PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 weken mei of 3 weken zomer?



masch
22-05-16, 16:35
Ik snap dat deze vraag persoonlijk is, maar ben toch benieuwd naar jullie voorkeur.

Wij twijfelen met ons gezin tussen 2 weken in mei (meivakantie) of 3 weken in het hoogseizoen. We zijn met een gezin van 4 met kinderen van 6 & 3. We zijn al 2 keer in Florida geweest en we willen met name naar Disney, inclusief de waterparken. Accommodatie is een appartement.

Voor en nadelen die we zelf kunnen bedenken:

Mei
+ Beste periode
+ Goedkoper
- Zwaar voor kinderen (zondag terug, maandag naar school)
- Kort

Augustus
+ Langer
+ Kinderen hebben tijd om bij te komen
- Duur
- Warmer
- Druk in de parken

Frans1949
22-05-16, 16:55
Heel foute vraag.:confused:
Want het enige zinnige wat ik kan zeggen is 2 weken mei EN drie weken augustus.:cool:

Maar even serieus, ik zou voor drie weken gaan want eigenlijk vind ik twee weken wat kort.
Maar, zoals je al aangaf, het is wat duurder.

Anthon14
22-05-16, 17:22
Maar voor duurder heb je ook 50% langere vakantie t.o.v. de 2 weken in mei, dus wat is duur ???

Esther2013
22-05-16, 17:26
Ik zou met kinderen van die leeftijd voor de drie weken in de zomer gaan, warmer, niet drukker, kinderen kunnen inderdaad nog even bijkomen....

masch
22-05-16, 18:47
Ik was in de veronderstelling dat de pretparken veel drukker zijn in augustus.

We zijn zelf twee keer in mei geweest dus ik kan het helaas niet vergelijken.

Iris02
22-05-16, 20:10
Ik zou voor de meivakantie kiezen. Op die leeftijd hebben de kinderen niet zo'n last van het tijdverschil en eventueel kan je ze een extra dag thuis houden.

Lelli Kelly
22-05-16, 21:44
Meivakantie heeft inderdaad wat voordelen (minder warm, goedkoper) maar het grote nadeel zou ik persoonlijk vinden dat de zomervakantie dan zo lang duurt. Ik weet niet of je in de zomervakantie dan ook nog op vakantie gaat?
Vaak zijn vriendjes en vriendinnetjes ook allemaal weg in de zomervakantie en dan is 6 weken thuis best lang....

elstars
22-05-16, 21:47
Persoonlijk verkiezen wij mei boven de zomer. Wij vinden de temperatuur in de zomer niet aangenaam (veel te warm) en die in mei wel. Qua lengte van de vakantie vinden we 3 weken fijner dan 2. Dus het is wel lastig kiezen zo. Toch zouden we dan liever 2 weken in mei gaan dan 3 weken in de zomer.

peet
22-05-16, 21:55
Wij zijn zelf ook al aan het kijken voor toekomstige trips.
Onze voorkeur gaat uit naar 3 weken ipv 2 weken in mei.
Het is wat duurder maar langer is voor ons altijd beter.
En op het gemak bijkomen van de jetlag vinden wij altijd erg fijn.

Ik ben in mei, juni,juli,augustus en september geweest.
Ik heb denk ik altijd het geluk heb dat het altijd warm en druk is.
In de 5 keer heb ik maar 1x een rustige Disney mee gemaakt.
Dus wat dat betreft maakt de periode voor mij niet uit, als je maar buiten de Amerikaanse feestdagen zit.

Wen
22-05-16, 23:09
Mijn voorkeur gaat naar de meivakantie..

P9ol
22-05-16, 23:31
Wij hadden dit dillema dit jaar ook maar dan toch liever 3 weken hoor, ook door de tijd/afstand met vliegen.

buurea
22-05-16, 23:37
Wij zijn meerdere keren in de meivakantie geweest en 2 jaar geleden voor het eerst in het hoogseizoen. Overigens doen we dat dit jaar weer. Als wij in de meivakantie gingen vertrokken wij de vrijdag voorafgaande aan de meivakantie en volgen op vrijdag twee weken later terug. Dan ben je op zaterdag in Nederland. Zondag rust en maandag weer naar school. De kinderen hebben hier nooit last van gehad en zijn sneller in hun ritme. Verder vind ik het weer in de meivakantie fijner en de prijzen eigenlijk ook. Vooral de vliegreis!
De laatste keer en ook dit jaar gaan we in het hoogseizoen omdat onze oudste geen twee weken meivakantie heeft. In het hoogseizoen is het veel warmer. Dit betekent 's middags zwemmen bij het hotel. Ik moet zeggen dat dit ook heel erg bevalt. Toch als mijn oudste 2 weken meivakantie zou hebben gingen wij weer in de meivakantie.

gudu
23-05-16, 11:34
de zomer warmer??? wij zijn 2x in de zomer geweest en 2x in mei en mei vinden met zijn allen veel warmer dan de zomer .
in de zomer :grijze bewolking, veel regen 36 graden en geen blauwe lucht. warm ong 36 graden maar door de afwezigheid van de zon goed te doen .
in mei : geen regen gemiddeld 32 gradenmet uitschieters tot 38 graden en strakblauwe lucht met wat stapelwolken . doordat de zon op je brandt voelt het veel warmer aan
,
ik zou 100% kiezen voor de meivakantie gezien het betere weer , de rust in de parken en als je het goed uitkient kan je ong 2,5 week gaan maar doordat het en rustiger is en beter weer kan je meer doen en je geen rekening hoeft te houden met alternatieven als het weer eens de hele dag regent en ja van de 2x keer dat we in de zomer zijn geweest ( 3 en 5 weken) hebben we zeker 10 dagen hele dagen regen gehad

na aankomst gelijk naar school valt reuze mee. ze zitten gelijk weer in een goed ritme. vorige week kwamen we om 4 uur smiddags thuis, eten en dan gelijk slapen en volgende dag waren ze uitgeslapen en ging prima op school. geen last van jetlag

Mushu
23-05-16, 12:49
Het weer is onvoorspelbaar in Florida! Maar over het algemeen is het in mei wat minder warm en zou het ook wat minder moeten regenen. Ik ben een aantal keer in mei geweest en heb vooral goed weer gehad. Toen ik daar een paar jaar geleden met de hele familie was, hebben we echter veel regen gehad (bijna elke dag en ook langer dan een uurtje). Vorig jaar ben ik in Juli geweest en iets van 1x regen gezien. Verder warm (vroeg in de ochtend 28+) en zon. In 1998 was het in augustus nog zoals Florida bekend stond, ergens in de middag een halfuur een stortbui en klaar. Maar de trend is echt dat het in mei wat minder warm is. Ik ben dol op warmte en heb het halverwege april in de avonden nog wel eens koud gehad (kan er ook niets aan doen :confused:) en in mei t/m september heb ik dat nooit gehad. De (Disney) parken zijn rustiger in mei maar omdat ik al heeeeel veel keren ben geweest, heb ik over het algemeen niet veel last van drukte. Ik sla alles over waar een te lange wachtrij staat en doe in Disney veel met de fastpasses. En anders: Volgend jaar weer :)
Met mijn neefje en nichtje zijn we in de meivakantie geweest en zij hebben dat niet als vervelend ervaren toen ze gelijk na de vakantie naar school moesten. Kinderen passen zich vaker wat makkelijker aan dan volwassen.
Dus voor het weer en drukte zou ik voor mei gaan maar het is ook wat waard om langer te gaan en inderdaad dat de kinderen niet nog een hele zomervakantie thuis moeten doorbrengen.

pvroovert
23-05-16, 14:35
Idd ik kies voor hoogseizoen je kan langer gaan en je hebt meer rust , de parken zijn in het hoogseizoen langer open dus je kan er voor kiezen om wat later te gaan en idd s'morgens eerst effe relaxen of zwemmen
Als je op tijd de vliegticket prijzen wil en kan boeken valt dat ook wel weer mee
Ik heb bv voor dit jaar in het hoogseizoen vliegtickets in november geboekt voor 397 euro en volgens mij zijn de hotels hetzelfde qua prijs als je zoekt via trivago ofzo
En qua weer : je moet gewoon geluk hebben is nergens meer te voorspellen
Ik zou zeggen hoogseizoen

José
23-05-16, 16:23
In mei is het ook veel rustiger, wij zijn hier nu 2.5 week en alleen in het weekend is het wat drukker. Vorige week in Epcot alleen bij Testtrack 20 min. gewacht en verder overal zo door kunnen lopen. Temperatuur is ook heerlijk. Wij verblijven hier altijd in mei of september, maar hebben ook geen kinderen.

Vanderdoorntjes
23-05-16, 21:47
Onze kids zijn nu een aantal keer gelijk na de vakantie weer naar school gegaan, zonder problemen. Ik zou zelf kiezen voor drie weken, lekker de tijd

masch
24-05-16, 19:43
Bedankt voor alle antwoorden!

We hebben het er hier over gehad, we gaan hoogstwaarschijnlijk voor de meivakantie. Het feit dat het wss goedkoper is, beter weer en dat er diverse mensen aangeven dat de jetlag meevalt bij de kinderen heeft de doorslag gegeven.