PDA

Bekijk Volledige Versie : Eten meenemen naar pretpark ?



Cajou
03-06-16, 15:25
Als we hier in Europa naar een pretpark gaan, nemen we meestal onze boterhammen mee.
Kan dit in Orlando ook ? Ik hoor dat het eten in het park namelijk behoorlijk duur is en we zijn met vijf, dus dan wil dat al eens oplopen.
En drinken, mag dat ?

Niels82
03-06-16, 16:06
Ja hoor, geen probleem
Ook Drinken is toegestaan.
Wat wij zelf gedaan hebben is 2 waterflessen met infusers meenemen van rond de liter en deze vullen met water en dan met wat KC (geconcentreerd) ranja maken.
Daarnaast gewoon snoep etc. van thuis meenemen. Voor het drinken kan het ook voordelig zijn als je de drinkbekers daar koopt, dan kun je voor 2 dollar bij seaworld je drinken de hele dag gratis vullen.
Bij Universal is dit iets duurder maar nog steeds redelijk goedkoop.

Wij gingen voor de waterflessen omdat je die A) kunt hervullen met water bij de verschillende automaten (Freestyle automaten + alle hervulautomaten is het water gratis) en B) wij geen grote fan van frisdrank en hitte zijn.

AlexFL
04-06-16, 02:05
Officieel is het meenemen van eten & drinken in SeaWorld, Aquatica en Busch Gardens niet toegestaan.
Restaurants and concession stands are located conveniently throughout the park. Large hard or soft coolers, glass containers, food, drinks and picnic lunches may not be taken into the park. Guests with special diets, baby formula or baby food may bring their items into the park.

Disney en Universal hebben deze regel niet alhoewel glas en koelboxen vaak wel verboden is.

masterkabal
04-06-16, 12:50
Ik zou niks meenemen naar het park. Je moet het de hele dag meedragen en het is zeer warm.
Ik neem meestal 1 flesje water mee als ik aankom in het park. Je hoeft dan niet in de rij te gaan staan om je tas te laten checken.
De prijzen van het eten en drinken vind ik wel meevallen. Gemiddeld ben je 20 dollar per persoon kwijt op een dag park.

Bij Universal zijn ze trouwens wel heel streng geworden.
Je moet er zelfs door een metaaldetector tegenwoordig. Zelfs bij de achtbanen staat tegenwoordig een metaaldetector. Alles moet je dus uit de zakken halen en in een kluisje opbergen.

peet
04-06-16, 19:55
Wij nemen altijd flessen met sap mee voor de kids.
Lekker inslaan bij de Walmart, mooie flessen erbij.
Drinken neem ik altijd in het park, met 30 graden moet het koud zijn met ijs.
Je kan natuurlijk wel de avond ervoor de flessen in de vriezer gooien.
Dan smelten ze in de loop van de dag, met siroop of ijsthee goed te doen.

Zo ook met eten.
Ik heb wat broodjes bij me voor de kids, maar meestal halen we gewoon.
Ik vind het goedkoop en met die warmte is vers eten gewoon lekkerder.

Maar je ziet er altijd genoeg mensen met eigen eten en drinken.
Dus vooral doen wat jou het beste bevalt.

Cajou
06-06-16, 15:43
Gemiddeld ben je 20 dollar per persoon kwijt op een dag park.Met 5 personen is dat 100 dollar, wat ik toch wel een behoorlijk bedrag vind. ;-)
En als je weet dat het de bedoeling is om 10 dagen een park te bezoeken...dan kom ik aan een slordige 1.000 dollar. Ik weet het: het is sowieso een dure reis, etc., maar helaas geraakt het budget ook wel op, op een bepaald moment. ;-)

Don Tuse
06-06-16, 16:22
@Cajou: je hebt helemaal gelijk hoor. Het is aan jou en aan jou alleen om te bepalen of je iets veel geld vindt kosten. Dat bepaalt ieder voor zich en niemand heeft daar iets van te vinden natuurlijk.
Als je vraagt of je eten en/of drinken mee mag nemen naar een park en iemand geeft dan als advies om het niet te doen omdat de prijzen van "eten en drinken "wel meevallen", is dat natuurlijk een behoorlijk ondoordachte reactie.

Niels82
06-06-16, 16:26
Bij Seaworld/Universal geloof ik wel dat je met 30 dollar per dag een eind komt. Beide parken bieden genoeg mogelijkheden (20 is wel heel optimistisch....).
Disney kun je het vergeten voor dat bedrag, daar is het eten een stuk duurder of je moet delen met elkaar en dan grote porties nemen, maarja......

Als geld voor eten echt een uitdaging is neem dan waterflessen mee die je kunt vullen, haal broodjes, croissants etc. bij de Walmart of Publix en neem die mee voor ontbijt/middag en eet wat buiten de parken bij denny's/Outback/Etc. bespaar je een hoop geld mee en het eten is er niet slechter/beter dan in de parken.

Wij hebben steeds 1 rugzak meegenomen voor snoepjes, crackers, koekjes etc. in de netjes aan de zijkant 1 waterfles en aan de andere kant een flesje sprite of iets in die richting. Bij Universal hebben we daarnaast ook 1 eetpas gehaald en de Freestylebeker erbij genomen (ziet er ook geinig uit) en free refills erbij (28 dollar totaal voor 1 maaltijd, 1 snack, 1 drankje en 1 freestyle beker). Bij Seaworld gewoon gegeten (was vrij goedkoop) en een refill beker genomen voor 7 dollar en 4 keer een refil voor 1,10 genomen (ijsdrinken). Daarnaast steeds de waterfles bij de automaten gratis gevuld (ja water mag ;)) en KC geconcentreerd toegevoegd voor de smaak.

Het geld wat je daarmee bespaart gebruik je voor popcorn, snoepjes of een leuk cadeau ;)
Wij proberen zo ook altijd onder de parkeerkosten uit te komen, niet omdat we het niet kunnen betalen maar omdat ik liever mijn geld niet aan zoiets uitgeef. Principe ;).

Cajou
06-06-16, 16:57
Als je vraagt of je eten en/of drinken mee mag nemen naar een park en iemand geeft dan als advies om het niet te doen omdat de prijzen van "eten en drinken "wel meevallen", is dat natuurlijk een behoorlijk ondoordachte reactie.Oh, maar alle reacties en bedenkingen zijn welkom, hoor. :-)
Soms zie je als "newbie" ook wel eens dingen over het hoofd, en zo.
Maar mijn vraag is dus uit besparingsoverwegingen ingegeven.

Cajou
06-06-16, 16:58
Wij proberen zo ook altijd onder de parkeerkosten uit te komen, niet omdat we het niet kunnen betalen maar omdat ik liever mijn geld niet aan zoiets uitgeef. Principe ;).Hoe doe je dat ? Daar onderuit komen ? ;-)

Niels82
06-06-16, 23:02
Voorbeeld is de I-Trolley pakken die langs de I4 rijdt. Als je hotel bij een stop ligt (anders parkeer je bij 1 van de Premium outlet's) kun je die nemen voor 8 dollar voor 5 dagen. Als je met 4 bent is dat 32 dollar dus na 2 dagen heb je die ticket eruit :).
Is natuurlijk voordeliger als je met minder mensen bent :).

peet
07-06-16, 09:01
Een manier om onder de parkeer kosten uit te komen?
Er zijn 3 mogelijkheden.
1) doe een karakter ontbijt bij 1 van de hotels. Daar kan je gratis parkeren en heb je een heeerlijk ontbijt :cool: Hiervandaan kan je door met de monorail of shuttle.
2) parkeer bij 1 van de zwembaden en pak hiervandaan de gratis shuttles die er rijden van Disney
3) parkeer bij Downtown/Disney Springs en stap hier op 1 van de gratis shuttles.

elstars
07-06-16, 19:59
Optie 3: vanaf Disney Springs rijden er geen shuttles naar de parken; je moet dan eerst naar een Disney hotel en daar overstappen op een andere shuttle. Ben je al met al wel een tijdje onderweg!

peet
08-06-16, 09:00
Het zijn gratis opties, voor de mensen die echt willen besparen zijn het echte opties.
Ik zou het zelf nooit doen, maar er zijn mogelijkheden om gratis te parkeren :D

Cajou
08-06-16, 10:39
Een manier om onder de parkeer kosten uit te komen?
Er zijn 3 mogelijkheden.
1) doe een karakter ontbijt bij 1 van de hotels. Daar kan je gratis parkeren en heb je een heeerlijk ontbijt :cool: Hiervandaan kan je door met de monorail of shuttle.
2) parkeer bij 1 van de zwembaden en pak hiervandaan de gratis shuttles die er rijden van Disney
3) parkeer bij Downtown/Disney Springs en stap hier op 1 van de gratis shuttles.
Maar dit geldt dus enkel voor de Disney-parken, veronderstel ik ? Of ook voor Universal en Seaworld ? Want we gaan geen Disney-parken doen.

Vanderdoorntjes
08-06-16, 11:38
Wij zijn met zijn viertjes en kopen altijd in universal twee van die refill bekers, waar we met zijn vieren mee doen. Water is gratis, dus wordt ook het vaakst bij gevuld. Wat eten betreft, mijn zoon heft ernstige allergieen, maar kan wel frietjes eten, dus belanden we vaak bij iets met frietjes....maar dat is uiteraard geen probleem met de kinderen!

koenkamphuys
08-06-16, 18:53
parkeer bij Downtown/Disney Springs en stap hier op 1 van de gratis shuttles.

Stoppen die shuttles bij downtown disney? Waar ergens?

elstars
08-06-16, 19:06
Nee. Zie post 13.

peet
08-06-16, 23:25
Stoppen die shuttles bij downtown disney? Waar ergens?
Ik neem even voor het gemak aan dat de bussen bij Disney springs nog steeds stoppen, toen het nog Downtown heette was het wel iig.
Echter rijden deze zoals eerder gezegd alleen naar de hotels, hier kan je dan overstappen naar een park.
Dit kost je wel aardig wat tijd, maarja voor wie wil besparen....


Maar dit geldt dus enkel voor de Disney-parken, veronderstel ik ? Of ook voor Universal en Seaworld ? Want we gaan geen Disney-parken doen.
Dit is alleen Disney.
Voor Universal en Seaworld weet ik alleen dat sommige hotels shuttle diensten hebben en openbaar vervoer wat je als alternatief kan doen.

Niels82
09-06-16, 00:04
http://www.iridetrolley.com/
Werkt goed, niet al te duur en stopt bij seaworld en op 20 minuten lopen van Universal.

Bosevents
14-06-16, 21:14
De snelste manier is nog altijd: parkeren bij een zwembad park en dan een bus nemen naar de parken.
Ook in Disney Springs kan dat nog steeds. alle bussen rijden meestal naar het Ticket and transportation center en vanuit daar kun je naar je final destination.

Toen wij ooit met een grote groep waren loonde het de moeite om een aantal keer heen en weer te rijden en maar voor 1 auto te betalen. met 4 autos was dat de moeite.

Niels82
15-06-16, 00:35
En als je het laatste nieuws leest dan zie je dat ze dit niet meer doen en waarschijnlijk om deze reden.
Alle bussen gaan eerst naar een hotel, in het hotel moet je eruit en moet je overstappen op de bus naar het park waar je naartoe wilt.
Hetzelfde geldt voor de bussen bij een zwempark, deze gaan (bijna altijd) naar de hotels. Uitzondering is blizzard beach die ook naar Animal Kingdom gaat.