelfde vrijheden missen als de dieren in Florida en geen menswaardig bestaan hebben. Dat vindt ik pas zielig.

Pimpit
23-03-08, 16:12
Opzich natuurlijk vrij zeldzaam een krokodillen hoofdje in Florida, doorgaans zie je daar alleen Aligators maar de bedoeling komt wel over.
Ja het is erg zielig, trouwens even puur uit interesse, hadden ze ook Aligator laarzen en riemen daar?? ;-)