PDA

Bekijk Volledige Versie : Sluiproutes rond Kissimmee



ekkie50
17-05-06, 17:28
Hier wat tips voor prima sluiproutes die ik heb ontdekt rond Kissimmee:


Osceola Parkway (tolweg), om de drukke 192 te vermijden.
Je komt wel een paar verkeerslichten tegen, maar over het algemeen is het een snelle route.
Van de OBT helemaal naar het westelijke aansluitpunt op de 192 ben je wel $1,50 kwijt aan tolgeld.


Route 435 (Apopka-Vineland road), tussen Sand Lake road en route 535.
Veel minder verkeer en minder verkeerslichten dan de I-drive.


South International Drive, van de 192 (bij Celebration) tot route 535 (Vineland road).
Bijzonder rustige weg met meerdere rijstroken. Schiet lekker op. Kruist de Osceola Parkway.


Central Florida Parkway, tussen de I-drive en John Young parkway en OBT.
Ook zo'n prima doorsteek tussen deze zeer drukke wegen.


South OBT plus route 532 (Osceola-Polk Line road), van Kissimmee naar de I-4 (exit 58 ) en route 27 (via Champions Gate).
Misschien is niet iedereen het hier met me eens, maar ik vind dit een redelijk alternatief voor de 192
om van route 27 naar downtown Kissimmee te gaan.


Mocht iemand overigens snel vanaf de 192 naar Apopka willen rijden, dan is er sinds kort de nieuwe tolweg 429.
De oprit ligt tussen Old Lake Wilson road en route 545. De 429 is te nieuw voor de kaart hieronder (evenals de 545 :? ).


http://img54.imageshack.us/img54/63/sluiproutes9qc.jpg (http://imageshack.us)

corrus
17-05-06, 17:49
Als je ergens op 192 WEST zit.. bijv.Lindfields ofzo..
Even snel naar de I-Drive? (universal ofzo)

de 192 tot aan Black Lake Road...
Black Lake Road op draaien...

Doorrijden tot aan International Dr. south...
Links afslaan

Helemaal door rijden tot vlak voor de stoplichten van SeaWorld (Central Fla Pway.. voor het benzinestation rechtsaf doorrijden tot je niet verder kunt
Linksaf slaan, weer doorrijden tot aan Central Fla. Pkway
Daar aangekomen, Rechtsaf slaan (Centr. Fla. Pkway op)
Bij de 2de stoplichten linksaf slaan (Orangewood Ave.)
Nu gewoon helemaal rechtdoor rijden, loopt achter het convention center langs... helemaal doorrijden en je staat op Sand Lake Road...
Er rijdt bijna geen mens... alleen af en toe een local of een verdwaalde tourist die niet weet wat ie er moet doen...


Snel terug vanaf de Fla Mall.. Naar Kissimmee???

Het parkeer terrein afrijden naar LINKS... langs de snelweg...
Dan linksaf onder de weg door (local road)... gewoon het doorgaande verkeer volgen... best druk maar rijdt wel heel goed door...
Gegeven moment rijd je vanzelf op Michigan Ave... die kruist weer Osceola Pkway...
De Parkway op... helemaal uitrijden... maar vlakvoor DAK
Links aan houden... anders sta je in het park... :)
Bij de kruising (Sherbert road) linksaf slaan... weg uitrijden totdat je de 192 ziet... daar vlak voor... RECHTS af... (scherpe bocht) weer Black lake road op... helemaal uitrijden en je staat weer op de 192 west vlakbij de publix...

kruupstruuk
27-07-06, 04:12
lekker Hollands, duizenden euro,s aan parken de reis en hotels en mijlen om rijden om 2 dollar te sparen :lol:
Zit er nu en ben nog geen 10 dollar kwijt gewoon zorgen dat je wat muntjes hebt,is nog leuk ook!

JariLitmanen
26-03-07, 21:37
Muntjes?
Hoe werken die tolwegen precies?
Zit er iemand aan de balie die je kan betalen (briefgeld)?
Of moet je iets in een bakje gooien en hoeveel muntjes dan als ik bv van vliegveld MCO naar Davenport tijd?

gr
Jari

Michael66
26-03-07, 21:53
Muntjes?
Hoe werken die tolwegen precies?
Zit er iemand aan de balie die je kan betalen (briefgeld)?
Of moet je iets in een bakje gooien en hoeveel muntjes dan als ik bv van vliegveld MCO naar Davenport tijd?
Da's een heel ander onderwerp, waar overigens al een heleboel over geschreven is op dit forum. Gebruik de zoekfunctie met het woord "toll" (met 2x een l) en dan vind je o.a. dit topic: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=438&highlight=toll

En nog een heleboel andere topics over dat onderwerp. Als je na het lezen van die topics nog vragen hebt, dan zien we die graag tegemoet.

Jan en Jolanda
28-03-07, 22:21
Wij zitten dus altijd aan de 192 West. En ook wij hebben die sluipwegen rond de 192 al wat jaartjes geleden gevonden.
Wij rijden ook altijd de Black Lake Road op en dan via Sherbert naar de Osceola en dan weer verder. Ook rijden we regelmatig de John Young Parkway. En zo zijn er dus nog meer wegen. De 192 rijden wij bijna niet meer.
Ik moet zeggen...het scheelt enorm veel tijd. En dat is dan weer mooi meegenomen...en die paar dollars....wat maakt het uit.

Jolanda