PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema april/mei 2017 Miami-Miami (2 kinderen)



Suze
20-06-16, 21:48
De tickets zijn geboekt, we vertrekken in de meivakantie voor 19 dagen naar Florida samen met onze kinderen (2,5 en 7 jaar).

Heb al veel gelezen op dit forum, maar wil graag nog wat tips en adviezen.

Dag 1 aankomst Miami overnachting
Dag 2 t/m 9 Orlando villa huren
Dag 10 t/m 16 west kust villa in Cape Coral of Bradenton Beach of Rotonda
Dag 17 en 18 Key Largo en Key West
Dag 19 vlucht terug

Ik heb een aantal vragen:

We komen rond 15.00 uur aan in Miami, hotel bij de luchthaven nemen en volgende dag auto ophalen of auto meteen ophalen en overnachten rondom Miami?
Is 8 dagen Orlando voldoende? We willen 2 dagen uittrekken voor Magic Kingdom en nog een park doen. Tips welk park?
Wat is met kinderen een leuke plek om een villa te huren aan de west kust?
Is het de moeite om voor twee dagen naar Key Largo te rijden, 1 dag om er naartoe te rijden en 1 dag om op en neer te rijden naar Key West? Dus 2 nachten Key Largo?
Is het verstandig om vanuit Key Largo naar Miami te rijden op de dag van vertrek? (Vliegen om 17.00 uur).

Digitalman
20-06-16, 22:56
Ik zou de auto direct ophalen op Miami airport en dan naar je hotel rijden. Is 8 dagen Orlando voldoende? Dat ligt er helemaal aan at je wilt doen en waar je van houdt. Wij zijn er in totaal al een week of 4 geweest en zouden zo weer terug gaan. Maar voor een eerste indruk is 8 dagen prima. Voor kinderen in jullie leeftijd is Disney wel het leukste, denk ik.

En ja, ik zou zeker proberen de Keys te bezoeken, misschien zelfs een dagje extra voor reserveren. Kun je op weg van de Golf kust naar Key Largo (Islamorada vind ik overigens mooier/leuker) gelijk de Everglades bezoeken.

En het is prima te doen om, als je pas om 17:00 vliegt diezelfde dag vanaf Key Largo (of Islamorada) naar Miami airport te rijden. Zorg wel dat je er minimaal 3 uur van te voren bent.

charly
21-06-16, 17:30
Ben het met Digitalman eens, ik zou ook direct de auto ophalen en dan naar je hotel rijden.

Is 8 dagen Orlando genoeg? Voor ons niet, wij gaan nu voor de zesde keer naar Florida. Eerste keer was in 1993, voor we kinderen hadden, toen hebben we een rondreis gemaakt. In 2010 zijn we voor het eerst met de kinderen gegaan, drie weken doorgebracht in Orlando. In 2012 zijn we terug gegaan naar Florida. Toen was ons schema drie dagen miami, vier dagen de keys en vervolgens twee weken Cape Coral. In 2013 hebben we eerst vijf dagen langs de oostkust rondgetrokken en daarna drie weken in een villa in Orlanda doorgebracht. In 2014 zijn we weer terug gegaan naar Florida, nu hebben we de eerste week doorgebracht in een appartement in Miami en daarna hebben we weer drie weken een villa in Orlando gehuurd.

Dit jaar gaan we weer terug. Vanuit het vliegveld rijden we naar Key Largo, vervolgens blijven we twee dagen in Miami en daarna hebben we weer drie weken een villa gehuurd in Davenport. Persoonlijk vinden wij Sandy Ridge in Davenport een heerlijke wijk om te verblijven. Het is er rustig en toch zit je niet ver van de attractieparken af. Onze meiden (inmiddels 21 en bijna 18) zijn gek op dieren. Seaworld is een park dat hier erg geliefd is. En inderdaad Magic Kingdom is ook geweldig. Als je kinderen van dieren houden en je wilt nog een Disney Park doen is Animal Kingdom ook erg leuk. Kortom of 8 dagen genoeg is ligt aan wat je wilt doen. In Orlando en omgeving is heel veel te zien en te doen. In ongeveer anderhalf uur rijden ben je vanuit Orlando aan de kust.

Als je Key West wil bezoeken zou ik daar een extra dag voor uittrekken. Een dag om vanuit Key Largo naar Key West te rijden, een dag Key West en de volgende dag weer terug naar Key Largo. Ook onderweg is er van alles te zien en te doen. En zoals hierboven gezegd vanuit Key Largo kun je makkelijk naar het vliegveld rijden als je 's middags vliegt.

Succes met je planning!

Esther2013
21-06-16, 18:57
Hi Suze,
wij hebben in 2014 een AirPort hotel met shuttleservice geboekt en de volgende dag pas de auto opgehaald. Dit scheelde 2 dgn autohuur en parkeerkosten, maar dit is een keuze, je kunt hem ook direct ophalen. Parkeren in Miami eo is vrij prijzig.
Voor de een is 8 dgn Orlando voldoende, voor de ander is 4 wkn nog niet genoeg, erg persoonlijk. In 2013 zijn wij 10 dgn geweest, 2x Seaworld, 2x Aquaparken, 1x Legoland, 1x KSC en 2x shoppen, ik vond het zat.
In 2014 verbleven we 3 wkn in een villa in Bradenton. Goed uitgangspunt voor de bekende stranden zoals St Pete Beach, Siesta Key, Holmes Beach, Manatee Beach en natuurlijk het prachtige Anna Maria Island. Allemaal 30-40 min rijden.
Dit jaar gaan we 2 wkn naar Cape Coral, maar dit ligt overal wat verder vandaan. Voor mooie stranden bezoeken zou ik dus eerder voor Bradenton/Sarasota gaan.
In 2013 hebben we 3 dgn in een Town home geslapen in Key Largo en van daaruit dagje Key West incl Islamorada en Bahia Honda State Park. Vanuit Key Largo is het een goed uur naar Miami AirPort, dus prima te doen.
Met kleine kinderen vind ik Key West geen must, maar dat is mijn mening, het is een flink eind rijden.
Succes!

ronenivonne
21-06-16, 20:37
Wij gaan volgend jaar Maart met onze kleine spruit naar Florida. Wij hebben een 3 tal nachten in een hotel en de rest van de vakantie verblijven we in een villa. Voordelen vinden wij oa lekker veel ruimte, een wasmachine en een eigen zwembad. We kunnen ons meisje op de "normale" tijd naar bed doen en dan kun je zelf bijvoorbeeld nog wat relaxen bij het zwembad of tv kijken in de woonkamer. Dit is bijvoorbeeld op een hotel kamer wat lastiger.

Suze
21-06-16, 21:20
Dank voor alle tips, heb weer stof tot nadenken!
We zijn zo'n 10 jaar geleden een paar dagen in Orlando geweest, en dat was toen prima.
Dus denk zo'n dag of 8 voor nu is o.k. voor ons. Heb ook gezien dat de entreeprijzen in combinatie met de hoge dollar koers ook niet zo gunstig zijn dan toen! Willen inderdaad in Orlando een villa huren én ook aan de westkust.

Nog tips voor 2 nachten verblijf in Islamorada of Key Largo?

Esther2013
21-06-16, 22:38
Wij verbleven 3 nachten op Key Largo in een appartement/townhome vlakbij Kawama Yacht club. Te vinden via homeaway onder Kawama. Zie ons reisverslag van 2013.