PDA

Bekijk Volledige Versie : Space Mountain



Pectoradin
27-10-05, 13:42
Hoi,

ik heb een vraagje: ik heb net even op de site gekeken van disneyworld en daar stond een soort van trailer van space mountain. Nu zag ik tijdens dit filmpje dat die mensen alleen gewone beugels hebben en niet van die schouderbeugels wat over het algemeen inhoud dat deze geen loopings of kurketrekkers bevat klopt dit?? Want in Disneyland Paris gaat deze wel door loopings en kurketrekkers

Njit
27-10-05, 14:50
Dit is van de Spacemountain in DisneyWorld:

http://img453.imageshack.us/img453/6044/spacemountain39oc.jpg (http://imageshack.us)

En deze van Parijs:

http://img463.imageshack.us/img463/2199/spacemountain40xe.jpg (http://imageshack.us)


Er zit inderdaad geen looping in..

Pectoradin
27-10-05, 15:18
Da's balen ik hou wel van een paar looping's :D :D :D :wink: :wink:

Njit
27-10-05, 15:24
Da's balen ik hou wel van een paar looping's :D :D :D :wink: :wink:

Ach, keuze zat.. Island of Adventures (Incredible Hulk), Seaworld (Kraken), Bush Gardens (Sheikra, Kumba, Montu).

Kun je je lol mee op hoor :)

Pectoradin
27-10-05, 15:28
Da's ook wel weer zo en ik ga ondanks mijn hoogte vrees dan voor het eerst een free-fall doen (tower of terror) dus actie en spektakel komt wel goed

Jasmino
27-10-05, 16:07
Ach, keuze zat.. Island of Adventures (Incredible Hulk), Seaworld (Kraken), Bush Gardens (Sheikra, Kumba, Montu).

En vergeet niet de Duelling Dragons (Island of Adventure), ook een geweldige achtbaan, vooral vanwege het bijna-bots effect in de looping....... En de Rock'n Roller Coaster (MGM Studios) is toch ook niet te versmaden, al hebben ze die in Parijs ook.


Da's ook wel weer zo en ik ga ondanks mijn hoogte vrees dan voor het eerst een free-fall doen (tower of terror) dus actie en spektakel komt wel goed

Van je hoogtevrees zul je weinig last hebben, want je ziet in eerste instantie geen steek voor ogen! De attractie is zo mooi opgebouwd, dat je helemaal niet door hebt hoe hoog je zit. Fantastisch gewoon, nog steeds 1 van mijn grote favorieten!

Trouwens, naast de achtbanen zijn er nog een aantal erg spectaculaire attracties die je zeker niet mag missen. Test Track in Epcot is er zo'n voorbeeld van!

Groetjes
Jacqueline

Njit
27-10-05, 16:09
Da's ook wel weer zo en ik ga ondanks mijn hoogte vrees dan voor het eerst een free-fall doen (tower of terror) dus actie en spektakel komt wel goed

ToT is cool! Zeker omdat je harder gaat dan normaal met een Freefall toren. De kabels trekken je naar beneden :)

Pectoradin
27-10-05, 16:51
klinkt idd goed die ToT kan me trouwens niet snel genoeg naar beneden kan ik in elk geval niet naar beneden kijken :wink: . En Rock en Rollercoaster wat kan ik zeggen "zucht'' 'wat een geweldige baan ik heb hem tot nu toe alleen nog in parijs gedaan maar hij staat wel op nummer 1 bij me![/list]

Njit
27-10-05, 17:10
En Rock en Rollercoaster wat kan ik zeggen "zucht'' 'wat een geweldige baan ik heb hem tot nu toe alleen nog in parijs gedaan maar hij staat wel op nummer 1 bij me![/list]

Ik vond de RnrC in Parijs leuker dan in DisneyWorld qua thema/aankleding. De baan is verder gewoon hetzelfde...

De baan is verder voor 99% gelijk aan de "Xpress" in Walibi World (voormalige Superman the Ride @ Six Flags Holland)

Jasmino
27-10-05, 17:23
De baan is verder voor 99% gelijk aan de "Xpress" in Walibi World (voormalige Six Flags)

Die ken ik nog niet...... Oh, wacht even, de banen hebben natuurlijk allemaal nieuwe namen gekregen nu. Bedoel je daarmee de voormalige Superman ride? Die is inderdaad geweldig!

Jacqueline

Stephanie
27-10-05, 17:24
Trouwens, naast de achtbanen zijn er nog een aantal erg spectaculaire attracties die je zeker niet mag missen. Test Track in Epcot is er zo'n voorbeeld van!
En de Mission Space niet te vergeten !!!
Dat is echt mijn favoriet :D

Jasmino
27-10-05, 17:44
Trouwens, naast de achtbanen zijn er nog een aantal erg spectaculaire attracties die je zeker niet mag missen. Test Track in Epcot is er zo'n voorbeeld van!
En de Mission Space niet te vergeten !!!
Dat is echt mijn favoriet :D

Die was er in 1999 nog niet, dus die heb ik nog niet gedaan. Wat is het voor een soort attractie? We hebben Epcot nog niet op de planning staan, maar wie weet........ De Test Track zou ik ook nog wel eens willen proberen!

Jacqueline

Njit
27-10-05, 17:57
En de Mission Space niet te vergeten !!!
Dat is echt mijn favoriet :D

Die was er in 1999 nog niet, dus die heb ik nog niet gedaan. Wat is het voor een soort attractie? We hebben Epcot nog niet op de planning staan, maar wie weet........ De Test Track zou ik ook nog wel eens willen proberen!

Dit is een Centrifuge.. Moet je wel tegen kunnen.. Er hangen niet voor niks zakjes :)

petra
27-10-05, 19:09
Ja, hou op, schei uit!! Twee jaar geleden gingen Erik, Robin en Lisa in dat ding en Tante Olga en ik maar wachten totdat ze eruit kwamen. Dat duurde me toch een tijd......je raadt al wat er gebeurd was! Jakkie!!!

Stephanie
27-10-05, 21:53
Dat is wel vreemd, want ik word normaal gezien al misselijk op het minste bootje op de zee, of op een theekopjesattractie, maar in de Mission Space had ik nergens last van! Misschien door het excitement :D

De Mission Space is dus een simulator van een ruimtevlucht. Je zit zogezegd in de cockpit en voor je op het scherm zie je alles uit het raam. Eerst stijg je op vanop Cape Canaveral (G-krachten !!!) daarna zie je Florida vanuit de ruimte (en voel je je ook echt gewichtloos), dan ga je nog even rond de maan om uiteindelijk met veel schokken op Mars te landen.
Oja en je moet ook nog zelf meewerken want je moet op bepaalde knoppen drukken om het schip te besturen :)

Echt fantastisch hoe realistisch dit gemaakt is!
En de testtrack is ook echt een aanrader :D

Njit
27-10-05, 22:14
Dat is wel vreemd, want ik word normaal gezien al misselijk op het minste bootje op de zee, of op een theekopjesattractie, maar in de Mission Space had ik nergens last van! Misschien door het excitement :D

De tip om niet misselijk te worden is om vooral naar VOREN te blijven kijken.
Dit doe je eigenlijk al standaard door het bedienen van de knoppen..

FrankS
28-10-05, 11:07
Ik vind RnRC in WDw juist veel mooier dan Parijs. De thematisering is veel luxer afgewerkt en het geheel van pre-movie, ride & music heeft meer samenhang in WDW.

Njit
28-10-05, 11:33
Ik vind RnRC in WDw juist veel mooier dan Parijs. De thematisering is veel luxer afgewerkt en het geheel van pre-movie, ride & music heeft meer samenhang in WDW.

Mjah..da's persoonlijk he :) Misschien dat het thema me gewoon wat meer aanspreekt..

FrankS
28-10-05, 11:53
In essentie is het thema gelijk, dus waarom spreekt het ene je meer aan dan het andere?

Hieronder een vergelijking van het vooraanzicht van Parijs en WDW:

http://grogillou2.free.fr/dlp_juin02/rnrc.jpg
Dit is de Parijse versie. De aankleding van het gebouw is eigenlijk niet meer dan een bordkartonnen plaat ervoor.

http://www.coasterimage.com/pictures/waltdisneyworld/pics/rnrc.jpg
Dit is de toegang tot RnRC in WDW. De "track" waar de limo aan hangt gaat over in de levensgrote gitaar die je hieronder ziet.

http://www.coasterimage.com/pictures/waltdisneyworld/pics/rnrb.jpg

Njit
28-10-05, 12:31
In essentie is het thema gelijk, dus waarom spreekt het ene je meer aan dan het andere?

Hier even een Quote van ons reisverslag:


We vonden Rock ’n Rollercoaster erg tegenvallen ten opzichte van Parijs. Hier had je als thema in het donker een ritje met Aerosmith mee in de Limo naar zijn concert. In Parijs is het thema ‘Aerosmith bouwt een achtbaan’. Je zou juist zeggen dat de thema ‘Limo’ beter bij Aerosmith past, dan dat hij een achtbaan ontwerpt. Dat doet het natuurlijk ook. Maar de attractie in Parijs is beter uitgewerkt. Bij de Rock ’n Rollercoaster van MGM zijn alleen wat neonlampen en wat verkeerslichten te zien, terwijl de Rock ‘n Rollercoaster in Parijs veel mooier verlicht is. Je rijdt zelfs op een gegeven moment door een stellage heen. Hierdoor krijg je het gevoel dat je het concert zelfs beleeft, waardoor Aerosmith zijn thema heeft rechtgezet. Maar al met al, een achtbaan in het donker blijft niet verkeerd.

Buitenkant is 1 maar ritbeleving is net zo belangrijk... En die vond ik dus tegenvallen in WDW..

FrankS
28-10-05, 14:39
Ik vond juist het racen naar het concert door de straten van LA goed gevonden én wel goed uitgewerkt. Waarom zou Aerosmith eigenlijk een coaster ontwerpen?

Njit
28-10-05, 15:31
Ik vond juist het racen naar het concert door de straten van LA goed gevonden én wel goed uitgewerkt. Waarom zou Aerosmith eigenlijk een coaster ontwerpen?

Ik merk dat discussies tussen jou en mij vaak uitmonden in een Wellus-Nietus verhaal.
Ik VIND het ene en jij VIND het ander. Iedereen blij :)

SpaceAce
28-10-05, 18:27
Ik vond juist het racen naar het concert door de straten van LA goed gevonden én wel goed uitgewerkt. Waarom zou Aerosmith eigenlijk een coaster ontwerpen?

Wat Njit quotte komt dus van mij :)

Ik vind het idee van naar het concert rijden beter (in WDW dus) dan dat hij een achtbaan ontwerpt. Lijkt me logisch, bedoel: wat heeft Aerosmith nou met een achtbanen?

Maar juist binnenin vind ik juist in Parijs het beter uitgewerkt. Vooral de lampen vind ik beter (in WDW zijn het maar wat neonlampen en verkeerslichten en in Parijs heb je discolampen, een stroboscoop en van die podiumstellages waar je doorheen rijdt). Daarom denk ik dat in Parijs de essentie ook is dat je door het concert heen rijdt.

In WDW rijdt je met de limo naar het concert en in Parijs beleef je het concert tijdens de rit (zoals ik het dus ervaar).

Daniel24
28-10-05, 22:12
tis gewoon bij alle 2 een leuke attractie :lol:

enzob
04-11-05, 20:23
En RnRC is Nederlands fabricaat van Vekoma. bij mij staat Kraken op nummer 1. Voor je hoogtevrees kan ik Sheikra aanbevelen.

Enzo

disney_cutie
20-05-06, 19:00
Hallo,
we hebben eerder eens gelezen dat er bij verschillende attrakties 2 verschillende ritten zijn.(Bijvoorbeeld Space mountain in de linker of rechter rij instappen) Wie heeft daar ervaring mee en heeft tips?
Alvast bedankt :!: :D

Njit
20-05-06, 19:43
Hallo,
we hebben eerder eens gelezen dat er bij verschillende attrakties 2 verschillende ritten zijn.(Bijvoorbeeld Space mountain in de linker of rechter rij instappen) Wie heeft daar ervaring mee en heeft tips?

Er zit een klein verschil in lengte maar voor de rest zijn de tracks volgens mij identiek..


There are two separate tracks inside Space Mountain, one is 10ft longer than the other, where they cross over. One track is 3,186 ft long, the other 3,196 ft.

meisje
20-05-06, 21:09
Het is niet echt een antwoord op de vraag die je stelt maar ik heb weleens gelezen dat je het beste in de linker rij kan gaan staan. Het schijnt dat deze rij het snelste gaat....of het echt zo is :?:

Hoe korter de wachttijd hoe beter!! :D

Misschien weet iemand of het ook echt zo is?

meisje

Njit
20-05-06, 21:46
Het is niet echt een antwoord op de vraag die je stelt maar ik heb weleens gelezen dat je het beste in de linker rij kan gaan staan. Het schijnt dat deze rij het snelste gaat....of het echt zo is :?:

Volgens de wet van Murphy gaat de rij waar jij NIET in staat altijd sneller :)

marisca
20-05-06, 22:06
Het is niet echt een antwoord op de vraag die je stelt maar ik heb weleens gelezen dat je het beste in de linker rij kan gaan staan. Het schijnt dat deze rij het snelste gaat....of het echt zo is :?:

Volgens de wet van Murphy gaat de rij waar jij NIET in staat altijd sneller :)

Daar hebben wij ok altijd last van!

marisca
20-05-06, 22:08
Martijn, Jij ging dit jaar toch niet naar florida ?
Waar wel heen?
Nog een paar nachtjes slapen, hoeoe!! Spannend!

Njit
20-05-06, 22:41
Martijn, Jij ging dit jaar toch niet naar florida ?
Waar wel heen?
Nog een paar nachtjes slapen, hoeoe!! Spannend!

Onze trip: http://rollercoasterusa2006.blogspot.com/

Vandaag de laatste inkopen gedaan. We zijn er nu volgens mij helemaal klaar voor :)

marisca
21-05-06, 10:55
Martijn, Jij ging dit jaar toch niet naar florida ?
Waar wel heen?
Nog een paar nachtjes slapen, hoeoe!! Spannend!

Onze trip: http://rollercoasterusa2006.blogspot.com/

Vandaag de laatste inkopen gedaan. We zijn er nu volgens mij helemaal klaar voor :)


Wow, Dit is een reis waar je zeker naar uit mag kijken, Vooral six-flags en niagra falls spreken mij erg aan!( Bush gardens, Williams burg ).
China town en little italy zijn wij destijds ook geweest en was ook erg leuk om door heen te lopen!
Jullie gaan 23 dagen en daar zou je weer niet genoeg aan hebben!, Maar ja je weet hoe dat gaat he!
Altijd tijd te kort, Wat zal ik zeggen: Ik ben niet jaloers hoor! :roll: :roll:
Nou een beetje dan!
Groetjes marisca. 8)

SpaceAce
21-05-06, 11:26
Jullie gaan 23 dagen en daar zou je weer niet genoeg aan hebben!, Maar ja je weet hoe dat gaat he!
Altijd tijd te kort

Ik weet het, het IS ook te kort... :lol:

Maarja, ik heb maar 22.5 verlofdag van mijn werk :cry: (achteraf had ik best nog een langere periode kunnen boeken, na al mijn overwerkuren...) :?
Ach ja..

Martijn heeft gewoon van zijn werk 43 verlof/vakantiedagen per jaar :shock:
Verschil moet er blijkbaar zijn :evil:

Petra/VS
22-05-06, 04:24
De rechter kant is ook de Fast Pass line. Om een antwoord te geven, de linker kant is onze favoriet. De rechter is schokkeriger, korter en minder leuk. Dit heb ik nu meerdere malen geprobeerd en ben er na de afgelopen reis van overtuigd. Links is het beste in Space Mountain.

Njit
22-05-06, 08:33
De rechter kant is ook de Fast Pass line. Om een antwoord te geven, de linker kant is onze favoriet. De rechter is schokkeriger, korter en minder leuk. Dit heb ik nu meerdere malen geprobeerd en ben er na de afgelopen reis van overtuigd. Links is het beste in Space Mountain.

Links is wel 3 hele meters langer :)

Njit
22-05-06, 10:09
Hallo,
we hebben eerder eens gelezen dat er bij verschillende attrakties 2 verschillende ritten zijn.(Bijvoorbeeld Space mountain in de linker of rechter rij instappen) Wie heeft daar ervaring mee en heeft tips?
Alvast bedankt :!: :D

Geen Disney maar wel twee verschillende rijen:

Dueling Dragons in Island of Adventures. Hier heb je Fire en Ice als twee verschillende banen.

http://www.universalorlando.com/ioa_attr_dd.html

disney_cutie
22-05-06, 11:09
De rechter kant is ook de Fast Pass line. Om een antwoord te geven, de linker kant is onze favoriet. De rechter is schokkeriger, korter en minder leuk. Dit heb ik nu meerdere malen geprobeerd en ben er na de afgelopen reis van overtuigd. Links is het beste in Space Mountain.

Bedankt voor de tip, Petra :!: :D
Dan kunnen we meteen in de juiste rij aanschuiven.

marisca
22-05-06, 12:08
Hallo,
we hebben eerder eens gelezen dat er bij verschillende attrakties 2 verschillende ritten zijn.(Bijvoorbeeld Space mountain in de linker of rechter rij instappen) Wie heeft daar ervaring mee en heeft tips?
Alvast bedankt :!: :D

Geen Disney maar wel twee verschillende rijen:

Dueling Dragons in Island of Adventures. Hier heb je Fire en Ice als twee verschillende banen.

http://www.universalorlando.com/ioa_attr_dd.html


Mijn favoriet is Ice!
Marisca.

Jannie
22-05-06, 12:28
Vind ik ook, linkerkant is veel beter. De rechterkant is inderdaad schokkerig ik kreeg er gewoon koppijn van.

Groetjes van Jannie :D :D :D

marisca
22-05-06, 12:35
Nooit op gelet, Gaan wij voortaan ook maar links ivm onze zoon die toch altijd wel moet wennen aan roller coasters.

Ik vind Big thunder mountain in parijs heftiger dan Mk in Orlando!
Maar Orlando kraken wij niet af hoor!, Ik dacht ik geef even mijn mening over deze attractie het kwam in een keer in mij op!

Groetjes Marisca http://img139.imageshack.us/img139/9778/iconsmileclown10dp.gif (http://imageshack.us)

Jannie
22-05-06, 12:48
Je hebt gelijk, in Parijs is hij veel heftiger, hij gaat veel sneller vooral het laatste stuk. Maargoed in MK is hij dan ook wel wat ouder. Ik denk dat de TOWER OF TERROR mischien ook wel heftiger word dan in MGM.

Groetjes van Jannie :D :D :D

marisca
22-05-06, 13:10
Je hebt gelijk, in Parijs is hij veel heftiger, hij gaat veel sneller vooral het laatste stuk. Maargoed in MK is hij dan ook wel wat ouder. Ik denk dat de TOWER OF TERROR mischien ook wel heftiger word dan in MGM.

Groetjes van Jannie :D :D :D

Dan is het misschien maar beter dat onze zoon in MGM the Tower of terror al gewend is, Dan durft hij tenminste in die van parijs!
Daar ben ik ook erg benieuwd naar moet ik je zeggen.
Wij gaan ieder jaar naar parijs in 1 van de maanden Januari , feb, maart!
Het ligt er maar net aan wanneer mijn hubby vrij heeft!

Maar niets overtreft ORLANDO.http://img160.imageshack.us/img160/7139/usflag17up.gif (http://imageshack.us)

simgirl
22-05-06, 13:44
Mijn vriend is geen held in rollercoaster. Ik moet hem absoluut niet meenemen in rollercoasters die over de kop gaan. Vorig jaar is hij voor de eerste keer mee gegaan in Big Thunder Mountain in Orlando. Dit jaar is hij ook in Big Thunder Mountain gegaan in Parijs. Hij vond deze minder erg dan in Orlando. Is het me dan toch gelukt dat hij zijn grenzen gaat verleggen? :o
Ik heb nu gelijk hoop gekregen. Misschien gaat hij dit jaar makkelijk in de Mummy, ToT en misschien zelfs in Expedition Mount Everest! :D

marisca
22-05-06, 14:00
Mijn vriend is geen held in rollercoaster. Ik moet hem absoluut niet meenemen in rollercoasters die over de kop gaan. Vorig jaar is hij voor de eerste keer mee gegaan in Big Thunder Mountain in Orlando. Dit jaar is hij ook in Big Thunder Mountain gegaan in Parijs. Hij vond deze minder erg dan in Orlando. Is het me dan toch gelukt dat hij zijn grenzen gaat verleggen? :o
Ik heb nu gelijk hoop gekregen. Misschien gaat hij dit jaar makkelijk in de Mummy, ToT en misschien zelfs in Expedition Mount Everest! :D

Ik hoop dat hij zijn angsten overwint want niets is leuker om samen alles te doen.
Ik moet je eerlijk opbiechten dat ik ToT eerst ook niet zag zitten tot dat mijn man zei: Kom orlando ga je mee daar in!
Toen dacht ik : als mijn zoon dat al durft en mijn man vind het verantwoord dan moet ik toch ook kunnen gaan?
En dat deed ik pas vorig jaar en nu heb ik spijt dat ik het niet veel eerder had gedaan, Vertel dat verhaal maar aan je vriend! :lol:

Terwijl ik heel veel andere (Enge) Attracties wel doe!
Ik zit behoorlijk raar in elkaar. :roll:

Chanty
24-05-06, 09:56
Nooit op gelet, Gaan wij voortaan ook maar links ivm onze zoon die toch altijd wel moet wennen aan roller coasters.

Ik vind Big thunder mountain in parijs heftiger dan Mk in Orlando!
Maar Orlando kraken wij niet af hoor!, Ik dacht ik geef even mijn mening over deze attractie het kwam in een keer in mij op!

Groetjes Marisca http://img139.imageshack.us/img139/9778/iconsmileclown10dp.gif (http://imageshack.us)

Ik vind hem in Parijs ook heftiger dan Anaheim. Idem @ Space Mountain. Stelletje softies :P haha

Just*Wanna*Go*To*Florida
30-12-06, 15:47
Space Mountian sluit waarschijnlijk


Terwijl het nog steeds een gerucht is, is het zeer waarschijnlijk dat Walt Disney World 's Space Mountain een heropfrissing krijgt, helemaal vernieuwd en opnieuw gebouwd word in 2007 of 2008.


Terwijl niks officieel aangekondigd is door Disney, geven de werknemers hinten dat het gaat gebeuren.


Op CMI Radio Episode #3, gastheer Mikey Silva intervieuwde Walt Disney World Cast Member "Ace", die werkt aan Space Mountian, zei: "We're going to be going under refurbishment in 2007, in which they are actually going to rebuild the ride from scratch. They are going to put in a lot more futuristic elements, because this is an outdated roller coaster."


Er zijn 5 Space Mountain's in verschillende Disneyparken.
Walt Disney World's Space Mountian was de eerste, en is 31 jaar oud. En is ook de meest gedetaeerde.
Tegenover de klassieke attracties:
-Space Mountian is ruw.
-Space Mountian is niet zo donker tegenover de andere.
-Space Mountain heeft geen darkride Soundtrack.
-Space Mountian loopt ver achter op de technologie.


Onlangs, Disneyland's Space Mountian heeft een hele heropfrissing gekregen voor de 50th Anniversary Happiest Celebration on Earth. Disneyland Paris's Space Mountain: De la terre à la lune, is ook vernieuwd met nieuwe effecten, een nieuwe baan en een nieuwe naam: Space Mountian Mission 2. Omdat alle andere Space Mountian's een technologishe update hebben gekregen sinds het origineele, voorspellen veel dat Walt Disney World de volgende is die een nieuwe opfrissing krijgt.


Gebasseerd op de veranderingen dat WDI (Walt Disney's Imagineering) heeft aangebracht aan de andere Space Mountian's, de aankomende opfrissing het volgende bevat:
-een nieuwe baan (waarschijnlijk een nieuwe layout)
-nieuwe treinen (opnieuw ontworpen)
-een nieuwe soundtrack
-nieuwe special effects met de technologie van 2007

De nieuwe track layout zal waarschijnlijk worden zoals in Anaheim, Paris and Tokyo, omdat deze layout ontworpen zijn om in een bebouw te passen van 200ft. diameter. De Imagineers hebben in de Florida versie 300ft. diameter om mee te werken.
Wat denken jullie ervan ??

Bron: VisionsFantastic.com (http://www.visionsfantastic.com/forum/showthread.php?t=10470)

corrus
30-12-06, 16:06
Het wordt in ieder geval niet de Lay-Out van Parijs... het zou dan de lay-out van Anaheim worden.
Nieuwe trains, jawel, maar wel in de oude configuratie (dus gewoon nog steeds achter elkaar)
Alleen de binnenkant zal worden aangepakt, nét als in Californië.

Van afbreken en wederopbouw is geen sprake, daar de TTA er ook nog doorheen loopt, dan zou je 2 rides moeten sluiten.

Dus diegene die hadden gehoopt op een Paris Config, kunnen het wel vergeten... :D

calypso
31-12-06, 11:47
Ik hoop dat ze het uitstellen tot na 2007 want wil toch graag nog een keer deze versie van Spacemountain doen. Vind deze huidige versie toch wat leuker dan die in Parijs omdat je hier niet 1 lange trein hebt maar allemala losse wagens.

Maar ja als het niet zo is dan moet ik maar weer teurg komen als tie klaar is :-)

Tielemans
01-06-08, 01:51
he luitjes!
wij zijn net weer terug uit orlando en wilde dit even met jullie delen..
wij stonden net klaar om in te stappen voor space mountain toen er een technisch mankement was... om dit op te lossen moesten de lichten aan en een paar mannen de baan op...natuurlijk hebben wij wat foto's gemaakt van de baan met licht aan....is wel een afknapper zo.... normaal zie je een donkere hemel met allemaal lichtjes...en hieronder dus als het licht aan is....

http://www.betuwe.net/~fsmitsb/P5230179.jpg

http://www.betuwe.net/~fsmitsb/P5230180.jpg

Petra/VS
01-06-08, 06:22
Hoeze afknapper? Zelfs met het licht uit zie je de baan toch nog? De Space Mountain in Orlando is mijn favoriet, die in Californie is niet hetzelfde. Bovendien denk ik, dat het "gewone" ritje leuker is, dan het Fastpass ritje. Een Space Mountain fan (die helaas volgende week in Orlando niet in Magic Kingdom zal zijn).

calypso
01-06-08, 08:20
Ik heb het vorig jaar in september ook meegemaakt, zat zo'n half uur vast op het track b. Waarna ze ons eindelijk bevrijd hebben :-)
Maar was wel apart om zo door een verlichte Space mountain te rijden, kregen ook meteen de gelegenheid om de rit opnieuw te doen als goedmakertje.
Heb er toen ook wat foto's van gemaakt.

RCRC
01-06-08, 11:13
qoEd8rGhKEM

:mrgreen:

Tielemans
01-06-08, 17:55
ik bedoelde met afknapper dat ik graag wat mysterie heb over hoe het er uit ziet.:lol:
mooie video RCRC... zo houd je niks over van het space thema...

Marjol
01-06-08, 19:26
Ach ja, dat hebben wij vorig jaar ook gezien. Volgens mij komt het dus vrij regelmatig voor ;)

Njit
02-02-09, 22:41
Opknap-beurt. Dat is ook wel eens nodig :)

cindy74
02-02-09, 23:16
verdikke en wij zijn er op 20 april

liesje1967
03-02-09, 00:38
Jammer dat nog niet bekend is, tot hoelang die opknapbeurt duurt.....

corrus
03-02-09, 00:46
Space Mountain gaat vrij kort na pasen dicht voor refurbs,

En blijft in ieder geval tot ná de zomer gesloten...

liesje1967
03-02-09, 00:49
Das bijzonder jammer.....maar gelukkig is er nog genoeg te doen....

Hannah
05-02-09, 11:33
Ja, en het TTA-treinje is óf helemaal gesloten tijdens de refurb, óf voor bepaalde periodes.

corrus
05-02-09, 20:51
Voor een korte tijd is ook TTA gesloten... Dit kan namelijk niet anders..

Space Mountain gaat 23 november 2009 weer open...

JKG
06-02-09, 11:45
Dat is een lange tijd dat hij dicht is.. mooiste van Space Mountain vond ik de 'hemel' met de vallende sterren.. de rit zelf was erg bumpy. :mrgreen:
Voor de echte verslaafden gewoon even naar Parijs?

Lizzel
06-02-09, 12:49
Jammer dat hij gesloten is, want ga in de zomer voor het eerst naar Florida en WDW..
Had gehoopt dat hij open zou zijn, want is toch wel een van de mooiere attracties zeggen ze.. Ma goed dat het park HUGE is en er genoeg attracties overblijven om uit te proberen..

Njit
06-02-09, 13:05
Vind het vooral een grote rammelbak. Dus ik hoop dat ze niet enkel de theming upgraden maar ook de baan een opknapbeurt geven..

FrankS
06-02-09, 13:19
Vind het vooral een grote rammelbak. Dus ik hoop dat ze niet enkel de theming upgraden maar ook de baan een opknapbeurt geven..

I agree. Ik kom gemiddeld 2x per jaar in WDW, maar het is toch jaren geleden dat ik deze coaster gedaan heb, want veel plezier geeft deze me niet. Terwijl ik toch een redelijke coaster-fanaat ben. Maar ook SM in DLRP is niet meer wat het geweest is; in de beginjaren (ik ben er in 1995 voor het eerst in geweest) gingen wij er meermalen per dag in (met een record van 13x in 1 uur, tijdens een speciale openstelling), maar na de ombouw is het speciale er vanaf. De ride en de theming zijn nu eeen stuk minder samenhangend. Van de "normale coasters" geef ik nu toch de voorkeur aan RnRC in DHS, The Hulk in IoA en Kraken in SeaWorld.

corrus
06-02-09, 13:44
Dat is een lange tijd dat hij dicht is.. mooiste van Space Mountain vond ik de 'hemel' met de vallende sterren.. de rit zelf was erg bumpy. :mrgreen:
Voor de echte verslaafden gewoon even naar Parijs?

De echte fanaat van Space Mountain gaat naar Anaheim...

JKG
06-02-09, 15:32
Ja maar dat is nog verder weg.. Parijs ben je zo, even Space Mountain, bakje koffie en terug naar huis rijden ;) Een rammelbak, dat zeker... kan minder bumpy lijkt me.

calypso
10-06-09, 17:57
Zoals het er nu uitziet komt er dus een nieuwe track en een interactieve watcht rij alla Soarin. Ten minste als we D23 mogen geloven, en dat denk ik wel ;-)

Bron http://www.wdwnewstoday.com/
UPDATE: D23 (http://www.disney.com/d23) just posted the following:

New track, a new ceiling and audio-visual upgrades will be in store when Space Mountain re-opens on November 21 after a planned refurbishment.

JanineB
14-06-09, 22:22
Heeft iemand dan een tip hoe je het beste in de achtbaan kan zitten?? Ik Parijs kom ik er altijd met hoofdpijn uit!

Arie
15-06-09, 06:03
Hoofdpijn? Neem dan geen Rollercoaster die zijn meestal van hout, de ride kan erg bumpy zijn.

Njit
15-06-09, 09:55
Space Mountain in Disney Parijs is een VEKOMA. Deze staan bekend om harder te rammelen als ze ouder worden. Space Mountain in Disneyworld is een Disney eigen bouw. Heel ander soort baan (je zit ook achter elkaar ipv naast elkaar).



Space Mountain (Magic Kingdom) (http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Mountain_%28Magic_Kingdom%29) (1975), at Walt Disney World in Orlando, Florida
Space Mountain (Disneyland) (http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Mountain_%28Disneyland%29) (1977)
Space Mountain (Tokyo Disneyland) (http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Mountain_%28Tokyo_Disneyland%29) (1983)
Space Mountain (Disneyland, Paris) (http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Mountain_%28Disneyland,_Paris%29) (1995)
Space Mountain (Hong Kong Disneyland) (http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Mountain_%28Hong_Kong_Disneyland%29) (2005)

Riverwood
15-06-09, 11:10
JanineB

De volgende website zou je eens kunnen lezen:http://achtbanen.franksnijders.com

ACHTBANEN.
DE MENS IS DE GRENS.

groetjes Henke.

Michael66
15-06-09, 12:09
Ik heb ook heel lang last gehad van hoofdpijn, pijn in nek en spieren en zo. Totdat ik er achter kwam dat ik veel te verkwampt in de rollecoasters zat. Is ook wel logisch: als je weet dat je er last van krijgt ga je je er tegen verzetten.
Totdat ik een keer met een vriend in een coaster ging (met vrijhangende benen) en hij me wat tips gaf:
- Klik de beugel zo strak mogelijk vast. Adem uit en probeer die extra "klik" te halen. Dat geeft je meer stevigheid en minder de neiging om je spieren te spannen.
- Houd je hoofd niet naar voren, maar probeer teggen de hoofdsteun aan te zitten. Ook weer extra stevigheid en veel minder last van de G-krachten.
- Kijk goed vooruit. Als je alle bochten ziet aankomen weet je wat er gaat gebeuren.

En sindsdien geniet ik van (de meeste) coasters. Zelfs vorig jaar nog twee keer in de (floorless) Sheikra geweest, terwijl ik me had voorgenomen daar nooit meer in te gaan. En volgende maand ... dan ga ik weer!!!

Njit
15-06-09, 12:27
Wat Michael zegt is denk ik het probleem bij veel mensen. Die zitten veel te verkrampt in de achtbaan.
Ik zit bijna altijd met m'n armen los. Laat je gewoon meevoeren door de achtbaan.

Zelf weet ik redelijk wat ik kan verwachten van een baan (ervaring). Sommige types doe ik zelf liever ook niet meer (Vekoma inverted). Maar bepaalde merken zijn gewoon altijd soepel (Intamin, B&M). En daar staan er toevallig het meeste van in de USA :)

JanineB
15-06-09, 15:38
Nou dat zijn in ieder geval alweer bruikbare tips! Bedankt!
Het is idd zo dat je verkrampt zit!

Njit
15-06-09, 15:48
Leukste is om los te komen uit je stoel. En dat heb je enkel als je je handen los hebt..

Njit
12-11-09, 22:05
Disneyworld heeft details naar buiten gebracht over de vernieuwde Space Mountain. Het verhaal is langer geworden en er kan een spelletje gespeelt worden tijdens het wachten.

Softopening wordt binnenkort verwacht.


Disney World reveals new Space Mountain roller coaster details as rumors of a soft opening intensify

http://image3.examiner.com/images/blog/EXID2200/images/cp%282%29.jpg

Today the Disney Parks Blog has announced new details about Space Mountain , which is poised to reopen after a length refurbishment. The roller coaster is located in Tomorrowland in the Magic Kingdom theme park. Although its official opening is slated for later this month, rumors seem to indicate that a soft opening could occur late this week or early next week.

The blog says that Space Mountain now features an extended storyline, drawing guests in on a space station adventure. As part of the new experience, they can participate in games like deflecting meteors while they wait.
CLICK HERE (http://disneyparks.disney.go.com/blog/2009/11/walt-disney-world%E2%80%99s-classic-space-mountain-attraction-to-reopen-with-a-few-surprises/) for details and photos. Each game takes 90 seconds, and 86 guests can play at a time.

Disney promises that its most loyal fans will find special personalized touches. For example, there is a sign that says H-NCH 1975. This is a tribute to the late John Hench, a legendary Imagineer. Keep an eye out for other "insider" references.

Bron: www.examiner.com (http://www.examiner.com/x-2200-Orlando-Theme-Parks-Examiner%7Ey2009m11d10-Disney-World-reveals-new-Space-Mountain-roller-coaster-details-as-rumors-of-a-soft-opening-intensify)

Nieuwe wachtrij:
http://parksandresorts.wdpromedia.com/media/disneyparks/blog/wp-content/uploads/2009/11/space1SMALL.jpg

Spelletje:
http://parksandresorts.wdpromedia.com/media/disneyparks/blog/wp-content/uploads/2009/11/space2SMALL.jpg