PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Florida mei/juni 2016 3 pers



Jaleesa90
01-05-16, 02:07
Hoi allemaal,

Ik ga eind mei naar Florida met 2 vriendinnen (27 en 33 jaar) voor 13 dagen en hebben een leuk reisschema bedacht.
We hebben gekozen voor de onderkant van Florida, o.a. door lange reisdagen anders.

25 mei Aankomst ' s middags Miami airport --> direct naar Fort lauderdale
26 mei Fort Lauderdale
27 mei West palm beach
28 mei West palm beach --> naar Naples toe
29 mei Naples ( Naar Evergladers)
30 mei Homestead (Naar Evergladers via andere kant toegang) --> later op de dag naar Key West
1 juni Key West --> Naar Key largo
2 juni Key Largo --> Naar Miami
3 juni Miami
4 juni Miami
5 juni Miami
6 juni Miami
7 juni Aankomst NL

- Hoe is Hollywood (Florida)? Is dat de moeite waard om daar een paar uurtjes heen te gaan?
- We zagen dat er vlakbij West Palm beach een groot meer is, iemand ervaring mee of dat de moeite waard is om heen te gaan?
- Hebben jullie verder nog tips of wat er waar te doen is?

Graag hoor ik jullie mening over wat jullie van het reisschema vinden.
Mogelijk denk ik zelf dat we een dag minder in Miami misschien moeten doen, zodat we misschien iets meer rust kunnen creëren tussendoor.

Alvast bedankt
Groetjes
Jaleesa

Jaleesa90
11-05-16, 09:58
wil iemand aub reageren?

Ta2 Gerrit
11-05-16, 10:45
Ik wil wel reageren. Op de eerste twee vragen is het moeilijk antwoord geven, omdat het al 25 jaar geleden is dat ik die plaatsen bezocht heb. Maar een dagje minder Miami is aan te raden, niet omdat ik geen Miami fan ben (ben ik ook niet), maar omdat een dagje extra Key West aan te bevelen is.

Ook niet omdat ik daar fan van ben (aantal keer geweest, maar vond het iedere keer minder leuk), maar omdat je nu wel erg kort gaat t.o.v de lange (vrij tijdrovende) reis er naar toe. Later op de dag van Homestead naar KW en de volgende dag al weer retour KL lijkt mij wat kort voor een eerste keer Key West. Daar is het toch te leuk voor, en te veel te zien en te bezoeken. Of je moet natuurlijk alleen voor de zonsondergang en nightlife gaan (en het bijbehorende uitslapen:cool:), dan heb je tijd genoeg. Just my two cents

Lavie74
11-05-16, 13:04
Dag Jaleesa90, in het recente reisverslag van 2theusa staat een reisdag in Hollywood beschreven. Lees anders dat blog (dag 6). Misschien kun je ideeën op doen. www.2theusa.wordpress.com (http://www.2theusa.wordpress.com/)

Fitzroy
11-05-16, 13:44
Ik vraag me af wat jullie in West Palm beach gaan doen?
Ik zou zelf gelijk vanaf Fort Lauderdale naar de Gulfcoast rijden en dan naar Sanibel en Captiva Island gaan. Vervolgens naar Naples en daar een dag verblijven. Pas een dag later de Everglades doen op weg naar Homestead. Je kunt eerst een airboattocht maken in Everglades City dan de Loop Road rijden en dan nog een fietstocht maken bij Shark Valley. Dag later vanuit Homestead the Anhinga trail lopen (vergeet niet een milkshake te nemen bij Robert is here) en daarna doorrijden naar Key west. Ik zou dan de overnachting van Key Largo verplaatsen naar nog een nacht Key West en idd een dag minder Miami doen.