PDA

Bekijk Volledige Versie : De allereerste keer naar Florida



Steph
19-03-16, 19:58
Hoi allemaal,

ik ga dit jaar samen met mijn vriend naar Florida. Het is de eerste verre reis die we maken. We gaan voor het eerst naar Florida. Ik durf de stap eindelijk te zetten. Ik ben van mezelf vrij angstig aangelegd.

Onze reis ziet er als volgt uit:
- 3 nachten Miami
- 2 nachten Key West
- 2 nachten Naples
- 4 nachten Orlando
- 1 nacht Sint Augustine
- 1 nacht Daytona Beach
- 1 nacht Cocoa Beach
- 2 nachten West Palm Beach
- 1 nacht Miami

ik heb al meerdere posts op dit forum gelezen maar het is ook wel fijn om alles gebundeld te hebben in mijn eigen post.

Alle tips over bovenstaande plaatsen zijn welkom (heel graag zelfs!), maar ik heb nog een aantal specifieke vragen:
- hoe is het autorijden in Florida?
- hoe is het gesteld met de veiligheid? Ik heb verhalen gelezen over roofovervallen en daar werd ik toch wel even angstig van
- welke parken in Orlando moeten we echt gezien hebben?
- hebben jullie tips qua bagage? Ik wil voorkomen dat de bagage niet achterin onze huurauto past en dus in het zicht ligt op de achterbank
- wat mag niet ontbreken in onze koffer?

Iedereen alvast bedankt voor alle tips en informatie!

laanvdj
19-03-16, 21:55
- hoe is het autorijden in Florida? Autorijden in Fl vinden wij heel relaxed. Kijk de regels ff na.

- hoe is het gesteld met de veiligheid? Ik heb verhalen gelezen over roofovervallen en daar werd ik toch wel even angstig van. We komen al 25 jaar in Fl en hebben nog nooit iets akeligs meegemaakt, maar oppassen moet je overal.

- welke parken in Orlando moeten we echt gezien hebben? Dat is persoonlijk, wij vinden Universal leuk, anderen zweren bij Disney. Natuurparken zijn er velen, voor ieder wat wils

- hebben jullie tips qua bagage? Ik wil voorkomen dat de bagage niet achterin onze huurauto past en dus in het zicht ligt op de achterbank. Dan geen SUV huren, de meeste hebben geen bagage afdekzeil .

- wat mag niet ontbreken in onze koffer? Dunne kleding, zwemkleding,een vest of trui voor in de restaurants en shops. Amerikaanse stekker, deet anti muggen spray en natuurlijk je creditcard

Ilse_
20-03-16, 09:54
- hoe is het autorijden in Florida?
Heerlijk relaxed, wel even op de regels letten zitten.

- hoe is het gesteld met de veiligheid? Ik heb verhalen gelezen over roofovervallen en daar werd ik toch wel even angstig van
Opletten moet je overal. Wij hebben er ons na 3x Florida nog nooit onveilig gevoeld.

- welke parken in Orlando moeten we echt gezien hebben?
Het ligt er maar net aan waar je van houdt. Achtbanen, natuur, films....? Er is echt voor ieder wat wils. Kijk goed wat jullie voorkeur heeft en plan dit in.

- hebben jullie tips qua bagage? Ik wil voorkomen dat de bagage niet achterin onze huurauto past en dus in het zicht ligt op de achterbank
Bij aankomst meteen een zwarte handdoek of laken kopen en deze over de bagage leggen helpt ook goed tegen de inkijk.

- wat mag niet ontbreken in onze koffer?
Lekkere zomer kleding en een vestje voor de restaurants. Verder is daar echt alles te koop dus dat komt altijd goed.

Ruud2004
20-03-16, 12:35
Als ik jullie geplande route bekijk, racen jullie langs de westkust. Daar liggen nu juist de mooiste stranden en zou ik echt wat tijd voor vrijmaken. Je doet jezelf tekort als je daar niet wat meer rondkijkt. Kijk eens naar ons reisverslag (zie onder) uit 2014. Als je deze route licht aanpast (jullie gaan langer), kan je ook Key West nog bezoeken.

https://ruud2004.wordpress.com/

Fitzroy
20-03-16, 13:18
Voor wat betreft het verkeer sluit ik me niet bij de anderen aan. Wij zijn net weer terug uit Zuid Florida maar daar is het verkeer alles behalve relaxed. Gewoon vergelijkbaar met de Randstad: druk en goed opletten.

Veiligheid: ook wij hebben ons in Florida nog nooit onveilig gevoeld.

Koffers laten wij gewoon achterin, de ramen zijn donker dus koffers vallen niet op.

Vwb je route: wat gaan jullie in West Palm Beach doen? Ik zou daar sowieso 1 nacht vanaf halen en die naar de Gulfcoast overhevelen. Persoonlijk zou ik daar helemaal niet overnachten, je hebt genoeg nachten aan de Oostkust.

Anthon14
20-03-16, 15:31
Allereerst moet je relaxed op vakantie gaan en je niet druk maken om de dingen die komen gaan, dat is gewoon zonde van de energie. Nemen zoals het komt en accepteren als iets een beetje anders loopt dan verwacht.


- hoe is het autorijden in Florida?

Tja behalve dat de auto's geen manuele versnelling hebben en allemaal automaat zijn, zijn ze ook doorgaans wat groter dan hier in Nederland. Maar als je hier kunt rijden kan je het daar ook. Stop wel op tijd voor het verkeerslicht, deze hangen in het midden van het kruispunt en voor je het weet sta jij daar ook te wachten voor het rode licht en hou je het verkeer op. :D

- hoe is het gesteld met de veiligheid? Ik heb verhalen gelezen over roofovervallen en daar werd ik toch wel even angstig van.

Behalve dat ze in Florida iets makkelijker aan een pistool komen gewoon niet mee bezig zijn en gewoon je gevoel volgen, de auto gaat bij het wegrijden automatisch op slot dus dat scheelt alweer. Overal kan je wat gebeuren maar de heftige overvallen van vroeger op toeristen daar hoor je eigenlijk niets meer over. En je gewoon niet gedragen als toerist :)

- welke parken in Orlando moeten we echt gezien hebben?

Je gaat naar Florida en wil dan alleen weten wat je in Orlando niet moet missen ?? Je mist het meeste tijdens je eerste reis daarom gaan we allemaal als Florida verslaafden weer (bijna) elk jaar terug.

- hebben jullie tips qua bagage? Ik wil voorkomen dat de bagage niet achterin onze huurauto past en dus in het zicht ligt op de achterbank

Bagage afdekken met een donker kleed of laken welke je voor een paar dollar koopt bij de Walmart. Wij hebben jaren van hotel naar hotel gereden met de bagage in de achterbak en nooit ingebroken, wel even kijken waar je je auto parkeert natuurlijk. Bij veel supermarkten en bij de pretparken is de parking enigszins bewaakt dat scheelt wellicht ook weer.

- wat mag niet ontbreken in onze koffer?

Zonnebrand en medicijnen om te voorkomen dat je het Florida virus oploopt :D (Just kidding) Maar neem zo min mogelijk mee je koopt daar voor weinig mooie nieuwe kleren en anders passen die niet mee terug in je koffer. Ook schoenen zijn goedkoop dus een paar oude aan op de heenreis en met nieuwe schoenen terug.

Kijk voor jezelf wat je in ieder geval gedaan wilt hebben en neem het voor lief dat je ook heel veel zult missen op deze eerste reis, dan heb je tenminste een reden om nog tig keer terug te gaan naar Florida.

Fleurida
20-03-16, 19:09
Autorijden in Florida? Je moet goed opletten vooral in de steden. Ik vindt Amerikanen beroerde chauffeurs: geven geen richting aan, zitten te bellen of nog erger te sms'en in de auto, vergeten de verlichting aan te doen.

Anthon14
20-03-16, 19:54
Autorijden in Florida? Je moet goed opletten vooral in de steden. Ik vindt Amerikanen beroerde chauffeurs: geven geen richting aan, zitten te bellen of nog erger te sms'en in de auto, vergeten de verlichting aan te doen.

Dat zijn dan zeker die toeristen die daar rond rijden, klinkt alsof je hier in Nederland op de weg rijdt :D

Fleurida
20-03-16, 21:08
Nee hoor, voornamelijk locals en niet alleen in Florida. In de rest van de US kunnen ze het ook wel.

Fitzroy
21-03-16, 06:23
Ik sluit me helemaal bij Fleurida aan. Nog zo'n ergernis: op weg maar de Keys op de 2 baansweg met 45 waar je 50 mag links gaan rijden terwijl er toch duidelijk aangegeven staat: slower traffic keep right. Was ook geen toerist maar iemand die zat te bellen.

Roshelle
21-03-16, 11:34
Ondanks dat al meerdere medeforummers hebben geantwoord wil ik het zelf ook nog wel even doen! :)

- hoe is het autorijden in Florida?
Mijn vriend en ik vinden het heerlijk om in Florida te rijden. Wij hebben eigenlijk nog nooit iets raars meegemaakt in het verkeer. Ik vond de mensen in Florida juist onwijs sociaal: je voorlaten, je er tussen laten tijdens het ritsen etc. Wel moet je opletten met telefoneren en smsen achter het stuur, want daar hebben ze wel een handje van. Verder heb je op veel plekken de ruimte om fijn te kunnen rijden. De wegen rondom de grote steden zijn wel een stuk drukker, zoals Orlando of Miami. Ook moet je wel even de regels bekijken van het rijden. Wij moesten er bijv. heel erg aan wennen dat je bijna altijd rechts af mag slaan, ook al staat de rest van het verkeer stil (wordt wel altijd duidelijk aangegeven). Je went snel genoeg aan het rijden in een ander land!

- hoe is het gesteld met de veiligheid? Ik heb verhalen gelezen over roofovervallen en daar werd ik toch wel even angstig van
Nog nooit iets vreemds gemerkt! We hebben wel een keer stil gestaan bij een tankstation waar heel veel zwervers liepen die een beetje om de auto's heen liepen, maar voelde me niet bedreigd en ze vielen verder niemand lastig. Je moet overal oppassen, ook in Nederland :).

- welke parken in Orlando moeten we echt gezien hebben?
Ik ben alleen nog in Universal Studios geweest, maar ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is wat je voorkeur heeft! :)

- hebben jullie tips qua bagage? Ik wil voorkomen dat de bagage niet achterin onze huurauto past en dus in het zicht ligt op de achterbank
Wij reden in een full size huurauto en hebben gekeken naar hoeveel koffers en mensen er in de auto paste. Achterin was er ruimte voor twee grote koffers met daarboven op nog twee handbagage koffers.

- wat mag niet ontbreken in onze koffer?
Zoveel mogelijk, haha! Wij gaan met lege koffers heen en met volle koffers terug. Alles is daar te koop, dus mocht je iets vergeten is dat echt geen probleem. Het belangrijkste is wel een creditcard waarmee je overal kunt betalen en natuurlijk je paspoort en een esta is belangrijk!

Bianca Stripes & Stars
22-03-16, 17:19
Wat goed dat je de stap neemt om te gaan! Ik begrijp het wel een beetje. Ik heb het soms ook, vooral bij het vliegen. Maar het is het allemaal waard, want het is zo'n fantastische bestemming! Het is zonde om niet te gaan en je te laten tegenhouden door iets. Het wordt vast super leuk!

Autorijden was er gewoon oké. We hebben niets raars meegemaakt.
Ik heb me nooit onveilig gevoeld, maar ik weet wel dat je op sommige plekken in Miami beter niet kunt komen. Wij verbleven in Miami Beach en daar was het prima.

Misschien heb je iets aan mijn blog? Wij hebben ook een deel van jullie reis gedaan:
http://www.stripesandstars.nl/roadtrip-new-york-key-west/

Veel voorbereidingsplezier!

edbet
25-03-16, 07:55
Wij vinden het autorijden in Florida zalig! Je hebt zo heerlijk de ruimte. We zijn een aantal keer in Orlando geweest. Daar kan het af en toe druk zijn op de I4. Maar verder viel het ons heel erg mee. Vorig jaar waren we in Miami en daar rijden ze toch anders. Daar werken de knipperlichten opeens niet meer. En gunnen ze elkaar wat minder voorrang. Als ze ervoor kunnen schieten op het laatste moment dan zullen ze dat niet laten. In Rotterdam is het ook minder prettig rijden dan in onze woonplaats: wat gehaaster. Dat was onze ervaring. Ik vind rijden in Orlando en naar Miami goed te doen. En in Orlando is het overal gratis parkeren (winkels, restaurants) en in Miami moet je opeens betalen (ook bij ons hotel). Dat is ook even wennen. Vooral in je portemonnee :p

JKG
27-03-16, 18:15
Net een reis van 4500km achter de rug, rondje zuidoosten van Amerika en nog een week Florida. Het is springbreak, dus enorm druk op de weg. Doordat je ook nog eens toeristen hebt die soms echt niet goed kunnen rijden,
heb ik vaak genoeg mij geergerd aan andere weggebruikers. Denk daarbij inderdaad aan geen richting aangeven, rijden zonder verlichting, rijden met defecte verlichting (kennen ze wel APK in Amerika????), het niet voorrang geven voor de oprit
van de snelweg. Vaak moet de rechterauto voorrang geven aan de linker, vlak voor je de oprit van een snelweg op gaat. Hier moest ik toch ook wel eens mijn toeter gebruiken. Ook nog een spookrijder tegengekomen die 'One way' niet snapte,
maar dat was duidelijk een toerist in Kissimmee. Zonder springbreak is het wel wat rustiger, maar kan het hier en daar nog steeds druk zijn. Op TV waarschuwden ze ook dat het gevaarlijk op de weg was, vanwege springbreak.

Toch is dat 'keep your lane' wel prettig en eenmaal terug in Nederland merk je weer het stressvolle gedrag van Nederlanders en is rijden in Amerika toch helemaal niet zo verkeerd. Al met al is het wel ergens wel makkelijker en laten mensen
je ook makkelijker voor. Wel gooien ze vaak eerder het knipperlicht aan (voor diegenen die het wel gebruiken) als ze van baan willen wisselen, maar dan wachten ze wel tot je voorbij bent. Als het goed gaat. :)

Wat ik mooi blijf vinden is dat een four-way stop (of een 'all way stop) gewoon heel goed werkt en in Nederland ondenkbaar is. Ook mooi dat benzinetankdoppen niet op slot hoeven. Hier in NL breken ze de klep open en stelen ze je benzine.
Pas als voetganger wel goed op, ze stoppen vaak NIET voor zebrapaden of letten totaal niet op. Ik moest nog wegspringen voor een auto die én niet stopte voor een stopbord én geen voorrang gaf op een stuk voor een supermarkt waar voetvolk voor gaat.
Dit was overigens in Nashville, niet in Florida. Maar ook in Florida heb ik ze niet zien stoppen voor voetgangers.

Miami in de spits vond ik niet prettig om in te rijden.

corrus
27-03-16, 19:28
Vergeet trouwend óók niet stil te gaan staan achter een stilstaande schoolbus met z'n knipperlichten aan en met de stopborden uitgeklapt
Overtreding hiervan kost je een bundel geld.

ronenivonne
25-04-16, 08:07
- hoe is het autorijden in Florida?
Heerlijk. Mijn man en ik rijden er met alle plezier. Je hebt veel plaats vanwege de meerbaanse wegen. Wij vonden de Florianen erg sociaal met autorijden.
Ook het " keep your lane " werkt erg goed. En idd bij de grotere steden is het wat drukker qua verkeer, maar daar hadden wij absoluut geen moeite mee.
Ik rij daar persoonlijk liever dan hier in Nederland.


- hoe is het gesteld met de veiligheid? Ik heb verhalen gelezen over roofovervallen en daar werd ik toch wel even angstig van
We zijn er nu 7x in Florida geweest en hebben ons nooit onveilig gevoeld. 1 x vanuit het Amway stadion s'avonds terug naar hotel gereden na een basketball wedstrijd en toen moest je even door een "mindere" buurt. Maar ook daar geen onveilig gevoel gehad.

- welke parken in Orlando moeten we echt gezien hebben?
Ligt eraan waar je van houdt.Wij zijn in Disney's Magic kingdom en Animal Kingdom geweest, Universal Studios en Seaworld. Ieder park heeft wel wat.
Ik vond ze allmaal leuk.

- hebben jullie tips qua bagage? Ik wil voorkomen dat de bagage niet achterin onze huurauto past en dus in het zicht ligt op de achterbank
Wij hebben SUV gehad als Full size auto. In de SUV liggen de koffers wel in het zicht maar de ramen zijn heel donker dus je ziet ze niet echt liggen. In een full size kunnen ze de kofferbak in dus liggen ze helemaal uit het zicht

- wat mag niet ontbreken in onze koffer?
Paspoort,creditcard,rijbewijs. Luchtige kleding, vestje of dunne trui, want als je gaat uit eten in een restaurant staat de airco vaak aan. En dat zijn wij nederlanders niet gewend. Wij gaan ook vaak met een " lege " koffer heen en komen met een volle koffer terug. Heerlijk dat shoppen in de outlets daar !!