Inloggen

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: hhenk

hhenk
08-05-16, 19:00
Beste mensen,

Na wat jaartjes sparen is het dan zover, begin juli reizen we voor ruim drie weken naar Amerika waarvan 2 weken in Atlanta bij familie en een week voor oa de kids, 13 en 15, naar Florida.
We willen 4 dagen Orlando, Dysney, Magic Kingdom; Universal Studios, Wet'n Wild en wat beachbezoek.
We proberen een villa met zwembad, via Booking.com lijken de prijzen redelijk in verhouding met Homeaway en Airbnb.
We horen verhalen dat mensen in dat jaargetijde hollen van airco naar airco, is het echt zo erg, is het parkbezoek dan nog wel leuk of moet dat dan in namiddag en avond?
Ook willen we nog een dag of 3 verder naar het zuiden. Bezoek Everglades, snorkelen, strandbezoek ed. Is Naples daarvoor een goede uitvalsbasis? Ik hoorde dat in bijv. Palm Beach veel stranden privébezit zijn. Of misschien Bonita Springs of toch de Oostkust?
Ons is Sunnycars als autoverhuur aangeraden vanwege dat kosten dan allemaal inclusive zijn. Ik vind een week dan nog wel behoorlijk prijzig vooral als je een tweede bestuurder ook wilt laten rijden. Is verder een voorgeïnstallerde tolpas handig of kun je beter handmatig met je creditcard betalen?
Ben benieuwd naar jullie ervaring en mening.

groet hhenk

Syllvia
09-05-16, 08:10
Hallo Hhenk,
Welkom op het Florida Forum.

Leuk dat jullie naar Amerika gaan reizen, ik begrijp dat je een week Florida wil gaan doen. In Orlando is natuurlijk heel veel te doen en een week is dan ook zo om, met twee tieners zou ik een villa huren in de buurt van Kissimmee.
Heerlijk naar de themaparken, in 1 dag 1 park doen lukt bijna niet.
Orlando- Everglades is wel een stuk rijden, mooie stranden vind ik : Clearwater beach en Ft. Myers.

wij hebben de auto gehuurd bij USA carhire, zonder tweede bestuurder, dat is daar ook duur, wel jammer maar nu laat ik me rijden door manlief :)

In ieder geval zou ik niet te veel in die ene week gaan 'proppen':) succes met de voorbereiding!

hhenk
09-05-16, 08:31
Hallo Syllvia,

Dank voor je bericht.
Idd, we proberen niet teveel te proppen maar ja, de kids zijn erg enthousiast!
is het een idee om iets zuidelijker dan Orlando te gaan zitten en vanuit daar 'alles' te doen?

gr hhenk

ronenivonne
09-05-16, 13:21
Hoi Henk,

Welkom hierzo.

Als je niet tegen de hitte kan dan is Florida erg heet in de zomer. Wij houden er wel van :)
Als uitgangsbasis is Naples prima hoor. Wat rustiger als bijvoorbeeld Miami aan de Oostkust van Florida en toch een leuk centrum.
Je hebt daar ook nog een kleinere dierentuin genaamd de Naples zoo.

http://napleszoo.org/

Als je rust en luxe zoekt dan is Marco Island heel mooi, liggen 3 grote luxe hotels aan de kust. Onze favoriet is hier het Hilton Marco Island.
Dit hotel gaat vanaf Juni gerenoveerd worden ( als is dit niet echt nodig naar mijn mening :) ) dus weet niet in hoeverre je hier wat van merkt of dat het geopend is. Maar er liggen er nog 2.

Maar natuurlijk is Miami en Fort Lauderdale ook heel leuk, en genoeg te doen!!

hhenk
09-05-16, 16:05
Heeft Naples een openbaar strand of is dat ook voor een groot deel prive zoals Palm Beach? Het lijkt me wel leuk wat keus aan strand te hebben zonder als ongewenste bezoeker te worden gezien.

gr hhenk

ronenivonne
09-05-16, 20:14
Naples weet ik zo niet, lijkt me dat hier wel public beaches zijn. In Marco Island heb je een groot breed zandstrand voor een paar hotels.
Per hotel eigen bedjes te huur, jetski verhuur, service vanuit het hotel zoals drinken en wifi op het strand :)

Google is your friend :) :)

http://www.naplesinsider.com/beaches.htm

http://www.10best.com/destinations/florida/naples/attractions/beaches/

hhenk
09-05-16, 23:09
Great, thanx!!

Digitalman
10-05-16, 07:46
Naples heeft een mooi, groot openbaar strand met een prachtige zonsondergang.