PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Furb89



Furb89
02-03-16, 19:35
Hallo allemaal, ik wil in september voor het eerst met mijn vriend 3 weken naar Amerika. We denken dat het florida wordt, bijv. Aankomst op orlando en terug vanaf miami. Is het een goede keuze om naar Florida te gaan als je voor het eerst naar Amerika gaat? Ik hou niet van pretparken maar wil vooral mooie dingen zien en leuke dingen doen, ook de natuur en stranden lijken me leuk om te zien. Het gaat er dus niet om dat we alleen oo het strand hangen maar ik wil wel een beetje een idee van Amerika krijgen, is dit de juiste keuze?
groetjes Debbie

Fitzroy
02-03-16, 20:03
Persoonlijk zou ik dan naar het Zuidwesten gaan. Imo toch veel mooier dan Florida.
Hier heb je een voorbeeld van een mooie rondreis. http://www.allesamerika.com/rondreis-zuidwest-amerika.html

peet
02-03-16, 20:52
Ik zou voor sight seeing richting LA gaan. Dan de national parks: Yellow Stone, Yosemite, Grand Canyon, sequoia etc..
http://www.mapsofworld.com/usa/national-parks/

Volgens mij krijg je van Amerika alleen een beeld als je met de camper een rondrit maakt.
Elke staat is een land op zich met zijn eigen gebruiken en karakters.

Fitzroy
02-03-16, 22:43
Dat hoeft echt niet met een camper, je kunt ook gewoon met de auto en hotels langs :)

peet
03-03-16, 01:49
Of op de motor, route 66 anyone?

elstars
03-03-16, 07:24
Onze eerste Amerikareis ging naar Florida. We hebben het heerlijk gehad. Later hebben we ook andere delen van het land gehad, maar Florida was een goede eerste keus. Er zijn genoeg andere dingen te doen dan pretparken. Sterker nog, wij gaan juist niet voor de pretparken naar Florida, maar voor andere fijne dingen.

trails
03-03-16, 13:24
Amerika is gewoon mooi. Het westen is spectaculair wat betreft natuurschoon. Dat heeft Florida niet maar dat maakt Florida echt niet minder mooi. Wij vinden het zeer de moeite waard. Er is genoeg te zien en te doen voor mensen die van andere dingen dan de pretparken houden.
We zijn net terug van een heerlijke rondreis waar we o.a. heel veel State Parks hebben bezocht.
Hier is ons verslag:
http://www.schoutenjanssen.nl/

Elstars (bericht hierboven) heeft ook mooie reisverslagen!!!

Fleurida
03-03-16, 15:11
Overal in Amerika heb je leuke dingen en mooi natuurschoon. Rondreizen kun je op allerlei manieren doen, met een camper of met een auto en hotels. Ook leuk is toch op een camping maar dan in een blokhut. Je moet eigenlijk eerst eens bedenken wat je wil zien en daar kun je dan vervolgens een rondreis van maken. In Florida is de sfeer altijd wel lekker relaxed vindt ik. Je kunt ook op allerlei reisverslagen kijken en op het Alles Amerika Forum. Daar vindt je een schat aan info over het hele land en niet alleen over Florida. Ook op onze reiswebsite staan een stuk of wat rondreizen door verschillende delen van Amerika. Misschien heb je er wat aan: www.dilligaf.nl (http://www.dilligaf.nl)

Iris02
03-03-16, 16:58
Het is een beetje appels met peren vergelijken. Amerika is zo groot en divers dat je de staten niet met elkaar kan vergelijken. Natuurlijk zal je in Florida het "Amerika gevoel" krijgen en er is prachtige natuur aanwezig. Florida is groen en vlak daar waar andere staten in Amerika droog en bergachtig kunnen zijn.
Het ligt er maar net aan wat jullie willen zien.
Voor een eerste bezoek aan Amerika zal Florida jullie echt niet teleurstellen.

koenkamphuys
03-03-16, 17:21
Met permissie, maar dit is toch een Florida forum. Dus sta niet gek te kijken als je hier te horen krijgt dat Florida de leukste staat is van Amerika. Dat is het namelijk.

En voor de natuur? Je hebt absoluut adembenemende landschappen in het westen, maar voor mij gaat niets boven de intieme stilte van de moerasbossen van de Everglades. Ik heb ooh en aah geroepen aan de Grand Canyon, maar Loop Road in de Everglades was het mooiste stukje natuur dat ik ooit heb gezien.

laanvdj
03-03-16, 17:39
Wij zijn in 91 de eerste keer naar Florida geweest. Sindsdien vele andere staten bezocht, waaronder 2x het zuid westen, NY, Washington DC en vele andere plaatsen. Maar op het einde van zo'n trip had ik toch altijd het gevoel dat ik iets miste, juist, Florida.
Wij zijn geen pretpark en strandmensen, maar we vervelen ons er geen minuut. Er is zoveel te zien vanaf het noorden tot op de keys. Inmiddels zijn onze kinderen en kleinkinderen ook al besmet met het Floridavirus. Het is een mooie, betaalbare staat om kennis te maken met de USA, je zult er geen spijt van krijgen.
Er staan heel veel reisverslagen op dit forum, hier kun je een indruk krijgen wat er allemaal te doen en zien is

Bianca Stripes & Stars
04-03-16, 09:04
Leuk dat je de reis gaat maken naar Amerika!
Mijn eerste Amerikareis ging naar het zuidwesten. Qua natuur is dat veel diverser dan Florida en vind je er hele bijzondere parken.
Maar Florida is ook fantastisch (Er is niet voor niets zo'n forum) ;)
En ik heb een blog geschreven waarom Florida de ideale vakantiebestemming is, om de keuze nog moeilijker te maken:
http://www.stripesandstars.nl/11-redenen-waarom-florida-de-ideale-vakantiebestemming-is/

Maar waarschijnlijk vind je Amerika na de eerste reis zo leuk dat je vast nog wel een keer terug gaat en dan de andere kant kunt doen.
Veel voorbereidingsplezier en succes met kiezen!

Niels82
05-03-16, 08:44
Voor de eerste keer USA is Florida zeker niet slecht, mits je van mooie stranden, lekker weer en palmbomen houdt.
Mooi alternatieven zijn de oost en westkust van de USA waar ook veel te zien is.

Persoonlijk vond ik de westkust (San Francisco, Los Angeles, Las Vegas) een mooier en diverser gebied. Florida heeft wat minder afwisseling maar heeft natuurlijk de keys, de everglades de mooie stranden etc.