PDA

Bekijk Volledige Versie : Revolut



hannie
14-05-16, 09:19
Ik maak maar even een nieuw topic hierover want anders gaat de discussie door in het Dollarkoers topic.
Ik lees over Revolut als een goedkope manier om betalingen te doen en geld te wisselen.
Als ik het goed begrip is het goedkoper om de Revolut CC voor mijn betalingen in Amerika te gebruiken. Weten jullie toevallig of je aankopen dan ook verzekerd zijn, net als bij een gewone CC?
Zo niet dat kan ik de kaart voor de betalingen in restaurants en kleine aankopen in winkels gebruiken.
Zit nu naar de app te kijken en zie dat Revolut toegang nodig heeft tot mijn:foto's/media/bestanden, camera en nog een aantal ander dingen. Vind dit een beetje raar, weet iemand waarom dit nodig is?
Zie ook dat het bezorgen van de kaart tot 15 werkdagen kan duren. Ben dan voor onze komende vakantie(over 2 weken) te laat.

Frans1949
14-05-16, 10:06
Revolut groeit heel snel.
Daarom waarschijnlijk geven ze aan 15 dagen nodig te hebben voor een CC.
Ik denk ook dat als jij over 2 weken op vakantie gaat het daarvoor iets te laat is.
Ik herinner mij dat je in het begin toch wel even bezig bent om alles goed voor elkaar te krijgen.

Dat je in de APP toestemming moet geven voor veel zaken is inderdaad iets was heel vaak voorkomt en ik ook enigzins vervelend vind.
Maar veel dingen zijn vaak wel nodig al weet je vaak op dit moment niet waarvoor.
Ik denk b.v. aan het feit dat je foto's naar Revolut moet versturen.
Of aan een eventuele uitbreiding wat betreft foto's van cheques kunnen maken.

Dat Revolut (veel) goedkoper is dat kan ik beamen.
In ieder geval op de manier waarop ik Revolut gebruik.
Geef ik grif toe dat het ook niet altijd makkelijk is maar ik heb het er graag voorover.
Ben en blijf ik toch een Nederlander die graag voor een dubbeltje op de eerste rij zit.

Maar als ik naar het laatste jaar kijk dan denk ik door Revolut zeker een kleine duizend dollar bespaard te hebben t.o. de ING.

Frans1949
14-05-16, 10:12
Hannie, ik denk dat er geen verzekering meekomt met Revolut bij aankopen.
Maar je kan hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?17261-Number26-europa-s-modernste-bankrekening/page3) ook veel lezen over Revolut.
Waarschuwing. Er zijn regels veranderd en dat moet je echt in de gaten houden.

Ebelix
14-05-16, 18:08
Als ik nu euro's omwisselt voor dollars dan gebeurt dat tegen een koers van 1,1251. De midden koers is 1,1301. Ze pakken toch iets op de wisselkoers.

Frans1949
14-05-16, 22:40
Als ik nu euro's omwisselt voor dollars dan gebeurt dat tegen een koers van 1,1251. De midden koers is 1,1301. Ze pakken toch iets op de wisselkoers.

Ebelix, hier ben ik volledig door verrast.
Ik heb, zoals eerder geschreven, heel veel euro's omgewisseld naar dollars.
Ook ik heb verschillende APP's op mij phone staan waarop ik zie dat ik de middenkoers betaald heb.
Twee dingen. Eén, ze hebben de regels veranderd.
Twee, dit komt omdat het weekeinde is en de koers met de APP's min of meer gefixeerd zijn.
Maar ik ga dit tot de bodem uitzoeken na de Pinksteren.


Mocht jij weer nieuwe info hebben hoor ik het graag.

Frans1949
14-05-16, 22:59
Ebelix, hier een paar tips die ik heb gevonden en misschien h.e.e.a. verklaart:

Tips:
1. Pay for any big purchases or withdraw money on a weekday. Revolut adds 1.5% onto the interbank rate over the weekend to hedge for fluctuation of currencies. So when you use the converter this 1.5% addition may not be added on, say you might get surprise that you paid more than quoted.
2. Watch out for the £500 ATM withdrawal limit. The limit is per calendar month. If you go over revolut imposes a 2% charge.
3. If you have any issues contact Twitter. I found tweeting them really helpful and quick. The in-app support isn't as responsive and the time differences makes it not as convenient to meet the working hours.
4. Verify your identity early on. It's simply taking a photo of your passport via the app, for the regulators. If you don't do it you may have issues topping up of withdrawing money, so best to do it at home to avoid any crisis.-

Ebelix
15-05-16, 00:22
@frans1949 we gaan na Pinksteren weer vergelijken.

mblokland
15-05-16, 07:56
@ebelix en frans, heb tot nu toe altijd de middenkoers betaald maar heb al mijn transacties dan ook doordeweeks uitgevoerd. Denk dat zoals frans laat zien dat het koersverschil komt door het weekend. Ik volg op twitter Revolut en zie daar ervaringen van reizigers voorbij komen en deze zijn zonder uitzondering positief (heel soms wordt de kaart geweigerd bij een pinautomaat op een parkeerplaats).

Op de vraag over de verzekering net als bij een CC, nee dit is geen onderdeel van de service.

Zelf gebruik ik de kaart als spaarpot voor onze florida vakantie, waarbij ik het geld voor ons appartement voor drie weken (we gaan voor de derde keer en hoef niet vooraf te betalen) door de maanden heb gestort in euro's en deze op het moment dat de dollar hoog staat omwissel voor dollars.

Ontwikkelingen hou ik in de gaten omdat Revolut draait op investeringen (http://techcrunch.com/2015/07/20/revolut-raises-2-3-million-for-its-mobile-foreign-exchange-service/) en zeer waarschijnlijk (nog) geen winst maakt. Ik denk er sterk over mijn CC op te zeggen (scheelt ook weer 35 euro per jaar) aangezien ik deze niet meer gebruik.

Sunshine State
15-05-16, 13:06
Dank voor de uitleg, ik heb een account aangemaakt en ga het proberen.

Frans1949
15-05-16, 17:48
Ik denk er sterk over mijn CC op te zeggen (scheelt ook weer 35 euro per jaar) aangezien ik deze niet meer gebruik.

Moet je wel mee uitkijken want mijn ervaring is dat in ieder geval Hertz de CC van Revolut niet accepteert.
Althans niet als borg wel als betaling.

mblokland
15-05-16, 21:28
Moet je wel mee uitkijken want mijn ervaring is dat in ieder geval Hertz de CC van Revolut niet accepteert.
Althans niet als borg wel als betaling.
Dank je, zeg mijn CC pas op na deze vakantie heb nu nog mijn auto (Alamo) gekoppeld aan deze visa card.

hannie
16-05-16, 07:26
Ik heb een account aangemaakt. De geschatte bezorg datum van de kaart is precies op de dag dat we op vakantie gaan.
Misschien heb ik geluk dat hij een dagje eerder komt en anders hebben we 'm vast voor de volgende vakantie.

Frans1949
16-05-16, 09:43
Omdat tweede Pinksterdag alleen hier wordt gehouden kan je nu zien wat de koersen doen. Met twee appjes open kan je zien dat Revolut precies de middenkoers aanhoud.
Probleem opgelost. :cool:

Frans1949
16-05-16, 09:46
Ik heb een account aangemaakt. De geschatte bezorg datum van de kaart is precies op de dag dat we op vakantie gaan.
Misschien heb ik geluk dat hij een dagje eerder komt en anders hebben we 'm vast voor de volgende vakantie.

Ik hoop het voor je.
Let wel even op dat jij je moet legitimeren als je een bepaald bedrag te boven gaat.

Maar dat kan je dan doen d.m.v. een foto sturen van je gezicht en je paspoort.

Mist ook die regels weer niet verandert zijn maar dat laat Revolut jou wel weten.

hannie
16-05-16, 10:29
Legitimeren hoeft alleen als je er meer dat 750 GBP op zet. Ik begin eerst met wat minder denk ik.
Hoe hebben jullie de beveiliging ingesteld? Ik heb nu location based security en geen ATM opnames ingeschakeld.
Ik zie in de app dat de kaart verstuurd is. Als het uit Engeland verstuurd wordt lijkt het me sterk dat ik 'm dan over 6 werkdagen niet heb.
Zag hierboven de discussie over de wisselkoers in het weekend. Kan ik de kaart dan beter niet gebruiken voor aankopen in 't weekend?

Frans1949
16-05-16, 12:02
Tja, 750 GBP is echt niet zoveel hoor.
Ikzelf heb geen location based security aanstaan en zeker wel ATM opname's.
Want die gebruik ik veel.
Let wel niet meer dan 500 GBP per kalendermaand.

En ik heb nooit gemerkt dat ik in het weekeinde een slechtere koers krijg.
Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, is het gewoon indekken door Revolut voor als er iets drastisch gebeurd in het weekeinde.

hannie
18-05-16, 08:18
@Frans en @mblokland, hebben jullie wel eens in een restaurant met Revolut betaald? Las ergens dat dat niet ging omdat ze dan een pre autorisatie op je kaart doen.

Frans1949
18-05-16, 11:28
Hannie, ja wij hebben wel eens betaald in een restaurant.
Wat dan gebeurd is dat je kaart eerst wordt belast met het bedrag wat je besteed (je krijgt daar ook een berichtje van op je telefoon) en pas daarna het bedrag inclusief tip.
Alleen mijn vrouw en ik gebruiken Revolut heel weinig omdat wij een Amerikaans account hebben en als we gebruik maken van dat account krijgen wij van ieder bedrag dat we betalen geld terug.
Dat varieert van 3 % over uitgaven aan benzine tot 2 % over alle levensmiddelen tot 1 % over alle andere uitgave.
Over zes maanden loopt dat aardig op.

Frans1949
18-05-16, 11:29
Hannie, je moet er wel aan denken dat er altijd geld op je kaart moet staan.
Dit in tegenstelling tot andere Credit kaarten.

mblokland
18-05-16, 17:08
Hannie, niet vanuit eigen ervaring (ga de kaart over 8 weken gebruiken) maar heb diverse verslagen gelezen dat het probleemloos werkt in restaurants. Toen ze net gestart waren (revolut bestaat pas ruim een jaar) kwam het wel eens voor dat de kaart werd geweigerd, inmiddels werkt de kaart zowel bij online betalingen als ter plaatse bijna overal. Online moet je even opletten dat er geen naam op je kaart staat maar je wel een naam (jou naam) moet invullen.

Een andere tip, stort geld vanaf een bankrekening op jou naam en stort het geld altijd in euro's.

hannie
18-05-16, 19:32
Ik hoop dat ik 'm op tijd heb om eind volgende week mee te nemen.
Ga er pas geld opzetten als ik 'm heb.
Heb begrepen dat als je dit met je bankpas doet het er gelijk op staat.

mblokland
19-05-16, 07:31
Heb begrepen dat als je dit met je bankpas doet het er gelijk op staat. meestal binnen 24 uur idd (doordeweeks).

fa341009
19-05-16, 11:49
Dit topic / revolut leek me wel interessant, dus ik ben me wat gaan inlezen in hun faq en wou even iets duidelijk maken:

Iedereen heeft het in dit topic over 'CC' (credit card). Als ik zo lees op hun website, gaat het hier over een Mastercard Debit card.
Veel plaatsen in Florida vereisen toch het tonen van je credit card als borg (bv bij het afhalen van je auto etc), dit is dus geen credit card!

hannie
19-05-16, 14:17
Dit is bekend. Ik ga 'm als 2e kaart gebruiken en neem uiteraard mijn gewone CC ook mee.

Frans1949
19-05-16, 15:51
Ik hoop dat ik 'm op tijd heb om eind volgende week mee te nemen.
Ga er pas geld opzetten als ik 'm heb.
Heb begrepen dat als je dit met je bankpas doet het er gelijk op staat.


Hannie, daar is het nou precies waar het bij ons verschillende malen fout ging.
Belangrijk is dat zowel de naam op de rekening waar je geld vandaan haalt naar Revolut precies hetzelfde is als de naam op je Revolut kaart.
Bij twijfel gelijk een mailtje sturen.
Mijn girokaart staat op ons beide namen en mijn Revolut card begint met mijn voornaam voluit geschreven.
Dat is vragen om moeilijkheden.
Wij hebben dat opgelost doordat mijn vrouw van haar ING rekening geld op haar Revolut zet.
Dan intern naar mijn Revolut card.
Dat gebeurd dan letterlijk direct.

Succes

A3
19-05-16, 20:07
Een paar dagen geleden de app gedownload en de kaart aangevraagd. Vandaag geld overgemaakt via onze en/of ING rekening naar mijn Revolut account en na ca. 4 à 5 uur was het geld bijgeschreven :)

A3

FloridaFabian
20-05-16, 09:08
Na het lezen van dit topic ook maar besloten een card aan te vragen en een account te openen, ik ben van plan het vooral te gaan gebruiken voor de optie om $500 cash op te nemen zonder kosten zodra wij aankomen, begrijp ik dat goed of lees ik ergens overheen en zijn er toch kosten aan verbonden? Voor alle andere aankopen blijf ik gewoon mijn Mastercard CC gebruiken dus dat is het probleem niet voor mij.. Wellicht staat het ergens al heel duidelijk beschreven maar ik kom er niet uit!:o

hannie
20-05-16, 16:36
Je kunt max. GBP 500(of tegen waarde) per maand gratis opnemen bij een geldautomaat. Daar boven worden kosten berekend.

mblokland
21-05-16, 08:31
Goed om te lezen, onderschrijft onze kijk op deze kaart.
http://www.worldthisweekendtravel.com/travel-money-revolut-card/?platform=hootsuite

mblokland
21-05-16, 08:42
Voor alle andere aankopen blijf ik gewoon mijn Mastercard CC gebruiken dus dat is het probleem niet voor mij.. Wellicht staat het ergens al heel duidelijk beschreven maar ik kom er niet uit!:o

Ben oprecht benieuwd waarom je ervoor kiest om je andere aankopen met je Mastercard CC te blijven doen, terwijl je weet dat je daarmee een slechtere wisselkoers krijg. Het enige voordeel is de aankoopverzekering (zelf heb ik hiervan de afgelopen vier jaar nooit gebruik van gemaakt).

lees ook http://www.worldthisweekendtravel.com/travel-money-revolut-card/?platform=hootsuite

FloridaFabian
21-05-16, 14:38
Als je het zo zegt is het inderdaad handig om die kaart voor alles te gebruiken.. Het vooruitbetalen zou het enige nadeel zijn maar ik geef sowieso geen geld uit dat ik niet heb. Zodra ik de kaart binnen heb ga ik er nog even naar kijken!

A3
24-05-16, 14:00
Kaart binnen! Two days ahead of schedule................. :)

hannie
24-05-16, 16:05
Mijn kaart is ook vandaag binnen. Ook 2 dagen eerder.
Ga 'm opwaarderen en dan kan hij donderdag mee naar Florida!


Edit: probeer op te waarderen met mijn ING bankpas maar dat lukt niet.
Bij de FAQ kom ik dit tegen: We currently only support debit cards to top. Unfortunately Maestro and pre-paid debit cards are not supported.We also do not currently support credit card for top ups.

Op mijn ING bankpas staat een Maestro logo, zou het daardoor niet lukken?

A3
24-05-16, 17:45
Klopt! Voor osn Nederlanders vooralsnog alleen up toppen door overmaken vanaf je bankrekening...... Maar dan staat het er ook binnen een paar uur op - althans, zo werkte het bij mij :)

A3

hannie
25-05-16, 18:30
Jij hebt denk ik geluk gehad dat het er zo snel op stond.
Op hun website staat dat het 1-3 dagen kan duren.
Bij mij staat het er nu, na 24 uur, nog niet op.

Frans1949
25-05-16, 19:10
Hannie, zoals ik al eerder heb geschreven is het belangrijk dat de naam van je ING account zoveel mogelijk gelijk is aan de naam op je Revolut account.
Ook kan je via de APP net support vragen hoe het ermee staat.
Mijn ervaring is dat het dan binnen een paar minuten op je rekening staat.
Wel goed vertellen van welke rekening je het hebt verstuurd en naar welke rekening van Revolut.

hannie
25-05-16, 21:30
Pff wat een gedoe. Ik heb via de app contact gezocht met support.
Kreeg ik een sms dat ze het bedrag hadden ontvangen maar dat het niet van mijn eigen rekening kwam. Dus konden ze het niet bijschrijven!
Ik laten weten dat mijn bankrekening en mijn Revolut account op exact dezelfde naam staan.
Moest ik dat bewijzen! Ik foto's van de overschrijving incl IBAN nr gestuurd. Toen kon ze m'n IBAN niet vinden op de foto terwijl dat toch erg duidelijk was.
Na mijn uitleg waar ze dat zoeken moest was het OK.
Toen zei ze dat ze mijn overschrijving nog niet binnen had.:mad:
Ik de sms gekopieerd die ik eerder kreeg. Toen kon ze het opeens wel vinden.
Ik heb toch iets verkeerd gedaan want het is nu in $ opgewaardeerd en ik wilde het in €
Maar na een uur chatten staat er nu geld op mijn Revolut account!

Frans1949
26-05-16, 11:14
Tja, als je vanuit een Euro bank geld overmaakt naar Revolut dan moet je dat overmaken naar hun Euro rekening.
Doe je dat niet dan kan dat aardig wat geld kosten.

Eigenlijk raad ik aan om na het openen van zo'n rekening eerst eens met kleine bedragen te oefenen.

Het blijft moeilijk ook omdat het nieuwe bedrijven zijn en regelmatig de regels veranderen.
Daar kan ik over meepraten. :(

mriekje
26-05-16, 14:11
Na jullie ervaringen met Revolut en nog eens even zoeken op internet toch ook maar aangevraagd. Gisteren kaart binnen gekregen en gisteravond meteen geld erop gezet (idd eerst alleen een klein bedrag :o). Nu is het nog niet binnen bij Revolut. Navraag gedaan en zij zien hem ook nog niet. Ik heb dit met mijn Rabobank rek nr. gedaan. Hebben jullie hier ervaring mee dat dit langer duurt?

mblokland
26-05-16, 19:32
Nadat het bij mij ook al eens fout is gegaan (eigen fout) mailde de klantenservice deze procedure, sindsdien werkt het probleemloos:



Please go to the app and click 'Top Up'. Then at the top of this page click 'Top up by Card' and then select ‘Top up via Transfer’. This page will reveal the account details you should transfer the money to your Revolut account via your online banking. Please make sure you use the reference number on this page as the description or reference for your transfer.
The rule is that you should top up in the currency that your bank account is held in. For example, if you have a NL bank account make sure you top up in EUR. If you do not do this your bank will convert the money for you and charge a huge fee!
Make sure you select the right currency for you (EUR/USD/GBP) at the top of ‘Top up via Transfer’ page - this will reveal the correct Iban/Swift to make a transfer to Revolut. If you are transferring from a UK bank press ‘Or via sort code’ to reveal our sort-code and account number.

groennom
26-05-16, 20:04
Na jullie ervaringen met Revolut en nog eens even zoeken op internet toch ook maar aangevraagd. Gisteren kaart binnen gekregen en gisteravond meteen geld erop gezet (idd eerst alleen een klein bedrag :o). Nu is het nog niet binnen bij Revolut. Navraag gedaan en zij zien hem ook nog niet. Ik heb dit met mijn Rabobank rek nr. gedaan. Hebben jullie hier ervaring mee dat dit langer duurt?

Ik heb ook gisteravond het bedrag overgemaakt, en net na het eten stond het erop. Totaal ongeveer 24 uur geduurd. Ben er vooralsnog erg content mee, zal nu een groter bedrag storten. Nu alleen de koers nog wat beter worden, maar dat kunnen ze niet regelen :-)

mriekje
26-05-16, 20:49
Ja hier is het inderdaad ook gelukt. Ben beetje ongeduldig denk ik ;)

hannie
27-05-16, 02:49
Mijn bedrag staat dus nu per ongeluk in $ ipv €. Waarschijnlijk mijn schuld maar kan me niet herinneren dat ik top up in $ heb aangeklikt.
Zouden ze dit nu nog voor mij over kunnen zetten naar de €, of zou dat weer een hoop kosten aan koersverlies of zo?

mblokland
27-05-16, 08:48
Mijn bedrag staat dus nu per ongeluk in $ ipv €. Waarschijnlijk mijn schuld maar kan me niet herinneren dat ik top up in $ heb aangeklikt.
Zouden ze dit nu nog voor mij over kunnen zetten naar de €, of zou dat weer een hoop kosten aan koersverlies of zo?

Dit kun jezelf in de app doen, maar waarom zou je dat doen?

hannie
27-05-16, 11:17
Het is nu tegen een slechte koers gewisseld, dus dacht als er weer ff een rustigere koers is kan ik het terugzetten.
Maar jij denkt dat ik het beter kan laten staan en nu besteden? Ben nu in FL.

mblokland
27-05-16, 11:38
Het is nu tegen een slechte koers gewisseld, dus dacht als er weer ff een rustigere koers is kan ik het terugzetten.
Maar jij denkt dat ik het beter kan laten staan en nu besteden? Ben nu in FL.
inderdaad ja, beter om nu te besteden (ipv je CC).

Fijne vakantie (wij nog 50 dagen voordat we mogen).

Roshelle
29-05-16, 10:45
Gisteren hebben Fabian en ik de kaart binnen gekregen! Hij heeft er meer verstand van dan ik, maar in ieder geval allebei onze eigen kaart! Nu nog even aftellen, 38 dagen!

Laura
31-05-16, 13:35
Na al jullie positieve ervaringen heb ik zojuist ook een Revolut card aangevraagd. Ook direct een klein bedrag over gemaakt. Nu wachter tot het erop staat. Het klink echt wel heel goed! Hebben jullie ook een foto van je paspoort en gezicht moeten maken? In de app stond dat de overheid het wil weten wanneer er meer dan € 1000.00 getransfereerd wordt en dat dit bevestigd moet worden met deze gegevens. Ook moest ik de camera van mn mobiel op mn paspoort leggen waarna deze gescand werd. Heb ik nu iets gedaan wat niet nodig was...?? Trouwens is de kaart echt van Mastercard?

mriekje
31-05-16, 13:55
Laura, ik heb dat inderdaad gedaan. Niet zoveel zin om dat in Amerika te moeten doen als ik toch meer dan GBP 750,- (is dat in Euro Eur 1000,-) erop wil hebben.
Volgens de website is het Mastercard en op de kaart zelf staat inderdaad het Mastercard logo, dus dan ga ik ervan uit dat dit klopt. Ze zijn ook gelieerd aan Barclays (grote bank in UK).

Laura
31-05-16, 14:10
Inderdaad mriekje dat dacht ik dus ook maar toen hij ging scannen en "ïn het systeem" ging zoeken kreeg ik toch een beetje bibbers. Fijn om te weten dat er een grote organisatie achter zit (al zijn dat vaak de grootste boeven) ;-). We gaan pas in oktober maar ik ben graag prepared haha.

hannie
31-05-16, 14:25
Ik heb de Revolut kaart nu een paar keer gebruikt in FL. Heb 'm gebruikt bij: Super Target, Walmart, en een paar restaurants.
Gaat prima en je krijgt direct van Revolut bericht over je betaling en je resterende saldo.

Laura
31-05-16, 15:48
Goed om te weten dat hij ook werkt bij de Walmart Hannie. We hebben vorig jaar zo staan hannesen om cash te pinnen uit een ATM bij de Walmart. Allerlei opties van cash a check tot aan betaal de overheid maar nergens "gewoon" geld opnemen. Zelf een medewerkster van de bakkerij kwam helpen maar het lukte echt niet. We hebben maar opgegeven en zijn bij het hotel gaan pinnen tegen een fee van $5. Hopelijk gaat dat dit jaar met de Revolut anders en kunnen we van dat geld lekker een drankje doen ;-)

dejo
31-05-16, 15:53
Wie weet of het mogelijk is om de kaart voor een 17 jarige aan te schaffen? De vriendin van mijn zoon gaat met ons mee naar Amerika, de Revolute kaart lijkt voor haar en trouwens ook voor ons een hele mooie uitkomst.

hannie
31-05-16, 17:05
In order to open a Revolut account you need to be a minimum of 18 years old.

@Laura, Ik heb betaald aan de kassa van de Walmart en geen geld uit de ATM gehaald, en ook cashback, niet geprobeerd.

Frans1949
01-06-16, 17:35
ATM blijft wat lastig.
Veel banken of winkels willen ook een graantje meepikken.
Bank Of Amerika rekent b.v. drie dollar als je iets uit de ATM haalt.
Maar als je gaat zoeken vind je wel b.v. benzine stations die een gratis ATM hebben.

Ebelix
01-06-16, 22:29
Bij de Wawa en Racetrack kan je geld pinnen zonder een fee te betalen. In het verleden kon dat ook bij Regions bank.

hannie
02-06-16, 02:49
Wij waren gisteren bij Racetrac en moesten een fee betalen bij de ATM van $2. Het is dus niet bij allemaal gratis.
Ik denk dat het er mee te maken heeft of de ATM buiten of binnen het tankstation is.
Ik heb binnen wel eens gratis de ATM kunnen gebruiken en gisteren was het een buiten ATM.

dejo
02-06-16, 09:56
Hartelijk dank!

Ebelix
02-06-16, 14:14
Vorig jaar zomer was het binnen gratis bij zowel de Wawa als de Racetrac.

Frans1949
02-06-16, 15:55
Als je bij benzine stations gratis van de ATM gebruik kan maken wordt het over het algemeen buiten duidelijk aangegeven.
Zelf maak ik nogal gebruik van Murpy's (max per keer $200) en Thonthons (max per keer $500) maar je kan je Revolut kaart er natuurlijk een paar maal instoppen.
Tot op heden heeft Revolut geen max aan wat je kan opnemen maar let wel op dat bij meer dan 500 euro (of GBP daar wil ik van af zijn) er kosten betaald moeten worden.

P9ol
02-06-16, 23:17
Dus als ik het goed begrijp werkt Revolut hetzelfde als een creditcard maar krijg je de exacte wisselkoers en betaal je niet de extra kosten die er normaal bijkomen?
En je stort je geld erop en kan niet meer gebruiken dan dat?
Met een max van +\- 1000 euro op je kaart?
Je kan de kaart alleen niet gebruiken voor autohuur?

mriekje
03-06-16, 08:27
Het is eigenlijk meer een debetkaart, vandaar dat je ook niet kan gebruiken voor borg (zoals bij autohuur).
Ik weet eigenlijk niet precies wat het max is om erop te storten, maar bij GBP 750 moet je je identificeren met een ID kaart. Je krijgt inderdaad voor de meeste wisselkoersen de exacte wisselkoers, een paar daargelaten, daarbij zit de thaise munteenheid. Je betaald niet de extra kosten die een normale bank berekend. Wel als je boven die GBP 500 uit een ATM haalt en wanneer je in het hotel uit een ATM haalt en daar vermeld staat dat dat zoveel dollar kost.

P9ol
03-06-16, 12:00
Oke op die manier, dank je voor het antwoorden.

onyx666
05-06-16, 11:39
Ik heb nu hotels gereserveerd met mijn credit card. Kun je dan later alsnog afrekenen met de revolut card?

Frans1949
05-06-16, 12:41
Ik heb nu hotels gereserveerd met mijn credit card. Kun je dan later alsnog afrekenen met de revolut card?

Als je nog niet betaald hebt is dat geen enkel probleem.

hannie
05-06-16, 13:46
Mijn betaling met de Revolut kaart lukte deze week niet bij Subway en Publix.

Frans1949
05-06-16, 14:08
Bij diverse winkels ondervinden of ondervonden we ook problemen.
Dat kan o.a. te maken hebben met het feit dat je b.v. je pincode verandert.

Maar ik heb zelfs autohuur betaald.
Alleen voor de borg gebruik je een echte creditkaart maar later bij het inleveren van de auto kan je gewoon aangeven het met de Revolut kaart te willen doen.

Roshelle
05-06-16, 23:22
Maar ik neem aan dat je, wanneer een medewerker vraagt: 'debit of credit', je dan debit antwoordt? (Dit is gewoon een willekeurige vraag die in mij op kwam, niet perse gericht na aanleiding van berichten hierboven oid!)

mriekje
06-06-16, 14:54
Ik heb gister geprobeerd bij publix ermee te betalen en heb debit ingevuld. Dat doet hij niet. Later bij een andere winkel en toen bleek dat ik credit moest aanklikken. Dat doe ik nu overal en dat gaat goed. Zal vandaag ook weer de publix proberen maar dan met credit

hannie
06-06-16, 21:54
Die keuze tussen debit en credit heb je niet overal. Ik heb dat alleen gezien bij Publix en Walmart.

mriekje
07-06-16, 02:19
Dat is waar Hannie. De mevr. bij Ron Jon's Surfshop in Cocoa beach vertelde het me, aangezien ik daar eerst weer debet probeerde

Roshelle
08-06-16, 23:37
Voor het eerst geld gestort op de kaart, ben benieuwd hoe lang het duurt! :)

Frans1949
09-06-16, 11:21
Tussen de 1 en 3 dagen.

dennis118
09-06-16, 21:56
ik ga hem ook maar is aanvragen. via welke website kan ik de kaart bestellen?? En is dit dan goedkoper dan constant cash geld pinnen. Nu betalen wij meestal alles cash door een aantal keer in de vakantie een groot bedrag te pinnen.

Frans1949
09-06-16, 23:04
ik ga hem ook maar is aanvragen. via welke website kan ik de kaart bestellen?? En is dit dan goedkoper dan constant cash geld pinnen. Nu betalen wij meestal alles cash door een aantal keer in de vakantie een groot bedrag te pinnen.

Dan zal je zien dat je een hoop geld kan besparen.

Ga maar naar Revolut.com

Maar lees dit draadje goed en aandachtig door.

dennis118
09-06-16, 23:19
Dan zal je zien dat je een hoop geld kan besparen.

Ga maar naar Revolut.com

Maar lees dit draadje goed en aandachtig door.

Ga ik even doen Frans, Maar wij doen al jaren tijdens onze vakantie per week een bedrag pinnen en dan alles cash betalen. Als we dus een vakantie van 3 weken weg zijn. pinnen we 1x per week een groot bedrag en hier geven betalen we dan alles mee. Bij het pinnen heb je natuurlijk per pin transactie de commissie kosten van de bank en de negatieve wisselkoers die bijvoorbeeld de ING hanteert. Is dit dan ook het geval bij de Revolut kaart? of zijn dan alle betalingen die je met de kaart doet gratis en is de wisselkoers voordeliger?

Frans1949
12-06-16, 12:12
Ja, ja en ja. :cool:

Dus geen kosten bij betalingen.
Geen slechte wisselkoers maar echt de middenkoers. Kan je dus ook zelf eurootjes omzetten naar dollars als jij denkt dat je een goede koers te pakken hebt.
En als je geld uit de ATM haalt (let op het maximale per kalender maand $700) kost het niets als de bank van die ATM geen kosten rekent.

dennis118
12-06-16, 14:53
Ja, ja en ja. :cool:

Dus geen kosten bij betalingen.
Geen slechte wisselkoers maar echt de middenkoers. Kan je dus ook zelf eurootjes omzetten naar dollars als jij denkt dat je een goede koers te pakken hebt.
En als je geld uit de ATM haalt (let op het maximale per kalender maand $700) kost het niets als de bank van die ATM geen kosten rekent.

bedankt voor je antwoord Frans. Maar hoe kom ik erachter welke banken er geen kosten rekenen bij het pinnen bij een ATM?

Overigens donderdag avond een paar euro op mijn revolut rekening gestort en kreeg vrijdag avond al een melding dat het geld was bijgeschreven. Dit gaat dus ook nog redelijk snel. Werkt dus vooralsnog prima!

Frans1949
12-06-16, 15:47
bedankt voor je antwoord Frans. Maar hoe kom ik erachter welke banken er geen kosten rekenen bij het pinnen bij een ATM?

Moet je maar om je heen kijken vooral bij benzine stations.
Dan staat er duidelijk aangegeven Free ATM!
Sommige hebben dan een max. van $200. Andere $500.
Maar je kan je Revolutcard er gewoon een aantal malen in doen en dan iedere keer het max pinnen.
Ik heb wel eens bij een ATM meer dan $2000 opgehaald.
Ben je wel ff bezig.:)

dennis118
12-06-16, 22:41
Hoeveel geld zetten jullie op de kaart? Ben een beetje terughoudend om een groot bedrag te storten (500/1000 euro). Stel nou dat er wat met het bedrijf Revolut gebeurd, dan ben je waarschijnlijk dus ook gewoon je geld kwijt

Frans1949
13-06-16, 10:20
Hoeveel geld zetten jullie op de kaart? Ben een beetje terughoudend om een groot bedrag te storten (500/1000 euro). Stel nou dat er wat met het bedrijf Revolut gebeurd, dan ben je waarschijnlijk dus ook gewoon je geld kwijt

Dennis, ik heb regelmatig vele duizenden dollars/euroos op mijn kaart staan.
En ik voel mij daar volkomen veilig bij.

Zinvol voor jou is denk ik de FAQ te lezen op de site van Revolut
Hieronder staat wat Revolut erover schrijft.

The safe and secure transaction of currency is central to Revolut’s mission and philosophy. Revolut does not transact, take or keep any money from customers directly. All your money is held in ring-fenced client accounts at Barclays. That means if anything happens to Paysafe Financial Services or Revolut, your money is still safe.
All your card transactions are processed by the MasterCard network and are protected by MasterCard rules.

dennis118
13-06-16, 18:57
All your card transactions are processed by the MasterCard network and are protected by MasterCard rules.

Dat zou dan betekenen dat je aankopen ook verzekerd zijn bij mastercard zoals bij een gewone cc. Ik meen mij te herinneren dat ik ergens had gelezen dat dit niet het geval was

Frans1949
14-06-16, 10:17
Dat zou dan betekenen dat je aankopen ook verzekerd zijn bij mastercard zoals bij een gewone cc. Ik meen mij te herinneren dat ik ergens had gelezen dat dit niet het geval was

Klopt, je aankopen zijn niet beschermd zoals op andere credit-cards.
Maar dat komt door hun verdienmodel.
Zij verdienen alleen maar als je hun kaart gebruikt.
Verder helemaal geen kosten of valuta verlies.

Het komt uit de lengte of breedte. :cool:

charly
14-06-16, 17:16
Na de verhalen hier gelezen te hebben, heb ik ook een Resolut card aangevraagd. Ben benieuwd komende zomer.

Frans1949
14-06-16, 17:26
Na de verhalen hier gelezen te hebben, heb ik ook een Resolut card aangevraagd. Ben benieuwd komende zomer.

Heel goed Charly, maar lees dit draadje heel goed door en ook de FAQ op de Revolut site zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

mblokland
14-06-16, 22:49
Hier staan bruikbare ervaringen en tips
http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=961814

mriekje
21-06-16, 12:32
Gister teruggekomen vanuit Florida, en ik moet zeggen Revolut is top! Enige was de Publix, daar wilde hij nog wel eens niet werken, en de ene keer moet je credit aanklikken en de volgende keer alleen swipen. Maar overige ging prima. Zelfs keer gehad dat gewone CC niet werkte en Revolut wel.

charly
21-06-16, 16:28
Heb de kaart supersnel ontvangen. Had de kaart de 12e juni ('s maandags) s'avonds aangevraagd en vrijdag viel de kaart al in de brievenbus. Meteen een klein bedrag overgeboekt naar de kaart en dat was na twee dagen ook binnen. Had de berichten hier goed doorgelezen en er dus voor gezorgd dat mijn de naam op de resoluut kaart gelijk is aan mijn bankrekening. Nu zorgen dat de kaart voldoende saldo heeft als we naar Florida gaan!

Mijn man had ook een kaart aan willen vragen, maar helaas heeft hij een Iphone 4 en kun je met daarmee geen kaart aanvragen. :(

dennis118
21-06-16, 20:51
Heb de kaart supersnel ontvangen. Had de kaart de 12e juni ('s maandags) s'avonds aangevraagd en vrijdag viel de kaart al in de brievenbus. Meteen een klein bedrag overgeboekt naar de kaart en dat was na twee dagen ook binnen. Had de berichten hier goed doorgelezen en er dus voor gezorgd dat mijn de naam op de resoluut kaart gelijk is aan mijn bankrekening. Nu zorgen dat de kaart voldoende saldo heeft als we naar Florida gaan!

Mijn man had ook een kaart aan willen vragen, maar helaas heeft hij een Iphone 4 en kun je met daarmee geen kaart aanvragen. :(

weet je dat zeker? mijn broer heeft ook een iphone en heeft ook gewoon een kaart aangevraagd. Of komt het omdat het de 4 is? Overigens, kun je gewoon op je eigen telefoon een tweede account aanmaken en een nieuwe kaart aanvragen. Kwestie van even uitloggen op je huidige account en vervolgens opnieuw aanmelden met de gegevens (en mobiele nummer) van je man.

dennis118
21-06-16, 20:53
Gister teruggekomen vanuit Florida, en ik moet zeggen Revolut is top! Enige was de Publix, daar wilde hij nog wel eens niet werken, en de ene keer moet je credit aanklikken en de volgende keer alleen swipen. Maar overige ging prima. Zelfs keer gehad dat gewone CC niet werkte en Revolut wel.

hoe werkte dat dan met, swipen of credit aanklikken? geeft de winkelbediende dit aan, of ben je zelf gewoon gaan proberen wat er werkte?

Frans1949
23-06-16, 19:46
Het gaat steeds beter met Revolut.
Vandaag ongeveer 11:00 een bedrag over gemaakt van mijn ING account.
En om 19:30 uur reeds een push bericht dat het bedrag staat bijgeschreven op mijn Revolut account.:up:

charly
24-06-16, 00:59
weet je dat zeker? mijn broer heeft ook een iphone en heeft ook gewoon een kaart aangevraagd. Of komt het omdat het de 4 is? Overigens, kun je gewoon op je eigen telefoon een tweede account aanmaken en een nieuwe kaart aanvragen. Kwestie van even uitloggen op je huidige account en vervolgens opnieuw aanmelden met de gegevens (en mobiele nummer) van je man.

Ja, komt omdat het een Iphone 4 is, daar werkt het niet op. Zelf heb ik een Iphone 6 en daar gaat het wel mee.Bedankt voor je tip, heb inderdaad uitgelogd en voor mijn man op mijn telefoon, met zijn telefoonnummer een nieuw account aangemaakt. Kijken of we de kaart nu ook weer zo snel in huis hebben.

FloridaFabian
24-06-16, 12:12
Gelukkig hebben wij twee weken terug Revolut gebruikt om op 1,14 wat dollars in te kopen, dankzij onze vrienden in het VK staat de dollar een stuk sterker...

Frans1949
25-06-16, 15:31
Gelukkig hebben wij twee weken terug Revolut gebruikt om op 1,14 wat dollars in te kopen, dankzij onze vrienden in het VK staat de dollar een stuk sterker...

Heel slim. Zo kan je idd de Revolut kaart ook goed gebruiken.:up:

mriekje
27-06-16, 09:23
Dennis118, meestal zegt de winkelbediende wel wat je moet doen. Ik heb gewoon soms heel blond gekeken. Bij de 1 moet je swipen en bij de ander moet je gebruik maken van de chip. Geloof bij Publix wel allemaal swipen en dan nog werkt het daarna op verschillende manieren.

Frans1949
27-06-16, 10:15
Ik denk dat de problemen wat betreft swipen of de chip gebruiken komen omdat nog niet alle winkels zijn overgestapt.
Ook binnen een winkelketen kunnen verschillen zijn.

Frans1949
27-06-16, 10:19
Ik weet eigenlijk niet of het algemeen bekend is dat je ook in Nederland in vele winkels en bedrijven gebruik kan maken van je Revolut kaart.
Maar het verschilt nogal dus je moet het uitproberen.
Zo merkte ik o0p dat bij onze grootgrutter A. H. je de kaart niet kan gebruiken maar bij b.v. de Lidl wel.

Ritchie
27-06-16, 12:20
Ik snap het niet helemaal.
Maar zet je nu euro's op de kaart, en wordt het bij het betalen in de USA met deze kaart weer omgezet naar dollars ?
Of koop je gewoon dollars, en die worden dan op de kaart gezet.

Frans1949
27-06-16, 12:56
Wat je het beste kan doen is het volgende.
Je zet EURO's (let op dat je de goede nummers voor top up gebruikt) op je Revolut rekening.
En als jij denkt dat de koers gunstig is dan doe je via de app de euro's omzetten in dollars.
Dit hoeft niet maar dan heb je het zelf in de hand.

dennis118
01-07-16, 12:55
klopr Frans, ik had de revolut kaart ook als test meegenomen naar de Albert Heijn en daar werkte hij niet. ze gaven aan dat de Ah geen creditcards accepteert dus dat was ook de reden dat je revolut niet kan gebruiken

charly
03-07-16, 20:15
Hier hetzelfde, de tweede overboeking 's morgens gedaan en 's avonds bericht dat het geld al was bijgeschreven. Gaat echt supersnel.

Laura
13-07-16, 22:47
Heeft iemamd van de Revolut gebruikers al eens een bedrag overgemaakt naar een bankrek in het buitenland? Ik ga binnenkort onze villa betalen en vroeg me af of het niet slimmer is dit te doen met Revolut ipv Paypal?

Frans1949
14-07-16, 10:40
Nou het zou in ieder geval goedkoper moeten zijn.
Maar ik heb die specifieke ervaring niet.
Wel heb ik geld overgemaakt naar mijn bankrekening in de USA.
Is toch wel gecompliceerd.
In dit geval werd een bedrag overgemaakt van barclays bank Engeland naar barclays bank NY.
En van daar uit naar mijn bank in de USA.
Ergens onderweg ben ik toch 1 % kwijt geraakt.

Maar je zou het eens kunnen proberen.

Laura
14-07-16, 12:32
Dank voor je reactie Frans1949. 1% is op zich niet zo'n groot verlies en wanneer ik via Paypal transfer betaal ik 3,5% volgens mij. De eigenaar van de villa is een engelsman dus mijn geld blijft in mijn geval in Engeland denk ik (van Barclays Engeland naar een andere engelse bank). Misschien toch het overwegen waard.

Frans1949
14-07-16, 21:21
Dank voor je reactie Frans1949. 1% is op zich niet zo'n groot verlies en wanneer ik via Paypal transfer betaal ik 3,5% volgens mij. De eigenaar van de villa is een engelsman dus mijn geld blijft in mijn geval in Engeland denk ik (van Barclays Engeland naar een andere engelse bank). Misschien toch het overwegen waard.\

Ben ik helemaal met je eens.
Is toch het proberen waard.
Laat je ons weten of het gelukt is?

Laura
15-07-16, 13:06
Doe ik Frans!

mblokland
26-07-16, 13:48
Kleine tussenstand na 10 dagen Florida:
- Publix betalen probleemloos (kies credit op terminal) overigens werkt mijn bankpas ook weer
- alle andere stores Gap, Nike etc. probleemloos met magneetstrip en handtekening
- parkeermeters bij strand werken meestal niet, gebruik dan mijn visa nog
- online bestellingen (amazon) worden afgerekend in euros tegen niet de beste koers

tot zover onze ervaringen:up:

hannie
03-09-16, 14:23
@Laura, heb je je villa betaald met Revolut?
Zijn er nog meer ervaringen met Revolut van vakantiegangers die deze zomer op vakantie zijn geweest?

PixelMagic
03-09-16, 15:04
echte ervaring nog niet, we hebben wel twee kaarten aangevraagd welke beide binnen een week binnen waren. Geld overmaken verloopt ook redelijk, ook vanaf dezelfde rekening. Support is erg snel en bijzonder vriendelijk. We gaan ze binnenkort voor het echie uitproberen, zal het hier laten weten als we terug zijn.

charly
03-09-16, 16:46
Wij hebben afgelopen vakantie volop gebruik gemaakt van de Resoluut kaart. Betalen ging erg makkelijk, nergens problemen gehad in de winkels. Grote voordeel vind ik dat je direct kunt zien op je telefoon wat er is afgeschreven en je direct geld bij kunt boeken. Onze nicht wilde deze vakantie extra geld overmaken naar het CC van de Rabobank, maar kreeg te horen dat dit niet meer kon. Met de Revolut kaart heb je daar geen last van, je kunt zelf zien hoeveel geld je op je rekening hebt staan en indien nodig geld bijboeken. Onze ervaring is dat het soms heel snel ging met het overboeken, binnen een dag, maar soms gingen er twee dagen overheen. Wij zijn er in ieder geval erg blij mee en zullen hem zeker vaker gaan gebruiken.

Laura
03-09-16, 17:14
@Hannie, ik heb de villa er uiteindelijk niet mee betaald. Durfde niet :-) Heb het toch maar via Paypal gedaan en dan eigenlijk puur om de verzekering. Ik heb er al wel flink wat geld op gestort en een lijstje gemaakt op basis van ervaringen van alle forumleden zodat ik weet in welke winkels ik met Revolut terecht kan.

A3
07-09-16, 22:41
Ik heb Revolut regelmatig gebruikt in juli in Florida: ging probleemloos. Overboeken vanaf mijn ING rekening duurde tot nu toe nooit langer dan 2 dagen.

mijn dochter zit nu voor een half jaar in New Orleans (studie) en gebruikt hem ook. Heeft een probleem gehad met de kaart omdat ik de locatiebeveiliging aan had staan. Mijn telefoon (met app) is in Nederland, terwijl zij de kaart probeerde te gebruiken in New Orleans. En dat stelde Revolut vast en dus ging het sein op rood. Nu heb ik locatiebeveiliging uit staan en gebruikt ze hem daar naar volle tevredenheid.

MVG
A3

Frans1949
13-09-16, 14:20
Zoals ik al eerder aangaf veranderen de regels bij Revolut regelmatig.
Niet dat ik er geen begrip voor heb maar het is wel zaak het in de gaten te houden.

Hieronder de laatste update van Revolut.

Fair Usage Policy
Our core mission is to help you save as much money as possible. Certain services we provide are costly to us due to third party fees. For these services we have a monthly free usage limit, after which we will charge a small but fair fee to cover costs. We are working to bring these costs down.
ATM Withdrawals ATM usage is FREE for up to £500 / €650 / $700 (or equivalent) a month, after which there will be a 2% fee applied to further ATM withdrawals until the end of the month. For example, if you withdrew £550 in one month, this would only cost you £1. We have to pass on these costs as Revolut doesn't own the ATMs...yet!

If you are approaching your ATM withdrawal limit, don't worry, you can still spend as much as you want on your Revolut card instead, as this policy ONLY applies to ATM withdrawals
Credit cards and USD debit cards Supporting debit card top-ups in USD is expensive for us. We're working to bring these costs down, but until then we have to charge:

1% per top-up with a credit card
3% per USD top-up with a debit card
4% (1% + 3%) per USD top-up with a credit card

In these cases, it might be cheaper for you to top-up via bank transfer.
Cross-currency transactions Cross-currency transactions (Send, Spend, Transfer, Exchange) are free up to £5,000 / €6,000 / $6,000 (or equivalent) per month. A 0.5% fee will apply to further cross-currency transactions performed during the same calendar month.

For example, if you have £6,000 on your account, and you exchange £5,000 into euros, this is FREE. Then, if you decide to exchange the remaining £1,000, there will be a £5 charge.This policy only applies to cross-currency transactions; so if you transfer £6,000 to a GBP account, it will still be FREE.

This will apply to new users from 9th September 2016 and existing users from 9th November 2016.

Illiquid Currencies For most currencies we provide you with the interbank rate...Awesome! However there are some illiquid currencies such as Thai Baht and Russian Ruble which are difficult for us to trade. For these currencies we will give you the best rate we can. You can check all these rates within the app.

PixelMagic
02-10-16, 17:11
Afgelopen drie weken twee revolut kaarten gebruikt, nergens grote problemen gehad. Soms gaat het de eerste keer mis omdat je bij chip gebruik geen code moet geven. Op en te laag saldo na nergens geweigerd, vooral in de parken is het echt ideaal.

we hadden overigens wel een "echte" cc bij ons als backup

atlas1302
04-11-16, 15:22
Allereerst ben ik een nieuwkomer en wil mij voorstellen op deze manier. Zelf woon ik in Kaap Verdie en daar zitten we meteen al met die wisselkoersen, dus Revolut...niet slecht.
Nou, geweldig allemaal. Ik had mijn zinnen gezet op number 26 maar ik zie geen kans om die pas vanuit CV. op mijn adres in Nederland te krijgen. Dacht het via een doorstuur bedrijf in Duitsland dat het mogelijk zou zijn, maar helaas.

Maar wat zou de toegevoegde waarde van number 26 eigenlijk zijn, wat Revolut doet is toch ook buitengewoon goed.

Overboeken van de ABN naar de lokale bank kost zo wie zo 5.50 euro, pin kosten ook een grap, dus ik denk dat ik wel blij ga worden van Revolut. Number 26 heeft geloof ik een IBAN, hebben we die direct nodig?

atlas1302
04-11-16, 17:37
Ok. dan, we hebben de pas aangevraagd en dat is blijkbaar veel makkelijker geworden. Alles via de app. van je mobiel, e-mail verificatie, pincode aanmaken en dat is het. Aangeven dat de pas verstuurd moet worden, en dat is het ook. Niks geen paspoort voor je mobiel houden om te checken, zo laag drempel mogelijk als wat. Ik denk dat het slim is, Neteller doet het ook zo maar is alleen wat duurder.

Net zoals anderen ga ik eens een bedrag overboeken van mijn rekening in Nederland, dit bedrag wil ik dan op mijn rekening krijgen van CV. Ga eens kijken wat de kosten zijn om te zien of we het niet voor niks hebben gedaan.

Wordt vervolgd.

hannie
08-12-16, 14:02
Vandaag via de chat contact gehad met Revolut.
Ik had maandag via een bankoverschrijving geld overgemaakt naar mijn Revolut account.
Maar vandaag stond het er nog niet op. Nu blijkt dat je niet meer dan €1000 per jaar op je kaart mag zetten als je identiteit niet geverifieerd is.
Ik dacht dat je alleen je ID hoefde te verifiëren als je meer dan 500 gbp pm uit een ATM haalt.
Dit regeltje kende ik nog niet dus gelijk via de chat foto van paspoort gestuurd. En vervolgens werd mijn geld op de kaart gezet.

hannie
11-12-16, 19:08
Lees net dat ATM opnames vanaf feb 2017 nog gratis zijn tot een tegenwaarde van 200 GBP (was 500 GBP)voor bestaande klanten.
Voor nieuwe klanten gaat de wijziging direct in.

Frans1949
11-12-16, 20:16
Lees net dat ATM opnames vanaf feb 2017 nog gratis zijn tot een tegenwaarde van 200 GBP (was 500 GBP)voor bestaande klanten.
Voor nieuwe klanten gaat de wijziging direct in.


Is het niet zo dat NU nog voor bestaande klanten 700 GBP en dan in februari voor bestaande klanten 200 GBP.
Voor nieuwe klanten gaat direct het limiet in van 200 GB.
Gaat inderdaad goed de verkeerde kant uit met Revolut.
Iedere keer worden de regels weer scherper aangepast.

Ebelix
11-12-16, 22:12
Ze moeten ergens geld aan verdienen.

Frans1949
11-12-16, 23:45
Ze moeten ergens geld aan verdienen.

Dit begrijp ik heel goed.
Zij hebben aangegeven dat hun verdienmodel ligt in het feit dat mensen hun Creditcard gebruiken.
Precies om die reden heb ik in de zes maanden Revolut zoveel mogelijk gebruikt in Nederland.
Overal waar dat kon, zelfs mijn boodschappen bij de LIDL.
Maar ik heb begrip voor dingen die geld kosten.
Het is wel zo dat je doorlopend in de gaten moet houden wat de regels zijn.
In die 1 1/2 jaar die ik Revolut gebruik zijn de regels (en kosten) veelvuldig verandert.

hannie
12-12-16, 08:54
Is het niet zo dat NU nog voor bestaande klanten 700 GBP en dan in februari voor bestaande klanten 200 GBP.

Ja, je hebt gelijk. Dat bedoelde ik ook.

hannie
29-12-16, 16:48
Volgens mij heb ik mijn kaart gratis gehad. Nu staat er dat je 7 euro moet betalen.

stephie
13-01-18, 09:50
Even een concrete vraag, zonder dat ik alle 13 pagina`s hoef door te ploegen. Hebben mensen ervaring met het over maken van een hoog geldbedrag naar een Amerikaanse bankrekening vanaf de revolut kaart? Bedrag zal 1120 dollar zijn.
Ik ben nu van plan om het bedrag via mijn bankrekening over te maken. Het aanvragen van revolut duurt ongeveer 15 dagen? Misschien zou ik het kunnen redden.

Frans1949
13-01-18, 15:45
Stephie, hoewel ik een grote voorstander ben van Revolut vanwege het gemak zal ik het toch in jou geval nu niet adviseren.
Jij geeft aan dat het momenteel 15 dagen duurt en het in jou geval krap is.
Ik denk dat je tijd nodig hebt om je vertrouwt te maken met Revolut.

Maar mocht je het toch willen proberen dan heb je een account nummer nodig van de partij waar je het geld heen wil sturen en een routing nummer.

stephie
13-01-18, 21:09
Frans dank je wel. Ik had inmiddels de app gedownload. Maar ik ga inderdaad gewoon kiezen voor een bankoverschrijving. Maar het hele idee achter revolut klinkt wel goed. Maar je hebt gelijk dat het voor mij niet de beste optie is.

hannie
18-08-18, 12:09
Even een vraagje: Ik had euro's en dollars op mijn kaart staan. Nu ben ik net terug uit FL en is alles van het eurobedrag afgegaan(dat heb ik nagekeken)
Maar mijn dollar bedrag is ook geslonken. Het lukt mij niet om in de app te vinden wat daar vanaf is gegaan. Weet iemand hoe ik dat kan zien?

KevinB
18-08-18, 13:50
Aan de bovenkant kan je schuiven tussen de valuta’s, dan zie je daaronder de afschrijvingen.

Frans1949
18-08-18, 17:05
Kom je er echt niet uit kan je via de help functie een vraag stellen.
Vaak krijg je daar snel antwoordt op.
Ik vind het wel vreemd en heb dat nooit eerder meegemaakt.
Kijk het goed na.

masterkabal
18-08-18, 18:53
Als alles van het euro bedrag is afgegaan dan heb je vooraf je euros niet omgewisseld in dollars in de Revolut app.
Of je hebt in de winkels met afrekenen gekozen voor de euro optie ipv dollars.

hannie
18-08-18, 19:58
Ik had het idd niet omgewisseld naar dollars, maar had van een vorige vakantie nog wel dollars staan. Dus had zowel een bedrag in euro's als in dollars staan. In winkels heb ik altijd voor optie betalen in $ gekozen.
Ik denk dat ik maar een keer ga chatten met Revolut want ik heb alle mogelijkheden in de app al geprobeerd.

Mattie
19-08-18, 10:49
Stel je hebt $10 en €100

Als je iets betaald van $11 dan gaat het van je euro bedrag af. Betaal je iets van $9 dan gaat het van je dollar bedrag af.

hannie
19-08-18, 18:04
Maar hoe kan ik dat terug zien wat van het $ tegoed is afgegaan en wat van het euro bedrag? Daar gaat het mij om want dat kan ik niet terug vinden in de app.

KevinB
19-08-18, 18:14
Ik zie als ik de app open helemaal bovenaan 3 stipjes en daaronder een bedrag in €. Daaronder staat een grafiek, en daaronder staan je af- en bijschrijvingen.
Door met je vinger het saldo onder de stipjes naar links te schuiven wissel je van valuta en de bijbehorende grafiek en af- en bijschrijvingen.
Wat zie jij daar staan dan ?

hannie
20-08-18, 09:22
Ahh, dat is de oplossing Kevin! Nu is het gelukt;)