PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Jeroen80: New Orleans - Miami, februari/maart 2017



Jeroen80
05-06-16, 20:23
Na onze trip in Florida van vorig jaar in maart gaan we in 2017 weer terug. De bedoeling is om 3 weken te gaan in februari en maart. We eindigen met een cruise van Miami naar de Bahamas (4 dagen) en nog een dagje Miami om te bekomen. De cruise is met de folk/punkrock band Flogging Molly en een hoop andere bands. In 2015 deden we deze cruise ook al maar toen zat ie in het midden van onze trip.

Even een kort overzicht van onze trip in 2015 zodat jullie een idee hebben van wat we toen allemaal al gezien en gedaan hebben: Orlando (Kissimee) - Cocoa Beach - Miami - Cruise - Miami - Everglades - Keys - Fort Myers - Clearwater - Naples - Miami.
Cape Canaveral, airboat/kanoën/fietsen in de Everglades, Key West, snorkelen op de Keys, Sanibel en Captiva Island, Homosassa Springs SP, Dali Museum (St Petersburg) en dolfijnenboottocht in Clearwater hebben we allemaal ook al in 2015 gedaan. Kan je trouwens ook allemaal nalezen in onze blog.

Nu heb ik al een ongeveer een route in gedachte voor volgend jaar maar daar zitten natuurlijk nog heel wat vraagtekens bij. Dus alle info en opmerkingen zijn welkom. We houden vooral van natuur maar wat geschiedenis en cultuur mag ook. We zijn vooral geen pretparkmensen. Dat hebben we vorig jaar links laten liggen en zullen we dus in 2017 ook niet doen.

De bedoeling is om in New Orleans te vertrekken. Na 2 dagen New Orleans willen we via de Panhandle en Okefenokee richting Charleston in South Carolina. Hier zouden we een plantation (Boone Hall?) willen bezoeken en zeker 1 volledige dag (2 nachten) in de stad willen spenderen. Eventueel hier ook kanoën of een boottocht met dolfijnen. Op de heen- en/of terugweg zouden we ook Savannah willen aandoen. Of is het aan te raden om 1 dag te voorzien voor Savannah?
Daarna gaan we naar Florida. Vanaf Daytona Beach (speedway bezoeken is een optie maar geen must) willen we de oversteek maken naar de Golf van Mexico. In Crystal River willen we zeker gaan zwemmen met lamantijnen. Dat stond vorig jaar ook al op de planning maar toen waren we tot onze grote spijt te laat. Daarna Myakka River SP en een tussenstop in de Everglades aangezien we er toch zullen passeren. Als laatste voor de cruise gaan we dan nog enkele dagen naar de Keys omdat ons dat vorig jaar prima bevallen is. Hier zouden we ook zeker een dag willen voorzien voor Dry Tortugas NP.

Route februari/maart 2017:

1. 22 feb Brussel - New Orleans (eventueel vliegen van Düsseldorf/Amsterdam kan ook)
2. 23 feb New Orleans
3. 24 feb New Orleans
4. 25 feb New Orleans - Pensacola (via Mobile en stranden/State Parks in de buurt van Pensacola)
5. 26 feb Pensacola - Waycross (Okefenokee)
6. 27 feb Waycross - Charleston (Okefenokee)
7. 28 feb Charleston
8. 1 maa Charleston - St Augustine of Daytona Beach (Savannah)
9. 2 maa St Augustine/Daytona Beach - Crystal River (Speedway/zwemmen in Juniper Springs RA vonden we vorig jaar heerlijk om te verfrissen)
10. 3 maa Crystal River - Sarasota ('s morgens zwemmen met lamantijnen)
11. 4 maa Sarasota - Homestead (Myakka River SP/Everglades)
12. 5 maa Homestead - Keys
13. 6 maa Keys (Dry Tortugas NP)
14. 7 maa Keys
15. 8 maa Keys
16. 9 maa Keys - Homestead/Miami (Auto inleveren)
17-20. 10 tem 13 maa Cruise
21. 14 maa Miami
22. 15 maa Miami - Brussel
23. 16 maa terug thuis

Ik ben vandaag met deze route bezig geweest. Er kan dus nog van alles aan veranderen maar dit zijn zo ongeveer de grote lijnen die ik in gedachte heb. Wat vinden jullie van deze route? Is het haalbaar? Qua rijafstanden lijkt het mij ook vrij doenbaar.

Ik ben wel aan het twijfelen of we een dag Keys minder moeten doen aangezien de dag dat we aankomen op de Keys en terug vertrekken we ook nog minstens een halve dag hier kunnen spenderen. Die dag zouden we dan nog kunnen gebruiken in de Panhandle of Savannah. Maar daar heb ik nu eigenlijk nog geen zicht op. Wat is jullie advies?
Vorig jaar hadden we 3 nachten een hotel op Marathon in de Keys. We zouden dat hotel terug willen reserveren omdat ons dat toen heel goed bevallen is. En dan zitten we in het midden van de Keys wat een goede uitvalsbasis bleek te zijn. Key West kon ons niet bekoren maar we zullen er toch terug naartoe moeten als we naar Dry Tortugas willen gaan.

Voila dat is het zo ongeveer voor nu denk ik. Graag hoor ik jullie advies.