PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Roy & Guus: Orlando - WDW, oktober/november 2016



Roy Reuter
15-05-16, 16:10
Beste,

later dit jaar gaan wij voor de derde keer naar Orlando, en tevens voor de derde keer in een WDW-resort (Coronado Springs). Hier zijn wij 21 nachten/22 dagen. Dit is al geboekt.
Ook hebben wij al vliegtickets geboekt, maar omdat de prijs wel erg voordeling was, komen wij nu 5 dagen eerder aan in Orlando. We hebben voor die extra dagen goedkoop geboekt bij Days Inn Convention Center aan de International Drive. Ook hebben wij voor tijdens ons verblijf in WDW kaarten gekocht voor het Halloween en het kerstfeest en twee reserveringen bij Be Our Guest (1 x lunch en 1 x diner). Deze dingen staan dus al vast.

Nu de dingen waar wij hulp/tips/commentaar bij kunnen gebruiken... :o

Ons plan was om een auto te huren voor de eerste (extra) vijf dagen vanaf Orlando International en daar weer terug te brengen, om vervolgens met de Disney Magical Express naar WDW te gaan. Daar verblijven wij 3 weken. Wij wilden dan in de tweede week weer een paar dagen een auto huren. Verstandig? Of beter om 1 x te huren voor een langere periode? De auto hoeft verder niets speciaals te zijn, het is alleen voor het gebied tussen WDW en Universal Studios/Orlando. Aanraders voor verhuurmaatschappijen? Wij dachten voor de eerste 5 dagen maximaal 175 euro te willen betalen, is dat haalbaar?

Ook willen wij voor het eerst naar SeaWorld en Busch Gardens. Wij dachten eraan dit in de eerste 5 dagen te doen, elk park 1 dag. Ook hiervoor weer de vraag, wat zijn de beste aanbiedingen?
Tijdens de tweede week in WDW, wanneer we weer voor een paar dagen een auto wilden huren, dachten we eraan naar Universal Studios (beide parken) te gaan voor 2 of 3 dagen. Ook hier hebben we nog geen kaartjes voor. Las laatst namelijk ergens dat kaarten die nu gekocht worden, binnen 4 maanden gebruikt moeten worden. Kan dat kloppen?

Tijdens de eerste 5 dagen willen we ook nog enkele musea in Orlando bezoeken, zoals bijvoorbeeld Orange County Regional History Center en Wells' Built Museum Of African-American History And Culture. Vooral geinteresseerd in de geschiedenis en ontstaan van Florida en naar hoe het zich ontwikkeld heeft tot nu. Onderwerpen als slavernij en uiteraard themaparken (twee totaal verschillende dingen, I know) spreken mij aan. Ik had zelf het idee dat dit vrij kleine musea zijn en dachten dit allemaal op 1 dag te kunnen bezoeken. Uiteraard zijn grote malls en winkelgebieden ook zeer welkom als suggestie.

In 2011 zijn wij voor het eerst gedaan en hebben toen geen auto gehuurd. Wij zaten toen 'vast' in WDW en waren afhankelijk van de bus om bij een mall of dergelijke te geraken. Wij waren in ieder geval niet onder de indruk van de International Drive, waar wij veel over hadden gehoord/gelezen.

In 2013 zijn wij voor de tweede keer, drie weken naar WDW gegaan, maar hebben toen tijdens de tweede week voor 5 dagen een auto gehuurd in WDW (Alamo). Tijdens die dagen zijn we toen naar Downtown Orlando (om te winkelen) gegaan en Daytona Beach (voor het strand), maar ook dit vonden wij teleurstellend. Ook zijn we toen naar Universal Studios gegaan, wat wel leuk was uiteraard. Vooral de Harry Potter attractie en butterbeer is een reden om er weer heen te willen.

Lang verhaal kort...:D

Hieronder een idee van onze planning. Commentaar/suggesties/tips/aanbiedingen....alles is welkom. Bijvoorbeeld nu alles regelen/kopen, of wachten tot dichter bij vertrekdatum of aanbiedingen?

Eerste 5 dagen - Orlando (musea), malls, SeaWorld, Busch Gardens, Tampa
Week 1 WDW - Be Our Guest lunch, Be Our Guest diner, Mickey's-Not-So-Scary-Halloween
Week 2 WDW - Universal Studios (2 of 3 dagen), malls/rondrijden
Week 3 WDW - Keys To The Kingdom Backstage Tour, Mickey's-Very-Merry-Christmas

Alvast bedankt... :)
- Roy

elstars
15-05-16, 17:39
Tickets voor Seaworld en Busch Gardens zijn redelijk goedkoop met de volgende link:
https://commerce.4adventure.com/EStore/Scripts/Skins/SWF/TicketsInternationalVisitors.aspx
Gedurende 14 dagen achter elkaar (start van de teller: vanaf eerste keer gebruik) zijn deze tickets voor beide parken geldig. Kosten: 85 dollar pp. Vanaf de aankoopdatum zijn ze een jaar geldig. Dus als je ze vandaag koopt, kun je ze tot 14 mei 2017 gebruiken. We hebben ze nooit goedkoper gezien.
Voor uitleg over het kopen van deze tickets:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?12534-Tickets-voor-SeaWorld-Busch-Gardens-Aquatica/page2

Mushu
15-05-16, 18:00
Wat betreft de autohuur zou het bij mij afhangen van de prijs. Als je voor een goede prijs een auto kan huren voor de hele periode zou ik dat doen. Van International drive ben je zo in WDW daar kan terugrijden naar MCO en dan de ME pakken niet tegenop (en ik ben echt een ME fan!). In WDW zou ik de auto alleen gebruiken als je naar een ander resort gaat dan waar je zelf slaapt, bijvoorbeeld om te dineren. Er is geen rechtstreeks vervoer van het ene naar het andere resort en ik heb er wel eens 1,5 uur over gedaan om weer "thuis" te komen. Voor de rest zou ik de Disney bussen pakken, die zetten je dichter bij de ingang van de parken af dan als je met de auto op de parkeerplaats moet parkeren (en het is wel lekker om je te laten rijden :)).
En natuurlijk kan je met een auto ook een stuk makkelijker dingen buiten WDW doen maar dat hadden jullie zelf al ervaren. Eventueel kan je de auto aan het eind van de vakantie inleveren op het Disney Car Care Centre (Alamo, Werkt perfect en ze zetten je af waar je wil binnen WDW) en dan later naar MCO met de ME, als je niet zelf naar MCO wil rijden.

Winkelen is gezellig in een van de premium outlet malls (Vineland of International) en de duurdere Mall at Millenia. Of (als Disneyfans) een bezoekje brengen aan Celebration: winkeltjes kijken, rondje om het meer en ergens wat eten/ drinken.

José
15-05-16, 20:18
Zou lekker de hele periode een auto huren, zit je nergens aan gebonden en kunnen jullie doen en laten wat je wil zonder je om bustijden etc. te bekommeren. Wij huren onze auto altijd bij Alamo met gold dekking ben je goed en voldoende verzekerd. Wel in Nederland regelen want daar terplekke is duurder. Zitten nu in Florida voor 4 weken en hebben een midsize Nissan van Alamo en bevalt weer prima.

peet
20-05-16, 18:45
Wij nemen ook de hele periode een auto, je kan altijd gaan en staan waar je wilt.
In de avond even ergens wat eten halen, toch nog even naar die andere mall of nog even die toch wel erg leuke schoenen ophalen :D
Of gewoon praktisch op de laatste avond erachter komen dat je een koffer te kort komt en om 00: naar de wallmart moet om er 1 bij te kopen.

Zonder auto in Orlando? Nooit

Als tip:
Eerste 5 dagen - Orlando (musea), malls, SeaWorld, Busch Gardens, Tampa
Neem de tijd om te rijden naar Bush Gardens en Tampa, er is onderweg een hoop te zien en tussendoor te doen.
Week 1 WDW - Be Our Guest lunch, Be Our Guest diner, Mickey's-Not-So-Scary-Halloween
Not So scary Halloween is in de avond tot in de nacht: neem de dag daarna een slenter/bijkom dagje
Grote kans dat je overdag ook in het park loopt

Week 2 WDW - Universal Studios (2 of 3 dagen), malls/rondrijden
Hier heb je een hoop tijd over. Denk ook eens aan de zwemparken die er zijn.
Week 3 WDW - Keys To The Kingdom Backstage Tour, Mickey's-Very-Merry-Christmas
Als deze week ook 7 dagen heeft: Daytona beach? het Spacecentre? Sportwedstrijd?

Heb je al een verdeling van de Disneyparken?
Als je een 7 dagen ticket hebt moet je ook goed kijken naar de start en eind datum.

Veel plezier met plannen!!

Roy Reuter
21-05-16, 12:29
Eerste 5 dagen - Orlando (musea), malls, SeaWorld, Busch Gardens, Tampa
Neem de tijd om te rijden naar Bush Gardens en Tampa, er is onderweg een hoop te zien en tussendoor te doen.
Week 1 WDW - Be Our Guest lunch, Be Our Guest diner, Mickey's-Not-So-Scary-Halloween
Not So scary Halloween is in de avond tot in de nacht: neem de dag daarna een slenter/bijkom dagje
Grote kans dat je overdag ook in het park loopt

Week 2 WDW - Universal Studios (2 of 3 dagen), malls/rondrijden
Hier heb je een hoop tijd over. Denk ook eens aan de zwemparken die er zijn.
Week 3 WDW - Keys To The Kingdom Backstage Tour, Mickey's-Very-Merry-Christmas
Als deze week ook 7 dagen heeft: Daytona beach? het Spacecentre? Sportwedstrijd?

Heb je al een verdeling van de Disneyparken?
Als je een 7 dagen ticket hebt moet je ook goed kijken naar de start en eind datum.

We hebben een 21 dagen ticket voor onbeperkt Disney, dus met die parken zal het wel goed gaan komen.
We hebben er nu een 14 dagen ticket voor Universal bijgenomen en een 14 dagen ticket voor SW/BG. Dus ook daar zullen we genoeg tijd voor hebben.
Bedankt voor de tips allemaal!

Alleen nu nog een auto dus. We hebben besloten een auto te nemen voor de eerste 17 dagen. De laatste 10 dagen zitten we dan gewoon "vast" in ons Disney resort/parken. :rolleyes:
Had vandeweek een mooie prijs gezien bij cardelmar (380 euro), maar dat is nu ineens weer bijna 100 euro meer. Iemand verder ervaringen met Cardelmar? Wil het bedrag eigenlijk onder de 400 houden.

peet
21-05-16, 12:51
De laatste keer voor mij was http://www.usareisen.de/ de goedkoopste.
Heb hier een standaard suv genomen.

Scooby
22-05-16, 00:05
Hallo,
Je zegt "ik heb een 21 dagen ticket voor disney".
Wat voor ticket is dat dan? Ik heb al heel wat uurtjes gezocht op geschikte tickets voor disney en universal, maar kom niet verder dan een 10 daagse disney pas, te gebruiken binnen 14 dagen en de flexticket.

Roy Reuter
22-05-16, 01:02
Dat is via disneyholidays.co.uk (inc Disney Resort, "free" dining en $200 spending money). 21 dagen tickets ben ik verder zelf ook nergens tegengekomen. Is volgens mij echt exclusief voor die Engelse site.

Mushu
22-05-16, 08:48
Dat is via disneyholidays.co.uk (inc Disney Resort, "free" dining en $200 spending money). 21 dagen tickets ben ik verder zelf ook nergens tegengekomen. Is volgens mij echt exclusief voor die Engelse site.

Nee hoor, ook via attractiontickets te bestellen (de Ierse en UK site). 7, 14 en 21 daagse ultimate tickets.

Scooby
22-05-16, 23:41
Nee hoor, ook via attractiontickets te bestellen (de Ierse en UK site). 7, 14 en 21 daagse ultimate tickets.
Heb ze inderdaad gevonden.
Aangezien ik de hele vakantie door het reisbureau wil laten vastleggen, maar even kijken of zij voor mij deze tickets ook kunnen/willen bestellen. Anders zelf maar doen tegen die tijd.

Roy Reuter
23-05-16, 12:13
In principe hebben we nu alles geboekt, behalve de auto nog. Kom daar echt niet wijs uit en ben bang voor verrassingen te staan.

Zo zie ik bijvoorbeeld bij uscarhire.com een auto via Alamo voor 388 euro voor onze periode, maar ik kom er niet duidelijk uit welke verzekeringen daar bij zitten.
Kijk ik via Alamo.com zelf, kom ik op een bedrag van bijna 600 euro. Hierdoor ga ik twijfelen.

Alamo lijkt ons het beste, aangezien je daar de auto kan terugbrengen bij Disney Dolphin resort, waar we vlakbij zitten. Ophalen doen we gewoon vanaf MCO.

Iemand nog tips zodat duidelijk is wat er in de prijzen inbegrepen is? En welke verzekeringen heb je nu werkelijk nodig?
We gaan de auto alleen gebruiken om van de pretparken heen en weer te rijden, niets bijzonders dus.