PDA

Bekijk Volledige Versie : Familievakantie en hoogseizoen



peet
27-04-16, 14:18
Hoi allemaal,

Ik ben alvast aan het kijken voor onze volgende vakantie. Deze duurt nog wel een minimaal 2 jaar maar dan kunnen we alvast stevig gaan sparen.
Ik was benieuwd naar ervaringen en prijzen voor mensen die met het hele gezin gaan in het hoogseizoen.
Hiervoor ben ik alle keren buiten het hoogseizoen gegaan. Maar door de leeftijd van de kids ontkomen wij er ook niet meer aan.
Aangezien het gezin straks in totaal op 5 zit is dit ook al een kostenplaatje op zich.

Wat zijn een beetje normale prijzen voor vliegen en totaal prijzen?
Als ik nu bij Expedia kom zit ik voor 5 personen rond de 7000 euro in augustus voor het hotel en vlucht.
Ik weet dat er een hoop te besparen is met het hotel maar dit is ons favoriete plekje.
Deze kost voor 21 dagen al rond de 3800 euro als ik hem los zou boeken.

Dan nog de SUV, parken, outlet stores, eten en souvenirtjes.
Daar gaat een jaar salaris :D

Zijn er momenten die voordelig zijn voor boeken, prijsniveaus waar je op moet wachten of kortingen die er gaan komen?
Wie heeft tips en tricks of is het gewoon een kwestie van hard sparen?

Patrick
27-04-16, 14:29
Hebben jullie ook al gekeken naar een villa? Lijkt me veel relaxter met 5 man voor 21 dagen. En dat kan ook zeker goedkoper dan €3800,-

Fitzroy
27-04-16, 14:33
Waarom zou je in een hotel gaan op 1 plaats?
In Florida kun je als je op 1 plaats wilt blijven, bv in de buurt van Orlando, uitstekend een luxe villa huren voor veel minder geld dan in een hotel. En het is ook nog eens veel luxer met je eigen zwembad/jacuzzi en zeeën van ruimte.

Edit: Patrick was me al voor ;)

Ebelix
27-04-16, 15:19
De tickets blijven aan de prijs in het hoogseizoen. Soms komt er een aanbieding langs voor gunstige prijzen in het hoogseizoen. Wacht dan niet te lang met boeken want de volgende dag zijn deze weer weg. Wees ook flexibel met vertrek anders dan in het weekend. Dat wil ook nog wel eens helpen om lagere prijzen te krijgen.

Met z'n 5en in hotel is niet lekker. Kijk naar een leuke bungalow zoals de heren hierboven al hebben aangegeven. Neem een minivan in plaats van een full size suv. Dat scheelt ook weer geld.

Succes met de voorbereiding.

charly
27-04-16, 15:58
Allereerst het is gewoon hard sparen :(.

Wat betreft de tickets, mijn ervaring is dat de prijzen heel verschillend zijn. Ook wij zitten vast aan het hoogseizoen. De prijzen die wij hebben betaald variëren enorm. Onze duurste vlucht was in 2012 (Amsterdam - Madrid - Miami) circa € 775,0 pp. De goedkoopste dit jaar (Brussel - Madrid - Miami) circa € 410,00 pp. Wanneer het beste te boeken? Men zegt zo snel als de tickets voorhanden zijn, maar mijn ervaring is dat er daarna nog vaak aanbiedingen komen. Het scheelt vooral als je geen vaste vertrek of aankomstluchthaven hebt. Wij wonen in Limburg en kijken voor vertrek vanaf Amsterdam, Brussel of Düsseldorf. Als aankomstluchthaven in Florida kijken wij altijd voor Miami, Orlando of Tampa. Hierdoor hebben we veel combinatiemogelijkheden met vaak grote prijsverschillen. Vervolgens is het toeslaan als je een prijs ziet die je aanstaat. Dit jaar zagen wij in oktober al prijzen rond € 600, maar konden nog niet boeken en baalden daarvan. Achteraf maar goed want nu hebben we in november kunnen boeken voor een veel lagere prijs.

Zoals hierboven al gezegd kun je voor goede prijzen mooie villa's krijgen, met vijf personen zou ik dit zeker doen en niet kiezen voor een hotel. Auto is ook goed kijken op verschillende sites en inderdaad een minivan is een stuk goedkoper als een full-size SUV.

Voor eten en drinken rekenen wij op € 20 jaar pp / pd. Hier komen wij altijd goed mee uit. We gaan bijna iedere dag uit eten. Maar ook hier kun je zelf voor een deel sturen door duur of juist goedkoper te gaan eten.

Vooral hier het forum in de gaten houden tegen die tijd voor aanbiedingen in vliegtickets en huurauto's, dat kan veel geld schelen. Veel plezier met alle voorpret.

hannie
27-04-16, 19:22
Ik sluit mij aan bij de meningen hierboven.
Qua vluchten loont het idd de moeite om verschillende luchthavens en data te checken.
En van de prijzen kun je nooit op voorhand wat zeggen.
In sept '15 waren er prijzen van rond de €450 voor vluchten naar Miami in Juli en aug '16(Air Europa)

S@skia
27-04-16, 21:10
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de meningen hierboven. Een leuke villa kun je echt al vinden voor rond de €600 per week (misschien minder als je iets verder van de hotspots gaat zitten). Je hebt dan je privacy en een eigen zwembad en geloof me dat is zalig!! Hierdoor zou je ook wat geld kunnen besparen door eens lekker thuis te eten (bbq). Vliegtickets moet je heeeellll goed in de gaten houden. Er komen mooie aanbiedingen, soms voor rond de €500 ook in het hoogseizoen.
Heel veel succes met de planning.....

Disneykids
28-04-16, 10:38
Hoi Peet,

Wij gaan in augustus naar Florida. We hebben in november de tickets al geboekt. We betalen voor de tickets net geen 1600 euro voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Die ticket prijs gevonden mede door dit fijne forum!!! Eigenlijk moet je elk uur ff die prijzen checken. Die ticket prijzen stonden er toen niet heel lang op waren binnen een uurtje weg ofzo. We vliegen van Brussel naar Miami. We hebben een villa gehuurd voor 1600 euro voor bijna 3 weken. Een paar jaar geleden waren we voor 2 weken all inclusive op Gran Canaria duurder uit. Een auto kun je net zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. Ik zie wel dat de prijzen voor de pretparken redelijk duur zijn maar ook dit hangt mede af van hoe vaak en welke parken je wil bezoeken.

Succes met zoeken!
Grtjes.

mhagman
28-04-16, 21:20
Ook ik kan mij alleen maar aansluiten bij de andere commentaren, eenmaal een villa, nooit meer een hotel, waarom zou je met zijn 5en in een kleine ruimte gaan zitten terwijl je allemaal een eigen kamer en badkamer voor veel minder geld kan hebben. Zeker als je het over 2 jaar hebt, zijn de kinderen dus allemaal groter en lijkt de extra ruimte mij erg prettig. Je kunt ook je aankopen verspreiden in de tijd zoals bijvoorbeeld tickets voor de parken en de autohuur regelen op verschillende momenten maakt dat je de kosten natuurlijk wel betaald maar het niet allemaal in een keer wegtikt. Veel succes met beslissingen

mblokland
28-04-16, 22:34
Even een overzicht van vorig jaren waar je rekening mee moet houden (sluit me 100% aan bij de adviezen hierboven, zou helpen als je ons aangeeft waar je favoriete plekje is en hoe het hotel heet):
Vlucht hoogseizoen: 450-550 per persoon
Minivan 680 euro voor 21 dagen (vroeg boeken in oktober loont altijd)
Villa in Orlando <750 Euro, langs de kust met zeezicht <1000 euro per week
Eten 21 dgn 1200 euro
Outlets en Parken ...

>=7000 Euro is goed mogelijk met zijn vijven

Iris02
29-04-16, 09:17
Wij vliegen al jaren in het hoogseizoen met 3 kinderen. Prijzen voor de vlucht zijn verschillend, wij zijn meestal rond de 750 euro pp kwijt. De kosten voor een Minivan zijn rond de 750 euro voor 2 weken. Een huis kan je zo duur maken als je zelf wilt, wij kiezen vaak voor een iets duurdere woning maar je kan voor 750 euro per week een huis huren als je eisen niet te hoog zijn. 6000-7000 euro ben je zo kwijt voor deze vaste kosten. Dan heb je nog niet gegeten, gedronken of een park bezocht.

alyda
01-05-16, 01:19
Hallo allemaal,
Wij gaan ook meteen aan het begin van de vakantie ik heb via dusseldorf tickets kunnen kopen voor 525 pp. Echt heel gunstig. Wel overstappen in Engeland. Ik laat de kinderen 1 dag smakkelen van het voortgezet onderwijs. Ik heb een vraag ik wil nu wat losse accommodaties gaan boeken maar weet niet goed waar ik wil beginnen. We starten in Orlando, mij idee is om hier minimaal 1 week te blijven en vervolgens richting Miami te gaan voor een week en vervolgens weer terug naar Orlando. Wie heeft tips waar ik kan stoppen voor de overnachtingen? En hoe lang . Ik dacht om 1 weekje in Miami te blijven. Is dat te lang? wie heeft wat routes voor mij?

Bedankt

peet
08-05-16, 23:18
Bedankt allemaal voor alle tips en ervaringen.
Ons vaste plekje is hotel Grand Beach in Lake buena vista.
Een villa kan goedkoper zijn maar door de reistijd naar Disney kan niks hier aan tippen.
Rondreizen doen we niet aangezien we echt voor de parken en outlets komen.
Wel een lekker SUV voor uitstapjes natuurlijk.

Aan de andere kant zijn we toch ook maar gaan rondkijken voor het kopen van een eigen plek.
We willen in de toekomst toch 2 keer per jaar gaan aangezien de kids van 4 n 5 ook alleen maar vragen wanneer we weer gaan :D
Door de jaren heen is Lake buena vista toch wel mijn plekkie geworden.

Jessica0309
28-05-16, 20:01
Hoi,
Wij gaan volgend jaar ook voor het eerst in het hoogseizoen. Wij gaan uit van een vliegticket van 700-800 pp. We zullen vanaf augustus de sites in de gaten gaan houden en hopen natuurlijk op een goedkoper alternatief. De villa hebben we al geboekt. Het blijft een kostbare onderneming in het hoogseizoen. Maar zeker de moeite waard!
Ik heb ondertussen al veel tips van dit forum gehaald en met plezier reisverslagen gelezen. Dank hiervoor!

Esther2013
28-05-16, 20:33
Ticketprijzen kunnen goedkoper dan €700. Wij gaan dit jaar voor €650 pp in het hoogseizoen van Amsterdam naar Tampa, overstap in Atlanta. Veel forumleden gaan voor nog goedkoper, maar je moet dan wel ca 10-11 maanden voor vertrek voortdurend ticketsites in de gaten houden zoals Skyscanner en Ticketspy en direct toeslaan als je een aanbieding voorbij ziet komen. Rechtstreeks vliegen kan vanaf Amsterdam met de Dreamliner of vanaf Dusseldorf met Airberlin maar dan ben je wel duurder uit, maar toen de kinderen kleiner waren hebben we dit wel gedaan.
Villaprijzen variëren enorm, maar voor €100 per nacht heb je al een knappe villa en wat is nu heerlijker dan een eigen zwembad!

peet
29-05-16, 12:16
Het lijkt er inderdaad op dat 3000 euro voor de vliegtickets wel een beetje het goedkoopste is wat je gaat vinden voor 5 personen.
Die kosten ga je gewoon niet onderuit komen.

Dus nu vrolijk aan het kijken of het wijs is om elke keer te huren of toch maar te kopen.
Alleen de voorpret blijft al leuk, zelfs al is de volgende vakantie nog even weg.
Er zijn op dit moment ook een aantal nieuwbouw projecten aan de gang voor villa's in Orlando, maar dat wordt gelijk weer een grote investering.
Keuzes :D