PDA

Bekijk Volledige Versie : Five Guys



Fitzroy
12-06-16, 18:21
In veel verslagen zie en zag ik het opduiken: de hamburgerketen Five Guys.
Eerlijk gezegd had ik ze nog nooit gezien cq op gelet. Afgelopen vakantie in Florida zowaar een filiaal gespot in Fort Myers en daar een hamburger gegeten.
Misschien heb ik wat gemist: maar wat vindt iedereen zo bijzonder of lekker aan Five Guys?

ik vond het nu niet bepaald speciaal. Ik heb bv. bij Ford's Garage een veel lekkerdere hamburger gegeten. Echt heel goedkoop zijn ze ook niet.
Ik ben heel benieuwd wat jullie er zo bijzonder aan vinden.

masterkabal
12-06-16, 20:38
Ik vind die burgers ook niks aparts. Die vind je bij de concurrent ook.
En er staan ook geen 5 gasten in de zaak. Dus die naam klopt ook al niet :).

Iris02
13-06-16, 06:56
In de vergelijking van fastfoodketens zoals McDonalds en Burger King, komt Five Guys daar voor mij met sprongen bovenuit. Ik denk niet dat je Five Guys moet vergelijken met bv Ford's Garage.
Het verschil zit in de personalisatie van de hamburger, de patat met schil en de pinda's op tafel. Wij vinden deze hamburgers en patat lekkerder dan van een andere fastfoodketen. Gelukkig mogen smaken verschillen ;D

elstars
13-06-16, 07:06
We vinden het leuk om hier in de vakantie 1 keer naar toe te gaan (tussen de middag, niet voor diner), meer niet. Stukken beter dan de fastfood ketens, maar daar komen we toch al nooit. Overigens, de friet vinden we niet lekker. Er gaan ook wel eens vakanties voorbij zonder de Five Guys, dus het is voor ons ook weer geen must.

koenkamphuys
13-06-16, 07:24
Ik vind het ook een van de betere hamburgers. En inderdaad, de patat is niks - maar nog altijd beter dan die vette zoute zooi van de mac.

hannie
13-06-16, 10:30
De hamburgers en de patat worden in het filiaal vers gemaakt. Dat proef je al vind ik.
Misschien moeten diegenen die de patat niet zo bijzonder vinden een keer de cajun fries proberen,die zijn heerlijk.

charly
13-06-16, 18:45
Ook wij vinden de hamburgers van five guys juist wel lekker. Iedereen kan zelf kiezen wat hij op zijn hamburger wil hebben, ook dat vinden wij altijd leuk. Ook de frites valt bij ons in de smaak. Zoals hierboven al gezegd, gelukkig dat smaken verschillen.

Sunshine State
13-06-16, 20:24
Yep voor een fastfood hamburger is tie top!
Wij mogen er graag een hamburger eten...

Bosevents
14-06-16, 20:03
Het heeft te maken met het feit dat de hamburgers van Five guys geen toevoegingen bevatten. Puur vlees.
Ik vind het een geweldige "eerlijke" burger. Gelukkig komen er in Nederland ook steeds meer van deze zaken. (zoals burger zaken ) :)

Esther2013
14-06-16, 20:50
Ik kan me herinneren dat de frites in pindaolie wordt gebakken...?

Bianca Stripes & Stars
15-06-16, 21:04
Ik heb er ook gegeten en ik vond het erg lekker. Maar ook de friet die vers gemaakt wordt en de coca-cola machine maken het helemaal af :rolleyes:
Five Guys komt trouwens naar Nederland, maar het is even afwachten wanneer.

Iris02
16-06-16, 08:16
Grappig detail, ik was vorige week bij Five Guys in Londen. Daar kwam de patat van een Nederlandse aardappelhandelaar :D

Ta2 Gerrit
16-06-16, 10:22
We zullen er nooit "uit eten" gaan, maar als little lunch zijn de Little Burgers een toppertje. En een pindaatje gaat er dan ook wel in.

koenkamphuys
16-06-16, 20:57
Het heeft te maken met het feit dat de hamburgers van Five guys geen toevoegingen bevatten. Puur vlees.

FYI. Er bestaat een urban legend over de McDonalds hamburger die zo vol met conserveringsmiddelen zouden zitten, dat ze na een jaar in een zakje in de kast leggen, er nog 'gewoon' uit zou zien. In werkelijkheid bevatten de big macs net zo goed geen toevoegingen. MacDonalds heeft ook geen enkele reden om conserveermiddelen in de burgers te stoppen. De omloopsnelheid in de restaurants is zo hoog en de hygiëne-eisen zo streng, dat ze de kans niet krijgen om te bederven.

Bosevents
21-06-16, 09:22
Nee hoor geen toevoegingen hahahaha... tourlijk wel. Suikers oa en smaakversterkers etc.
Vlees hoort vlees te zijn en dat is bij Five guys wel het geval (bij de meeste NL zaken zoals Burger zaken ook )
Ik heb het nooit over conserveringsmiddelen gehad :)