PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema mootje35: Miami of Florida 2016



mootje35
26-03-16, 17:35
Hallo allemaal,

Ik hoop dat de ervaren reizigers mij kunnen adviseren in de reis naar Miami. 8 April vertrek ik met TUI naar Miami dmv een Fly and Drive ticket. De auto zit dus al bij de prijs en kan ik ophalen op het vliegveld van Miami.

Wij zijn een gezin met 1 baby van 5 maanden en willen reizen in Miami en Florida, heel misschien nog Orlando. Heeft er iemand tips om of in Miami te gaan zitten, of Florida, of toch allebei? Het gaat om een 12 daagse reis dus hoop dat dit voldoende tijd is om de steden te verkennen. Ik zie online dat een hotel bij Miami Beach extreem duur is. Echter, als ik een hotel zoek in Florida dan is het best ver rijden vanaf de airport Miami en na een lange vliegreis zit niemand daarop te wachten.

Heeft er iemand tips waar je het beste kunt zitten in een rustige buurt? Ik zat zelf te denken aan 6 dagen Florida en en 6 dagen Miami zodat ik op de terugweg al in Miami zit en daar snel bij de airport ben.

Nou, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groet, Mo

hannie
26-03-16, 17:54
Hallo Mo, Miami kan idd duur zijn.
6 dagen Miami lijkt me vrij lang. Misschien kun je de 1e nacht een airport hotel nemen, die zijn niet zo duur.
Daarna zou je naar de golf kust kunnen gaan(3 uur rijden) of naar Orlando(4 uur rijden). De laatste paar nachten zou je dan weer naar Miami kunnen gaan.
Kijk ook eens naar plaatsen als Fort Lauderdale of Hollywood. Dit is ongeveer 40 min van de luchthaven.

PS, Miami ligt in Florida en Florida is de staat.

mootje35
26-03-16, 18:07
Hi Hannie,

dank voor je advies. Wist niet eens dat hollywood in de buurt was, lijkt me supergaaf om te zien en ga ik zeker inplannen. Adviseer jij om de hotels van tevoren te boeken, of gewoon gaan en alleen de eerste twee dagen in te plannen en vanuit daar hotels boeken?

hannie
26-03-16, 18:14
Het is wel Hollywood Florida hè en niet het bekende Hollywood van de filmsterren in Californië!
Ik zou het van te voren boeken, maar je kunt het natuurlijk ook vanuit daar boeken.
Ik wil het gewoon geregeld hebben en daar geen tijd meer aan besteden tijdens mijn reis. Maar dat is gewoon heel persoonlijk denk ik.
Probeer eerst eens te bedenken waar jullie precies heen willen dan kunnen we jullie daarna misschien helpen met hoteltips.

mootje35
26-03-16, 18:27
Top dankjewel!!

Fitzroy
27-03-16, 16:17
Je gaat 8 april en hebt nu nog niets geregeld aan accommodatie? Dat is rijkelijk laat.
Wat is eigenlijk je bedoeling in Florida? Je lijkt er vrij weinig vanaf te weten. Wil je een zonvakantie, wil je naar het strand, wil je natuur zien , wil je naar de Keys, wil je shoppen, attractieparken enz enz.
Dan kan er gericht advies gegeven worden.

mootje35
28-03-16, 03:06
Hallo Fitzroy,

Het idee was om niet alles van tevoren te plannen, met andere woorden, de eerste 4 dagen kunnen gepland worden qua accomodatie en daarna wil ik daar op lokatie kijken welke plekken bevallen en daar hotels (online) boeken. Weet er inderdaad niet heel veel van maar gaan op de bonnevooi en hopen hier nog tips te krijgen :).
We willen zowel genieten van het strand, shoppen, rondrijden en de omgeving verkennen.

Ik zat te denken aan;
Dag 1: Aankomst Orlando Sanford, rijden richten het hotel/appartement om bij te komen van de reis
Dag 2: Omgeving Orlando verkennen, omdat we een baby hebben rustig aan doen
Dag 3: Dagje Disneyworld
Dag 4: rijden richting Miami en daar de omgeving verkennen
Dag 5: Richting Fort Lauderdale en daar de dag doorbrengen, slapen daar??
Dag 6: Relaxen in Miami of Fort Lauderdale als we blijven slapen
Dag 7: Met dolfijnen zwemmen in Islamorado en weer terug naar Miami
Dag 8: Dagje Everglades
Dag 9: Terug naar Orlando en eventuele speling indien vorige dagen uitlopen
Dag 10: Voorbereiden vertrek

Hoe vinden jullie de schema? is het te doen? Iemand nog tips over de Sawgrass Mall of Dolphin Mall, hoe we deze tijdens de reis beste kunnen inplannen? Neemt dit een hele dag in beslag of kan dit prima tussendoor?

hannie
28-03-16, 10:23
Ik dacht dat jullie naar Miami zouden vliegen, maar dat is toch Orlando blijkbaar
Misschien is een appartement wel fijner met een baby. Je zou op www.homeway.com kunnen kijken. Daar vind je o.a dit soort appartementen:https://www.homeaway.com/vacation-rental/p160390
Weet alleen niet of ze voor 3 dagen verhuren.
Jullie hebben toch 12 dagen? Is het niet handiger om eerst wat langer in Orlando te blijven b.v tot dag 6 en dan pas richting Miami te gaan?
Dan ga je de 1 na laatste dag weer terug om zonder zorgen je vlucht te halen.
Zo hoef je minder vaak van hotel/appartement te wisselen.
Miami en Fort Lauderdale kun je vanuit 1 hotel/appartement doen.
Een vriendin van mij gaat altijd naar dit hotel: http://tranquilofortlauderdale.com/rooms-suites/
Lijkt me onhandig om steeds te verkassen terwijl deze plaatsen niet ver uit elkaar liggen.
Dag 7 is een dagtripje neem ik aan? Wil je hier met dolfijnen zwemmen: http://theaterofthesea.com
Misschien heb je op de terugweg nog wel tijd om de Everglades te bezoeken.
Sawgrass is de grootste outlet die er is. Als je daar alles wil zien dan kan je daar wel een hele dag voor uittrekken.
Laat maar weten als je nog meer vragen hebt.

Fitzroy
28-03-16, 10:41
Wil je niet een uitstapje maken naar Key West? Dan kun je op weg daarnaar toe naar Islamorada.
De Everglades zou je dan weer op de terugweg kunnen doen. Bedenk ook wat je wilt zien in de Everglades. Je hebt een gedeelte bij Homestead en een gedeelte langs de 41 richting Naples. Wil je helemaal niet naar de Gulfcoast? De stranden zijn hier veel mooier dan bij Miami.
Zelf zou ik wat dagen bij Orlando gaan zitten en wat dagen aan de Gulfcoast.

mootje35
28-03-16, 16:41
Bedankt Hanni voor je uitgebreide advies. Ik dacht inderdaad Miami maar hoorde van vrouw dat het toch Orlando was. Het is inderdaad 12 dagen, echter wordt de aankomst en vertrekdag ook als dag meegerekend waardoor ik deze niet heb meegeteld. Goeie tip om inderdaad niet teveel te wisselen van hotels. De hotels van Homeaway zijn mooi en ook best goedkoop, op booking.com zijn ze een stuk duurder! Ik maak nog even een nieuwe reisschema hoor met jullie tips :)

mootje35
28-03-16, 16:46
Bedankt Fitzroy voor je uitgebreide advies. Als Islamorado op weg is richting Key West, dan neem ik dit zeker mee in onze reis. Ik wist alleen niet hoe ik een tripje Key West het beste kon inplannen. Is het vanuit de Gulf Coast ver om in Miami/Fort Lauderdale te komen? Dan wordt het waarschijnlijk 5 dagen Orlando en de overige dagen Fort Lauderlade of de Gulf Coast en vanuit hier uitstapjes maken.

Fitzroy
28-03-16, 17:03
Op Key West zou ik dan wel een overnachting plannen. Het is 3 uur rijden vanaf Miami. De weg ernaar toe is prachtig. Je kunt dan op de heenweg Theater of the Sea op Islamorada bezoeken, heen en weer op 1 dag en naar Islamorada is een beetje teveel voor 1 dag. Ik zie nu dat ik uitstapje heb gezegd, maar dat moest dus eigenlijk overnachting zijn ;)

mootje35
28-03-16, 17:51
Fijn, weer wat tips rijker. Zal vanavond eens een nieuwe indeling maken, pakken we Key West er ook meteen bij en daar een overnachting inplannen. super tips

Fitzroy
28-03-16, 18:54
Niet vergeten naar Sunset Celebration op Mallory Square te gaan, erg leuk om mee te maken. En natuurlijk Duval Street en Southernmost Point. Ik vind de sfeer op Key West heerlijk laid back.

hannie
28-03-16, 20:21
Als je ook naar Key West wilt kun je Islamorada idd niet meer als dagtrip doen en zul je een overnachting daar moeten inplannen.
Betekent wel weer een keer extra je hele boeltje inpakken en naar een ander hotel.
Jullie moeten voor jezelf bedenken hoeveel en hoe vaak je wilt reizen.
Vanuit Miami naar Key West is bijna 4 uur rijden, 3 uur lijkt me nogal optimistisch.
Vanuit Miami naar de Golf Kust, b.v Fort Meyers en omgeving is een kleine 3 uur rijden.
Ik vond Key West helemaal niet zo bijzonder, dat is dus heel persoonlijk.
Misschien kun je nog tips uit mijn blogs halen. Als je die wilt lezen kun je me een pb sturen met je mailadres dan voeg ik je als lezer toe.

Fitzroy
28-03-16, 23:11
Tja, ieder het zijne. Wij zijn nu 3 x op Key West geweest en 4 x op de Keys en wij vinden het er fantastisch. We hebben het afgelopen maand nog gereden in 3 uur naar de Dolphin Mall in Spring Break.
Wij vinden Orlando helemaal niets maar daarom raad ik het mensen nog niet af.

mootje35
29-03-16, 01:16
We hebben eens goed gekeken, wat kost het veel tijd om je vakantie goed uit te stippelen. Is even anders dan een weekje turkije.

Dag 1&2: Orlando
Dag 3 t/m 8:
Hotel is Fort Lauderdale aan de weg richting Miami. Vanuit Fort Lauderdale hebben we een goede positie om alles te bezoeken. Vrouw en kind ook nog richting Key West wordt met de planning heel krap merken we en het blijft wel een vakantie, @ Fitzroy, die gaan we volgende keer zeker inplannen!

Hebben jullie nog tips met hotels waar je goed gelegen zit in Fort Lauderdale? Het liefst in de buurt van de weg richting Miami omdat we elke dag die kant op moeten..er is zoveel aanbod in zoveel verschillende wijken, je ziet de bomen door het bos niet meer

Alvast bedankt!!