PDA

Bekijk Volledige Versie : 911 noodoproep



pzomerdijk
25-05-16, 16:22
Over 3 weken zijn we 2,5 week in Florida. Op de beschrijving van de condo zag ik dat je vanuit het huis gratis kunt bellen naar US en Canada, maar dat je 911 niet kunt bellen. Kwam bij mij een beetje merkwaardig over, maar goed. Nu zit ik me af te vragen of je gewoon 911 kunt bellen met het landcode 1 ervoor met je mobiele telefoon? Hoop natuurlijk niet dat we het nodig hebben, maar toch.....

Wie kan hier antwoord op geven!!

Frans1949
25-05-16, 18:34
Op de beschrijving van de condo zag ik dat je vanuit het huis gratis kunt bellen naar US en Canada, maar dat je 911 niet kunt bellen.


Hier sta ik versteld van. Volgens mij, en die info heb ik van een persoon wat internet in ons huis installeerde, is het de wet dat je 911 MOET kunnen bellen.
Zelf wanneer je geen telefoon provider hebt MOET je in staat worden gesteld om 911 te kunnen bellen.

corrus
25-05-16, 19:11
Er zijn in de USA verscheidene telefoonproviders die met een soort VOIP werken.
Bij velen van deze kun je geen alarmnummers bellen (zie ook bijv. Skype)
Maar volgens mij kun je gewoon 911 bellen met je Nederlandse telefoon indien je in de USA bent (werkt uiteraard niet in Nederland.

pzomerdijk
25-05-16, 19:48
Hier sta ik versteld van. Volgens mij, en die info heb ik van een persoon wat internet in ons huis installeerde, is het de wet dat je 911 MOET kunnen bellen.
Zelf wanneer je geen telefoon provider hebt MOET je in staat worden gesteld om 911 te kunnen bellen.

Dat dacht ik ook, maar er staat echt ..... The phone in the condo is free US and Canada, but don`t have 911 call......

JKG
29-05-16, 13:07
911 op je gsm gebruiken, zonder 1. Je zit al op een Amerikaans netwerk, in Amerika.