PDA

Bekijk Volledige Versie : Florida's Adventure in Paradise



Cajou
28-06-16, 16:35
We hebben een Groupon gekocht voor de "swim with dolphins and manatees"-tour, maar nu lees ik daar zeer uiteenlopende reviews over. Sommige zijn ronduit slecht en andere zijn lovend, zeer vreemd.
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben ?

Iris02
29-06-16, 16:10
Wij hebben vorige jaar bij Florida's Adventure in Paradise de kayak tour gedaan waarbij we manatees en dolfijnen hebben gezien. Wij vonden het heel erg leuk om te doen en hebben tientallen manatees en dolfijnen gezien.
Het enige nadeel was dat de zee vrij wild was waardoor het zwaar was met de kayak. Met kleine kinderen zou ik dit dan ook afraden.

Cajou
30-06-16, 16:34
Bedankt ! Wij hebben de boottocht geboekt, dus dat zou met de kinderen geen probleem mogen zijn.

lisannenico
29-08-16, 11:43
is de boottrip goed bevallen en heb je veel dolfijnen en manatees gezien? ook van dichtbij ( ivm peuter die alles wil zien)
hoelang zit je ongeveer op de boot en hoelang op het eiland?

fa341009
29-08-16, 12:10
We hebben een Groupon gekocht voor de "swim with dolphins and manatees"-tour, maar nu lees ik daar zeer uiteenlopende reviews over. Sommige zijn ronduit slecht en andere zijn lovend, zeer vreemd.
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben ?

Weet ook dat vooral mensen met een slechte ervaring hun verhaal zullen posten (en dan vaak nog overdrijven ook). Als er een hoop goede tussen zitten, dan zou ik me vooral daar op focussen.

Cajou
30-08-16, 11:54
is de boottrip goed bevallen en heb je veel dolfijnen en manatees gezien? ook van dichtbij ( ivm peuter die alles wil zien)
hoelang zit je ongeveer op de boot en hoelang op het eiland?Wij hebben geen manatees gezien, maar blijkbaar is de kans op die plek niet zo groot, omdat het er vooral zout water is. De tour van 's ochtends had dan weer wel eentje gezien van vrij dichtbij, blijkbaar.
Wij hebben ettelijke dolfijnen gezien, maar houd er rekening mee dat het water troebel is en dat je ze dus enkel kan zien als ze boven komen. Zo zijn er twee dolfijnen op een 3-tal meter van mijn kinderen voorbij gezwommen, maar je kon ze helaas niet zien.

Tot aan het eilandje was (denk ik) een 10-tal minuten varen en dan bleven we een uur aan het eiland. Het "eiland" is eigenlijk een zandbank, die op één plaats een stukje boven water zit. Aan de zandbank zelf leggen verscheidene boten aan, om daar wat in het warme water te komen ploeteren.
Je wandelt met de gids het water in en omdat het een zandbank is, kan je redelijk ver gaan zonder dat het echt diep wordt. Daar blijf je dan een klein uur in het water wachten op eventuele passerende dolfijnen...
Nadien word je weer opgepikt door de boot, die je terugbrengt, maar dan eerst wel wat rondvaart in de baai, op zoek naar dolfijnen. Toen hebben we de meeste gezien, eigenlijk, overal rond onze boot.

Conclusie: het wordt véél idyllischer voorgesteld dan het is en het is veel te duur voor wat je krijgt, helaas, maar wij hebben ons wel geamuseerd.